Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Kruising

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jion schreef:
Sandra&co schreef:De input van een mops pakt NAAR MIJN MENING (laten we het dan maar daar op houden) slecht uit voor élke kruising :lol1:
Na de serie gedrochten die op die foto's staan kan ik je niet anders dan gelijk geven. :schrik:
Haha, ik deel jullie mening.

Husky en collie vind ik vaak wel mooi in een mix, maar ook al niet met een mops :mrgreen:
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Mijn eigen honden zijn echt wel héél erg geslaagd als je het mij vraagt.

Wijlen Doc, Duitse herder x Groenendaeler
Afbeelding

Loulou, beagle x windhond x springer x DSD
Afbeelding

En Oscar, Coonhound x Engelse Setter x Pinscher x Poedel

Afbeelding
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Mopsen zelf vind ik nog wel mooi van lelijkheid, maar bij de x mops verdwijnt dat aspect wel, ja...

Ik vind die bedlington whippet die in het topic van Mira genoemd wordt leuk. Maar ik heb dan ook een zwak voor dat soort ruwharige honden. Mijn eigen haar is ook zo. :Q:

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Cleva schreef:
Jion schreef:
Sandra&co schreef:De input van een mops pakt NAAR MIJN MENING (laten we het dan maar daar op houden) slecht uit voor élke kruising :lol1:
Na de serie gedrochten die op die foto's staan kan ik je niet anders dan gelijk geven. :schrik:

Een moppet gaat nog wel.

Afbeelding
Gadver :D Pocketsize hellehond
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hé, het karakter van een Mops is wel heel leuk :pffff:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Marlett
Zeer actief

Crescent schreef:Hé, het karakter van een Mops is wel heel leuk :pffff:
Ik vind zo vooral lollig, maar niet per se mooi. Ze werken heel goed mee aan geintjes, zoals die mopslimafoto of "Welk vak geef ik?" :lol1:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Cleva schreef:Nou, dat heb ik sowieso wel vaker gedacht bij whippetkruisingen, hoor. Dat het van die miniklapkaakjes worden.

Afbeelding
Wow, maar dát is een knap joekeltje. Zo'n kruising zou ik best willen. Wel het uiterlijk van een klapkaak, maar dan met een poezelige binnenkant. Wat kruis je met een whippet om zoiets te krijgen? Een gladharige Parson misschien?
Sandra&co

Nee, Google zegt dat het een gezelschapshond is, en daar was ik wel al over uit.

Eigenlijk zouden er tig van deze honden gefokt moeten worden en aangeboden alszijnde Pitbull :lol1: Dat zou nog eens een oplossing zijn. Wel redelijk pikverlengend om te zien, maar ze kluiven Djilan'na's vingertjes er niet af.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Mijn zusje wil een hond. Ik krijg dus van alles doorgestuurd. Ook staffords want die vind ze mooi en ze past wel eens op een stafford.

Ik heb haar maar verteld dat ze dat beter niet kan doen. Ze heeft echt behalve thuis(maar weinig interesse in de hond)geen ervaring. Nu is ze een alleenstaande moeder, haar chihuahua kruising vond ze ook al lastig. Ik heb haar aangegeven dat als ze echt atletisch wil maar geen kapot kind dat ze beter een whippet kan nemen. Vond ze niet mooi. Dan lekker niet, je vraagt advies aan mij en die geef ik (ook als ze er niet om gevraagd had overigens).
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:Nee, Google zegt dat het een gezelschapshond is, en daar was ik wel al over uit.

Eigenlijk zouden er tig van deze honden gefokt moeten worden en aangeboden alszijnde Pitbull :lol1: Dat zou nog eens een oplossing zijn. Wel redelijk pikverlengend om te zien, maar ze kluiven Djilan'na's vingertjes er niet af.
Heb wel eens een praatje gemaakt met een meneer met een blauwe pup. Een pitbull volgens hem, maar 100% zeker een whippet :LOL:
Hij was er heel blij mee. Ik ook :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef: En als ze als pup schattig zijn maakt liefde daarna blind en blijf je ze mooi vinden :pffff:
Nee, dat is een aandoening waar bazen van honden die onder hun uiterlijk lijden nu eenmaal mee behept zijn.
Sandra&co

Célie schreef: JIJ speelt vals, jij zoekt gewoon lelijkerds :hmmm: en google liegt!!
Nee hoor, ik heb niet eens de lelijkste opgezocht. Gewoon de 'standaard' Mopskruising. Als ik voor lelijk was gegaan, had ik deze wel gepost:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Sisses krisses!

Afbeelding

Dit vind ik dus erg mooi!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Er bestaat wel degelijk een hele mooie kruising met mopsen. Dat zijn staffordjes x mops. Dan krijg je hele kleine maar prachtige mini bullmastiffs. En daar kan je van houden of niet. Mooi zijn ze soms wel.

Ook volwassen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door laeken op 19 jan 2020 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Mops x teckel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ja die uitstekende onderkaakjes vind ik dus al snel heel lelijk, ook al is het minimaal :LOL: Dat je zo net wat ondertandjes ziet. Nee. 100x liever de 'volbloed' versie van die rassen. Met een Mops erin trek je de lntelligentie uit elk rastype. Jullie gaan me niet overtuigen.
En Dees & Maylo: nogmaals, puppies zijn bijna altijd schattig, dat heb ik al een paar keer gezegd. Dus die onderste telt al niet mee.
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef:
dagmar88 schreef:
Célie schreef: En als ze als pup schattig zijn maakt liefde daarna blind en blijf je ze mooi vinden :pffff:
Nee, dat is een aandoening waar bazen van honden die onder hun uiterlijk lijden nu eenmaal mee behept zijn.
Jij kan het weten :mrgreen:
Oh?
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik ga met Sandra mee, zodra het ook maar een beetje onderbeet heeft lijkt het IQ wat mij betreft beneden nul te zakken :mann:
Marlett
Zeer actief

Célie schreef:
Marlett schreef:
Crescent schreef:Hé, het karakter van een Mops is wel heel leuk :pffff:
Ik vind zo vooral lollig, maar niet per se mooi. Ze werken heel goed mee aan geintjes, zoals die mopslimafoto of "Welk vak geef ik?" :lol1:
Dat is een franse bulldog :D
:oohja: Dat realiseerde ik me later ook. Maar een mops komt ook goed weg met dat pruikje.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef:Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van windhondkruisingen.
Dit is Whippet x Bearded Collie
Afbeelding
Dat zijn mooitjes om te zien. En ik denk, ook een leuk karakter.
Sandra&co

Célie schreef: Die onderste is een franse bulldogkruising :pffff: en de rest ook :S: :S:
Jezus, we hoeven niet elke keer diezelfde foto's te quoten, asjeblíeft zeg :LOL: Volgens Google zijn het allemaal Mopskruisingen, behalve inderdaad die nakerd. Chinese Crested x FB.
Sandra&co

Célie schreef:(...)Ik vind Merle honden 9 van de 10 keer echt lelijk vooral als ze dan ook nog rare blik hebben door half blauw oog ofzo(...)
"Ofzo"? Lekker subtiel.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Célie schreef:
Sandra&co schreef:Ja die uitstekende onderkaakjes vind ik dus al snel heel lelijk, ook al is het minimaal :LOL: Dat je zo net wat ondertandjes ziet. Nee. 100x liever de 'volbloed' versie van die rassen. Met een Mops erin trek je de lntelligentie uit elk rastype. Jullie gaan me niet overtuigen.
En Dees & Maylo: nogmaals, puppies zijn bijna altijd schattig, dat heb ik al een paar keer gezegd. Dus die onderste telt al niet mee.
Ik vind die mops/teckel wel mooi en heeft toch ook geen onderbeet volgens mij, maar is maar net waar je van houd denk ik. Ik vind Merle honden 9 van de 10 keer echt lelijk vooral als ze dan ook nog rare blik hebben door half blauw oog ofzo maar andere mensen vinden dat prachtig. Ik vind honden met een hele witte kop ook niet mooi :mrgreen: maar kijk wat er nou bij mij op de bank ligt ze maakt het qua karakter 200% goed :D :D
Eerlijk gezegd heb ik dat vaak ook met merle en witte koppen. Behalve witte herders, die zijn wit maar vind ik wel mooi. Ik denk dat het vooral niet nooit is door gebrek aan pigment. Ooglid en neus moeten zwart zijn, bij witte en merle honden is dat vaak verdund.
Perry is merle met 1,5 blauw oog, toch vind ik hem prachtig. Hij heeft wel veel pigment, dat staat hem goed.
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

duitse herder schreef: Behalve witte herders, die zijn wit maar vind ik wel mooi.

Die zijn geel. Met lever heb ik hetzelfde ja, maar het is allemaal maar gewenning.
Als je nu een podenco koopt is die vleesneus binnen een paar maanden de norm. Zo is het ook met de huskies/blauwe ogen gegaan.
Al kijk ik bij Naap nog steeds vaak in z'n bruine oog ( :LOL: ), dat geeft meer prijs dan dat koele ijsblauw.
De blauwe ogen van Zus zijn wel heel expressief, veel donkerder en met verschillende tinten.

Butterfly noses sometimes occur on dogs with the extreme white spotting pattern ( e.g. white Boxers, Bull Terriers and Dogo Argentinos), but generally they're associated with merles. Not all merles have butterfly noses though - double merles and normal merles with less dark patches than normal are more prone to them, and they are very common in harlequin Great Danes.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Die teckel vind ik ook mooi. Het is echt zo een roze neus en ooglid wat het maakt dat ik bij zulke honden merle minder mooi vind. Of met witte boxers bv zo een roze neus en ooglid. Verf dat zwart en dan vind ik het wel mooi. daarom vind ik vaak merle niet mooi, te weinig pigment.
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Afbeelding

Ik vind dit naast niet heel erg aantrekkelijk eigenlijk heel erg gemankeerd en genetisch aangetast op een zieke manier. Een gen dat de neus tot een albino-neus maakt. Hoe gaat dit op termijn goed in de zon? Dood en doodzielig. En zien deze hond nu echt gewoon goed? De zenuwen komen uit dezelfde cellen als de huid. En ogen werken ook met pigmenten. Hoe kan dit niet het zicht van de hond aantasten? Dubbel merle maakt blind. En dit doet helemaal niets behalve een kek kleurtje? Ik geloof er niks van. En ik vind het er dus uitzien als een enge ziekte bij deze hond.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Célie schreef: Ja hier loopt ook een franse bull met een half blauw oog zie nooit waar ze nou precies naar kijkt.
Ik zag laatst ook een franse bull met een blauw en een bruin oog en ik vond het er maar raar uitzien, terwijl ik zelf toch wel wat gewend ben :mrgreen: Vind merle chihuahuas ook niks.

Soms zie ik advertenties op MP voorbij komen waarvan ik bijna zeker weet dat het merle x merle pups zijn, inderdaad met een roze neus. Op een herplaatsingspagina ook weleens grotendeels witte en dove border collies. Zouden er dan op latere leeftijd nog meer gebreken verschijnen, of is het wat het is zodra ze geboren zijn?
dagmar88
Zeer actief

Persistence schreef: Soms zie ik advertenties op MP voorbij komen waarvan ik bijna zeker weet dat het merle x merle pups zijn, inderdaad met een roze neus. Op een herplaatsingspagina ook weleens grotendeels witte en dove border collies. Zouden er dan op latere leeftijd nog meer gebreken verschijnen, of is het wat het is zodra ze geboren zijn?
Er worden zowel binnen als buiten de stambomen bewust dubbel merles gefokt om als dekreu in te zetten.
Op een niet merle teef geven die een 100% merle nest. Die gehandicapte reu hoeven de kopers nooit van dichtbij te zien.

Dubbel merle fokken is binnen de raad verboden. Maar het fokken van ongezonde honden ook en die hobbelen nog "vrolijk" rond.

Artikel VI.23A
1.Vervallen
2.Het is verboden honden te kruisen waarvan bij beide als kleur(variëteit) een variant van merle op de Stamboom staat vermeld.

Je mag dus wel merle x cryptic merle met stamboom fokken. Of een dubbel merle reu importeren.
En anders volgen er sancties en ga je onder een andere naam verder :U:

Bij de bullen en chihuahua's vind ik kleur nog wel het laatste selectiecriterium. Met mijn dwergkees net zo.
Als het maar functioneel is, is hij van mijn part groen met lila ogen. En het is niet alsof het moeite kost merle er weer uit te fokken.
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef:helaas fokken al die merle fokkers niet via de raad dus boeit ze niet wat er verboden is .
Je standaard als fokker is gelukkig niet afhankelijk van de (on)deugden van de rvb.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”