Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dosering en gebruik dentisept tandpasta.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Dosering en gebruik dentisept tandpasta.
Ik heb vandaag een tube dentisept tandpasta gekocht omdat Ollie wat tandsteen op zn achterste kiezen heeft.
Maar in de bijsluiter staat nergens hoeveel je moet gebruiken.
De hoeveelheid die je zelf ook gebruikt als je je tanden poetst?
Wie heeft hier ervaring mee?
Maar in de bijsluiter staat nergens hoeveel je moet gebruiken.
De hoeveelheid die je zelf ook gebruikt als je je tanden poetst?
Wie heeft hier ervaring mee?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Dosering en gebruik dentisept tandpasta.
Wij deren bij Bazooka gewoon een dunne streep op het tandvlees
Het is niet om te poetsen he, maar om aan te brengen (het kleeft enorm)
Het is niet om te poetsen he, maar om aan te brengen (het kleeft enorm)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier idem, een dunne streep op de achterste kiezen en klaar. Ik breng het zo'n twee keer per week aan.
-
- Zeer actief
Ga ik ook doen. Dank jullie wel!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier gingen we gewoon de hele (boven)kaak af.-Saskia- schreef:Hier idem, een dunne streep op de achterste kiezen en klaar. Ik breng het zo'n twee keer per week aan.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Ik gebruik het tegenwoordig iedere dag omdat mijn hond van bijna 13 jaar buiten wat tandsteen ook wat rood tandvlees heeft en ik heb gemerkt dat het daar ook bij helpt. Ik doe twee keer een klein dotje op mijn vinger en smeer dat vanaf de achterste kies naar voren. Daarna gaat Shep zo'n 10 minuten zitten smakken en likken omdat ze het vies vindt en wordt het op die manier vanzelf verder door de bek verdeeld. Ik vind het wel een ellende om die plakzooi van mijn vingers af te wassen. Gebruik daar een schuursponsje voor.

-
- Zeer actief
Hebben jullie ook de ervaring dat het echt helpt? Ik zou het wel willen proberen (bij de hond dus) .. maarhet moet wel wat doen...
Suzanne
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zit een tuutje bij waarmee je het aan kan brengen i.p.v. met je vingers. Die kan je er op schroeven als de dop er af is (en dan de dop daarop)Caro schreef:Ik gebruik het tegenwoordig iedere dag omdat mijn hond van bijna 13 jaar buiten wat tandsteen ook wat rood tandvlees heeft en ik heb gemerkt dat het daar ook bij helpt. Ik doe twee keer een klein dotje op mijn vinger en smeer dat vanaf de achterste kies naar voren. Daarna gaat Shep zo'n 10 minuten zitten smakken en likken omdat ze het vies vindt en wordt het op die manier vanzelf verder door de bek verdeeld. Ik vind het wel een ellende om die plakzooi van mijn vingers af te wassen. Gebruik daar een schuursponsje voor.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja zeer goede ervaringen. Onze Bazooka wilden ze ivm leeftijd liever niet meer voor zn tanden onder narcose zonder eerst dit te proberen. Wel had hij een extreme reactie vt tandvlees op een minimale hoeveelheid tandsteen.~Suzanne~ schreef:Hebben jullie ook de ervaring dat het echt helpt? Ik zou het wel willen proberen (bij de hond dus) .. maarhet moet wel wat doen...
Suzanne
Bij hem daarom begonnen met 1 maand dagelijks en daarna minimaal 1x per week en vaker als zn tandvlees meer reactie gaf.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Ja dat weet ik maar ik ben eigenwijs en vind het fijner om het zelf met mijn vinger te verdelen dan met die tuut.crutz schreef:Er zit een tuutje bij waarmee je het aan kan brengen i.p.v. met je vingers. Die kan je er op schroeven als de dop er af is (en dan de dop daarop)Caro schreef:Ik gebruik het tegenwoordig iedere dag omdat mijn hond van bijna 13 jaar buiten wat tandsteen ook wat rood tandvlees heeft en ik heb gemerkt dat het daar ook bij helpt. Ik doe twee keer een klein dotje op mijn vinger en smeer dat vanaf de achterste kies naar voren. Daarna gaat Shep zo'n 10 minuten zitten smakken en likken omdat ze het vies vindt en wordt het op die manier vanzelf verder door de bek verdeeld. Ik vind het wel een ellende om die plakzooi van mijn vingers af te wassen. Gebruik daar een schuursponsje voor.