Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hondenschool Utrecht?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Het asiel in Utrecht werkt samen met Nubis. Zelf heb ik daar met mijn hond ook wat cursussen gelopen. De methode van werken bevalt me goed. Voorheen was het een Martin Gaus hondenschool, nu niet meer dus maar de basis (werken met de clicker, met name) is denk ik nog hetzelfde. Ze hebben regelmatig puppiecursussen.
De Dierenbescherming Utrecht geeft ook hondencursussen op verschillende lokaties. Ze hebben wel groepen naar leeftijd en kunnen van de hond, of er echt een specifieke puppiecursus is moet je misschien even navragen.
En er is nog een groep trainers die voorheen onder de vleugels van de Dierenbescherming trainde maar nu voor zichzelf is begonnen in Utrecht-Noord met name. Hoe ze heten ben ik vergeten
maar ik kan je er wel mee in contact brengen als je wilt want een van de trainsters ken ik persoonlijk.
Dit zijn degenen die ik ken, er zijn er nog meer!
De Dierenbescherming Utrecht geeft ook hondencursussen op verschillende lokaties. Ze hebben wel groepen naar leeftijd en kunnen van de hond, of er echt een specifieke puppiecursus is moet je misschien even navragen.
En er is nog een groep trainers die voorheen onder de vleugels van de Dierenbescherming trainde maar nu voor zichzelf is begonnen in Utrecht-Noord met name. Hoe ze heten ben ik vergeten

Dit zijn degenen die ik ken, er zijn er nog meer!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
www.wimvanovereem.nl ken de school niet persoonlijk maar hoor van een hoop mesne goede dingen.
- Roos
- Zeer actief
Ik ben een aantal jaar geleden een keer bij hondenschool ABOVO wezen kijken (moest een interview doen)
Hun aanpak sprak me toen erg aan.
Dit is de link:
http://www.hondenschoolabovo.nl/
Hun aanpak sprak me toen erg aan.
Dit is de link:
http://www.hondenschoolabovo.nl/

-
- Actief
Ik ken meerdere mensen die bij Wim trainden. Ik hoor daar niet zulke goede verhalen over. Hij traint nog regelmatig met slipketting en is met de puppen ongeduldig. Maar dat is wat ik gehoord heb hoor.antoinette schreef:www.wimvanovereem.nl ken de school niet persoonlijk maar hoor van een hoop mesne goede dingen.
groetjes Helen
-
- Vaste gebruiker
- Yvonne Bekkers
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik train zelf bij de Dobermann Kringgroep Zuid Holland, ze hebben een website: http://www.dobermann-kgzh.nl
Ze hebben er veel verschillende cursussen.
o.a.
Puppy, EG, G & G, VZH/BH, IPO, Speurhond.
Het trainingsveld ligt in Woerden, ongeveer 12 km van Utrecht.
Je kunt altijd een keer vrijblijvend komen kijken tijdense de trainingen.
Ze hebben er veel verschillende cursussen.
o.a.
Puppy, EG, G & G, VZH/BH, IPO, Speurhond.
Het trainingsveld ligt in Woerden, ongeveer 12 km van Utrecht.
Je kunt altijd een keer vrijblijvend komen kijken tijdense de trainingen.
- saner
- geregistreerd lid
Ik heb puppycursus bij Wim van Overeem geweest. Was ik niet tevreden over, hij heeft inderdaad een voorliefde voor de slipketting (niet bij pups hoor) maar is met pups ook niet altijd even zachtzinnig. Maar heb dat meer van verhalen, een beetje uit eigen waarneming. Ik had voor het cursusgeld liever een paar goede boeken over honden gehaald.
We hebben later twee cursussen gedaan achter Doorn bij hondenschool Braaf van Bets Engel. Vooral de basiscursus was erruggg goed, zijn we zeeeer tevreden over!! Kan ik je vanharte aanbevelen. Ze hebben natuurlijk ook een puppycursus.
Is wel een eindje buiten Utrecht en ook niet vreselijk goedkoop maar wel het geld waard.
Succes Sander
We hebben later twee cursussen gedaan achter Doorn bij hondenschool Braaf van Bets Engel. Vooral de basiscursus was erruggg goed, zijn we zeeeer tevreden over!! Kan ik je vanharte aanbevelen. Ze hebben natuurlijk ook een puppycursus.
Is wel een eindje buiten Utrecht en ook niet vreselijk goedkoop maar wel het geld waard.
Succes Sander
-
- Actief
- DRood
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: hondenschool Utrecht?
Deze heeft op mij een goede indruk achtergelaten. Ze trainen bij Elinkwijk. http://www.urv.nu/myrakeltje schreef:Wie heeft goede ervaringen met een hondenschool in utrecht of directe omgeving? (bijv. houten)
En hoe oud moet je pup zijn voor puppiecursus? op de websites die ik kan vinden verschilt het nogal. Het heeft toch te maken met inentingen of let niet iedere hondenschool daarop?
alvast bedankt, groetjes Myra
Succes!

-
- Actief
Daar wil ik ook uiteindelijk mijn puppycursus gaan doen. voor de gedragscursus voo rmijn oudere hond heb ik me ingeschreven bij Kynologen Vereniging Nieuwegein.
Vind het allebei prettig werkende scholen, maar de een besteed wat meer aandacht aan een degelijke puppenopvoeding en de ander heeft wat meer op gedrags en gehoorzaamheidsgebied. Vandaar.
Vind het allebei prettig werkende scholen, maar de een besteed wat meer aandacht aan een degelijke puppenopvoeding en de ander heeft wat meer op gedrags en gehoorzaamheidsgebied. Vandaar.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dit is totaal niet mijn ervaring met Wim van Overeemsaner schreef:Ik heb puppycursus bij Wim van Overeem geweest. Was ik niet tevreden over, hij heeft inderdaad een voorliefde voor de slipketting (niet bij pups hoor) maar is met pups ook niet altijd even zachtzinnig. Maar heb dat meer van verhalen, een beetje uit eigen waarneming. Ik had voor het cursusgeld liever een paar goede boeken over honden gehaald.
Succes Sander

Ik heb daar de puppytraining gedaan en begin in september met de jonge honden training.

Linda, Izzie en Bram