Hier twee chihuahuas.
Ben zowel grote als kleine honden gewend.
Ik mis niks ben gek op die inieminie kleine monstertjes.
Wel zijn er dingen die je voor jezelf moet bedenken als je eraan begint. Mogelijk heb je je daar al in verdiept hoor.
- ze worden net als grote honden niet opgevoed geboren. De opvoeding daar heb je werk aan. Ze zijn stront eigenwijs en daardoor moet je nog eens zeer consequent zijn ook. "onze Dex is een uitzondering die is heel makkelijk" maar Saartje is op en top Chi.
- Ze zijn kwetsbaar dat is al genoemd maar kan geen kwaad om dat nog extra te benadrukken. Dex weegt 2,4 kg en Saartje nu net aan 2 kg. Met kleine kinderen vind ik een stevigere hond beter passen. Jij kent je kinderen het beste maar ook daar zijn ze kwetsbaar.
- Er komen wat erfelijke ziektes voor binnen het ras. Sommige minder ernstig maar ook afwijkingen die komen omdat ze ze nog kleiner fokken dan dat hoort en nouja die koppies zijn dan te klein. Daarnaast is het een mode ras waar ook veel broodfokkers proberen te profiteren. Het is dus goed zoeken waar je je hondje vandaan haalt of het nou met of zonder stamboom is

.
Maar zoals ik al zei. Ik heb twee hele leuke exemplaren en vind ze hartstikke leuk.
Ik loop en train er best veel mee. Veel mensen verkijken zich erop denk ik. Het zijn energieke en leergierige hondjes! Met een pittig karakter.
O ja, ik til niet bij elke voorbij komende hond op. Dan creëer je meestal een hondje met een enorme grootheidswaanzin. Ik til ook niet nooit op. Soms moet het

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.