Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Orthopedisch kussen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Orthopedisch kussen

Ongelezen bericht door Peter27 »

Voegt dat nou echt waarde toe??
Ik moet heel binnenkort een nieuwe mand/kussen voor in de kamer. Is het de moeite waard een orthopedisch ding te vinden? Of is dat marketing?
blablabla :)
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Orthopedisch kussen

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam vindt het heerlijk. Zowel in bench als auto een orthopedisch kussen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Umi had echt duidelijk een voorkeur inderdaad, alleen niet voor haar “gewone” orthopedische kussen, dan verkoos ze de tegelvloer in koude tijden (vloerverwarming) of de stoel in warme tijden (onder de airco unit)
Maar het Back On Track kussen met dus en memory foam en lichaamswarmte reflecterende stof had wel duidelijk haar voorkeur.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb sinds een tijdje ook een orthopedisch kussen, aangeschaft voor Taartje, maar ze liggen er allemaal heel graag op. Er ligt altijd wel een van de honden op dat kussen. Ze vinden het duidelijk erg prettig liggen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Is denk ook maar net wat je hond nu gewend is. Mijn hond heeft zo'n plastic mand met een paar dekbedden erin en die wil dus niet op een kussen want die is gewend en vindt het fijn om tegen de randen van de mand aan te liggen en wanneer ze niet wil slapen met haar kop op de rand te gaan liggen. Dat vindt ze een prettige houding om alles in de gaten te houden.
Als ik op een gegeven moment toch denk iets orthopedisch nodig te hebben, zou ik denk zo'n orthopedische hondenmand proberen. Maar ja die randen zijn niet zo hoog en stevig, dus ben bang dat zij het daar niet mee eens is.
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Hier zijn ze ook fan van het orthopedisch kussen, dus ik zou zeggen : doen !
Groetjes Charlie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro schreef:Is denk ook maar net wat je hond nu gewend is. Mijn hond heeft zo'n plastic mand met een paar dekbedden erin en die wil dus niet op een kussen want die is gewend en vindt het fijn om tegen de randen van de mand aan te liggen en wanneer ze niet wil slapen met haar kop op de rand te gaan liggen. Dat vindt ze een prettige houding om alles in de gaten te houden.
Als ik op een gegeven moment toch denk iets orthopedisch nodig te hebben, zou ik denk zo'n orthopedische hondenmand proberen. Maar ja die randen zijn niet zo hoog en stevig, dus ben bang dat zij het daar niet mee eens is.
Ik had een jolly paws, was ideaal voor mijn hond met slechte heupen toen. Met een stevige rand om op te hangen.
In zijn laatste nacht heb ik er samen met hem in geslapen.
:LOL: Lag echt prima.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb een Kuranda stretcher. Dat is een orthopedische stretcher, voor de duidelijkheid.
Ik heb 'm genomen vanwege Chaconne die soms wat stram is in haar rug. Ze ligt er heel graag op, maar ze vinden 'm allemaal fantastisch.
Ik heb deze, en je kunt er matrasjes op kopen, die zitten aan de poten vast.
Allemaal supersterk en goed schoon te houden.

Ik heb meerdere dingen staan maar deze is eigenlijk altijd bezet.

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Caro
Zeer actief

alinelaila schreef:
Caro schreef:Is denk ook maar net wat je hond nu gewend is. Mijn hond heeft zo'n plastic mand met een paar dekbedden erin en die wil dus niet op een kussen want die is gewend en vindt het fijn om tegen de randen van de mand aan te liggen en wanneer ze niet wil slapen met haar kop op de rand te gaan liggen. Dat vindt ze een prettige houding om alles in de gaten te houden.

Ik heb deze voor Sem en die randen zijn steviger dan ik gedacht had. Sem ligt ook bij voorkeur met zijn kop op de rand en dat kan met deze heel goed.
Hiervoor heeft hij jaren in een plastic mand met dekens geslapen, maar ik geloof toch dat hij deze mand prettiger vindt liggen.
Afbeelding
Wow die ziet er wel heel comfortabel uit. Krijg zin om er zelf in te gaan liggen. Waar heb je die vandaan? Ik vind het lastig want ik vind het niet erg om veel geld aan een goede mand uit te geven maar als Shep er dan vervolgens niet in wil, is het natuurlijk wel zonde. Wel geruststellend dat jouw hond het kan waarderen en ook die plastic bak gewend was.
Oh zie nu dat hij van bol.com komt. Zal ook eens gaan kijken.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Ik heb deze en die heeft ook een rand. Mijn honden liggen graag met hun rug ergens tegenaan, dus een kussen zonder rand zouden ze waarschijnlijk niet zo fijn vinden. Mila en Amoz liggen ook vaak met hun kop op de rand.

Afbeelding

Eventueel zou je ook nog kunnen kijken voor een orthopedisch kussen dat in de plastic mand past die je nu hebt?
Caro
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik heb deze en die heeft ook een rand. Mijn honden liggen graag met hun rug ergens tegenaan, dus een kussen zonder rand zouden ze waarschijnlijk niet zo fijn vinden. Mila en Amoz liggen ook vaak met hun kop op de rand.

Afbeelding

Eventueel zou je ook nog kunnen kijken voor een orthopedisch kussen dat in de plastic mand past die je nu hebt?
Precies dat zou Shep ook niet fijn vinden. Die wil ook met haar rug ergens tegenaan kunnen liggen en met haar kop erop als ze wakker is.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Heavy schreef:Ik heb deze voor Jip gekocht en die ligt in een plastic mand . Bevalt prima :ok: hoes is met rits dus makkelijk uit te wassen en het kussen geeft echt warmte af. Jip ligt er vaak in en is minder stijf

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ens/681702
Kussen in de mand heb ik weleens geprobeerd maar daar moest ze niets van hebben want ze gaat altijd in de mand tegen de zijkant staan en laat zich zo op haar zijde glijden. Ik leg het misschien niet echt duidelijk uit maar door de manier waarop ze gaat liggen, duwt ze het kussen uit de mand.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

alinelaila schreef:
Caro schreef: Wow die ziet er wel heel comfortabel uit. Krijg zin om er zelf in te gaan liggen. Waar heb je die vandaan? Ik vind het lastig want ik vind het niet erg om veel geld aan een goede mand uit te geven maar als Shep er dan vervolgens niet in wil, is het natuurlijk wel zonde. Wel geruststellend dat jouw hond het kan waarderen en ook die plastic bak gewend was.
Foto was even van internet gejat :engel:
De mijne komt van zooplus (zooplus heeft hem ook in grijs trouwens):
https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ken/545439
En dan de grootste maat. Wel duur, maar dan heeft Sem voldoende ruimte (de katten kunnen er nog bij wat ook regelmatig gebeurd).
Je kunt het kussen en de rand er uit halen, dus hij is ook goed te wassen. Er is alleen 1 plek op de rand wat niet meer schoon wil, maar daar sabbelt Sem veel op :schrik:
Heb even gekeken maar ik vind dat niet duur voor een goede mand. Heb hem in mijn favorieten opgeslagen. Heb het idee dat Shep nu nog wel lekker ligt in haar mand met dekbed maar ze is al 12.5 en oud worden kan opeens snel gaan. Dan lijkt me dit een fijne mand voor haar. Ik vind een grote maat ook fijn. Ze heeft nu ook een grote mand maar als ze helemaal languit gaat liggen heeft ze die ruimte ook echt wel nodig.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Caro schreef:
Heavy schreef:Ik heb deze voor Jip gekocht en die ligt in een plastic mand . Bevalt prima :ok: hoes is met rits dus makkelijk uit te wassen en het kussen geeft echt warmte af. Jip ligt er vaak in en is minder stijf

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... ens/681702
Kussen in de mand heb ik weleens geprobeerd maar daar moest ze niets van hebben want ze gaat altijd in de mand tegen de zijkant staan en laat zich zo op haar zijde glijden. Ik leg het misschien niet echt duidelijk uit maar door de manier waarop ze gaat liggen, duwt ze het kussen uit de mand.
Ik denk dat als je een passend, stevig en wat hoger matras in de mand legt dat wel blijft liggen.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

alinelaila schreef:

Ik heb deze voor Sem en die randen zijn steviger dan ik gedacht had. Sem ligt ook bij voorkeur met zijn kop op de rand en dat kan met deze heel goed.
Hiervoor heeft hij jaren in een plastic mand met dekens geslapen, maar ik geloof toch dat hij deze mand prettiger vindt liggen.
Afbeelding
Ik heb deze ook aangeschaft voor m’n vorige hond. Mijn jonge hond maakt er dankbaar gebruik van. Hij is nog steeds goed na bijna 10 (?) jaar. Er ligt altijd een losse wasbare hoes overheen.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Bishy schreef:
alinelaila schreef:

Afbeelding
Ik heb deze ook aangeschaft voor m’n vorige hond. Mijn jonge hond maakt er dankbaar gebruik van. Hij is nog steeds goed na bijna 10 (?) jaar. Er ligt altijd een losse wasbare hoes overheen.
Ik heb deze ook ooit (denk ook al 10 jaar geleden) aangeschaft voor mijn vorige hond met arthrose, die vond hem heerlijk liggen.
De mand is er nog steeds en ze liggen er allemaal heel graag in.
Mijn moeder had de kleinste versie voor haar kat (die kon hem ook erg waarderen) en sinds zijn overlijden staat die ook hier in huis en ook die wordt graag gebruikt :ok:
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gizmo heeft deze:
Afbeelding

Hij had eerst ook zo'n plastic geval, maar hij ligt nu ook heel graag in deze. Soms ook met zijn hoofd op de rand, en soms met zijn hoofd bijna buitenboord :LOL: :piew:
Caro
Zeer actief

Shep ligt eigenlijk over het algemeen alleen 's nachts in haar mand. 's Avonds naast mij op de bank maar blijkbaar is de bank niet interessant als ik er zelf niet op zit. Overdag ligt ze voornamelijk op de grond. En dat vind ik eigenlijk raar want ik heb een laminaat vloer, dus die is niet zacht. Dacht dat honden met artrose de voorkeur gaven aan een zachte ondergrond.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Heavy schreef: https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... eer/158485

Ligt ook prima en voordeel hiervan is dat het niks weegt dus je kan het makkelijk buiten neerleggen in de zomer :wink:
Deze had ik ook voor Cyntha (15 kg) maar dan met een suede hoes. Daar heeft ze met haar artrosebotjes nog heel wat uurtjes heerlijk op gelegen tot aan haar dood.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Had deze laatst gekocht in plaats van zo'n kussen waar binnen een halfjaar geen vulling meer inzit, en hij is er niet meer vanaf te slaan:

https://www.willemsedierenvoeders.nl/ho ... urino-sand
Caro
Zeer actief

alinelaila schreef:
Caro schreef: Wow die ziet er wel heel comfortabel uit. Krijg zin om er zelf in te gaan liggen. Waar heb je die vandaan? Ik vind het lastig want ik vind het niet erg om veel geld aan een goede mand uit te geven maar als Shep er dan vervolgens niet in wil, is het natuurlijk wel zonde. Wel geruststellend dat jouw hond het kan waarderen en ook die plastic bak gewend was.
En dan de grootste maat. Wel duur, maar dan heeft Sem voldoende ruimte (de katten kunnen er nog bij wat ook regelmatig gebeurd).
Je kunt het kussen en de rand er uit halen, dus hij is ook goed te wassen. Er is alleen 1 plek op de rand wat niet meer schoon wil, maar daar sabbelt Sem veel op :schrik:
Ik wilde deze gaan bestellen maar de grootste heeft een ligbreedte van 90 cm. Shep is een ligbreedte van 115 cm gewend, ben bang dat ze deze te klein gaat vinden. Dus ik ga nog even verder zoeken.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

DeDiana schreef:Ik heb deze en die heeft ook een rand. Mijn honden liggen graag met hun rug ergens tegenaan, dus een kussen zonder rand zouden ze waarschijnlijk niet zo fijn vinden. Mila en Amoz liggen ook vaak met hun kop op de rand.

Afbeelding

Deze ziet er goed uit :ok: die heb ik even opgeslagen, kan ik Doran binnenkort verwennen die is wel toe aan een nieuwe mand, al is hij dat niet met me eens :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Caro schreef:
alinelaila schreef:
Ik wilde deze gaan bestellen maar de grootste heeft een ligbreedte van 90 cm. Shep is een ligbreedte van 115 cm gewend, ben bang dat ze deze te klein gaat vinden. Dus ik ga nog even verder zoeken.
Deze https://www.zooplus.de/shop/hunde/hunde ... ote/502617 voldoet wel aan de ligmaat.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Mijn orthopedische kussens bestel ik op maat en qua stof/kleur alles op maat/eigen keuze hier;

https://www.comfort-kussen.nl/hond/orth ... 7sQAvD_BwE
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Heb er al eentje besteld inmiddels. Heet adori hampton. Ze konden mij de ligbreedte niet vertellen maar ik kan de breedte van de randen wel ongeveer inschatten. Heb nu dus een mand van 135 cm breed besteld. Blijft er denk zo'n 110 cm over om te liggen. Het is wel een enorm ding maar ja. Als ik mijn kast wat opschuif gaat het wel passen. Voor mij is vooral belangrijk dat Shep zo ruim en fijn mogelijk ligt.
Ben nu heel erg benieuwd of ze erin wil. Vroeger was ze heel gemakkelijk met allerlei veranderingen maar ik merk dat ze nu ze oud is daar soms wat meer moeite mee heeft. We zullen zien.
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Nou de orthopedische mand is binnen. Vanmorgen neer gezet maar zoals ik al verwachtte moet Shep er niks van hebben. Ik vind de binnenbreedte wat tegenvallen en ik had nog wel ergens gelezen dat het voor formaat bordeaux dog was. Ik denk dat Shep hem te klein en bobbelig vindt. Ik negeer het nu verder maar en gooi er af en toe een snoepje in. Ik wacht het een paar dagen af maar ik ben bang dat het niks gaat worden. Hopelijk is hij dan nog wel netjes genoeg voor als ik hem terug wil sturen. Met die koekjes heeft ze er natuurlijk al in staan kwijlen.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

En, is ze ondertussen al een beetje ontdooid ten opzichte van de orthopedische mand? :engel:

Grappig hoe verschillend honden kunnen zijn. Als ik hier een nieuw mandje of kussen neerleg, weten ze niet hoe snel ze erbij moeten zijn om dat uit te proberen en zodra er één uit opstaat, ligt de ander erin. Dat is dan direct opeens de meest geliefde ligplek van alle honden ;-)
Caro
Zeer actief

DeDiana schreef:En, is ze ondertussen al een beetje ontdooid ten opzichte van de orthopedische mand? :engel:

Grappig hoe verschillend honden kunnen zijn. Als ik hier een nieuw mandje of kussen neerleg, weten ze niet hoe snel ze erbij moeten zijn om dat uit te proberen en zodra er één uit opstaat, ligt de ander erin. Dat is dan direct opeens de meest geliefde ligplek van alle honden ;-)
Haha misschien willen ze er allemaal als de kippen bij zijn. Ik heb maar één hond, dus die heeft geen concurrentie. Maar de mand is inmiddels geaccepteerd. Ik heb het verder genegeerd, af en toe een snoepje erin en ben er een paar keer zelf in gaan zitten en toen werd het toch interessant blijkbaar. Slapen erin gaat prima. Wanneer ze wil liggen en rond kijken is de rand te kort en hangt haar hoofd buitenboord. Heb met veligheidsspelden een klein kussentje eraan vast gezet en dat werkt tot nu toe perfect. De koningin legt haar koppie op het kussen :D
Afbeelding
Caro
Zeer actief

Afbeelding

Dan krijg je dit
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”