Moderator: moderatorteam
Hoi Ria,hendrika schreef:Sorry Eline,dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol.
Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria
raar he, hij verdient eraan!hendrika schreef:Sorry Eline,dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol.
Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen.
opvoeden!Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen.
Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Vergelijk eens een ongecastreerde reu van 7 met een gecastreerde reu van 7....zie het verschil.Sandro schreef:Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.
Karakterloze speelpop voor andere hondenSandro schreef:Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.
Ik vind 9 maanden ook erg vroeg om over te gaan op castratie, wacht het eerst een paar maanden af en ga flink met hem aan de slag.
Veel trainen, veel lezen over hondengedrag en hier veel vragen stellen.
Veel succes ermee!
Nou dan ken je Kevin blijkbaar nog nietLaat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging (4-6 kilometer fietsenVergelijk eens een ongecastreerde reu van 7 met een gecastreerde reu van 7....zie het verschil.
Ik ken gewoonweg geen oudere gecastreerde reuen die nog werkelijk lol hebben en uit zichzelf aktief en blij zijn. Dat het aan eigenaren ligt vind ik altijd wel leuk...misschien kan je me dan ook vertellen hoe ik mijn honden wat slomer kan krijgen.
Dat rijden op ongecastreerde reuen is dus dé reden waarom ik het nooit meer zo snel zou doen. Moritz is voor sommige reuen bijzonder interessant; veel interessanter dan m'n teefje vaakMARC_S schreef:Karakterloze speelpop voor andere hondenSandro schreef:Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.
Ik vind 9 maanden ook erg vroeg om over te gaan op castratie, wacht het eerst een paar maanden af en ga flink met hem aan de slag.
Veel succes ermee!Ik ken weinig reuen die enigszins respect hebben voor castraten. Moritz van Caroline was de enige reu waarop aan een stuk door gereden wordt op een forumwandeling. Ook Dapper van Martijn ziet ze als speelgoed en Wuilus valt ze aan. Geen reu en geen teef, ze weet zich er geen raad mee.
Verder zie ik geen gemotiveerde gecastreerde reuen van meer dan 7 jaar. De honden verliezen hun vorm en raken uit conditie. Tuurlijk kan je ze op peil houden en goed motiveren, veel bezigheden aanbieden die het reu zijn wat vervangen, maar in de praktijk doen mensen dat niet. Jij misschien wel maar er zijn er niet veel die dagelijks zoveel doen met hun honden, die honden worden dan echt dik en vormloos.
Klopt, en het valt mij ook op hoe gemakkelijk er door de da's zelf over wordt gedaan.Martijn schreef:Ik mis het respect voor de lichamelijke integriteit van de hond bij dit soort verhalen. Ben ik nou zo gek?
Dat makkelijke gesnij in je hond. Het mag wel hoor, en soms is een castratie een geweldige hulp maar er wordt zo vreselijk makkelijk over gedaan!
ja en... dat kan mijn intacte reu ook nog gewoon hoor... hij snuffelt misschien wat meer, maar heeft het nog prima naar het zin en luisterd uitstekend! Dus dat heeft er weinig mee te maken, vooral opvoeding.Liesbeth schreef:Nou dan ken je Kevin blijkbaar nog niet.
Okee, hij loopt minder weg, maar wat ikzelf (en Kevin ook) wel erg prettig vind dat hij rustig los kan lopen als er loopse teven op de uitlaatplaats rondlopen.
Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging
oh dus dat doe je bij je kinderen ook als ze ouder worden, snij je bij je zoon ook alles eraf omdat hij achter de meiden aangaat???Kevin is met 9 maanden gecastreerd .................... idd omdat ik het mettertijd behoorlijk zat was dat hij steeds achter de teefjes aanzat (niet pas in de pubertijd, maar al ruim daarvoor).
Ik zei ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging en daarmee bedoel ik dagelijks wandelen en een heel eind fietsen.Quote:
Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging
is dat beweging??? Beweging noem ik iedere dag een aantal uren naar het bos wandelen, niet stil staan kleppen maar echt lopen..., elke dag een aantal km fietsen, zwemmen, trainen etc.
Bovenstaande noem ik 'zichzelf vermaken'...
ok dan heb ik het verkeerd gelezen...Liesbeth schreef:Ik zei ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging en daarmee bedoel ik dagelijks wandelen en een heel eind fietsen.Quote:
is dat beweging??? Beweging noem ik iedere dag een aantal uren naar het bos wandelen, niet stil staan kleppen maar echt lopen..., elke dag een aantal km fietsen, zwemmen, trainen etc.
Bovenstaande noem ik 'zichzelf vermaken'...
Staan kleppen doe ik niet want dan komt Kevin ook niet van zijn plaats.
En wat vind je dan van ongecastreerde reuen die elkaar berijden?? Ben wel eens met wandelingen geweest 9 ongecastreerde reuen en Tirsa 1 gecastreerd teefje. En het enigste dat ze deden was met z'n allen op elkaar rijden en Tirsa was de enigste die lekker snuffelde en speelde.Stang schreef:Dat rijden op ongecastreerde reuen is dus dé reden waarom ik het nooit meer zo snel zou doen. Moritz is voor sommige reuen bijzonder interessant; veel interessanter dan m'n teefje vaakMARC_S schreef:Karakterloze speelpop voor andere hondenSandro schreef:Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Veel succes ermee!Ik ken weinig reuen die enigszins respect hebben voor castraten. Moritz van Caroline was de enige reu waarop aan een stuk door gereden wordt op een forumwandeling. Ook Dapper van Martijn ziet ze als speelgoed en Wuilus valt ze aan. Geen reu en geen teef, ze weet zich er geen raad mee.
Verder zie ik geen gemotiveerde gecastreerde reuen van meer dan 7 jaar. De honden verliezen hun vorm en raken uit conditie. Tuurlijk kan je ze op peil houden en goed motiveren, veel bezigheden aanbieden die het reu zijn wat vervangen, maar in de praktijk doen mensen dat niet. Jij misschien wel maar er zijn er niet veel die dagelijks zoveel doen met hun honden, die honden worden dan echt dik en vormloos.![]()
Gelukkig is Moritz een hond die erg goed weet hoe hij hiermee om moet gaan. Hij is geen vechter, maar laat het zich ook niet aanleunen allemaal.
Dat ze karakterloos en futloos worden, dat zie ik zelf niet zo moet ik eerlijk zeggen. Nu kende ik Moritz z'n karakter nog niet zo goed voor zijn castratie (we hadden hem 3 maanden pas en Kaya werd loops en mocht destijds niet geopereerd worden), maar hij is nu zeker niet futloos of karakterloos te noemen.
Maar dat rijden vind ik dus echt heel erg vervelend en daarom zou ik het nooit meer doen. Daarbij vind ik het zo'n treurig gezicht dat velletje ipv 2 mooie ballen![]()
Ik denk er net zo over!!Eline* schreef:Ik verbaas me altijd weer dat mensen denken hun hond op te kunnen voeden door het amputeren van zijn ballen. Opvoeden doe je door trainen en investeren in een goede band met je hond, niet door het wegnemen van een stuk van het karakter van je hond.
Het is een illusie als je denkt dat je hond zonder ballen wel ineens luistert. Het spijt me zeer, maar bij dit soort verhalen komen er altijd allerhande asielhonden mijn gedachten inwandelen. Amper een jaar oud, gecastreerd en als ongehoorzaam gedropt in het asiel, puur omdat ze de pech hadden bij bazen terecht te komen die zich niet hebben verdiept in het wezen hond. Bah!
Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8Ohendrika schreef:Sorry Eline,dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol.
Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria