Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

castratie bij jonge hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hendrika
geregistreerd lid

castratie bij jonge hond

Ongelezen bericht door hendrika »

Hoi, :zwaai: ik wilde vragen of castratie bij een hond van 9 mnd (1april wordt hij 9 mnd) kwaat kan. Hij wordt morgen geholpen. Ik voel me best schuldig. De 1 zegt je bent niet wijs en de ander zegt daar heb je geen spijt van. Nu weet ik het echt niet meer of ik het wel door moet laten gaan. De DA doet het omdat wij het willen. Toen we hem belden tenminste wilden we het. Hij luisterd n.l heel slecht en is vorige week vanaf het park naar huis gelopen. Ik was helemaal in paniek kon hem nergens vinden in het park. :cry: Dacht echt dat ik hem kwijt was. Staat hij dood leuk voor de deur te wachten. :? Hij heeft ook al 2x zijn poot opgetild tegen mijn been. Ik was er net op tijd bij, anders had hij gewoon tegen mij aangepiest. :oeps: Help me ik weet het echt niet meer. :U Groetjes Ria en Sammy
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik verbaas me altijd weer dat mensen denken hun hond op te kunnen voeden door het amputeren van zijn ballen. Opvoeden doe je door trainen en investeren in een goede band met je hond, niet door het wegnemen van een stuk van het karakter van je hond.
Het is een illusie als je denkt dat je hond zonder ballen wel ineens luistert. Het spijt me zeer, maar bij dit soort verhalen komen er altijd allerhande asielhonden mijn gedachten inwandelen. Amper een jaar oud, gecastreerd en als ongehoorzaam gedropt in het asiel, puur omdat ze de pech hadden bij bazen terecht te komen die zich niet hebben verdiept in het wezen hond. Bah!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Het is voor een hond van 9 maanden heel normaal om niet te luisteren. Lekker aan het puberen, als hij de commando's al ooit gekend heeft heeft ie daar nu volledig schijt aan... hoort er allemaal bij. Doorgaan met normaal opvoeden (of er mee beginnen) en in deze periode even doorbijten, dan komt het allemaal goed. Castratie lijkt me niet zinvol en ik vraag me sterk af of hij er beter van gaat luisteren. Je kunt het nooit meer terugdraaien.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
hendrika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door hendrika »

Sorry Eline, :? dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol. :cry: Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Je dierenarts lijkt me een beetje erg kort door de bocht. Er zijn gleukkig ook dierenartsen die er anders over denken. Ik zou hem zeker niet laten castreren omdat de dierenarts dat zegt terwijl je er zelf niet eens echt achter staat. JIj bent degene die bepaalt wat het beste is voor jouw hond.

Alle honden van 9 maanden luisteren slecht. Het enige dat je kunt doen is veel trainen, eventueel hem wat meer aan een (lange) lijn houden en wat geduld met hem opbrengen. Het gaat als het goed is weer over.

Train je met hem? Leer je hem zelf dingen, of doe je een cursus met hem? Wat verwacht je van hem en wat heb je gedaan om hem dat te leren?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

9 maanden mischien is ie in de pubertijd? En het is niet bewezen dat als hij gecastreed word hij beter luistert, het kan maar het kan ooknniet
doggies for ever
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Maar heb je al met hem getrained? Of desnoods een gedragstherapeut geraadpleegd?

Het is heel normaal dat een puberende reu je op allerlei manieren uitprobeert. Het niet luisteren en piesen tegen je benen is voor hem de manier om in rangorde omhoog te komen. Kortom, hij neemt een loopje met je!

Dat los je op door met hem te gaan werken, trainen, oefenen, respect afdwingen, en nog meer oefenen. Dan krijgt hij respect voor je en laat hij dat gedrag wel uit zijn hoofd omdat jij dan de hogere in rang bent.

Hogere in rang wordt je niet door hem te castreren.
Zoek een leuke club of een goede trainer en ga met hem aan de slag. Castreren vind ik geen optie.

Peet (die zelf ook een super-dominante reu heeft...en die luistert keurig en is gewoon intact!)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Niet doen!!!! Bijna elke hond van 9 maanden luistert slecht en probeert z'n baasje uit, dat is heel normaal gedrag!!!

Ik heb Moritz laten castreren (vanwege andere redenen) en heb spijt als haren op m'n hoofd.......

9 maanden...... t'is nog een puppy..... het beestje moet gewoon nog verder opgevoed worden. Ga lekker naar een hondenschool en aan het werk met hem! ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Reuen zijn op die leeftijd eigenwijs en het lijkt of ze helemaal niets meer weten gewoon volhouden dan komt het allemaal weer terug. Tegen je aan plassen is ook normaal op die leeftijd. Hij heeft net geleerd hoe dat allemaal moet. Hij is zijn grenzen aan het zoeken.
Wees consequent, hou je regels vast en hou vol. Zijn nieuwe (oude) ik komt vanzelf weer terug. Het is even vervelend maar ik zie geen grote problemen wat het noodzakelijk maakt om hem te casteren.
Ik zou afbellen ;)
Succes :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

hendrika schreef:Sorry Eline, :? dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol. :cry: Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria
Hoi Ria,

Heb je de dokter al afgebeld? Doe dat eerst maar en gooi het idee van castratie maar lekker over boord.
Piezen tegen je aan is een vorm van dominant gedrag. Je hond is aan het puberen en het is heel normaal om in die fase eens te kijken hoever je hogerop kan komen in je roedeltje.Waarschijnlijk geef je signalen aan de hond waarmee je jezelf niet als ranghoogste profileert. Dat kan je dus prima veranderen door jezelf anders op te gaan stellen tegenover je hond en je meer bewust te zijn van de signalen die je afgeeft.
Het niet luisteren van je hond kan daar ook mee te maken hebben. Naar een baas luister je immers en als hij de indruk heeft dat er met je te spotten valt zal hij dat ook zeker doen.
Lees je eens in over rangorde, hoe die te communiceren met je hond. Wat beschouwt een hond als privilege's voor ranghogere, welk gedrag laat hij zien waarmee hij probeert hogerop te komen, hoe kan je jezelf hoger in rang gaan zetten? Lees "Denken als een hond" eens van John Fisher. Daar staat veel in over rangorde.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.

Wat is het voor hond? Newfoundlanders zijn nl zo makkelijk en zeker de teven, misschien vergis je je een beetje in het karakter en de pit van deze hond?

Als je die afspraak afzegt en hier een poosje om advies blijft vragen weet ik bijna zeker dat alles opgelost wordt zonder castratie. Castratie kan altijd nog en de portemonee van zo een dierenarts moet je niet spekken, hij zal je niet naar een cursus sturen want dat scheelt hem centen.
Adviezen waar je door de persoon zelf naar zijn eigen kliniek wordt verwezen zijn al dubieus nietwaar?

Dus afzeggen die hap en aan de slag ;)

Kenissen van mij hebben hun 1 jaar oude labrador gecastreerd, ik vind het zooooooooo erg, hij is sloom, speelt niet meer, maar blij dat ze met hem zijn nu, ze hadden GVD nooit een hond moeten kopen. De reden, de dierenarts zei dat hij door castratie minder druk zou worden en minder aandacht zou vragen. Grrrr, ik zou die man het liefst.........
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hendrika schreef:Sorry Eline, :? dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol. :cry: Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen.
raar he, hij verdient eraan! :?
Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen.
opvoeden!
het is een jonge hond, dacht je dat ze hier allemaal goed luisterend geboren waren...? :?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

9 maanden en castreren 8O
je hond zit in zijn puberteit, natuurlijk loopt hij weg.
toen qyan 9 maanden was was hij ook oost indisch doof en hoorde alleen wat hij wilde horen.
nu is ie 19 maanden en die tijd zijn we voorbij en zijn ballen zkit er nog aan en die blijven eraan!
ik kwam bij de DA een paar maanden terug: en wanneer wordt ie gecastreerd: nou uh, niet, ja maar hij gaat weglopen hoor,
sorry hoor, maar dan had ik wel ene teef genomen.
en tegen je aan pissen, dat heeft qyan dus ook weleens bij mij gedaan, expres: nee
ik zat ergens op een bankje en qyan wandelde vrolijk los, rpook ene lekker geurtje vlak naast mij en wilde dus tegen het bankje aan plassen, het kwam alleen op mij terecht.
tja, die dingen kunnen weleens gebeuren :roll:

castratie verandert niets aan wegloop gedrag als het niet om loopse teven gaat.
trainen die hap.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Een reu hoort zijn balletjes te hebben, ik zou mijn reu nooit om zo'n reden laten castreren.
En net wat Marc schrijft de hond kan er lui van worden.
Ik heb hier ook zo'n spring in 't veld, een lekker druk baasje die ook niet altijd even goed luistert, maar dat is gewoon met een jonge hond. Met een beetje geduld komt alles goed. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mystic bull's dino »

Afbellen die handel,

castreren kan altijd nog.
de da kan je hond een spuitje geven, dat de gevolgen van castratie laat zien, het heeft een werking van ca 6 weken en kost ca 30 euro.
Je kunt dan als nog beslissen of je m wil laten casteren.

Het is zelfs ook mogelijk dat na castratie niet het gewenste wordt bereikt, en dan? Zn ballen eraf en nog dezelfde streken. Castratie is dan voor niets geweest.

Wij hebben 4 reuen, 2 labradors en 2 amerikaanse bulldoggen.
Ik wil ze ook wel eens achter het behang plakken maar casteren is echt het laatste wat ik zal laten doen.

Dino, is een amerikaanse bulldog van nu ca 14 mnd, hij is nu aan het puberen, lekker dominant tegen de labradors. Ga er 2 x per dag een heel eind mee lopen, fietsen. Hij is al heel wat rustiger. Ze hebben gewoon heel veel positieve aandacht nodig. IK merk nu al dat ie veel beter luistert.
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Ik moest mijn hond laten castreren (niet ingedaalde bal en de andere ook niet goed), maar als het niet nodig was geweest, dan had ik dat zeker niet gedaan!
En al helemaal niet op de leeftijd van 9 maanden!
Net wat hier geschreven wordt: je hond is druk aan het puberen.
Ballen eraf lost het probleem van niet luisteren etc. absoluut niet op.
Bel de da af en ga lekker met hem aan de gang!
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.
Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.

Ik vind 9 maanden ook erg vroeg om over te gaan op castratie, wacht het eerst een paar maanden af en ga flink met hem aan de slag.
Veel trainen, veel lezen over hondengedrag en hier veel vragen stellen.

Veel succes ermee!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.
Vergelijk eens een ongecastreerde reu van 7 met een gecastreerde reu van 7....zie het verschil.
Ik ken gewoonweg geen oudere gecastreerde reuen die nog werkelijk lol hebben en uit zichzelf aktief en blij zijn. Dat het aan eigenaren ligt vind ik altijd wel leuk...misschien kan je me dan ook vertellen hoe ik mijn honden wat slomer kan krijgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Sandro schreef:
MARC_S schreef:Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Nou, nou ook gecastreerde reuen lopen wel eens weg hoor (ik heb er helaas ervaring mee) En een slome karakterloze speelpop vind ik een tikje overdreven. Het is maar net hoeveel je met je hond doet.
Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.

Ik vind 9 maanden ook erg vroeg om over te gaan op castratie, wacht het eerst een paar maanden af en ga flink met hem aan de slag.

Veel succes ermee!
Karakterloze speelpop voor andere honden ;) Ik ken weinig reuen die enigszins respect hebben voor castraten. Moritz van Caroline was de enige reu waarop aan een stuk door gereden wordt op een forumwandeling. Ook Dapper van Martijn ziet ze als speelgoed en Wuilus valt ze aan. Geen reu en geen teef, ze weet zich er geen raad mee.

Verder zie ik geen gemotiveerde gecastreerde reuen van meer dan 7 jaar. De honden verliezen hun vorm en raken uit conditie. Tuurlijk kan je ze op peil houden en goed motiveren, veel bezigheden aanbieden die het reu zijn wat vervangen, maar in de praktijk doen mensen dat niet. Jij misschien wel maar er zijn er niet veel die dagelijks zoveel doen met hun honden, die honden worden dan echt dik en vormloos.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Laat hem alsjeblieft niet castreren, ik haat het castreren om gedragseffecten te krijgen. Ja je hondje wordt meestal een slome karakterloze speelpop voor andere honden, nee hij loopt niet meer weg meestal, zijn poot tilt hij ook niet meer zo vaak op en vechten hoef je ook niet te verwachten. Maar je hond is wel verpest voor zijn leven. Zijn pit gaat weg en het is in mijn ogen dood en dood zonde.
Nou dan ken je Kevin blijkbaar nog niet 8) .
Okee, hij loopt minder weg, maar wat ikzelf (en Kevin ook) wel erg prettig vind dat hij rustig los kan lopen als er loopse teven op de uitlaatplaats rondlopen.

Vergelijk eens een ongecastreerde reu van 7 met een gecastreerde reu van 7....zie het verschil.
Ik ken gewoonweg geen oudere gecastreerde reuen die nog werkelijk lol hebben en uit zichzelf aktief en blij zijn. Dat het aan eigenaren ligt vind ik altijd wel leuk...misschien kan je me dan ook vertellen hoe ik mijn honden wat slomer kan krijgen.
Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging (4-6 kilometer fietsen :ok: ).

Kevin is met 9 maanden gecastreerd .................... idd omdat ik het mettertijd behoorlijk zat was dat hij steeds achter de teefjes aanzat (niet pas in de pubertijd, maar al ruim daarvoor).
Ik heb er nog nooit spijt van gehad, maar ik geef toe dat ik er wel langer over na zal denken als ik weer zo'n reu krijg (neem).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:
Sandro schreef:

Veel succes ermee!
Karakterloze speelpop voor andere honden ;) Ik ken weinig reuen die enigszins respect hebben voor castraten. Moritz van Caroline was de enige reu waarop aan een stuk door gereden wordt op een forumwandeling. Ook Dapper van Martijn ziet ze als speelgoed en Wuilus valt ze aan. Geen reu en geen teef, ze weet zich er geen raad mee.

Verder zie ik geen gemotiveerde gecastreerde reuen van meer dan 7 jaar. De honden verliezen hun vorm en raken uit conditie. Tuurlijk kan je ze op peil houden en goed motiveren, veel bezigheden aanbieden die het reu zijn wat vervangen, maar in de praktijk doen mensen dat niet. Jij misschien wel maar er zijn er niet veel die dagelijks zoveel doen met hun honden, die honden worden dan echt dik en vormloos.
Dat rijden op ongecastreerde reuen is dus dé reden waarom ik het nooit meer zo snel zou doen. Moritz is voor sommige reuen bijzonder interessant; veel interessanter dan m'n teefje vaak :?
Gelukkig is Moritz een hond die erg goed weet hoe hij hiermee om moet gaan. Hij is geen vechter, maar laat het zich ook niet aanleunen allemaal.

Dat ze karakterloos en futloos worden, dat zie ik zelf niet zo moet ik eerlijk zeggen. Nu kende ik Moritz z'n karakter nog niet zo goed voor zijn castratie (we hadden hem 3 maanden pas en Kaya werd loops en mocht destijds niet geopereerd worden), maar hij is nu zeker niet futloos of karakterloos te noemen.

Maar dat rijden vind ik dus echt heel erg vervelend en daarom zou ik het nooit meer doen. Daarbij vind ik het zo'n treurig gezicht dat velletje ipv 2 mooie ballen :? :cry:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Marc, ik vind dat je het echt veel te zwart wit stelt.

Aaron is gecastreerd, wel op latere leeftijd, maar hij zit nog vol levensvreugde. Is niet dik en zeker niet sloom. En hangt nog behoorlijk de macho uit naar andere honden(behalve naar Vonya).
Onze honden vroeger thuis waren ook altijd gecastreerd en ik heb nog nooit een slome karakterloze hond gehad...

Dat jij dat nu blijkbaar vaak meemaakt, maakt het geen voldongen feit.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

In dit geval zou ik castreren zeker niet aanmoedigen. Hij is ook nog niet eens uitgegroeid. Dit is echt pubergedrag waar hij doorheen moet en trainen is de enige oplossing. Lekker bezig zijn met je hond en een band opbouwen, zodat hij dadelijk de behoefte niet heeft hem te peren bij jou vandaan.

En een rangordeprobleem verander je niet door castratie, maar door consequent op te voeden.
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Martijn schreef:Ik mis het respect voor de lichamelijke integriteit van de hond bij dit soort verhalen. Ben ik nou zo gek?
Dat makkelijke gesnij in je hond. Het mag wel hoor, en soms is een castratie een geweldige hulp maar er wordt zo vreselijk makkelijk over gedaan!
Klopt, en het valt mij ook op hoe gemakkelijk er door de da's zelf over wordt gedaan.
Ik heb het er in ieder geval klotemoeilijk mee gehad, ondanks dat het niet anders kon.
En ik blijf het jammer vinden.
Niet dat mijn hond er anders door geworden is, gelukkig niet (of nog niet?).
Maar toch....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Nou dan ken je Kevin blijkbaar nog niet 8) .
Okee, hij loopt minder weg, maar wat ikzelf (en Kevin ook) wel erg prettig vind dat hij rustig los kan lopen als er loopse teven op de uitlaatplaats rondlopen.
ja en... dat kan mijn intacte reu ook nog gewoon hoor... hij snuffelt misschien wat meer, maar heeft het nog prima naar het zin en luisterd uitstekend! Dus dat heeft er weinig mee te maken, vooral opvoeding.
Als ik een balletje gooi heeft ie totaal geen interesse meer in loopse teven ook al staan ze voor z'n neus, dan telt alleen de bal!

Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging

is dat beweging??? Beweging noem ik iedere dag een aantal uren naar het bos wandelen, niet stil staan kleppen maar echt lopen..., elke dag een aantal km fietsen, zwemmen, trainen etc.
Bovenstaande noem ik 'zichzelf vermaken'...

Kevin is met 9 maanden gecastreerd .................... idd omdat ik het mettertijd behoorlijk zat was dat hij steeds achter de teefjes aanzat (niet pas in de pubertijd, maar al ruim daarvoor).
oh dus dat doe je bij je kinderen ook als ze ouder worden, snij je bij je zoon ook alles eraf omdat hij achter de meiden aangaat???
Als jij het zat bent, moet je ervoor zorgen dat het niet gebeurd, dus leren luisteren, afleiden, andere dingen belangrijker maken...
Dit is onder het probleem uitkomen ipv het oplossen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Quote:
Kevin is bijna 11 jaar (20 juli) en nog zo gek als een cent. Hij loopt dagelijks te klooien met zijn Kong, gerookt bot en flostouw, ons uit te dagen en te pesten en dat ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging

is dat beweging??? Beweging noem ik iedere dag een aantal uren naar het bos wandelen, niet stil staan kleppen maar echt lopen..., elke dag een aantal km fietsen, zwemmen, trainen etc.
Ik zei ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging en daarmee bedoel ik dagelijks wandelen en een heel eind fietsen.
Staan kleppen doe ik niet want dan komt Kevin ook niet van zijn plaats.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
Quote:

Ik zei ondanks behoorlijk wat lichaamsbeweging en daarmee bedoel ik dagelijks wandelen en een heel eind fietsen.
Staan kleppen doe ik niet want dan komt Kevin ook niet van zijn plaats.
ok dan heb ik het verkeerd gelezen...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:
MARC_S schreef:
Sandro schreef:

Veel succes ermee!

Dat rijden op ongecastreerde reuen is dus dé reden waarom ik het nooit meer zo snel zou doen. Moritz is voor sommige reuen bijzonder interessant; veel interessanter dan m'n teefje vaak :?
Gelukkig is Moritz een hond die erg goed weet hoe hij hiermee om moet gaan. Hij is geen vechter, maar laat het zich ook niet aanleunen allemaal.

Dat ze karakterloos en futloos worden, dat zie ik zelf niet zo moet ik eerlijk zeggen. Nu kende ik Moritz z'n karakter nog niet zo goed voor zijn castratie (we hadden hem 3 maanden pas en Kaya werd loops en mocht destijds niet geopereerd worden), maar hij is nu zeker niet futloos of karakterloos te noemen.

Maar dat rijden vind ik dus echt heel erg vervelend en daarom zou ik het nooit meer doen. Daarbij vind ik het zo'n treurig gezicht dat velletje ipv 2 mooie ballen :? :cry:
En wat vind je dan van ongecastreerde reuen die elkaar berijden?? Ben wel eens met wandelingen geweest 9 ongecastreerde reuen en Tirsa 1 gecastreerd teefje. En het enigste dat ze deden was met z'n allen op elkaar rijden en Tirsa was de enigste die lekker snuffelde en speelde.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Eline* schreef:Ik verbaas me altijd weer dat mensen denken hun hond op te kunnen voeden door het amputeren van zijn ballen. Opvoeden doe je door trainen en investeren in een goede band met je hond, niet door het wegnemen van een stuk van het karakter van je hond.
Het is een illusie als je denkt dat je hond zonder ballen wel ineens luistert. Het spijt me zeer, maar bij dit soort verhalen komen er altijd allerhande asielhonden mijn gedachten inwandelen. Amper een jaar oud, gecastreerd en als ongehoorzaam gedropt in het asiel, puur omdat ze de pech hadden bij bazen terecht te komen die zich niet hebben verdiept in het wezen hond. Bah!
Ik denk er net zo over!! :evil:
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

hendrika schreef:Sorry Eline, :? dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol. :cry: Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria
Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8O
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”