Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vasten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vasten

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:Ja daar las ik ook al veel goed over :ok:

Jippie zegt kom maar op met dat kippie

Afbeelding
Zowel de honden als ik vinden t heerlijk de Kefir... en t kippie ook wel hoor Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier vasten ze alle drie als ik eens een ander merk vlees wil geven :schrik:
Dan eten ze gerust dagen aan een stuk niet.
Dus ik hou het maar bij Hunters Home, en heel afentoe een bakje smuldier, maar dat eet Odie echt pertinent niet, dus dan zorg ik dat er voor hem wat Hunters Home ligt.
Ze hebben het alle drie niet nodig om te vasten, vind ik.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Heavy schreef:
petra1 schreef:Hier vasten ze alle drie als ik eens een ander merk vlees wil geven :schrik:
Dan eten ze gerust dagen aan een stuk niet.
Dus ik hou het maar bij Hunters Home, en heel afentoe een bakje smuldier, maar dat eet Odie echt pertinent niet, dus dan zorg ik dat er voor hem wat Hunters Home ligt.
Ze hebben het alle drie niet nodig om te vasten, vind ik.
Dat is geen vasten ze gaan in staking :LOL:
Ja, echt hoor!
Teun heeft het een keer een week volgehouden om gewoon echt geen hap te eten van Kivo.
Toen ben ik maar gezwicht haha.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:
Cleva schreef: Waarom moet er eigenlijk een laag vet op? Dat hoort toch ook niet bij een markies?
Nee, het moeten geen speknekken zijn (welke hond eigenlijk wel?). Maar iets vlees over de ribben vind ik zelf ook mooier dan zo'n schrale hieperdepiep met een ribbenkast waar je muziek op kunt maken.
Inderdaad. Elco zat op licht ondergewicht. Alles wat ik wilde was net van het ondergewicht af. Lukte dus gewoon niet blijvend. Nu wel, gelukkig. Gait heeft ongeveer zoveel als ik op Elco wilde en Gait is goed op gewicht, paar ons erbij kan geen kwaad, afvallen moet hij zeker niet ;) (aldus de dierenarts op show Groningen)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manuma schreef: Afbeelding Het is stiekem familie hoor!
Rui en wat loopse teven zorgt voor extra vasten. Hij is weer superslank, helemaal na het bezoek aan de trimmer :80:
Met het slechte weer heb ik ook minder met hem gedaan, dan eet hij ook minder.
Inmiddels ben ik het gewend, ik weet dat hij straks weer dubbele porties naar binnen gaat werken. Nouja, dan maar zo. Maf beest.
:mrgreen: Wie weet. Papa komt van een grote "husky" broodfokker.

:idea: Hij zit ook middenin de rui ja.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ben niet bekend met merken pro- en prebiotica voor honden, maar ik zou toch eens overwegen daar echt een specifiek kuurtje op te geven. Inderdaad via bijvoorbeeld capsules. De maag doodt veel bacteriën dus het is wel belangrijk dat probiotica in zo'n vorm worden toegediend dat ze de maag overleven.

Niet iets met detox of homeopathie in de naam nemen in ieder geval.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wij doen niet aan vasten. Morris heeft het zeven jaar lang uit zichzelf gedaan. Dat was een hele slechte eter. Hij kon gerust een paar dagen niks eten. Hij at sowieso vaker niet dan wel.
Sinds Ayla er is ging hij al veel beter eten, een dag vasten kwam bijna niet meer voor. En daarna ook nog castratie. Nu heb ik ineens een hond die eet. Maar als hij eens niet eet maak ik me niet zo druk. Bewust hem een dag niet voeren doe ik niet. Ik zie er het nut niet zo van in.

Ayla eet altijd. Die is gek op eten. Als die een dag niet eet maak ik me meteen zorgen. Gisteren deed ze dat voor het eerst, een hele dag geen hap gegeten en dan maak ik me dus ook meteen zorgen. Zat meteen ook geen leven meer in. Niet eten dan voelt ze zich echt beroerd. Vandaag gelukkig (wel met lange tanden) weer een klein beetje gegeten en binnengehouden. Ook bij haar zie ik totaal niet in waarom ik nu zou vasten. Ben allang blij dat ze weer iets wil eten. En gisteren met lege maag ging het overgeven ook gewoon door.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Zowel Izzie als Lot pakken hun koffers als ik ze laat vasten vrees ik :mrgreen:
Eten weigeren is nog niet voorgekomen, ze zijn ook nog niet zo ziek geweest dat dat een optie werd.
StellaViolet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Het moment dat die van mij normaal gaat eten, gaat hier de vlag uit. Met feestmuziek, en iedereen krijgt bij binnenkomst een hoedje.
Wat kun je daar grijze haren van krijgen zeg, een hond die gewoon niet eet. Vreselijk!
En als hij er nou geen last van zou hebben, maar ik kan op dit moment zijn ruggengraat zien. :boos:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
nomo
Zeer actief

Nanna schreef:
Heavy schreef:Leuk verzonnen vrouwtje maar ik ben géén konijn :LOL: ]
Herkenbaar. Ik sta altijd vol verbazing te kijken naar honden die graag worteltjes of fruit eten. Ik heb nog nooit een dergelijke hond mogen bezitten. Hier vreten ze om de doppertjes heen.
Ik wil wel dat ze groente eten dus dat moet ik dan zo mengen en prakken dat er geen ontkomen aan is :8):
:LOL: Ik heb er nu zo eentje die denkt dat ze een konijn is. Vind het geweldig. Morris kijkt vol walging en met een blik alsof ik hem wat aan wil doen als ik hem groente of fruit geef, maar Ayla staat te springen en dansjes te doen voor een blaadje sla :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Hier ook 1 die gek is op diverse soorten groenten en fruit en eentje die dan een hapje neemt omdat de ander het eet, maar het vervolgens weer uitspuugt
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Heavy schreef:Leuk verzonnen vrouwtje maar ik ben géén konijn Afbeelding ]
Herkenbaar. Ik sta altijd vol verbazing te kijken naar honden die graag worteltjes of fruit eten. Ik heb nog nooit een dergelijke hond mogen bezitten. Hier vreten ze om de doppertjes heen.
Ik wil wel dat ze groente eten dus dat moet ik dan zo mengen en prakken dat er geen ontkomen aan is :8):
Hier vinden ze groente ook heerlijk... zowel rauw als gekookt. Dit had er 1 van jou kunnen zijn dus? Afbeelding

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik heb vandaag wat van onze snert bij hun vlees gedaan. De bakjes worden zelden zo grondig schoongelikt als vandaag :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Met honden die vasten tot een kunst verheven hebben heb ik nooit vastendagen hoeven inlassen.
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Als mijn hond volwassen is hoeft ze niet te vasten. Gewoon 2x per dag kvv en het is goed. Ik ken 1 persoon die haar hond alleen savonds naar haar eigen eten, eten geeft de rest van de dag niet ook gewoon kvv dus. Krijgt geen snoepjes niks tussen door. Savonds eten dan kan hij rustig na een dag vol werken. Toller. Speuren rennen en zwemmen. Zijn eten goed verteren.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
incubi666
Actief

Venkel en bleekselderie nat d aat is ze ook dol op net als de groente zelf. Courgette en wortel ook. Ken wel een hond die 100% vegetarische is. Toch 16 jaar geworden. Maar goed. Vasten nee blijf bij 2x keer als ze volwassen is nu 4x 1x om 7 uur Dan 12 uur dan 6 uur dan 12 uur.
Ongeveer 50gram per keer en niet direct uit de koelkast.
incubi666
Actief

Cleva schreef:Ik ontdooi het altijd in de magnetron. Is dat niet goed?
Liever niet het beste is gewoon voordat je naar bed gaat het eten in een afsluitbare bewaardoos of boterhammentrommel doen en dan in de koelkast leggen. En een uur van te voren eruit halen om het hem of haar te geven. Als je echt rauw wilt geven. Staat ook op de verpakking het blijft 3 dagen daarna goed.
Meteen hamer en beitel of een warm mes zou je ook op de aanrecht savonds om het uur kunnen kijken en kijken of het snijbaar is.
Dan porties maken een terug de diepvries in als het bijvoorbeeld kilo worsten zijn. De Nieuwe smuldier is 185 gram per stuk word per 2 verkocht.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

nomo schreef:Ik heb er nu zo eentje die denkt dat ze een konijn is. Vind het geweldig. Morris kijkt vol walging en met een blik alsof ik hem wat aan wil doen als ik hem groente of fruit geef, maar Ayla staat te springen en dansjes te doen voor een blaadje sla :LOL:
Die hond spoort niet hoor!
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Cleva schreef:
incubi666 schreef:
Liever niet het beste is gewoon voordat je naar bed gaat het eten in een afsluitbare bewaardoos of boterhammentrommel doen en dan in de koelkast leggen. En een uur van te voren eruit halen om het hem of haar te geven. Als je echt rauw wilt geven. Staat ook op de verpakking het blijft 3 dagen daarna goed.
Meteen hamer en beitel of een warm mes zou je ook op de aanrecht savonds om het uur kunnen kijken en kijken of het snijbaar is.
Dan porties maken een terug de diepvries in als het bijvoorbeeld kilo worsten zijn. De Nieuwe smuldier is 185 gram per stuk word per 2 verkocht.
Ik heb geen bewaardoos. Wel een plastic zak. Mag dat ook?
Nee. Nog nooit van parabenen gehoord? Ik zou het dus ook niet in een plastic bewaardoos doen, Incubi.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben heel slecht hoor... ontdooi het al 8 jaar gewoon in een curverbox op kamertemperatuur en alles wat teveel is gaat weer de vriezer in. In een plastic zakje.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ontdooi in de kelder, waar ook de vriezer staat, gewoon in de open lucht. Ik voer de portie die er staat en zet de portie voor 12 uur daarna klaar. Gaat prima.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

malinois schreef:Ik ben heel slecht hoor... ontdooi het al 8 jaar gewoon in een curverbox op kamertemperatuur en alles wat teveel is gaat weer de vriezer in. In een plastic zakje.
Ik hoopte toch eigenlijk wel dat het duidelijk niet serieus bedoeld was :schrik:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:
malinois schreef:Ik ben heel slecht hoor... ontdooi het al 8 jaar gewoon in een curverbox op kamertemperatuur en alles wat teveel is gaat weer de vriezer in. In een plastic zakje.
Ik hoopte toch eigenlijk wel dat het duidelijk niet serieus bedoeld was :schrik:
Nee joh :mrgreen: maar als ik dat vaak lees op die fb groepen dan MOET alles direct in de koelkast uit de vriezer en mag je t alleen op kamertemperatuur serveren. Dat je dan 3 dagen bezig bent om 1 maaltijd te ontdooien maakt niet uit. Ik vind t vreselijk onhandig. Zie maar eens 3 kg penslappen in de koelkast te ontdooien! In mn curverbakje zit t ijs er nog op na 12 uur.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik haal het de avond tevoren uit de vriezer en laat het dan in de nacht ontdooien, gewoon in een niet afgesloten bak op het aanrecht.
Dat gaat al jaren goed.
Ik ook...
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Jullie laten het tenminste nog ontdooien :engel:
nomo
Zeer actief

Zamunda schreef:
nomo schreef:Ik heb er nu zo eentje die denkt dat ze een konijn is. Vind het geweldig. Morris kijkt vol walging en met een blik alsof ik hem wat aan wil doen als ik hem groente of fruit geef, maar Ayla staat te springen en dansjes te doen voor een blaadje sla :LOL:
Die hond spoort niet hoor!
En daarom hou ik ook zo van der :I:
incubi666
Actief

Rebble schreef:
Cleva schreef:
incubi666 schreef:
Ik heb geen bewaardoos. Wel een plastic zak. Mag dat ook?
Nee. Nog nooit van parabenen gehoord? Ik zou het dus ook niet in een plastic bewaardoos doen, Incubi.
Parabenen nee wat is dat? En ik haal het eten altijd voor ik ga slapen uit de vriezer ontdooien in de koelkast in een boterhammentrommel en 1 a 2 uur van te haal ik het eruit en geef ik het aan de hond. En dan terug de koelkast in
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

incubi666 schreef:Nee. Nog nooit van parabenen gehoord? Ik zou het dus ook niet in een plastic bewaardoos doen, Incubi.
Parabenen nee wat is dat? En ik haal het eten altijd voor ik ga slapen uit de vriezer ontdooien in de koelkast in een boterhammentrommel en 1 a 2 uur van te haal ik het eruit en geef ik het aan de hond. En dan terug de koelkast in[/quote]
Oei!
incubi666
Actief

Zamunda schreef:
incubi666 schreef:Nee. Nog nooit van parabenen gehoord? Ik zou het dus ook niet in een plastic bewaardoos doen, Incubi.
Parabenen nee wat is dat? En ik haal het eten altijd voor ik ga slapen uit de vriezer ontdooien in de koelkast in een boterhammentrommel en 1 a 2 uur van te haal ik het eruit en geef ik het aan de hond. En dan terug de koelkast in
Oei![/quote]

Half uur tot uur beter dan? Moet op kamer temperatuur gegeven worden
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik snap nooit waarom je het niet bevroren mag geven? ze eten ook ijs en ijsklontjes,bevroren meloen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”