Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen 's nachts diarree (door voeding?)
Moderator: moderatorteam
- MissZoef
- Actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
- Aantal honden: 2
Alleen 's nachts diarree (door voeding?)
Hoi allemaal,
Mijn pup heeft sinds afgelopen donderdag af en aan diarree (maandag zijn we hier voor naar de dierenarts geweest). De dierenarts zei dat het met voeding te maken had en heeft ons voor 3 dagen speciaal voer mee gegeven.
Sinds vrijdagavond (vorige week) heeft ze alleen 's nachts diarree. Overdag hoeft ze bijna niet. Pas eind middag/avond gaat ze en dan is de ontlasting redelijk tot goed. Ik kan er ongeveer de klok op gelijk zetten als ik naar bed ga, dat ze 1,5 uur later piept omdat ze eruit moet en dan heeft ze flinke diarree. De ene keer kan ik elk 1,5 uur opstaan, soms wat minder vaak. De eerste dag dat we het dierenarts voer hebben gevoerd was het die nacht overigens maar 1x. Maar het blijft aanhouden. Ik ga vanaf vandaag voorzichtig aan weer eigen voer bij voeren, maar ik vindt dit erg lastig. Gebroken nachten zijn voor ons beiden niet leuk en ik maak mij toch wel zorgen. De dierenarts ga ik straks weer bellen voor advies, maar misschien heeft iemand hier die ook mee gemaakt? Hoe is het over gegaan?
Ze kreeg hiervoor puppybrok large breed van Royal Canin (dit voerde de fokker ook) en KVV (voerde de fokker ook). De eerste maand/ 5 weken deed ze het hier prima op. Ze is getest op Giardia en deze was negatief.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Mijn pup heeft sinds afgelopen donderdag af en aan diarree (maandag zijn we hier voor naar de dierenarts geweest). De dierenarts zei dat het met voeding te maken had en heeft ons voor 3 dagen speciaal voer mee gegeven.
Sinds vrijdagavond (vorige week) heeft ze alleen 's nachts diarree. Overdag hoeft ze bijna niet. Pas eind middag/avond gaat ze en dan is de ontlasting redelijk tot goed. Ik kan er ongeveer de klok op gelijk zetten als ik naar bed ga, dat ze 1,5 uur later piept omdat ze eruit moet en dan heeft ze flinke diarree. De ene keer kan ik elk 1,5 uur opstaan, soms wat minder vaak. De eerste dag dat we het dierenarts voer hebben gevoerd was het die nacht overigens maar 1x. Maar het blijft aanhouden. Ik ga vanaf vandaag voorzichtig aan weer eigen voer bij voeren, maar ik vindt dit erg lastig. Gebroken nachten zijn voor ons beiden niet leuk en ik maak mij toch wel zorgen. De dierenarts ga ik straks weer bellen voor advies, maar misschien heeft iemand hier die ook mee gemaakt? Hoe is het over gegaan?
Ze kreeg hiervoor puppybrok large breed van Royal Canin (dit voerde de fokker ook) en KVV (voerde de fokker ook). De eerste maand/ 5 weken deed ze het hier prima op. Ze is getest op Giardia en deze was negatief.
- MissZoef
- Actief
Re: Alleen 's nachts diarree (door voeding?)
Aanvulling: ze krijgt verspreid over de dag eten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou eens een heleboel stappen terug doen qua afstand s'nachts. Dus haar in je slaapkamer laten slapen of zelf gaan slapen waar ze slaapt.
Mijn ervaring is dat dit bij 90% van de puppen de crux is.
- MissZoef
- Actief
Ze slaapt in een bench naast het bed sinds het begin. We wilden binnenkort opbouwen naar meer afstand maar vanwege de diarree klachten hebben we dat nog niet gedaan. Ik slaap vrij ligt dus als ze piept word ik wakker en gaan we naar buiten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalksirene schreef:Ik zou eens een heleboel stappen terug doen qua afstand s'nachts. Dus haar in je slaapkamer laten slapen of zelf gaan slapen waar ze slaapt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
OkeeMissZoef schreef:Ze slaapt in een bench naast het bed sinds het begin. We wilden binnenkort opbouwen naar meer afstand maar vanwege de diarree klachten hebben we dat nog niet gedaan. Ik slaap vrij ligt dus als ze piept word ik wakker en gaan we naar buiten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalksirene schreef:Ik zou eens een heleboel stappen terug doen qua afstand s'nachts. Dus haar in je slaapkamer laten slapen of zelf gaan slapen waar ze slaapt.

En als je nu eens alleen maar vlees geeft? Heb je dat al geprobeerd?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik zou haar eens probiotica gaan geven, dat heeft bij onze honden geholpen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dit zou ik denk ook proberengonnie schreef:Ik zou haar eens probiotica gaan geven, dat heeft bij onze honden geholpen.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Misschien voer je haar teveel of een te rijke brok , misschien Giardia.
Je kunt er wel een touw aan vast knopen en dat is dat ze snachts moet.
Zou ook eens kunnen kijken hoe ze op vlees reageert.
Hoeveel maaltijden krijgt het puppie dan .?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- MissZoef
- Actief
Daar heb ik ook aan gedacht. Wat voor probiotica raden jullie aan? Ik weet ook dat mensen soms veendrenkstof gebruiken tegen diarreeChihuahua-paws schreef:Dit zou ik denk ook proberengonnie schreef:Ik zou haar eens probiotica gaan geven, dat heeft bij onze honden geholpen.
- MissZoef
- Actief
Zoals in mijn openingspost genoemd is Giardia getest en uitgesloten. Ze kreeg vers vlees en brok. Ze kreeg als ze brok kreeg minder dan aanbevolen omdat ze niet meer at. Maar misschien. Lastig..bouvierpoedel schreef:Misschien voer je haar teveel of een te rijke brok , misschien Giardia.
Aanvulling: ze kreeg 3x per dag, maar dierenarts raadde aan om naar 5x te gaan. Dus dat hebben we afgelopen dagen gedaan.
Laatst gewijzigd door MissZoef op 12 jul 2018 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- MissZoef
- Actief
Nee nog niet. Zou ik kunnen proberen binnenkort. Ik heb nog wel vlees in huis, maar afgelopen dagen niet meer gegeven. Is KVV moeilijk verteerbaar?sirene schreef:OkeeMissZoef schreef:Ze slaapt in een bench naast het bed sinds het begin. We wilden binnenkort opbouwen naar meer afstand maar vanwege de diarree klachten hebben we dat nog niet gedaan. Ik slaap vrij ligt dus als ze piept word ik wakker en gaan we naar buiten.
Mijn ervaring is dat dit bij 90% van de puppen de crux is.Dan is dat uitgesloten.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
Ze krijgt KVV en brok. Wanneer krijgt ze KVV en wanneer krijgt ze brok?
Wat is je voerschema? Wanneer krijgt ze wat gevoerd?
- MissZoef
- Actief
Ze kreeg het allebei op dezelfde dag. Ik weet dat het niet aanbevolen wordt, maar de fokker zei dat het wel kon. Dit ging de eerste 4/5 week ook gewoon goed. Ben nu met dit geneigd als ik weer beide ga doen om het om de dag te doen. Ene dag brok, andere dag kvvBarkley schreef:Ze krijgt KVV en brok. Wanneer krijgt ze KVV en wanneer krijgt ze brok?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn pupje van 12 weken krijgt 3x per dag KVV en doet het er prima op. Bij de fokker kreeg hij brokjes en ik ben in een keer overgegaan op KVV, geen enkel probleem. Ik zou het op 1 soort voer houden, teveel door elkaar rommelen maakt de darmpjes van streek.

- dagmar88
- Zeer actief
Nee hoor, jaren geleden werd de vers maffia daar hondsdol vanMissZoef schreef:Ze kreeg het allebei op dezelfde dag. Ik weet dat het niet aanbevolen wordt, maar de fokker zei dat het wel kon. Dit ging de eerste 4/5 week ook gewoon goed. Ben nu met dit geneigd als ik weer beide ga doen om het om de dag te doen. Ene dag brok, andere dag kvvBarkley schreef:Ze krijgt KVV en brok. Wanneer krijgt ze KVV en wanneer krijgt ze brok?

Maar ze is 14? weken en je voert "verspreid over de dag"? Hoe vaak dan?
- MissZoef
- Actief
Eerst 4x, toen naar 3x gegaan en nu op advies van de dierenarts naar 5x gegaan.dagmar88 schreef:Nee hoor, jaren geleden werd de vers maffia daar hondsdol vanMissZoef schreef:Ze kreeg het allebei op dezelfde dag. Ik weet dat het niet aanbevolen wordt, maar de fokker zei dat het wel kon. Dit ging de eerste 4/5 week ook gewoon goed. Ben nu met dit geneigd als ik weer beide ga doen om het om de dag te doen. Ene dag brok, andere dag kvvBarkley schreef:Ze krijgt KVV en brok. Wanneer krijgt ze KVV en wanneer krijgt ze brok?
Wat is je voerschema? Wanneer krijgt ze wat gevoerd?![]()
Maar ze is 14? weken en je voert "verspreid over de dag"? Hoe vaak dan?
- MissZoef
- Actief
Dankje voor de tip
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalkalm@ schreef:Mijn pupje van 12 weken krijgt 3x per dag KVV en doet het er prima op. Bij de fokker kreeg hij brokjes en ik ben in een keer overgegaan op KVV, geen enkel probleem. Ik zou het op 1 soort voer houden, teveel door elkaar rommelen maakt de darmpjes van streek.
- dagmar88
- Zeer actief
Vers zorgt in ieder geval voor compactere ontlasting, dus dat valt te proberen.MissZoef schreef:Eerst 4x, toen naar 3x gegaan en nu op advies van de dierenarts naar 5x gegaan.
Zou als dat goed valt toch weer terug gaan naar minder vaak voeren.
- MissZoef
- Actief
Ja ik neig daar ook naar. De dierenarts zeurt er heel erg over, maar dat is bijna standaard. Ik denk dat ik dat ga proberen binnenkort.dagmar88 schreef:Vers zorgt in ieder geval voor compactere ontlasting, dus dat valt te proberen.MissZoef schreef:Eerst 4x, toen naar 3x gegaan en nu op advies van de dierenarts naar 5x gegaan.
Zou als dat goed valt toch weer terug gaan naar minder vaak voeren.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik ben zelf fan van PUUR.MissZoef schreef:Daar heb ik ook aan gedacht. Wat voor probiotica raden jullie aan? Ik weet ook dat mensen soms veendrenkstof gebruiken tegen diarreeChihuahua-paws schreef:Dit zou ik denk ook proberengonnie schreef:Ik zou haar eens probiotica gaan geven, dat heeft bij onze honden geholpen.
https://www.medpets.nl/puur+probiotic/
Onze pup krijgt ook kvv icm brok. Oja hij krijgt 3x p.d voer en een snack tussendoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Barkley
- Zeer actief
ik voer ook brok en kvv dus ik zie daar de problemen niet. Meer in wanneer op de dag krijgt ze kvv en wanneer brok. Want als hij overdag geen diarree heeft en savonds wel.. en je voert bijvoorbeeld sochtends brok en savonds kvv, of andersom...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik geef pro-soluble van protexin. Het eerste potje hadden we ooit eens bij de dierenarts gehaald, maar via internet is het goedkoper. Even googlen dan vindt je vanzelf het goedkoopste adres.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- MissZoef
- Actief
Ik geef het beide over de dag verdeeld. Vaak 's ochtends meeste brok en 's avonds meeste KVV, soms met nog wat brokjes erdoor. In de middag ook een combiBarkley schreef:ik voer ook brok en kvv dus ik zie daar de problemen niet. Meer in wanneer op de dag krijgt ze kvv en wanneer brok. Want als hij overdag geen diarree heeft en savonds wel.. en je voert bijvoorbeeld sochtends brok en savonds kvv, of andersom...
- Barkley
- Zeer actief
Fred kan prima kvv en brok eten op een dag, maar niet te dicht op elkaar want dan gaat zijn maag ook een beetje gek doen. Maar je moet nu niet te veel door elkaar proberen want dan weet je niet waar de oplossing in zit.MissZoef schreef:Ik geef het beide over de dag verdeeld. Vaak 's ochtends meeste brok en 's avonds meeste KVV, soms met nog wat brokjes erdoor. In de middag ook een combiBarkley schreef:ik voer ook brok en kvv dus ik zie daar de problemen niet. Meer in wanneer op de dag krijgt ze kvv en wanneer brok. Want als hij overdag geen diarree heeft en savonds wel.. en je voert bijvoorbeeld sochtends brok en savonds kvv, of andersom...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee nog niet. Zou ik kunnen proberen binnenkort. Ik heb nog wel vlees in huis, maar afgelopen dagen niet meer gegeven. Is KVV moeilijk verteerbaar?MissZoef schreef:
OkeeDan is dat uitgesloten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk[/quote]
Nou, moeilijk verteerbaar niet. Het doet er langer over. Die brokken vliegen door het maagdarmstelsel.
Probiotica kan nooit kwaad maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee gehad dat de diarree ervan over ging. Van alleen vlees voeren wel.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat lijkt mij ookalm@ schreef:Mijn pupje van 12 weken krijgt 3x per dag KVV en doet het er prima op. Bij de fokker kreeg hij brokjes en ik ben in een keer overgegaan op KVV, geen enkel probleem. Ik zou het op 1 soort voer houden, teveel door elkaar rommelen maakt de darmpjes van streek.

En ik zou toch nog een keer testen op giardia en dan door poep van verschillende momenten binnen 24 uur meenemen voor die test.
- MissZoef
- Actief
Inmiddels gaat het weer goed. Eerst paar dagen alleen brokken gegeven met kip/rijst. Toen was de diarree al minder. Ook eerder op de dag gestopt met voeren (wel zelfde hoeveelheid gegeven) en toen hoefde ze snachts niet meer.
Bleef wat kwakkelen met brok dus toen over gegaan op alleen KVV en nu gaat het goed
ik ben nu voorzichtiger met dingen door elkaar gooien en wat ze krijgt. Hopelijk is het voor nu voorbij. Ontlasting is nu ook weer meer verdeeld over de dag. Niet alleen 's avonds. 
Bleef wat kwakkelen met brok dus toen over gegaan op alleen KVV en nu gaat het goed