Heavy schreef:dagmar88 schreef:Heavy schreef:Sandra&co schreef:Zaagsel is precies wat het is, zaagsel. Kan er geen oordeel over vellen verder. Maaruh, ziet er wat mij betreft prima uit (tenzij ze nog ergens een schuur op het terrein hebben staan waar gejank uit komt?). Het ziet er schoon uit, de pups ogen gezond, actief en nieuwsgierig. En hoe moeilijk kan een dergelijke kruising zijn als je een béétje verstand van honden hebt?
Nou dat ligt er maar net aan . Schapendoes / stabij lijkt mij niet makkelijk . Maar misschien maakt de golden veel goed ?
Waar ligt dat aan? Bij de meeste mensen zijn alle drie normale gezinshonden.
Ik ken geen leergierige , sociale baasgerichte stabij' s maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen

ik zie dat het een teefje is geworden dat scheelt al een stuk

Dan hebben wij de uitzondering die de regel bevestigt, gebeurt ons wel vaker. Stabij reu, zeer leergierig en sociaal. Leeft hier in een roedel, met nog een andere reu (vroeger zelfs meer nog twee reuen) en dit gaat prima. Vooral toen hij nog jong was, wilde hij het gevecht wel eens aangaan met zijn CC broer. En nu nog wel eens en dan is hij echt een felle donder, geeft niet op. Hij heeft geluk dat de CC zo'n koele kikker is die hem spaart. Maar die gebeurt sporadisch, hij kan prima met iedereen overweg.
Maar naar vreemde honden is hij sociaal, naar andere mensen en kinderen ook en toen we nog op cursus zaten, gehoorzaamde hij het beste van allemaal.