Hij stond er wel een beetje ongelukkig bij en de lichtval is ook niet echt handig.

Moderator: moderatorteam
Dat krijgen ze hier ook, elke dag een kauwsnack en daarnaast dagelijks 2 gedroogde snacks naast hun kvv en barf, groentreprutjes en rauwe eieren. Hou ik eten over krijgen ze de restjes, een boterham als die overblijven etc etc etc. Speuren en trainen met een frikandelben penstrainers. Tja uithongeren kan ik dat niet echt noemenDeDiana schreef:Ik vind slank en gespierd het mooist, maar ik zou mijn hond er nooit voor gaan uithongeren of afmatten (als hij daar zelf geen zin in heeft). Dan is het niet meer gezond en gezondheid vind ik veel belangrijker dan dat esthetische aspect. Dus een hond die actief en atletisch is en daardoor automatisch slank en gespierd, dat vind ik het mooist. Zoals Amy bijvoorbeeld:
20180502-IMG_6005 by Diana Jansen, on Flickr
20180416-IMG_5393 by Diana Jansen, on Flickr
Mijn honden zijn allemaal slank en prima gespierd, behalve Taartje. Daar is bijna geen spier op te krijgen. Maar op haar leeftijd hoeft dat ook niet en met de voor haar normale activiteiten per dag (een uurtje op rustig tempo wandelen) gaat dat ook niet echt meer gebeuren. Ik ben al blij dat ik haar wat voller heb gekregen, want ze heeft erg snel de neiging om mager te worden en dan verliest ze ook meteen spiermassa.
20180223-IMG_3556 by Diana Jansen, on Flickr
Ik doe er verder ook niet speciaal iets aan om mijn honden op een bepaald gewicht te houden, ze hebben allemaal niet echt de aanleg om snel dik te worden en we zijn actief genoeg - dus dat gaat allemaal vanzelf. Ik ben ook niet streng voor ze wat betreft hoeveelheid voer en snacks, net zoals ik zelf altijd alles eet waar ik zin in heb
Nee precies, ze zijn slank omdat je veel met ze doet en ze een actief leven hebbenmalinois schreef:Dat krijgen ze hier ook, elke dag een kauwsnack en daarnaast dagelijks 2 gedroogde snacks naast hun kvv en barf, groentreprutjes en rauwe eieren. Hou ik eten over krijgen ze de restjes, een boterham als die overblijven etc etc etc. Speuren en trainen met een frikandelben penstrainers. Tja uithongeren kan ik dat niet echt noemen
Ik zie hier niemand een ideaalbeeld hebben? Jij wel?Alfilillo schreef:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ja.malinois schreef:Ik zie hier niemand een ideaalbeeld hebben? Jij wel?Alfilillo schreef:
Nou wie dan?Alfilillo schreef:Ja.malinois schreef:Ik zie hier niemand een ideaalbeeld hebben? Jij wel?Alfilillo schreef:
Hahaha, ik wist dat die vraag zou komen. Ik vind gewoon dat er over het algemeen erg veel nadruk gelegd wordt op het esthetische aspect. Lees het topic maar na. En dat mag natuurlijk, moet iedereen zelf weten, maar ik deel die opvatting niet. En dat mag ook hopelijk.malinois schreef:Nou wie dan?Alfilillo schreef:Ja.malinois schreef:Ik zie hier niemand een ideaalbeeld hebben? Jij wel?Alfilillo schreef:
Hier is het niet esthetisch. Maat echt een keuze op basis van gezondheid, en bulldog is gewoon al fors gebouwd en Droef is dus al aan zijn ellebogen geopereerd, die is wel actief maar ik moet er wel voor zorgen dat hij dus op gewicht blijft zodat hij niet onnodig gewicht meezeult. En eerlijk is eerlijk ik zie best veel bullen die toch echt te dik zijn, want ze zijn lui. Ja dat wordt er van ze gemaakt. Als je gewoon met ze op stap gaat is er niks aan de hand(medische uitzonderingen daar gelaten).Alfilillo schreef: Hahaha, ik wist dat die vraag zou komen. Ik vind gewoon dat er over het algemeen erg veel nadruk gelegd wordt op het esthetische aspect. Lees het topic maar na. En dat mag natuurlijk, moet iedereen zelf weten, maar ik deel die opvatting niet. En dat mag ook hopelijk.
ALfil is best schraal, maar lily is voor een podenco fors gebouwd. Ik denk dat er behoorlijk wat maneto in zit en misschien zelfs bull. Ze heeft machtige schouders, ronde billen en echt zo,n stevige nek. Verder is ze niet sloom maar geen nerveuze spring in het veld, integendeel. Qua eten krijgt ze iets minder dan de gemiddelde aanbevolen hoeveelheid en nauwelijks snacks. En ze is dól op eten. En kerngezond. Dan ga ik haar dus niet op dieet zetten om die ribbetjes te kunnen zien (wat moét volgens sommige podencoliefhebbers, ook al gaat het om een kruising). Ze is gewoon een soort Serena Williams zeg maar
Volgens mij zegt iedereen hier dat t voor de sport niet handig is om een dikkere hond te hebben. Dus blessuregevoeligheid en niet estetisch.Alfilillo schreef:Hahaha, ik wist dat die vraag zou komen. Ik vind gewoon dat er over het algemeen erg veel nadruk gelegd wordt op het esthetische aspect. Lees het topic maar na. En dat mag natuurlijk, moet iedereen zelf weten, maar ik deel die opvatting niet. En dat mag ook hopelijk.malinois schreef:Nou wie dan?Alfilillo schreef:Ja.malinois schreef:Ik zie hier niemand een ideaalbeeld hebben? Jij wel?
ALfil is best schraal, maar lily is voor een podenco fors gebouwd. Ik denk dat er behoorlijk wat maneto in zit en misschien zelfs bull. Ze heeft machtige schouders, ronde billen en echt zo,n stevige nek. Verder is ze niet sloom maar geen nerveuze spring in het veld, integendeel. Qua eten krijgt ze iets minder dan de gemiddelde aanbevolen hoeveelheid en nauwelijks snacks. En ze is dól op eten. En kerngezond. Dan ga ik haar dus niet op dieet zetten om die ribbetjes te kunnen zien (wat moét volgens sommige podencoliefhebbers, ook al gaat het om een kruising). Ze is gewoon een soort Serena Williams zeg maar
ja das met pom ook ja. Voor de loopsheid is ze perfect, en dan wordt ze loops en dan begint ze echt uit te dijen. Dat buikje is bij haar ook van de schijnzwangerschap volgens mij, maar ze wordt dan ook gewoon van hetzelfde eten makkelijker dikker. Nouja, ik vind het wel prima, ze is sowieso niet zon vlieger als Karel, die slooft zich altijd zo uit met wandelen.Jackira schreef:Jack is momenteel schraal/mager. Hij was eerst echt veel te mager en is iets beter gaan eten door de brokken die we er bij geven.
Shira was voorde loopsheid prachtig slank en at twee keer zoveel als nu. Nu gaat ze richting schijnzwanger en heeft ze een wat dikkere buik terwijl ze de helft eet van voor de loopsheid. Straks is ze in de rui en daarna weer mooi slank. Zo gaat dat nu al een paar jaar. Ik denk dat de buik echt door schijnzwangerschap komt.
Laila is te dik, zij loopt wel los maar veel minder dan de rest en ze is gecastreerd in Spanje destijds. Met haar ben ik m'n best aan het om haar eits af te laten vallen.
Sjeuzus.. moeilijk he discussies voeren?!malinois schreef:Ik wel... alleen in beweging en nu? Ben ik nu slecht?Sulluna schreef:Ik wil de ribben niet zien. Ook niet bij mijzelf trouwens.
Ik wil ze voelen, maar zeker niet zien.
Lukt niet altijd, maar het is mijn streven.
Voor mij komt het een uit het ander voort. Ik vind gezonde, functioneel gebouwde honden zonder overdrijvingen gewoon erg mooi om te zien. En ik geloof dat slank zijn (wat niet hetzelfde is als mager of onbespierd) gezond is voor een hond. Hoe dat er uit ziet verschilt natuurlijk heel erg per hond; dat ik het prima vind om de achterste ribben te zien bij een galopperende Dalí betekent niet dat ik dat ook mooi vind bij een bobtail of gratenpakhuis van een bejaard hondje.Alfilillo schreef:Hahaha, ik wist dat die vraag zou komen. Ik vind gewoon dat er over het algemeen erg veel nadruk gelegd wordt op het esthetische aspect. Lees het topic maar na. En dat mag natuurlijk, moet iedereen zelf weten, maar ik deel die opvatting niet. En dat mag ook hopelijk.