Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Volgens mij maakt het absoluut niet uit. Hoor ik ook van anderen.
Rare honden heb je overal, maar ik heb nooit gehoord dat er op reutjes sterker wordt gereageerd dan op teefjes.
Het maakt veel mensen ook niet uit, omdat het dus gewoon echt niet uitmaakt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Ik moet wel zeggen dat dit één van de grootste verschillen is met de Coton. Daar moeten de reuen vaak echt geen andere reuen.
Nu ik Cotons en een havanezer heb merk ik helemaal het verschil in pit. Een Havanezer is echt veel zachter.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Een andere reden waarom ik bij een Hava voor een reutje zou gaan is het formaat en gewicht. Dat van een teefje (5 tot 6,5 kilo meestal?) is toch meer wat ik zoek, al ben ik op een aantal sites ook al teven tegengekomen van een kilootje of 8. Ja inderdaad, ik heb al flink wat sites van Nederlandse fokkers bezocht en hou de dek- en geboortemeldingen van de HCN in de gaten. Ik ben best erg :ugh: :tongue: Het kan nog steeds een vlinderhondje worden. Dan ben ik nu voor niks dit topic aan het kapen...
Marjoleine schreef:Ja, voor showen moeten ze in vacht zijn. Bij hava's valt dat erg mee vind ik zelf. Het wordt niet extreem lang, maar je moet het wel bijhouden.

Ik ken geen fokkers die lang laten als eis hebben. De meesten vinden dat wel leuk, maar zeker geen eis.
Dat is fijn om te horen. Ik had zoiets dergelijks gelezen in een Facebookgroep, maar dat geldt dan misschien meer voor bepaalde buitenlandse fokkers? Begrijp me goed, ik vind de vacht lang laten ook het mooist en zal zeker proberen dat voor elkaar te krijgen maar kan ook al een handjevol factoren noemen dat er voor zou kunnen zorgen dat de vacht in een wat korter model laten knippen voor zowel de hond als mijzelf een stuk fijner is. En om nou een ras dat verder heel goed bij me past te laten schieten alleen vanwege de vacht... tja dat stadium ben ik inmiddels dus een beetje voorbij :wink:
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 13 mei 2018 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tamara/Bayko schreef:Een andere reden waarom ik bij een Hava voor een reutje zou gaan is het formaat en gewicht. Dat van een teefje (5 tot 6,5 kilo meestal?) is toch meer wat ik zoek, al ben ik op een aantal sites ook al teven tegengekomen van een kilootje of 8. Ja inderdaad, ik heb al flink wat sites van Nederlandse fokkers bezocht en hou de dek- en geboortemeldingen van de HCN in de gaten. Ik ben best erg :ugh: :tongue: Het kan nog steeds een vlinderhondje worden. Dan ben ik nu voor niks dit topic aan het kapen...
Als je een bepaalde maat zoekt moet je gericht zoeken.
Ik ken grote reuen en kleine en dat geldt ook voor teven. Saartjes vader is een uk van 5 kilo, Polly is 6 kilo en haar papa is Sancho, die is 9 kilo.
Dat is in het nest al prima in te schatten. Een beetje fokker weet dat.
Polly had in haar nest een wat grotere en de rest zijn onder de 6 kilo, 1 teefje en 4 reutjes.
Tamara/Bayko schreef:Dat is fijn om te horen. Ik had zoiets dergelijks gelezen in een Facebookgroep, maar dat geldt dan misschien meer voor bepaalde buitenlandse fokkers? Begrijp me goed, ik vind de vacht lang laten ook het mooist en zal zeker proberen dat voor elkaar te krijgen maar kan ook al een handjevol factoren noemen dat er voor zou kunnen zorgen dat de vacht in een wat korter model laten knippen voor zowel de hond als mijzelf een stuk fijner is. En om nou een ras dat verder heel goed bij me past te laten schieten alleen vanwege de vacht... tja dat stadium ben ik inmiddels dus een beetje voorbij :wink:
Niemand kan je dat verplichten. Het kan een wens zijn, geen eis. Alleen wil je er geen ruzie over natuurlijk.
Ik heb kopers die het lukt en kopers die het niet lukt. Wij zoeken wel heel bewust naar de minder overvloedige vachten en graag (relatief) makkelijk te onderhouden.
Er is natuurlijk de vachtwissel, maar als ze daar door zijn kan het dus prima meevallen. Polly wordt eens per week gekamd, dat is genoeg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
xSuzannex
Zeer actief
Berichten: 9169
Lid geworden op: 29 apr 2005 14:34
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Er zijn idd wel veel verschillen, zowel qua maat als qua vacht.
Saar is 5.5 kilo, maar we wandelen ook wel eens met een hava die 13 kilo weegt.
Jip, haar broer, kwam hier laatst logeren en scheelde amper in maat en is denk ik een kilo zwaarder?
Iemand die ik ken heeft een reu van maar 3.5 kilo terwijl de rest van het nest volgens mij groter dan Sara is.
En de vacht, dat verschilt ook ontzettend. Polly's vacht is echt de makkelijkste ooit, die van Saar is iets pluiziger en klit daarom wat sneller maar met haar ben ik 2x per week 10 minuten bezig en was haar eens per maand.
Dikkere vacht hoeft niet altijd lastiger te zijn heb ik begrepen, sommigen hebben veel haar en zijn vrijwel klitloos, anderen weinig haar waarbij de klitten er al inschieten als je even kijkt.
Gewoon eens rond kijken wat je mooi vindt, welke fokkers je aanspreken. Als je eenmaal op bezoek gaat bij iemand ben je om hoor. Pas op :F:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

xSuzannex schreef:Er zijn idd wel veel verschillen, zowel qua maat als qua vacht.
Saar is 5.5 kilo, maar we wandelen ook wel eens met een hava die 13 kilo weegt.
Jip, haar broer, kwam hier laatst logeren en scheelde amper in maat en is denk ik een kilo zwaarder?
Iemand die ik ken heeft een reu van maar 3.5 kilo terwijl de rest van het nest volgens mij groter dan Sara is.
En de vacht, dat verschilt ook ontzettend. Polly's vacht is echt de makkelijkste ooit, die van Saar is iets pluiziger en klit daarom wat sneller maar met haar ben ik 2x per week 10 minuten bezig en was haar eens per maand.
Dikkere vacht hoeft niet altijd lastiger te zijn heb ik begrepen, sommigen hebben veel haar en zijn vrijwel klitloos, anderen weinig haar waarbij de klitten er al inschieten als je even kijkt.
Gewoon eens rond kijken wat je mooi vindt, welke fokkers je aanspreken. Als je eenmaal op bezoek gaat bij iemand ben je om hoor. Pas op :F:
Polly zelf is dan weer een meut met eten. Dat compenseert die vacht ;)

Maar inderdaad, ga eens hier en daar langs. Dan zie je het gedrag ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door naomi12 »

blacky schreef:Ik moet wel zeggen dat dit één van de grootste verschillen is met de Coton. Daar moeten de reuen vaak echt geen andere reuen.
Nu ik Cotons en een havanezer heb merk ik helemaal het verschil in pit. Een Havanezer is echt veel zachter.
Radja (coton) had inderdaad ook best wel wat pit.
Voordeel was wel dat hij door zijn ego door de meesten honden met rust werd gelaten, en zo niet maakte hij dat ook wel duidelijk. Sommige (grote) honden liepen voor hem om. :goeie: Daar hoefde hij niet eens voor te grommen ofzo, zijn hele houding was al genoeg.

Het was trouwens geen vechter hoor, maar wel duidelijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

naomi12 schreef:
blacky schreef:Ik moet wel zeggen dat dit één van de grootste verschillen is met de Coton. Daar moeten de reuen vaak echt geen andere reuen.
Nu ik Cotons en een havanezer heb merk ik helemaal het verschil in pit. Een Havanezer is echt veel zachter.
Radja (coton) had inderdaad ook best wel wat pit.
Voordeel was wel dat hij door zijn ego door de meesten honden met rust werd gelaten, en zo niet maakte hij dat ook wel duidelijk. Sommige (grote) honden liepen voor hem om. :goeie: Daar hoefde hij niet eens voor te grommen ofzo, zijn hele houding was al genoeg.

Het was trouwens geen vechter hoor, maar wel duidelijk. :mrgreen:
nee Spikey is een lawaai papagaai. Wacht tot de hond op 1 meter is en dan veel lawaai. Durft een hond dan toch nog dichterbij te komen wordt er ook daadwerkelijk gebeten bij voorkeur in de neus.
hij is nu 10 jaar oud en wordt langzaam aan wel rustiger.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
esenhazel
Zeer actief
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23 jan 2013 10:22
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hele tijd niet op forum geweest, maar na pb met Suzanne toch maar weer opgezocht.
Hadden het over hoe verschillend Havanezers kunnen zijn.

Hazel is hier echt de clown. Ze is inmiddels 7 jaar. Wilt overal met haar grote neus bij zijn. Altijd in voor een spelletje maar kan ook volledig ontspannen op je schoot kruipen en uren kroelen. Alles en iedereen is leuk en moet begroet worden.
Commando's en trucjes leert ze gemakkelijk aan, maar ze is zo druk dat het erg ongecontroleerd gaat.
Ze weegt 6kg

Bloem...tja met haar 12 kg al gelijk twee maal zo groot als Hazel.
Ze hangt 100% aan mij. Waar ik ben is ze ook. Heel lastig om haar bij een logeer adres te brengen, want daar blijft ze piepend voor de deur liggen en als ze de kans krijgt loopt ze gelijk weg om mij te gaan zoeken.
Andere mensen moet tegen geblaft worden, dat vindt ze veel te spannend. Andere honden.....laat maar zeggen dat die uit de buurt moeten blijven. We wandelen of fietsen dan ook niet waar veel loslopende honden zijn.
Commando's leren duurt heel lang. Maar als ze het eenmaal doorheeft, doet ze wel alles met beleid.
Voor mij is het een gemakkelijke ontspannen hond.
Voor andere mensen is dat het omgekeerde.

Ik bof wel dat ik twee honden heb met een super gemakkelijk vacht.
1x in de 2 weken kammen en 1x per maand in bad.


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
esenhazel
Zeer actief
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23 jan 2013 10:22
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door esenhazel »

BloemAfbeelding
Laatst gewijzigd door esenhazel op 14 mei 2018 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
esenhazel
Zeer actief
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23 jan 2013 10:22
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door esenhazel »

HazelAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tamara/Bayko schreef:Dat is fijn om te horen. Ik had zoiets dergelijks gelezen in een Facebookgroep, maar dat geldt dan misschien meer voor bepaalde buitenlandse fokkers? Begrijp me goed, ik vind de vacht lang laten ook het mooist en zal zeker proberen dat voor elkaar te krijgen maar kan ook al een handjevol factoren noemen dat er voor zou kunnen zorgen dat de vacht in een wat korter model laten knippen voor zowel de hond als mijzelf een stuk fijner is. En om nou een ras dat verder heel goed bij me past te laten schieten alleen vanwege de vacht... tja dat stadium ben ik inmiddels dus een beetje voorbij :wink:
Marjoleine schreef: Niemand kan je dat verplichten. Het kan een wens zijn, geen eis. Alleen wil je er geen ruzie over natuurlijk.
Ik heb kopers die het lukt en kopers die het niet lukt. Wij zoeken wel heel bewust naar de minder overvloedige vachten en graag (relatief) makkelijk te onderhouden.
Er is natuurlijk de vachtwissel, maar als ze daar door zijn kan het dus prima meevallen. Polly wordt eens per week gekamd, dat is genoeg.
Tuurlijk kunnen ze je niks verplichten, maar ik vind het wel zo prettig als fokker en ik ongeveer op dezelfde lijn zitten met dat soort dingen. Als een fokker aangeeft het echt heel erg zonde te vinden als de vacht wordt ingekort of daar veel moeite mee te hebben kan ik misschien beter op een ander adres een pup kopen.
Gewoon eens rond kijken wat je mooi vindt, welke fokkers je aanspreken. Als je eenmaal op bezoek gaat bij iemand ben je om hoor. Pas op :mrgreen:
Mocht het met de vlinderhondjes niets meer worden, ben ik zeker van plan wat contacten te leggen met Hava-fokkers die me wel wat lijken. En dat laatste... ach dat risico moet ik dan maar nemen :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

esenhazel schreef:Hele tijd niet op forum geweest, maar na pb met SuzanneAfbeelding toch maar weer opgezocht.
Hadden het over hoe verschillend Havanezers kunnen zijn.

Hazel is hier echt de clown. Ze is inmiddels 7 jaar. Wilt overal met haar grote neus bij zijn. Altijd in voor een spelletje maar kan ook volledig ontspannen op je schoot kruipen en uren kroelen. Alles en iedereen is leuk en moet begroet worden.
Commando's en trucjes leert ze gemakkelijk aan, maar ze is zo druk dat het erg ongecontroleerd gaat.
Ze weegt 6kg

Bloem...tja met haar 12 kg al gelijk twee maal zo groot als Hazel.
Ze hangt 100% aan mij. Waar ik ben is ze ook. Heel lastig om haar bij een logeer adres te brengen, want daar blijft ze piepend voor de deur liggen en als ze de kans krijgt loopt ze gelijk weg om mij te gaan zoeken.
Andere mensen moet tegen geblaft worden, dat vindt ze veel te spannend. Andere honden.....laat maar zeggen dat die uit de buurt moeten blijven. We wandelen of fietsen dan ook niet waar veel loslopende honden zijn.
Commando's leren duurt heel lang. Maar als ze het eenmaal doorheeft, doet ze wel alles met beleid.
Voor mij is het een gemakkelijke ontspannen hond.
Voor andere mensen is dat het omgekeerde.

Ik bof wel dat ik twee honden heb met een super gemakkelijk vacht.
1x in de 2 weken kammen en 1x per maand in bad.


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Weegt Bloem echt 12 kilo? Wow :O: *gaat topic nog eens doorspitten om te zien waar Bloem ook alweer vandaan kwam* Als ik haar zo op de foto zie zou ik daar niet direct een hondje van 12 kilo uithalen, maar ik geloof je op je woord hoor :wink: En ze is gewoon netjes op gewicht? Wat is haar schofthoogte ongeveer? Iets om rekening mee te houden dat het qua gewichten inderdaad dus toch nog behoorlijk verschilt binnen het ras. Ik dacht dat Sancho met z'n 30 cm schofthoogte en 9 kilo al flink aan de maat was, en dat is dan een reu.

Hoe gaat het tegenwoordig met Hazel's knietjes?

Grappig om het verschil in karakter en gedrag tussen je twee meisjes te lezen. Zo zie je maar weer dat binnen hetzelfde ras alle honden toch ook nog zo hun eigen individuele trekjes hebben.

Ik ben me wel al enigszins in de verschillende bloedlijnen aan het verdiepen. Het scheelt dat ik het leuk en interessant vind om me met dat soort zaken bezig te houden, maar het zou nog fijner zijn als het dan ook eindelijk eens een puppie oplevert :oeps:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tamara/Bayko schreef:Tuurlijk kunnen ze je niks verplichten, maar ik vind het wel zo prettig als fokker en ik ongeveer op dezelfde lijn zitten met dat soort dingen. Als een fokker aangeeft het echt heel erg zonde te vinden als de vacht wordt ingekort of daar veel moeite mee te hebben kan ik misschien beter op een ander adres een pup kopen.
Ik vind het ook jammer maar het is nog jammerder als iedereen, de hond incluis, gefrustreerd raakt ;)
Dat is dus meteen de reden dat ik probeer makkelijke vachten te fokken. Maakt iedereen blijer.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Marjoleine schreef:
Tamara/Bayko schreef:Tuurlijk kunnen ze je niks verplichten, maar ik vind het wel zo prettig als fokker en ik ongeveer op dezelfde lijn zitten met dat soort dingen. Als een fokker aangeeft het echt heel erg zonde te vinden als de vacht wordt ingekort of daar veel moeite mee te hebben kan ik misschien beter op een ander adres een pup kopen.
Ik vind het ook jammer maar het is nog jammerder als iedereen, de hond incluis, gefrustreerd raakt ;)
Dat is dus meteen de reden dat ik probeer makkelijke vachten te fokken. Maakt iedereen blijer.
Dat ben ik volledig met je eens.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
esenhazel
Zeer actief
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23 jan 2013 10:22
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door esenhazel »

Schofthoogte Bloem is 33cm.
Ze is netjes op gewicht
We wandelen en fietsen veel, dus heeft ze erg gespierde billen.

Hazel's knieën gaan perfect.
Kan alles weer doen. Het is wel een diva. Beetje verwend, hihi.


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

esenhazel schreef:Schofthoogte Bloem is 33cm.
Ze is netjes op gewicht Afbeelding
We wandelen en fietsen veel, dus heeft ze erg gespierde billen. Afbeelding
Een flinke meid dus :D
Hazel's knieën gaan perfect.
Kan alles weer doen.
Top!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

esenhazel schreef:Schofthoogte Bloem is 33cm.
Dus :O: :O: Weet je zeker dat daar geen clenbuterol in gemikt is?

Fien is 24 en Polly 25. Resp. 5,5 en 6 kilo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
esenhazel
Zeer actief
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23 jan 2013 10:22
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door esenhazel »

Marjoleine schreef:
esenhazel schreef:Schofthoogte Bloem is 33cm.
Dus :O: :O: Weet je zeker dat daar geen clenbuterol in gemikt is?

Moest op google zoeken wat het wasAfbeelding
Nee, ze doet niet aan bodybuilding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Je kunt je ook erg vergissen op de grote. Vandaag op ringtraining een havanezerfokker met één van zijn teefjes.
Hij vond Lucky wel erg groot maar dat zou zo zei hij er wel achteraan ook door de vacht kunnen komen.
Nu zag ik in vergelijking met zijn teef niet echt dat Lucky groot was en toen ik aangaf dat Lucky 5kg woog bleek ze toch niet zo groot. Zijn teef woog namelijk 6 kg.

Lucky heeft een hele lange sluike vacht en deze havanezer had een stugge wat korte vacht. Mijn leken oog vond Lucky veel mooier :lol1:
We zullen het zien we komen elkaar in Zwolle tegen op show.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho's vacht is de laatste jaren op een korte periode ( twee maal per jaar) na erg makkelijk, ik kam hem enkel om zijn huid meteen na te kijken op teken of grasaren. Als hij gaat krabben heeft hij wel zo een viltplakkaat maar als ik daar goed op let is het ook snel weer verwijderd. Ik ken geen fokkers die het lang laten van de vacht verplicht stellen en zelfs voor de show mag je de haren van de voetjes en rond de ogen knippen. Ik doe dat trouwens toch altijd, al lopen we geen shows. Wassen doe ik bijna nooit meer, dat is niet nodig want als hij droog is valt al het vuil er zo uit, en voor een vieze broek is droogshampoo de oplossing.
Ondanks het feit dat Sancho bijna niets eet is hij nog steeds 9 kilo. Hij is wel goed bespierd dus ik denk dat het gewicht daar in zit want hij is altijd al mager geweest.
Hij blaft op straat nooit naar andere honden, kan wel knoteren als hij zich bedreigd voelt maar dat is het dan ook. Vreemde honden reageren soms wel fel op hem. Zo liep ik van de week door de wijk, aan de overkant liep een vlinderhondje en dat ging zo woest te keer dat de vrouw moeite had om het mee te krijgen. Een tijdje later kwamen we haar weer tegen, ze liep nu op met iemand met een heel grote hond en die werd aangestoken door het hysterisch gedrag en viel dus ook uit. Dat werd Sancho even te machtig maar dat werd het mij zelfs :wink:
Over het algemeen is hij heel sociaal al heb ik hem wel ooit van een Schotse terriër af moeten plukken.
Ik heb zelf wel altijd gemerkt dat vreemde honden sterker reageren op een intacte reu en dat vind ik wel een nadeel.
Ik vermijd daarom plekken waar vele grote honden loslopen want hoe stoer hij ook is, het blijft een kleine frummel die het nooit zal winnen van een grotere hond en beschadigingen zijn zo gemaakt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Knappe Sancho :I:

Hij is de papa van Polly.
Die heeft soms ook praatjes trouwens, maar als een andere hond dan woef zegt is ze weg :mrgreen:

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Marjoleine schreef:Knappe Sancho :I:

Hij is de papa van Polly.
Die heeft soms ook praatjes trouwens, maar als een andere hond dan woef zegt is ze weg :mrgreen:

Afbeelding
he, mama van Lucky. Doe jij dat ook? Lucky ook als er vreemde honden in aantocht zijn dan gaat ze vast één woef van die andere hond en Lucky is weg. Waarheen weet ze zelf niet.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Haha, allebei doen ze dat ;)
Fien heeft niet zo'n harde stem, Polly wel. Maar allebei gaan ze er een stukje heen en als de andere hond dan één blaf geeft zijn ze weg.
Als de andere hond niet blaft stellen ze zich netjes voor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Marjoleine schreef:Haha, allebei doen ze dat ;)
Fien heeft niet zo'n harde stem, Polly wel. Maar allebei gaan ze er een stukje heen en als de andere hond dan één blaf geeft zijn ze weg.
Als de andere hond niet blaft stellen ze zich netjes voor.
wat grappig. Hier was het de eerste dag thuis al raak. Spikey zegt woef en Lucky vloog in haar mand.
Dit is wel veranderd want mevrouw stelt zich nu verdekt op achter Spikey en laika als er geblaft wordt en doet driftig mee. :tongue:
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Polly heeft de stem van haar vader. Die kan er wat van al laat hij zich zelden meer horen sinds Tomas dood is.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marie-Josée schreef:Polly heeft de stem van haar vader. Die kan er wat van al laat hij zich zelden meer horen sinds Tomas dood is.
Je verwacht een hond van 30 kilo, zo'n geluid! :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Marjoleine schreef:
Marie-Josée schreef:Polly heeft de stem van haar vader. Die kan er wat van al laat hij zich zelden meer horen sinds Tomas dood is.
Je verwacht een hond van 30 kilo, zo'n geluid! :schrik:
Ja inderdaad :lol1: Hij blafte er Tomas nog wel uit :engel:
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door blacky »

Marie-Josée schreef:
Marjoleine schreef:
Marie-Josée schreef:Polly heeft de stem van haar vader. Die kan er wat van al laat hij zich zelden meer horen sinds Tomas dood is.
Je verwacht een hond van 30 kilo, zo'n geluid! :schrik:
Ja inderdaad :lol1: Hij blafte er Tomas nog wel uit :engel:
Spikey lenen? :tongue: Een herder is er niets bij zo'n lage blaf ook. Dat mensen altijd verbaasd zijn dat er zo'n relatief klein hondjes achter de deur staat.
Afbeelding
gevni havanezers
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik kijk nooit in dit topic omdat ik niet van kleine hondjes met veel haar hou, maar een kennis heeft een lhasa apso en dat is toch best een rustig, maar leuk en slim hondje! Wel getrimd dan :engel: Ben positief verrast.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”