Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brandnetels.
Moderator: moderatorteam
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
brandnetels.
vanmorgen tijdens de wandeling viel het mij op,
we lopen een paar gedeeltes over maaipaden heen, deze bestaan uit gras vermengd met van alles en dus ook brandnetels,
van die kleintjes, zitten echt tussen het gras, want die paden worden geregeld gemaaid.
Lana danst als het waren net een dressuurpaard erover, ze vindt het niet leuk, [dus de volgende keer vermijden we het maar zo ver als het kan].
maar het viel me op, omdat onze andere honden hier nooit geen last van hadden, dit waren wel langharige honden.
heb zelf het idee dat ze met meer vacht/haren tussen de tenen/voetzolen, hier dan niet zo gevoelig voor zijn.
wat is jullie ervaring.
we lopen een paar gedeeltes over maaipaden heen, deze bestaan uit gras vermengd met van alles en dus ook brandnetels,
van die kleintjes, zitten echt tussen het gras, want die paden worden geregeld gemaaid.
Lana danst als het waren net een dressuurpaard erover, ze vindt het niet leuk, [dus de volgende keer vermijden we het maar zo ver als het kan].
maar het viel me op, omdat onze andere honden hier nooit geen last van hadden, dit waren wel langharige honden.
heb zelf het idee dat ze met meer vacht/haren tussen de tenen/voetzolen, hier dan niet zo gevoelig voor zijn.
wat is jullie ervaring.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Re: brandnetels.
Het is mij nooit opgevallen dat mijn honden last van brandnetels hadden. Ik zat er zelfs laatst met mijn blote armen in en ik vond het niet eens zo prikken, het lijkt mij dat er een laag eelt op de voetzolen van een hond zit en ze daardoor minder snel last hebben dan mensen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier lopen Mila en Amoz er gewoon over-/doorheen. Taartje niet, die gaat er ook niet zoals Lana omheen, maar weigert nog één stap verder te zettenLanavandevledders schreef:vanmorgen tijdens de wandeling viel het mij op,
wat is jullie ervaring.

Amy loopt er liever ook niet doorheen - logisch, want ze heeft niet zo veel vacht - tot ze denkt dat er een beestje zit, dan heeft ze er ineens geen problemen meer mee.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja precies. Pas na thuiskomst gaat het blijkbaar branden.Tara schreef:Nou, echt niet.Gollum schreef:Het is mij nooit opgevallen dat mijn honden last van brandnetels hadden. Ik zat er zelfs laatst met mijn blote armen in en ik vond het niet eens zo prikken, het lijkt mij dat er een laag eelt op de voetzolen van een hond zit en ze daardoor minder snel last hebben dan mensen.
Als mijn honden door de brandnetels hebben gelopen is het 's avonds echt tapdansen.
Tapdansen en bijten.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Volgens mij is dat erg hondafhankelijk.
Hier een teckel die erg veel last heeft van in de brandnetels lopen. Duurt ook wel een paar uur voordat het wegtrekt. Ze heeft redelijk blote voeten want ik knip het bij anders blijft er te veel klei plakken tijdens haar graagwerkzaamheden.
De eurasier heeft ook blote voeten en heeft nooit last
Hoorde laats van een whippet die altijd veel last had. De laatste keer liep dat lichamelijk zo uit de hand dat ze met spoed bij de dierenarts zaten; haar poten waren helemaal dik en ze leek op weg naar shock: koorts en razensnelle hartslag. Sindsdien probeer ik te voorkomen dat de teckel in de brandnetels zit
Hier een teckel die erg veel last heeft van in de brandnetels lopen. Duurt ook wel een paar uur voordat het wegtrekt. Ze heeft redelijk blote voeten want ik knip het bij anders blijft er te veel klei plakken tijdens haar graagwerkzaamheden.
De eurasier heeft ook blote voeten en heeft nooit last

Hoorde laats van een whippet die altijd veel last had. De laatste keer liep dat lichamelijk zo uit de hand dat ze met spoed bij de dierenarts zaten; haar poten waren helemaal dik en ze leek op weg naar shock: koorts en razensnelle hartslag. Sindsdien probeer ik te voorkomen dat de teckel in de brandnetels zit

- Lanavandevledders
- Zeer actief
dus als ik zo lees, ligt het niet aan wel of geen behaarde poten,
zo te horen, verschilt het per hond,
vanmorgen was het gras nat, dus de laatste stukken zijn we via grasland gekomen, [zijn ze waarschijnlijk goed afgekoeld]
Lana heeft op dit moment nergens last van, alleen tijdens het erdoor heen wandelen. [ze doet dit dan ook het liefst met grote sprongen.]
wil er eens op letten, of het na de wandeling erger is als de ondergrond echt goed droog is.
meestal kan ze het ontwijken, door er om heen te lopen, maar af en toe, heeft ze geen keus.
zo te horen, verschilt het per hond,
vanmorgen was het gras nat, dus de laatste stukken zijn we via grasland gekomen, [zijn ze waarschijnlijk goed afgekoeld]
Lana heeft op dit moment nergens last van, alleen tijdens het erdoor heen wandelen. [ze doet dit dan ook het liefst met grote sprongen.]
wil er eens op letten, of het na de wandeling erger is als de ondergrond echt goed droog is.
meestal kan ze het ontwijken, door er om heen te lopen, maar af en toe, heeft ze geen keus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Mijn RR had daar ook veel last van, s'avonds zag je de bulten zitten, deed er altijd azijn op voor tegen de jeuk.

-
- Zeer actief
Manu gaat vaak in brandnetels zitten kakken. Dan zou hij toch een kriebelanus moeten krijgen maar blijkbaar zit ook daar genoeg haar 
Uma gaat eigenlijk ook gewoon tussen de brandnetels, zij heeft nauwelijks vacht. Ook door prikkelbosjes trouwens, ze zit dan ook altijd onder de krassen.

Uma gaat eigenlijk ook gewoon tussen de brandnetels, zij heeft nauwelijks vacht. Ook door prikkelbosjes trouwens, ze zit dan ook altijd onder de krassen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat maf zeg. Gol gaat rustig in de brandnetels zitten kakkenTara schreef:Nou, echt niet.Gollum schreef:Het is mij nooit opgevallen dat mijn honden last van brandnetels hadden. Ik zat er zelfs laatst met mijn blote armen in en ik vond het niet eens zo prikken, het lijkt mij dat er een laag eelt op de voetzolen van een hond zit en ze daardoor minder snel last hebben dan mensen.
Als mijn honden door de brandnetels hebben gelopen is het 's avonds echt tapdansen.
Tapdansen en bijten.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Nee, zelfs Izzy heeft er 0,0 last van. Die duikt wel eens de brandnetels in om haar bal te halen en ze verblikt of verbloosd er niet van. Geen jeuk, geen gedans, niks.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
Lana zie je echt zoeken naar de best begaanbare route,
net als dat wij dat zouden doen als we er op blote voeten door heen moesten.
best slim eigenlijk voor mijn hond,
die wel de liefste is, maar 9 van de 10 keer niet de slimste.
net als dat wij dat zouden doen als we er op blote voeten door heen moesten.

best slim eigenlijk voor mijn hond,

die wel de liefste is, maar 9 van de 10 keer niet de slimste.

Ok, misschien is Izzy niet de meest betrouwbare bron wat dit soort dingen betreft. Die gaf nog geen kik toen haar poot doorgeknaagd was of toen een hond haar lip open beet.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Bij mij is het dus wel zo dat de minst behaarde honden er liever niet doorheen lopen. Amoz en Mila hebben veel meer haar en die hebben er totaal geen last van. Amy en Taar krijgen er geen bulten of jeuk van, maar het prikt blijkbaar op het moment dat ze eroverheen lopen, want dat vermijden ze.
Was hier met Sterre precies zo. Op het moment zelf merk je niks maar dan thuis is zo zielig.Tara schreef:Nou, echt niet.Gollum schreef:Het is mij nooit opgevallen dat mijn honden last van brandnetels hadden. Ik zat er zelfs laatst met mijn blote armen in en ik vond het niet eens zo prikken, het lijkt mij dat er een laag eelt op de voetzolen van een hond zit en ze daardoor minder snel last hebben dan mensen.
Tapdansen en bijten.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Flynn loopt er ook zonder problemen doorheen en heeft nogal eens de neiging om júist bij de brandnetels de bosjes in te duiken. Ik houd hem er meestal bij weg voor de zekerheid, maar hij heeft er nog nooit echt duidelijk last van gehad.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier eten ze ze gewoom dus nee geen last denk ik 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lanavandevledders
- Zeer actief
des te groter en stoerder, des te kleinzeriger, waarschijnlijk,Sandra&co schreef:Ok, misschien is Izzy niet de meest betrouwbare bron wat dit soort dingen betreft. Die gaf nog geen kik toen haar poot doorgeknaagd was of toen een hond haar lip open beet.
net als met mannen?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn poedels hebben de voeten geschoren en hebben geen last van brandnetels net als mijn bouviers.
Ik ook niet zo trouwens net als ik ook weinig last van bereklauw heb.
Ik ook niet zo trouwens net als ik ook weinig last van bereklauw heb.
Wat je zegt ben je zelfffff 

WaarschijnlijkLanavandevledders schreef:des te groter en stoerder, des te kleinzeriger, waarschijnlijk,Sandra&co schreef:Ok, misschien is Izzy niet de meest betrouwbare bron wat dit soort dingen betreft. Die gaf nog geen kik toen haar poot doorgeknaagd was of toen een hond haar lip open beet.
net als met mannen?

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Met lopen heeft Oor ook niet echt last van brandnetels, wel eens van distels trouwens. Maar als er een bal midden in een pol brandnetels valt dan heeft ze wel moeite om die er uit te vissen, die neus is een stuk gevoeliger.