Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het wachten doorkomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Het wachten doorkomen

Ongelezen bericht door mijke »

laeken schreef:Maar dat is het nu net. Je kan dus ook niks uit je eigen honden concluderen. Want je zegt dat wat anderen concluderen.uit hun honden niet klopt want jij concludeert wat anders uit jouw honden.
Ik zeg niet dat er geen verschil is of dat het niet klopt, ik zeg dat ik denk dat de verschillen soms uitvergroot worden. Dat is althans wat ik denk. Zoals op het forum wel vaker dingen uitvergroot worden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

mijke schreef:
laeken schreef:Maar dat is het nu net. Je kan dus ook niks uit je eigen honden concluderen. Want je zegt dat wat anderen concluderen.uit hun honden niet klopt want jij concludeert wat anders uit jouw honden.
Ik zeg niet dat er geen verschil is of dat het niet klopt, ik zeg dat ik denk dat de verschillen soms uitvergroot worden. Dat is althans wat ik denk. Zoals op het forum wel vaker dingen uitvergroot worden.
Ik denk dat sommige honden dingen heel groot maken en andere heel neutraal en gemiddeld zijn. En net wat voor hond je hebt is iets heel groot of nauwelijks iets. Guus kan prima met elke hond. Maakt eigenlijk geen onderscheid in geslacht. Bekt ook terug tegen teven en die is dus heel simpel. Een hond is een hond. Dapper was super met teven en extreem agressief op reuen. Die was dus heel bepaald daarin. Tom waakte en was lastig met bezoek. Bas vind iedereen aardig en Eva was extreem waaks en daarin ook gevaarlijk voor bezoek. Zo is het met alles. En iedereen heeft zijn eigen ding. Ik denk dus niet dat hier zoveel uitvergroot wordt maar dat hier honden van elk kaliber rondlopen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ja dat denk ik ook. Uma kan met elke teef maar die heeft wel duidelijk een voorkeur voor intacte reuen. En Manu kan helaas niet (meer) met alle intacte reuen. Die neemt zichzelf daarin best serieus maar met teven is het een sukkel en die kunnen hem alles maken. Terwijl hij een reu om hetzelfde gedrag echt kan haten :lol1:
Katrien89
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Katrien89 »

Lief schreef:Ik herken wat Laeken schrijft ook wel, mijn reu was lief en dommig en mijn teef was ook wel lief, maar heel bitchy.

Maar met zoonlief was de teef veel leuker dan mijn reu. Alle mieperigheid werd aan de kant gezet als het om kinderen ging namelijk :I:
https://goo.gl/photos/daAt6w6b9NPoDaCx9

Dan werd mijn bitchy teef een heel zacht hondje. Mijn reu (die dol was op knuffelen) zocht de interactie niet; boeide hem blijkbaar weinig.

Oh ik smelt weg.. Heerlijk om zien! :love: Zo zie je inderdaad dat elke hond zijn eigen trekjes heeft en dat het niet altijd aan het geslacht hoeft te liggen.
Katrien89
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
laeken schreef:
Als je trouwens een reutje neemt zou ik niet maar rücksichtlos om toch castreren hoor. Mijn reuen zijn ook nooit gecastreerd, op één na, en dat ging prima. Het mooie hengstige gaat er dan wel af en waarom zou je in jesisnaam een dwergpoedeltje zijn ballen eraf rukken.
Dat gaan we ook niet zonder reden doen. Onze vorige reu had teelbalkanker en is overleden tijdens zijn castratie op latere leeftijd.. Niet meer uit de verdoving gekomen.. :( En natuurlijk is de kans klein dat onze volgende dat ook zal hebben, maar de schrik zit er zo hard in daardoor dat we beslist hebben van het toch te laten doen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je weet dat het risico op niet zo gemakkelijk te ontdekken kankers groter wordt door castratie? Ik begrijp je angst, maar de kans op weer teelbalkanker en weer niet uit de narcose komen is ook maar klein. En dat is tenminste een kanker die je snel ontdekt, mits je regelmatig die ballen checkt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben een reuenmens... heb 2 teven gehad en nu met reu 5 en 6 bezig maar dat is wel duidelijk. Overigens zijn deze 2 elkaars tegenpolen; een macho die zijn mouwen wel opstroopt bij andere reuen en eentje die met alles kan. Dus zwart wit zal ik niet zeggen dat ze oh zoveel makkelijker zijn. In tegendeel maar ik kan er wat beter mee overweg. Mijn teven waren 2 hele makkelijke honden maar t bleven echte dames/bitches...
Ik vind dus ook dat er een flink verschil tussen reu en teef zit qua karakter.
1 teef is om medische redenen gecastreert de rest was intact. Ik moet er niet aan denken om te castreren... doodzonde vind ik t zeker bij een reu.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Katrien89 schreef:
MissZoef schreef:Ik wacht met je mee :-) (wij moeten nog 3 week wachten voor de pup geboren is) en dan natuurlijk nog de tijd dat ze bij de fokker zijn.

Ik probeer als tegenprestatie vooral nog even te genieten van dingen als uitslapen of zo :-P

Sent from my iPad using Tapatalk
Oh gelukkig we zijn niet alleen, echt vreselijk hé dat wachten :Q:
Uitslapen zit er hier eigenlijk zowiezo niet in want onze zoon van 4 staat altijd al hééél vroeg me wakker te schudden :mrgreen:
Ja, vooral als ik dan andere pupjes mag knuffelen duurt het mij allemaal zóóó lang :wachten: maar de voorpret is ook leuk, zeker als we straks alle spulletjes gaan uitzoeken en de bezoekjes mogen doen/ updates van de fokker krijgen. (Stiekem natuurlijk al vanalles aan het uitzoeken en zo :D )
Katrien89
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Je weet dat het risico op niet zo gemakkelijk te ontdekken kankers groter wordt door castratie? Ik begrijp je angst, maar de kans op weer teelbalkanker en weer niet uit de narcose komen is ook maar klein. En dat is tenminste een kanker die je snel ontdekt, mits je regelmatig die ballen checkt
Nee dat wist ik helemaal niet, is dat echt zo? Wat is de reden hier dan achter? Lijkt me raar dat door het wegvallen van de hormonen een andere kanker minder goed te ontdekken valt? Of snap ik het gewoon niet zo goed? Als dat effectief zo is moeten we er toch nog eens opnieuw over nadenken.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Katrien89 schreef:
Fotogravinnetje schreef:Je weet dat het risico op niet zo gemakkelijk te ontdekken kankers groter wordt door castratie? Ik begrijp je angst, maar de kans op weer teelbalkanker en weer niet uit de narcose komen is ook maar klein. En dat is tenminste een kanker die je snel ontdekt, mits je regelmatig die ballen checkt
Nee dat wist ik helemaal niet, is dat echt zo? Wat is de reden hier dan achter? Lijkt me raar dat door het wegvallen van de hormonen een andere kanker minder goed te ontdekken valt? Of snap ik het gewoon niet zo goed? Als dat effectief zo is moeten we er toch nog eens opnieuw over nadenken.
Nee, door het wegvallen van de geslachtshormonen kunnen andere kankers zich ontwikkelen. En die zitten dan op plaatsen die je minder makkelijk in de smiezen kunt houden: botten, hart, prostaat... Zeker bij reuen wegen de voordelen voor de gezondheid niet op tegen de nadelen, blijkt uit onderzoek uit de laatste jaren
Katrien89
Vaste gebruiker

Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan en we zijn op onze beslissing aan het terug komen van het castreren.
Er lijken inderdaad meer nadelen dan voordelen aan verbonden te zijn..
We hebben gewoon brute pech gehad met onze vorige reu :(
Katrien89
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Katrien89 schreef:Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan en we zijn op onze beslissing aan het terug komen van het castreren.
Er lijken inderdaad meer nadelen dan voordelen aan verbonden te zijn..
We hebben gewoon brute pech gehad met onze vorige reu :(
Precies. En dat gemarkeer overal moet je gewoon van het begin af aan de kop indrukken. Een teef pist ook niet maar overal dus een reu hoeft dat ook niet.
Als je tenminste een reu krijgt want voor hetzelfde geld wordt het een teefje ;-)
Haha ja dat is waar. Ze is uitgerekend voor morgen dus we moeten niet meer lang in spanning blijven :lol1: als ze niet teveel overtijd gaat tenminste :tongue:
Hoe je een reu kan afleren om te markeren weet ik nog niet, zal de hondenschool ons moeten leren dan mocht het zover komen :-)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn teef markeerde net zoveel (misschien zelfs wel meer) als mijn reu.

Mijn reu heb ik leren ddorlopen en 'vragen' om te mogen plassen. Als dat met een als niet luisterend bekend staand ras lukt moet het bij een poedel zeker lukken....
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb het mijn reu ook ‘afgeleerd’. Nou ja, ik zeg nee en dat loopt hij door. Oftewel ik ben de halve wandeling nee aan het zeggen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Je begint met een min of meer vaste plek voor de eerste plas en daarna is het aan de lijn in principe gewoon doorlopen. En je mag ze gerust mee trekken met een 'nee' als ze ergens tussendoor willen piesen en jij ofwel de plaats ongeschikt vindt ofwel geen zin hebt om te wachten. Als ze al gewend zijn aan het mogen markeren waar ze willen, is dat een stuk lastiger terug te draaien, dan als je ze meteen aanleert dat jij (aan de lijn in ieder geval) bepaalt waar en wanneer er geplast mag worden
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb nu twee gecastreerde reutjes gehad en ik merk niks aan markeren wel of niet. Guus markeert aan een stuk door en Tom deed dat ook. Echt overal. Guus plast ook in bouwmarkten en dierenwinkels overal tegenaan :schrik: :LOL:
Ik vind dat niet zo erg. Hij mag niet meer mee nu. :hmmm: Hij was toch al wat lastig want hij leek daar op een zwemmer. Plat op de grond en met maaiende poten overal op af willen. Dan kan ik hem ook niet meer bereiken of rustig krijgen. Veel en veel te enthousiast :engel:

Markeren doet een hond niet zozeer door hormonen als wel door territoriumdrang en om te communiceren. Dat doen gecastreerde reutjes net zo goed. Mijn teefje markeert trouwens bijna net zoveel als mijn reutje. Die loopt buiten om de 100 meter te markeren. Ik ben al lang blij dat ze plassen buiten :engel:
Afbeelding
MissZoef
Actief

@Katrien89 Als het goed is zijn ze nu inmiddels geboren :) weet je al of je een reu of een teef krijgt? (ik moet nu nog een weekje wachten tot de geboorte, aftellen...)
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef:Ik heb een voorkeur voor teven maar ik heb ook graag twee of drie honden tegelijk en drie teven in één roedel kan ook nadelig zijn.
Als ik er nu een pup bij zou nemen dan werd het per se een teef. Als ik al met twee teven loop werd de volgende per se een reu.
Of het zijn honden waarbij het geen punt is maar dat weet je van je pup natuurlijk niet vantevoren.

Eén reu per roedel vind ik persoonlijk altijd genoeg. Ze gaan helemaal niet altijd knokken maar het wordt wel zo goed als altijd geklungel en gehannes over wie wat het eerste doorheeft en wie er het hardst aan de stok kan trekken.
Ik hou er niet van. Ik heb ze voor mijn lol en wens harmonieus gedonder.
Bij ons was er veel meer gedoe tussen de reuen in onze vorige roedel dan nu tussen de overwegend teven in de roedel die we nu hebben. Laila is gecastreerd, Shira niet en haar zus Nola die hier heel vaak is ook niet. Alle drie een pittig karakter naar andere honden. Er is nog geen kwaad woord gevallen tussen die drie, ook niet tijdens de loopsheden. Het komt misschien omdat ze heel duidelijk zijn naar elkaar. Jack als reu krijgt van alle drie op z'n kop maar nooit op een serieuze manier.

Buck en Dino en Beer in onze vorige roedel, allemaal reuen, die hebben toch af en toe wel een aanvaring gehad. Alleen Balou als enige teef stond boven en onder de wet :wink: Met name Dino en Buck hadden wel eens bonje. Niet heel vaak maar we moesten wel op bepaalde triggers letten.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik heb verschillende roedels gehad , zowel reuen als teven en op Micron en Spok na is dat altijd probleemloos gegaan.
Orson en Rio waren echt dol op elkaar en Abra en Luus zijn dat ook en wat hun betreft hoort Micron die een reu is er helemaal bij.
Gedonder tussen honden is wel vervelend , tenminste ik vond dat wel, en was ook dolblij dat dat weer rechtgetrokken werd tussen Spok en Micron en ze weer samen door een deur konden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Katrien89
Vaste gebruiker

MissZoef schreef:@Katrien89 Als het goed is zijn ze nu inmiddels geboren :) weet je al of je een reu of een teef krijgt? (ik moet nu nog een weekje wachten tot de geboorte, aftellen...)
Oh sorry voor mijn late reactie, ik moet eens in mijn instellingen bekijken of ik een melding kan krijgen als iemand een antwoord stuurt :-)

Ja we hebben pech gehad.. het nest is kleiner uitgevallen dan verwacht, dus we zaten er niet meer bij :(
Was wel ff echt een domper want we hebben heel de zwangerschap meegevolgd.
Maar intussen is er weer hoop ;-) want we gaan nu zondag een nestje bekijken bij een fokker in Brugge, en het ziet er super uit! Als alles goed is zullen we een reutje hebben van daar, maar een update komt dus zondag :ok:

Hoe verloopt het bij jou daar, zijn ze geboren intussen? Spannend zeg!
MissZoef
Actief

Katrien89 schreef:
MissZoef schreef:@Katrien89 Als het goed is zijn ze nu inmiddels geboren :) weet je al of je een reu of een teef krijgt? (ik moet nu nog een weekje wachten tot de geboorte, aftellen...)
Oh sorry voor mijn late reactie, ik moet eens in mijn instellingen bekijken of ik een melding kan krijgen als iemand een antwoord stuurt :-)

Ja we hebben pech gehad.. het nest is kleiner uitgevallen dan verwacht, dus we zaten er niet meer bij :(
Was wel ff echt een domper want we hebben heel de zwangerschap meegevolgd.
Maar intussen is er weer hoop ;-) want we gaan nu zondag een nestje bekijken bij een fokker in Brugge, en het ziet er super uit! Als alles goed is zullen we een reutje hebben van daar, maar een update komt dus zondag :ok:

Hoe verloopt het bij jou daar, zijn ze geboren intussen? Spannend zeg!
Oh wat jammer zeg! Gelukkig hebben jullie een andere fokker gevonden. De pups zijn op 1e paasdag geboren :-D we gingen voor een teefje en er zitten 6 teefjes bij (nest heeft itt 11! Pups) dus bij ons zit het gelukkig helemaal goed. We kijken elke dag updates op Facebook en volgen de mailtjes van de fokker. Na 15 april mogen we komen kijken :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Katrien89
Vaste gebruiker

[/quote]Oh wat jammer zeg! Gelukkig hebben jullie een andere fokker gevonden. De pups zijn op 1e paasdag geboren :-D we gingen voor een teefje en er zitten 6 teefjes bij (nest heeft itt 11! Pups) dus bij ons zit het gelukkig helemaal goed. We kijken elke dag updates op Facebook en volgen de mailtjes van de fokker. Na 15 april mogen we komen kijken :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk[/quote]

Oh wat super! En wat een groot nest :O: Ja dan heb je natuurlijk ineens veel kans haha, de fokker waar we eerst voor gingen daar waren maar 3 pups in het nest, maar da's niet abnormaal voor een dwergpoedel.
Nu gaan we kijken naar een nestje middenslag poedels en daar zitten er 5 in het nest, er was nog 1 pupje beschikbaar dus we hebben echt geluk :cheer:
Heel veel plezier gewenst met het aftellen, hier wordt het ook ongeduldig afwachten :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”