Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak wassen jullie de hondenboel?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Re: Hoe vaak wassen jullie de hondenboel?
Ik was ze zo eens in de twee weken, tussendoor uitkloppen en stofzuigen.
Daarna de wasmachine uitzuigen en het rubber schoonmaken.
Nog nooit extra haren in mijn 'eigen' was gehad.
Daar zitten sowieso wel haren bij, want dat blijft echt wel aan mijn kleding/sokken hangen
Daarna de wasmachine uitzuigen en het rubber schoonmaken.
Nog nooit extra haren in mijn 'eigen' was gehad.
Daar zitten sowieso wel haren bij, want dat blijft echt wel aan mijn kleding/sokken hangen
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Hier een aparte wasmachine voor de beestenspullen, een met een 10 kilo trommel, wat soda erbij, dan gaan de haren beter uit de was. Kleden op de bank elke week (die gaan ook de hondenwasmachine in), de hondenmatjes zowat om de week.
Eerst even uitkloppen en dan de machine in.
Eerst even uitkloppen en dan de machine in.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Spike heeft ook weer een heerlijke schone mand. Alles ligt er weer fris in. Zijn dekje voor in de mand, zijn grote knuffelkonijn (om lekker zijn kop op te leggen
) en zijn dikke fleecedekent (om aan de andere kant zijn kop op te leggen
). Ik draai ook op een gegeven moment zijn dekje gewoon om maar ik merkte inderdaad dat we voornamelijk de deken gingen ruiken als die eens verplaatst werd.
Wel leuk om te lezen wie hoe vaak de boel wast

Wel leuk om te lezen wie hoe vaak de boel wast

Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb skai leren manden, de hoezen daarvan was ik niet (bij 1 is het ook geen losse hoes), maar neem ik zo 1x per maand af met een dettolsopje. Erin liggen altijd fleecekleden of vetbedden, zo ook in de bench van Jiska. Die kleden worden elke 1 á 2 weken gewassen op 70 of 90 graden. De hoeveelheid haren vallen mee die eruit komen, erna even spoelen en je vindt er niks of zelden terug op je kleding.
Ik gooi erna alles in de droger, daar komen dan nog wel haren, pluizen en zand uit, even stofzuigen en klaar. Ik heb een aparte wasmand voor de honden, zo 1x per 2-3 weken doe ik een hondenwas waar dan ook de hondenhanddoeken in gaan. Die gebruik ik om ze af te drogen na het wandelen.
Als we een carpet hebben, gaat die er na 2 max 3 jaar weer uit. De hondenlucht gaat er langzaam toch inzitten. En ken overigens ook zat mensen die beweren dat het bij hen thuis niet naar hond ruikt, maar daar denk ik dan toch heel anders over
Ik gooi erna alles in de droger, daar komen dan nog wel haren, pluizen en zand uit, even stofzuigen en klaar. Ik heb een aparte wasmand voor de honden, zo 1x per 2-3 weken doe ik een hondenwas waar dan ook de hondenhanddoeken in gaan. Die gebruik ik om ze af te drogen na het wandelen.
Als we een carpet hebben, gaat die er na 2 max 3 jaar weer uit. De hondenlucht gaat er langzaam toch inzitten. En ken overigens ook zat mensen die beweren dat het bij hen thuis niet naar hond ruikt, maar daar denk ik dan toch heel anders over

- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Iedere week een hondenwasje
En daarna met de stofzuiger door de wasmachine en een spoelprogramma
Nog beter zou een eigen hondenwasmachine zijn ja
En daarna met de stofzuiger door de wasmachine en een spoelprogramma
Nog beter zou een eigen hondenwasmachine zijn ja

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Jij trapt ook echt overal in.Kruimel53 schreef: Van de weeromstuit heb ik gisteren alle hondenspullen gewassen én de vloeren geschrobd![]()

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Sinds Alex er niet meer is is het wassen heeeel veel minder.... zo'n grote Labrador met veel haar is net een spons
Vusi is meer "zelf reinigend" als we van de wandeling komen even de borstel erover en het meeste zand is weg
Ook hebben we nu de veranda gecementeerd helpt ook enorm.... niet alleen voor de hond. In de regentijd is er overal modder
Ik was de deken 1 keer in de 2 maanden, ongeveer, als hij vies is draai ik 'm om

Vusi is meer "zelf reinigend" als we van de wandeling komen even de borstel erover en het meeste zand is weg

Ook hebben we nu de veranda gecementeerd helpt ook enorm.... niet alleen voor de hond. In de regentijd is er overal modder

Ik was de deken 1 keer in de 2 maanden, ongeveer, als hij vies is draai ik 'm om

- bram en thijs
- Zeer actief
Sommige mensen doen dat met hun ondergoed.mosquito1980 schreef: als hij vies is draai ik 'm om

- bram en thijs
- Zeer actief
Die van de sokken is nieuw voor me. Is wel een goeie.Kruimel53 schreef:En gooien hun sokken tegen de muur, als ze niet blijven plakken kunnen ze nog een dag aan.bram en thijs schreef:Sommige mensen doen dat met hun ondergoed.mosquito1980 schreef: als hij vies is draai ik 'm om
Scheelt heel veel waswater.
En geen last van ongewenst gelebber rond oud en nieuw.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik ben benieuwd wat voor kleden jullie op jullie bank hebben muggen, wat zo vaak gewassen kan worden? Plaids bij mij hoorden daar echt niet van..
-
- Zeer actief
Op vakantie hebben wij katoenen "grand foulards" over de banken. Die gaan idd om de paar dagen de was in omdat ik het echt zo schoon mogelijk achter wil laten.Anne&Taar schreef:Ik ben benieuwd wat voor kleden jullie op jullie bank hebben muggen, wat zo vaak gewassen kan worden? Plaids bij mij hoorden daar echt niet van..
Thuis hebben wij niets over de bank. Maar, er staat nu nog een oude bank

Suzanne
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Normaal zo heel af en toe, maar Ninthe reageert op het zand hier in de omgeving, dus verschoon ik het nu 2 (streven is 3) keer per week, dan was ik haar ook direct. Op deze manier is de jeuk prima onder controle te houden.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Ik heb zo een heel glad Hondenkussen dus die is gewoon te stofzuigen, en als ik denk 'nou die is wel erg smoezelig'. Gaat de hoes in de was. Verder heb ik een zwarte bank waar je behalve haar zo goed als niks op ziet, en die hoezen gaan 1 hooguit 2x per jaar in de was. Verder geen kleedjes doekjes mandjes e.d. in huis. Maar ben niet zo poetserig hahah
- Crescent
- Zeer actief
Wauw. Wat ben ik smerig. Vervang het kleed over de hondenbank misschien ééns per maand. Eerst goed uitkloppen buiten. Dat betekent dus buiten over een stoel laten slingeren terwijl we lekker naar het bos gaan..
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
tobi__ schreef:Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Puspiemel, denk ikmijke schreef:tobi__ schreef:Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.groene stipjes?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wie heeft er trouwens ook van deze kleedjes? Die heb ik nu voor de honden. Dw enige die nog heel is omdat er geen hoes overheen zit dus ze niet t idee hebben dat ze t eraf kunnen halen. Maar ja dat wordt t volgende punt: ze mogen alleen op 30 graden handwas. Die dingen zijn WIT! Die krijg ik niet schoon met de hand... hoe doen jullie dat?

Laatst gewijzigd door malinois op 06 jan 2018 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ja datFotogravinnetje schreef:Puspiemel, denk ikmijke schreef:tobi__ schreef:Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.groene stipjes?

Hij heeft het soms een paar dagen en dan weer weken niet. Maar op dit moment is mijn vloer aan het einde van de dag bestempeld met groene stipjes hard geworden zacht.
_Esmee
-
- Zeer actief
Ik heb echt een hekel aan hondenkleedjes wassen, je hele wasmachine wordt goor. Daarom heb ik nu alleen nog maar kunststof hondenmanden http://www.ridgi-pad.de/hundebetten-rid ... uxury.html, ideaal!
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Op heel veel kleine en textiel staat max 30 graden. Maar als ik het dan alsnog op 60 was, komt het er prima uit! Zou het dus gewoon proberen.malinois schreef:Wie heeft er trouwens ook van deze kleedjes? Die heb ik nu voor de honden. Dw enige die nog heel is omdat er geen hoes overheen zit dus ze niet t idee hebben dat ze t eraf kunnen halen. Maar ja dat wordt t volgende punt: ze mogen alleen op 30 graden handwas. Die dingen zijn WIT! Die krijg ik niet schoon met de hand... hoe doen jullie dat?
_Esmee
-
- Zeer actief
ik heb feitelijk ook alleen maar spullen die je met een vochtige doek kunt afnemen, is gewoon t meest prackische, en nee ik doe het niet alle dagen,
mee wanneer het me uitkomt of wanneer ik visueel vaststel dat t nodig is

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb ditzelfde kussen in het grijs (daar zie je alweer minder op), maar was dat gewoon op 60 graden. Geen probleem!malinois schreef:Wie heeft er trouwens ook van deze kleedjes? Die heb ik nu voor de honden. Dw enige die nog heel is omdat er geen hoes overheen zit dus ze niet t idee hebben dat ze t eraf kunnen halen. Maar ja dat wordt t volgende punt: ze mogen alleen op 30 graden handwas. Die dingen zijn WIT! Die krijg ik niet schoon met de hand... hoe doen jullie dat?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah mooi. Dan gaat ie gewoon in de wasmachine op 60°C.
Bedankt allemaal!
Bedankt allemaal!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bram en thijs
- Zeer actief
Lik pik.Fotogravinnetje schreef:Puspiemel, denk ikmijke schreef:tobi__ schreef:Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.groene stipjes?

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Oh yuch, wat goor, in dat geval zou ik volgens mij dagelijks de dekentjes verwisselen!Fotogravinnetje schreef:Puspiemel, denk ikmijke schreef:tobi__ schreef:Ik vind de haren ook het minst erg. Maar het zand de modder en de “groene stipjes” die Tobi achterlaat vragen toch echt wel om regelmatig schone kleedjes en (helaas) elke dag vegen of stofzuigen.groene stipjes?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Waar zo'n topic al niet goed voor is he! Ook bij jou weer een fris mandjemalinois schreef:Ah mooi. Dan gaat ie gewoon in de wasmachine op 60°C.
Bedankt allemaal!

Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Bumper69 schreef:Waar zo'n topic al niet goed voor is he! Ook bij jou weer een fris mandjemalinois schreef:Ah mooi. Dan gaat ie gewoon in de wasmachine op 60°C.
Bedankt allemaal!![]()

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik was hier ook alles naar eigen inzicht, haha. Soms verpruts ik iets, maar dat gebeurt vrijwel nooit. Ik heb dit kleed ook in het grijs, scheelt weer wassenmalinois schreef:Wie heeft er trouwens ook van deze kleedjes? Die heb ik nu voor de honden. Dw enige die nog heel is omdat er geen hoes overheen zit dus ze niet t idee hebben dat ze t eraf kunnen halen. Maar ja dat wordt t volgende punt: ze mogen alleen op 30 graden handwas. Die dingen zijn WIT! Die krijg ik niet schoon met de hand... hoe doen jullie dat?

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Eerlijk is eerlijk, ik was Kai vaker dan de kleden.
Het ruikt niet naar hond in huis, en het is niet vies, ik stofzuig wel elke dag en klop dan alles uit.. zo gauw het gaat ruiken dan gaat het de was in.
Het ruikt niet naar hond in huis, en het is niet vies, ik stofzuig wel elke dag en klop dan alles uit.. zo gauw het gaat ruiken dan gaat het de was in.