Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijna hond aangereden.....
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Bijna hond aangereden.....
Ben je onderweg naar hondentraining, steekt er ineens een rottweiler vlak voor mijn auto over. Gelukkig kon ik nog net op tijd remmen, maar het scheelde echt niks......
Nog een tijdje gewacht, maar nergens een baasje te zien. Toch de auto maar op het fietspad gegooid en de hond achterna gegaan. Hij was absoluut niet vriendelijk en het lukte in eerste instantie niet om hem aan te lijnen, omdat hij maar bleef grommen en dreigen als ik dichterbij kwam. Uiteindelijk een lus om zijn kop gegooid en toen liep hij wel achter me aan, daarna kon ik heel snel de lijn vast klikken aan het tuig wat hij om had.
Tja....en dan sta je daar met een vreemde en zeer onvriendelijke hond aan de lijn. Wat doen je dan? De hond meenemen naar de hondenschool? Gelukkig kwam er net een politie-auto langs, de agente heeft de hond op de achterbank van de auto meegenomen. Hij sprong zo zonder aarzelen achterin.
Beetje jammer dat ik er nu niet meer achter kom hoe het met de hond is afgelopen.......
Nog een tijdje gewacht, maar nergens een baasje te zien. Toch de auto maar op het fietspad gegooid en de hond achterna gegaan. Hij was absoluut niet vriendelijk en het lukte in eerste instantie niet om hem aan te lijnen, omdat hij maar bleef grommen en dreigen als ik dichterbij kwam. Uiteindelijk een lus om zijn kop gegooid en toen liep hij wel achter me aan, daarna kon ik heel snel de lijn vast klikken aan het tuig wat hij om had.
Tja....en dan sta je daar met een vreemde en zeer onvriendelijke hond aan de lijn. Wat doen je dan? De hond meenemen naar de hondenschool? Gelukkig kwam er net een politie-auto langs, de agente heeft de hond op de achterbank van de auto meegenomen. Hij sprong zo zonder aarzelen achterin.
Beetje jammer dat ik er nu niet meer achter kom hoe het met de hond is afgelopen.......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Bijna hond aangereden.....
Dapper hoor
Ik weet niet of ik het je nagedaan had met een grommende Rottweiler.
Kan je de politie niet bellen morgen ofzo om te vragen hoe het verder gegaan is? Ik vermoed dat ze hem wel naar het asiel zullen brengen.
Ik weet niet of ik het je nagedaan had met een grommende Rottweiler.
Kan je de politie niet bellen morgen ofzo om te vragen hoe het verder gegaan is? Ik vermoed dat ze hem wel naar het asiel zullen brengen.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Goed gedaan hoor. Ik denk niet dat ik het gedurfd had. Hij kan maar beter van de straat zijn.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik weet niet of het heel dapper is of heel dom om een grommende onbekende rottweiler te vangen
Maar fijn dat ie van de straat is! Ik zou ook benieuwd zijn naar het vervolg, gewoon even bellen.
- Ody
- Zeer actief
Ik kon die hond daar toch ook niet laten lopen, het was aan een doorgaande weg waar het zeker in het weekend erg druk is.
Tja, misschien dom om het toch te proberen, maar ik wilde niet dan maar gewoon doorrijden. Ik had zelf niet het gevoel dat hij ieder moment ging bijten, ben gewoon rustig naast hem blijven staan tot het lukte om die lus om zijn kop te gooien.
Tja, misschien dom om het toch te proberen, maar ik wilde niet dan maar gewoon doorrijden. Ik had zelf niet het gevoel dat hij ieder moment ging bijten, ben gewoon rustig naast hem blijven staan tot het lukte om die lus om zijn kop te gooien.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Super!
misschien kan je bellen naar het dichtstbijzijnde asiel?
- Ody
- Zeer actief
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Haha, eigenaar is terecht.
Fijn dat je nu weet hoe het afgelopen is. Eigenaar blij, hond blij, iedereen blij.
Goed gedaan!
Fijn dat je nu weet hoe het afgelopen is. Eigenaar blij, hond blij, iedereen blij.
Goed gedaan!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zou zelf in zo'n geval de dierenambulance gebeld hebben. No way dat ik mijn hand richting een grommende rottweiler steek! Maar ik ben dan ook een mietjeOdy schreef:Ik kon die hond daar toch ook niet laten lopen, het was aan een doorgaande weg waar het zeker in het weekend erg druk is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat goed dat je hem hebt kunnen aanlijnen en dat hij weer verenigd is met zijn baasje! 
-
Manuma
- Zeer actief
Rottweilers zijn nogal snel aan het grommen, ook van opwinding. Net als Husky's en Malamutes, ik zou er ook wel achteraan gegaan zijn. Echt top van je
Heel fijn dat ze weer lekker terug is bij haar baasje 
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Knap gedaan, ja rottweilers grommen bij zowat alles wat ze doen, maar als je daar niet van op de hoogte bent, komt het wel intimiderend over
Lana gromt zelfs nog als ze mij iets duidelijk wil maken, maar de ene grom is de ander niet, inmiddels versta ik haar taal.
Lana gromt zelfs nog als ze mij iets duidelijk wil maken, maar de ene grom is de ander niet, inmiddels versta ik haar taal.
- Ody
- Zeer actief
Ik liet net de foto van de hond die door de agente genomen is aan mijn dochters zien: "Kijk hier zit de hond achterin de politie-auto". Hierop buigt de jongste van 3 jaar zielig haar hoofdje en kijkt verdrietig voor haar uit. Als ik vraag wat er nu ineens aan de hand is zegt ze: "Ik vind het zielig voor de hond mama, nu moet hij naar de gevangenis". 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ody schreef:Ik liet net de foto van de hond die door de agente genomen is aan mijn dochters zien: "Kijk hier zit de hond achterin de politie-auto". Hierop buigt de jongste van 3 jaar zielig haar hoofdje en kijkt verdrietig voor haar uit. Als ik vraag wat er nu ineens aan de hand is zegt ze: "Ik vind het zielig voor de hond mama, nu moet hij naar de gevangenis".
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ach, wat lief.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ody schreef:Ik liet net de foto van de hond die door de agente genomen is aan mijn dochters zien: "Kijk hier zit de hond achterin de politie-auto". Hierop buigt de jongste van 3 jaar zielig haar hoofdje en kijkt verdrietig voor haar uit. Als ik vraag wat er nu ineens aan de hand is zegt ze: "Ik vind het zielig voor de hond mama, nu moet hij naar de gevangenis".
aaaaghh
Mooi moment om te vertellen dat de politie ook lieve dingen doet.
- Donkere Dame
- Actief
Op de foto heeft tie wel een leuke kop.....
Maar ik zou het je niet nadoen
Maar ik zou het je niet nadoen
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
\\Ody schreef:Ik liet net de foto van de hond die door de agente genomen is aan mijn dochters zien: "Kijk hier zit de hond achterin de politie-auto". Hierop buigt de jongste van 3 jaar zielig haar hoofdje en kijkt verdrietig voor haar uit. Als ik vraag wat er nu ineens aan de hand is zegt ze: "Ik vind het zielig voor de hond mama, nu moet hij naar de gevangenis".
Och wat schattig en scherp ook voor een 3 jarige
Goeie actie overigens Ody

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ook al heb ik op de dierenambulance gezeten, ik had het zonder vangstok niet gedaan! Ik vind het heel dapper dat jij het gedurfd hebt. Maar ik ben sowieso wat angstig voor rottweilers, ben als kind gebeten.
Je hebt er voor gezorgd dat hij niet door een ander alsnog aangereden is!
Gelukkig is de eigenaar gevonden
Je hebt er voor gezorgd dat hij niet door een ander alsnog aangereden is!
Gelukkig is de eigenaar gevonden

- Ody
- Zeer actief
Die had ik nou net vandaag toevallig niet in de auto liggen.Cinnepin schreef:Ook al heb ik op de dierenambulance gezeten, ik had het zonder vangstok niet gedaan!
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ody schreef:Die had ik nou net vandaag toevallig niet in de auto liggen.Cinnepin schreef:Ook al heb ik op de dierenambulance gezeten, ik had het zonder vangstok niet gedaan!
Nee hahah dat snap ik

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee hoor, ik vind het niet dom. Ik denk dat je prima in staat bent om in te schatten of de hond echt gevaarlijk was of gromdeOdy schreef:Ik kon die hond daar toch ook niet laten lopen, het was aan een doorgaande weg waar het zeker in het weekend erg druk is.
uit angst, onrust of wat dan ook.
Je hebt het helemaal prima gedaan
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Eeuwige pubers noem ik ze altijd. Grommen bij alles wat ze vraagt die dweilen, altijd en overal.Manuma schreef:Rottweilers zijn nogal snel aan het grommen, ook van opwinding. Net als Husky's en Malamutes, ik zou er ook wel achteraan gegaan zijn. Echt top van jeHeel fijn dat ze weer lekker terug is bij haar baasje
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Respect hoor, ik denk niet dat ik dit had gedurfd bij een grommende rottweiler.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Goed gedaan 
Scheelt waarschijnlijk weer een ongeluk met eventueel nare afloop, zowel voor de hond als voor andere betrokkenen.
Scheelt waarschijnlijk weer een ongeluk met eventueel nare afloop, zowel voor de hond als voor andere betrokkenen.