Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glas water op je kop
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Glas water op je kop
Ik vind je niet gek iig. Vind het ook reuze knap en een perfecte samenwerking tussen die man en zijn hond. Mooi om te zien.
Gr. Aniek

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik vind het knap, maar volgens mij beleefd de hond hier geen plezier aan. Dierenmishandeling is wat anders, maar gezien het redelijk gestreste voorkomen van de hond denk ik dat die eigenaar beter iets anders kan gaan doen waar de hond wel plezier uit haalt. Dit is namelijk geen functioneel iets wat een hond te doen heeft voor zijn eigen veiligheid of van de omgeving.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind het ook heel erg knap, en nee de hond vindt het niet leuk. Mishandeling vind ik het zeker niet.
Zou dit wel willen leren aan mijn hond, dan is het wel de uitdaging om het leuk te houden.
Zou dit wel willen leren aan mijn hond, dan is het wel de uitdaging om het leuk te houden.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik kan, gezien het land en de stresssignalen van de hond, dan toch niet helpen denken dat het de hond misschien niet op een al te fijne manier is aangeleerd 
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik vind het heel knap dat de hond dit kan. Maar zie het nut er niet zo van in. Zo te zien heeft dat beestje behoorlijk wat stress. En je weet inderdaad ook niet hoe het aangeleerd is. Mishandeling vind ik het nu ook weer niet. Maar van mij hoeft dit niet.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Is ook onder warme studiolampen en ook al zou die hond even stress hebben .Hebben er wel meer hoor in het dagelijkse leven .
Vind het knap en geen probleem in. Ook karrevrachten vol van buitenlandertjes die 24/7 onder stress staan maar dat vinden we dan weer gewoon . Of bij de trimmer of DA of aan het werk in de africhting of jachttraining.
Heb ook wel eens stress en op zich heel normaal, een dosis en nog gezond ook.
Vind het knap en geen probleem in. Ook karrevrachten vol van buitenlandertjes die 24/7 onder stress staan maar dat vinden we dan weer gewoon . Of bij de trimmer of DA of aan het werk in de africhting of jachttraining.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik dacht niet dat het ooit nog zou gaan gebeuren maar ben het volledig eens met bouvierpoedel 
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zeker knap ja. Alleen gezien de signalen vd hond waarschijnlijk met veel druk (hoeft niet fysiek hard maar wel als druk ervaren door de hond) aangeleerd en niet geel ontspannen voor de hond.
Aan de andere kant is deze eigenaar tenminste wel bezig met z'n hond
Wat mij vooral opviel is dat de mens gezekerd is en de hond niet
Aan de andere kant is deze eigenaar tenminste wel bezig met z'n hond
Wat mij vooral opviel is dat de mens gezekerd is en de hond niet
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Knap? Ja. Leuk? Nee. Kan mij ook niet voorstellen dat dit leuk is om te doen voor de hond. Geen mishandeling, maar wel nutteloos en erg veel stress. Heb het filmpje ook stukken overgeslagen omdat ik er echt niet met plezier naar kan kijken.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Contacteer:
Ik vind het knap.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het knap.
Kunstjes hebben lang niet altijd nut. Wat is in vredesnaam het nut van Dogdance?
Deze hond is supergeconcentreerd, ik vind het knap en hij is er leuk mee aan het einde.
Kunstjes hebben lang niet altijd nut. Wat is in vredesnaam het nut van Dogdance?
Deze hond is supergeconcentreerd, ik vind het knap en hij is er leuk mee aan het einde.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De border collie die datzelfde trucje doet ziet er ook uit alsof ie aan de antidepressiva moet. Inherent aan de druk die erbij komt kijken om zo'n hond langzaam te doen lopen.
Ik zie er totaal het niet nut van in om mijn honden kunstjes aan te leren die ze niet leuk vinden en bovendien volkomen nutteloos zijn.
Maar goed, baasje is op tv geweest
Ik zie er totaal het niet nut van in om mijn honden kunstjes aan te leren die ze niet leuk vinden en bovendien volkomen nutteloos zijn.
Maar goed, baasje is op tv geweest
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Precies.bouvierpoedel schreef:Is ook onder warme studiolampen en ook al zou die hond even stress hebben .Hebben er wel meer hoor in het dagelijkse leven .
Ik vind het erg knap.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Het vergelijk met Doggydance gaat niet op. Als een hond daar minutenlang zoals die mechel gedrukt loopt tijdens de uitvoering, dan kan je wel naar huis. Bij Doggydancing zie je juist enthousiaste en vrolijke honden.Marjoleine schreef:Ik vind het knap.
Ik doe ook onnodige dingen met mijn honden. Als er een jarig is poseren ze gerust met ballonnen, hoedjes en vlaggetjes. Of met prikkeren zet ik ze in bepaalde houdingen. Echter doen ze dan niet zo gedrukt als die hond op het filmpje, terwijl ze dan ook gewoon stil moeten zitten met een glas water op z'n kop
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind dat er wel erg veel aannames worden gedaan hoor. Ja ik zie ook stresssignalen, maar dat het die naam heeft en het woord stress bij ons onterecht een negatieve connotatie heeft zegt absoluut niets over hoe de hond dit ervaart. De hond is supergeconcentreerd, ja. Als wij ons moeten concentreren zoals die hond gaan we ook gapen of komt de tong uit de mond. Op het eind zie ik blijdschap van de hond en affectie naar de baas. Waarom in vredesnaam zou dit truucje op een vervelende manier zijn aangeleerd? Het lijkt mij persoonlijk juist tegenovergesteld. Zoiets kun je alleen als je als hond en baas een vreselijk goede band hebt met elkaar.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel, dat is namelijk net zo zinloos. Daar ging het om.Hippo schreef:Het vergelijk met Doggydance gaat niet op.
Eens.mijke schreef:Ik vind dat er wel erg veel aannames worden gedaan hoor. Ja ik zie ook stresssignalen, maar dat het die naam heeft en het woord stress bij ons onterecht een negatieve connotatie heeft zegt absoluut niets over hoe de hond dit ervaart. De hond is supergeconcentreerd, ja. Als wij ons moeten concentreren zoals die hond gaan we ook gapen of komt de tong uit de mond. Op het eind zie ik blijdschap van de hond en affectie naar de baas. Waarom in vredesnaam zou dit truucje op een vervelende manier zijn aangeleerd? Het lijkt mij persoonlijk juist tegenovergesteld. Zoiets kun je alleen als je als hond en baas een vreselijk goede band hebt met elkaar.
Het is stervensheet onder die lampen, mag dat beest hijgen? Hij is supergeconcentreerd, hoe kan hij in vredesnaam vrolijk huppelen als dat glas niet mag vallen?
Ik zie stress ja, voortkomend uit concentratie.
Dat is natuurlijk net zo goed een aanname trouwens, maar niettemin net zoveel waard als al die andere aannames hier.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik... word er niet blij van.
Deze truc... tja. Het is niet veel wat mij betreft. Maar waarom moet het op grote hoogte? Ik zou bang zijn dat als het mis gaat, mijn hond naar beneden dondert. Dat vind ik erger dan het trucje op zich. Had dit op de grond gedaan en ik had al meer mijn schouders opgehaald.
Wat de hond betreft... een bonk stress. Dat zie ik liever niet. Maar hij is aan het werk, en eerlijk is eerlijk, welke mechelaar vind dát nou niet leuk? Beter dan jezelf opvreten van een teveel aan energie... Dus hoeverre de hond leed onder het rondlopen met een glas water op de kop, tja... dat op zich lijkt me geen ramp.
Deze truc... tja. Het is niet veel wat mij betreft. Maar waarom moet het op grote hoogte? Ik zou bang zijn dat als het mis gaat, mijn hond naar beneden dondert. Dat vind ik erger dan het trucje op zich. Had dit op de grond gedaan en ik had al meer mijn schouders opgehaald.
Wat de hond betreft... een bonk stress. Dat zie ik liever niet. Maar hij is aan het werk, en eerlijk is eerlijk, welke mechelaar vind dát nou niet leuk? Beter dan jezelf opvreten van een teveel aan energie... Dus hoeverre de hond leed onder het rondlopen met een glas water op de kop, tja... dat op zich lijkt me geen ramp.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik zie een super geconcentreerde hond die volledig op haar baas heeft leren vertrouwen. Ik zie meer stressignalen op een gemiddelde tentoonstelling.
Ze hijgt inderdaad, het zal er goed warm zijn, volgens mij tongelt ze wel 1 keer, ze loopt niet gedrukt maar houdt de hele tijd haar hoofd stil én moet naar de baas zijn aanwijzingen kijken vandaar het typische loopje. Ik vind het reteknap dat ze op de gegeven aanwijzingen van baas haar richting naadloos aanpast. En aan het eind vieren ze samen een overwinningsfeestje.
Ze doen het echt samen en dat vind ik juist zo mooi om te zien.
Ik zie dit soort concentratie ook wel eens bij mijn honden als we heel geconcentreerd ergens aan het posten zijn. Samen luisteren en concentreren op beweging. Doodstil en alles in uiterste staat van waakzaamheid. En heel erg samen. Maar goed dat is slechts mijn kijk erop.
Ze hijgt inderdaad, het zal er goed warm zijn, volgens mij tongelt ze wel 1 keer, ze loopt niet gedrukt maar houdt de hele tijd haar hoofd stil én moet naar de baas zijn aanwijzingen kijken vandaar het typische loopje. Ik vind het reteknap dat ze op de gegeven aanwijzingen van baas haar richting naadloos aanpast. En aan het eind vieren ze samen een overwinningsfeestje.
Ze doen het echt samen en dat vind ik juist zo mooi om te zien.
Ik zie dit soort concentratie ook wel eens bij mijn honden als we heel geconcentreerd ergens aan het posten zijn. Samen luisteren en concentreren op beweging. Doodstil en alles in uiterste staat van waakzaamheid. En heel erg samen. Maar goed dat is slechts mijn kijk erop.
Gr. Aniek

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik vind het super knap, maar het duurt wel te lang. Een paar meter en een slalom was al knap genoeg geweest.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
eens. een Mechel doet veel voor je, maar als het zoveel stress oplevert zou ik ik het niet vragen. knap is het natuurlijk welHippo schreef:Ik vind het knap, maar volgens mij beleefd de hond hier geen plezier aan. Dierenmishandeling is wat anders, maar gezien het redelijk gestreste voorkomen van de hond denk ik dat die eigenaar beter iets anders kan gaan doen waar de hond wel plezier uit haalt. Dit is namelijk geen functioneel iets wat een hond te doen heeft voor zijn eigen veiligheid of van de omgeving.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Eens.Budkes schreef:Ik zie dit soort concentratie ook wel eens bij mijn honden als we heel geconcentreerd ergens aan het posten zijn. Samen luisteren en concentreren op beweging. Doodstil en alles in uiterste staat van waakzaamheid. En heel erg samen. Maar goed dat is slechts mijn kijk erop.
Ik heb dit soort concentratie gezien bij een van mijn stabijs als we samen jaagden (mollen, dat gaat van heel traag tot heel snel).
Ik vind het mooi, het is ultieme samenwerking.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het heel boeiend om te zien.
Wat mij wel verbaast (en dat heeft iemand al eerder geschreven in dit topic) is dat de baas aan een veiligheidslijn loopt en de hond voor zover ik kan nagaan nergens is geborgd.
Misschien kan dat ook niet?
Ben wel benieuwd naar de reden...........
Wat mij wel verbaast (en dat heeft iemand al eerder geschreven in dit topic) is dat de baas aan een veiligheidslijn loopt en de hond voor zover ik kan nagaan nergens is geborgd.
Misschien kan dat ook niet?
Ben wel benieuwd naar de reden...........
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik vind ook dat einde helemaal niet zo enthousiast vanuit de hond eigenlijk.
Of de mechels die ik ken zijn toevallig een stuk uitbundiger, kan ook.
Of de mechels die ik ken zijn toevallig een stuk uitbundiger, kan ook.
- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
jeetje wat een stel dierenfluisteraars hier, blijkbaar weet iedereen hier hoe een hond zich voelt... en weten we ook ineens wanneer een hond iets leuk vind of niet. En: nuttig?? moet dat dan? is een bal weggooien nuttig dan?
Een hond doet maar één ding graag: de mens helpen. Daar zijn honden door de eeuwen heen voor gefokt. of dit nu door het doden van ratten, drijven van schapen of door een glas op je kop te dragen is. Het maakt de hond echt geen zier uit of het nuttig is of niet. (bedenk dat alleen wij mensen de term 'nuttig' hier invulling geven, nuttig in het leven voor een hond is simpelweg: eten en seks, verder is in het leven van een dier niets zo nuttig als dat)
Wat ik op het eind zag was dat die staart bijzonder snel, laag kwispelde. Dat zie ik alleen bij honden die bijzonder blij zijn. (precies zoals mijn hond nadat hij me een week niet gezien heeft). Ik vind het bijzonder mooi om te zien. je ziet dat beide partijen precies weten wat ze van elkaar kunnen verwachten en dat hier een team aan het werk is, niet een drill sergant die zijn soldaat bevelen geeft.
Een hond doet maar één ding graag: de mens helpen. Daar zijn honden door de eeuwen heen voor gefokt. of dit nu door het doden van ratten, drijven van schapen of door een glas op je kop te dragen is. Het maakt de hond echt geen zier uit of het nuttig is of niet. (bedenk dat alleen wij mensen de term 'nuttig' hier invulling geven, nuttig in het leven voor een hond is simpelweg: eten en seks, verder is in het leven van een dier niets zo nuttig als dat)
Wat ik op het eind zag was dat die staart bijzonder snel, laag kwispelde. Dat zie ik alleen bij honden die bijzonder blij zijn. (precies zoals mijn hond nadat hij me een week niet gezien heeft). Ik vind het bijzonder mooi om te zien. je ziet dat beide partijen precies weten wat ze van elkaar kunnen verwachten en dat hier een team aan het werk is, niet een drill sergant die zijn soldaat bevelen geeft.
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ja het is knap maar ik vind het geen prettig filmpje om te zien.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Uhu, tot je hond blaft, aftrek!Hippo schreef: Bij Doggydancing zie je juist enthousiaste en vrolijke honden.
/
Met mijn hongaren kan ik al geen dogdance doen want die blaffen als ze aan het werk zijn.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Je vergeet slapen... ook uitermate nuttig voor een hond_Spiza schreef:jeetje wat een stel dierenfluisteraars hier, blijkbaar weet iedereen hier hoe een hond zich voelt... en weten we ook ineens wanneer een hond iets leuk vind of niet. En: nuttig?? moet dat dan? is een bal weggooien nuttig dan?
Verder eens
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
mijke schreef:Ik vind dat er wel erg veel aannames worden gedaan hoor. Ja ik zie ook stresssignalen, maar dat het die naam heeft en het woord stress bij ons onterecht een negatieve connotatie heeft zegt absoluut niets over hoe de hond dit ervaart. De hond is supergeconcentreerd, ja. Als wij ons moeten concentreren zoals die hond gaan we ook gapen of komt de tong uit de mond. Op het eind zie ik blijdschap van de hond en affectie naar de baas. Waarom in vredesnaam zou dit truucje op een vervelende manier zijn aangeleerd? Het lijkt mij persoonlijk juist tegenovergesteld. Zoiets kun je alleen als je als hond en baas een vreselijk goede band hebt met elkaar.
eens!

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik weet het niet. Vind het een naar filmpje om te zien, de hond begint precies meteen erg te hijgen als het glas op zijn kop gezet wordt.
Ik had eerst het filmpje niet helmaal gekeken, later wel, en toen moest hij ook nog een trappetje op.
Ik vind het moeilijk te beoordelen. Maar ik vraag me af, of sommige honden niet zo'n grote will to please hebben, dat het misschien wel wat uitgebuit wordt. Ik weet het niet zo. . . .
Ik denk trouwens dat ik het Buster ook nog wel zou kunnen leren, maar ik geloof niet dat hij het erg leuk zal vinden. Misschien doet hij het voor mij, maar zelf weet hij wel wat leukers denk ik zo maar.
Ik had eerst het filmpje niet helmaal gekeken, later wel, en toen moest hij ook nog een trappetje op.
Ik vind het moeilijk te beoordelen. Maar ik vraag me af, of sommige honden niet zo'n grote will to please hebben, dat het misschien wel wat uitgebuit wordt. Ik weet het niet zo. . . .
Ik denk trouwens dat ik het Buster ook nog wel zou kunnen leren, maar ik geloof niet dat hij het erg leuk zal vinden. Misschien doet hij het voor mij, maar zelf weet hij wel wat leukers denk ik zo maar.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Stress hoort bij het leven en daar is niets mis mee in bepekte mate. Die hond stond even onder stress , nou en.! Ieder levend wezen heeft wel eens stress gewoon omdat hij dingen moet doen of zelf op zoekt.
Zolang je maar niet constant onder stress staat is er niets aan de hand. Het leren van een hond/pup zich te gedragen en leren omgaan binnen onze wereld geeft ook stress .
Een hond die de bench aangeleerd word geeft stress.
Alleen moet blijven geeft stress.
Met de auto mee geeft stress.
Op het africhtingveld, jachttraining, schapenhoeden, puppiecursus geeft stress.
Aan het lijntje leren lopen geeft stress.
Naar het pension geeft stress.
Naar het bos of strand geeft stress.
Een zeikerige baas die alle stress wil voorkomen geeft stress.
Zolang je maar niet constant onder stress staat is er niets aan de hand. Het leren van een hond/pup zich te gedragen en leren omgaan binnen onze wereld geeft ook stress .
Een hond die de bench aangeleerd word geeft stress.
Alleen moet blijven geeft stress.
Met de auto mee geeft stress.
Op het africhtingveld, jachttraining, schapenhoeden, puppiecursus geeft stress.
Aan het lijntje leren lopen geeft stress.
Naar het pension geeft stress.
Naar het bos of strand geeft stress.
Een zeikerige baas die alle stress wil voorkomen geeft stress.
Wat je zegt ben je zelfffff