Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond of kat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hond of kat

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:
Tineke schreef:
kooi schreef:Tis meer dat mevrouw Iones doet terugdenken aan een haperende l.p. op de draaitafel als het over loslopende katten gaat.
Het is welhaast meelijwekkend. :eek:
Oh ik dacht eigenlijk dat je op dit zwart gemaakte zinnetje doelde en daar de link mee legde :lol1:

Per jaar worden in Nederland ongeveer 500 kinderen geboren met afwijkingen die er het gevolg van zijn, zoals blindheid, een waterhoofd of een mentale handicap.

Maar het is meer een kwestie van dit.

Afbeelding
Ik wil niet lullig doen, maar jij haalt af en toe ook oude koeien uit de sloot.
Ja en , ik zeg toch niet dat ik het vervelend vind dat er een oude koe van stal wordt gehaald dat doe ik inderdaad zelf ook . Wat zeg ik ,ik kom nog met quotes uit 500 voor Christus aanzetten :mrgreen:
Ik begreep Kooi echter verkeerd en dacht dat zij wat anders bedoelde vandaar mijn reactie maar niet omdat het me hindert :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

gonnie schreef:Van mij mogen katten lopen waar ze willen, behalve in mijn huis en balkon. Maar dat gebeurde ook met de kat van mijn vorige buren. Die kwam een keer binnen toen was ik gelukkig met de andere honden naar buiten en Tama zat toen in de bench na een operatie, dus Gerard kon die kat weg jagen.

Maar wij moesten toen zorgen dat die kat niet meer op ons balkon kon komen, want de buren vonden het wel best.
De buurman werd nog boos toen ik hem waarschuwde en vertelde dat het deze keer goed afgelopen was omdat ik met de anderen honden weg was, maar dat als de honden thuis waren het weleens anders had kunnen aflopen. En dat als er schade door was ontstaan hij had kunnen betalen.

Uiteindelijk is de kat na de zoveelste poging om op ons balkon te komen naar beneden gevallen en na onder bosjes te zijn gekropen overleden.

Ik hoorde die nacht een rotherrie dus toen zal hij wel gevallen zijn.
Dat is natuurlijk ook niet normaal ,maar goed van wat ik van je lees lijkt het wel of dat sowieso weinig voorkomt bij jou in de buurt , normaal doen. Afval wat naar beneden gegooid word , bijtende honden , pis in de lift een kat lijkt me nog het minste van de ellende aldaar.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
kooi schreef: Kun jij je voorstellen, Tara, hoe uitermate grievend het is voor katteneigenaren om hier telkens weer te lezen dat je kennelijk niets om je dier geeft, als je het precies dat leven gunt wat je denkt dat het nodig heeft?

Dat je dan je dier de straat OPGOOIT?

Mijn katten komen op straat omdat ze dit ZONDER TOEZICHT HEEL GOED KUNNEN!
En als er dan toch wat gebeurt is dat niet een gevalletje van 'shit happens', maar een tragedie. Suggereren dat zo'n eigenaar niet beter verdient, of dat dit hem koud laat is een schande.

Excuses voor de lange lap tekst, maar ik hoop dat het in ieder geval tot nadenken stemt...
Kooi, ik snap helemaal prima waarom het zo grievend is als je dat gevoel krijgt.
Maar snap jij ook dat je daarmee nog steeds anderen opzadelt met jouw keuzes? Keuzes waar een ander heel veel last van kan hebben? Begrijp je dat?
Want dit kun je natuurlijk ook omdraaien: Suggereren dat het iemand koud laat wat er met zijn of haar kat gebeurt is in jouw ogen een schande, maar zonder enig onderscheid alle klachten over overlast van tafel vegen is net zo schande wat mij betreft.
Want reken maar dat mensen er in sommige gevallen heel veel overlast van ervaren. Kattenpoep in je tuin, gejammer van krolse katten waardoor je wakker ligt, je hond continu over de tief omdat hij op elke hoek van de straat een kat tegenkomt, om nog maar te zwijgen van al het gevogelte dat door een aanzienlijk deel van de huiskatten wordt uitgemoord en waar ook gewoon cijfers van bekend zijn.
Maar doen we dat niet allemaal bij tijd en wijle Tara?
Als mensen jouw vragen je honden ergens anders te laten plassen zeg je ook nee omdat jij vind dat ze er op die plek geen last van kunnen hebben, als jouw honden incidenteel een bange hond opjagen zeg je ook ik houd ze daar niet voor vast want het ligt aan die hond dat ze dat doen en het komt maar heel weinig voor. Wie weet hoe vaak die hond wordt opgejaagd door mensen die ze incidenteel tegen komen en ervaren zij dat als een vreselijke overlast.
Een beetje meer leven en laten leven want je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als mijn honden een andere hond opjagen, dan corrigeer ik ze. Ik wil dat niet. Ik hou van alle honden namelijk. En plassen moet gewoon kunnen. Daar kunnen mensen niet werkelijk last van hebben. Tenzij het ergens is waar altijd en eeuwig gepist wordt maar daar kom ik niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tineke
Zeer actief

*Wolf* schreef:
Nu je het zegt... hier in de buurt woont ook een hond die minstens één kat heeft doodgebeten (en heel wat honden verwond). Loopt nog steeds gewoon rond ja.

O, jij zegt honden die honden hebben doodgebeten. Nou ja, ik weet niet of de kans dan groter is dat ie in beslag wordt genomen, misschien wel. Honden die een kat doodbijten worden volgens mij niet vaak in beslag genomen, behalve dan als de kat op eigen terrein was misschien (herinner me de twee husky's die in beslag waren genomen). Ik denk dat anders algauw wordt gedacht dat het de aard van het beestje is.
Nou zo loopt het niet altijd af, ik weet zelf van twee whippets die in beslag genomen zijn na het doden van katten en deze hond is er zelfs voor afgemaakt.

Gekopieerd van het Fokforum.
Storm is een geweldig lieve hond met een vervelende, maar bij veel hondenbezitters bekende eigenschap. Hij wordt helemaal gek als hij een kat ziet. Dit komt denk ik bij 60% van de honden voor en als ze hun kans schoon zien is de kat 'het haasje'.

Jammergenoeg heeft Storm enige tijd geleden een kat dood kunnen bijten en hiervoor hebben Rinus en Patricia ook een schriftelijke waarschuwing gekregen. Hierin stond vermeld dat de hond nog geen muilkorfgebod of kort aangelijnd gebod kreeg, maar dat de eigenaar alles in het werk moest stellen om bijtincidenten te voorkomen. Eergisteren is Storm losgebroken van de lijn en heeft helaas wederom een kat te pakken kunnen nemen.

Vandaag (twee dagen later) is de politie aan de deur veschenen en deze hebben Storm meegenomen met de mededeling dat ze later telefonisch kontakt opnemen. Patricia was thuis en heeft de hond meegegeven omdat zij dacht dat ze alleen maar even wilde kijken of de hond geen abnormale gedragingen zou hebben. Drie kwartier later gaat de telefoon. Of Patricia naar het bureau wil komen. Ze pakt de riem van Storm en gaat naar het bureau. Daar aangekomen krijgt ze een papiertje in handen geduwd waarop staat dat de hond in beslag is genomen en afgehaald kan worden bij de dierenarts waar hij is ge-euthaniseerd. Niks waarschuwing, geen in kennis stellen van, geen tweede kans, geen muilkorfgebod ....gewoon einde verhaal.

Juridisch gezien hebben Rinus en Patricia waarschijnlijk geen poot om op te staan en Storm krijgen ze nergens meer mee terug. Storm was absoluut geen gevaar voor mensen had zeker nog een kans verdiend. Wanneer Patricia had geweten dat ze Storm zouden laten euthaniseren, had ze hem natuurlijk nooit meegegeven. Ze hebben dit gewoon niet gemeld.

Kat Joey kansloos tegen twee Siberische husky's
194
DVHN | Gepubliceerd op 17 april 2015, 12:53
Laatst bijgewerkt op 17 april 2015, 13:00

ASSEN - Twee honden vergrepen zich in Assen aan een kat, die het incident niet overleefde. De eigenaar maakt bezwaar tegen de inbeslagname van de honden door de gemeente.

Keenay en Chiran
Het was al donker, zondag 14 december vorig jaar rond de klok van zeven. De kat Joey lag diep weggedoken onder het tuinbankje in de voortuin van zijn thuisbasis aan de Groningerstraat, toen Keenay en Chiran naderden. Zij liepen aangelijnd met hun baas over het voetpad.

Op het moment dat de twee Siberische husky's het huis passeerden, deden zij een ruk aan de lijn en stortten zich op Joey. Toen de poes was bevrijd uit de hondenkaken leefde het beestje nog wel. De verwondingen waren te ernstig en de dierenarts liet Joey inslapen. De eigenaar stapte naar de politie en deed aangifte.

Inbeslagname
De gemeente besloot vervolgens om de twee honden in beslag te nemen. Zij moesten zich laten testen door een gedragsdeskundige. De eigenaar vindt die actie voorbarig omdat er nooit eerder een bijtincident met Keenay en Chiran was geweest. Bovendien zou de actie onrechtmatig zijn omdat niet duidelijk is wie van de twee de kat daadwerkelijk heeft gebeten.

In het bezwaarschrift tegen de inbeslagname staat dat de eigenaar het incident niet wil bagatelliseren, ‘maar het gaat om een kat en niet om een mens. Veel honden reageren zo, hoe goed zij ook zijn opgevoed'.

Prooigedrag
De gemeente vindt de inbeslagname gerechtvaardigd. ‘Of het om een mens of een dier gaat, maakt niet uit. Verder is voor de gemeente duidelijk dat de eigenaar de honden niet onder controle heeft omdat ze de kat op aandringen van hem ook niet wilden loslaten. Dat prooigedrag zou zich weer kunnen voordoen. ‘Richting katten, want de eigenaar woont in een omgeving met veel katten, maar misschien ook wel richting kleine kinderen', zo staat in het verweer.

Bron
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

*Wolf* schreef:Tja, en daar ben ik weer :mann: . Katten mogen loslopen, honden moeten aan de lijn. Loop je dan met een aangelijnde kattenhatende hond in een van loslopende katten vergeven buurt, dan kán het gruwelijk misgaan. Kán, ik zeg niet zál. En dan, tja: Shit happens :blah:
mijn kat loopt onder toezicht, :engel:
Afbeelding
tja shit happens.... idd Sneeuw heeft een pleuris hekel aan alle andere honden,( onzeker hondje) moeten die dan ook maar van de straat, gewoon omdat zij een hittepit is, lijkt me een heule rare wereld als we daar rekening mee gaan houden- je hebt je hond maar onder controle te houden. zeker als je het weet kun je er prima rekening mee houden lijkt me
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

S@ndr@ schreef:
mijn kat loopt onder toezicht, :engel:
Afbeelding

:ok:
tja shit happens.... idd Sneeuw heeft een pleuris hekel aan alle andere honden,( onzeker hondje) moeten die dan ook maar van de straat, gewoon omdat zij een hittepit is, lijkt me een heule rare wereld als we daar rekening mee gaan houden- je hebt je hond maar onder controle te houden. zeker als je het weet kun je er prima rekening mee houden lijkt me
Daarom zeg ik ook, we gaan er niet uit komen. Ieder heeft z'n eigen belangen en ergernissen uit een van de twee kampen (kat of hond). En waarschijnlijk heeft ieder op zich gewoon heel erg gelijk. Begrip voor de ander opbrengen is al een hele stap :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Mijn honden hebben buiten niets te slopen er lopen hier ook kippen op de weg - die lopen los bij de boerderij, en ze hebben er maar af te blijven en selfs Sneeuw die uit haar plaat gaat van ganzen en niet te houden is dan - laat ze nu met rust, en dan is het probleem opgelost. op het moment dat jou hond geen katten meer wil slopen heb jij er geen problemen meer mee denk ik tenzij je zelf een gruwelijke hekel hebt aan katten zoals ik dat heb aan uitvallende keffende in de flex hangende kleine honden :wink:
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Tineke schreef: Maar doen we dat niet allemaal bij tijd en wijle Tara?
Als mensen jouw vragen je honden ergens anders te laten plassen zeg je ook nee omdat jij vind dat ze er op die plek geen last van kunnen hebben, als jouw honden incidenteel een bange hond opjagen zeg je ook ik houd ze daar niet voor vast want het ligt aan die hond dat ze dat doen en het komt maar heel weinig voor. Wie weet hoe vaak die hond wordt opgejaagd door mensen die ze incidenteel tegen komen en ervaren zij dat als een vreselijke overlast.
Een beetje meer leven en laten leven want je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Tineke, het zou een dialoog een stuk aangenamer maken als je er allerlei uit hun context geplukte zaken bij zou halen.
Goed dan ga ik naar die zaken op zoek als jij dat aangenamer vind :engel: :wink:
Ik neem aan dat er niet tussen moet :wink:

Ik haal zaken aan die jij zelf aangegeven hebt waarvan andere wellicht zeggen ik heb daar last van maar jij ervaart dat dus heel anders dat is wat ik bedoel. Overlast is subjectief. Natuurlijk bezorgen katten ook overlast en liggen ze niet allemaal lief te slapen voor de deur maar goed ze zijn er nu eenmaal en daar zal je rekening mee moeten houden net zoals andere dat met onze honden moeten doen.
Afbeelding

*Wolf*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Mijn honden hebben buiten niets te slopen er lopen hier ook kippen op de weg - die lopen los bij de boerderij, en ze hebben er maar af te blijven en selfs Sneeuw die uit haar plaat gaat van ganzen en niet te houden is dan - laat ze nu met rust, en dan is het probleem opgelost. op het moment dat jou hond geen katten meer wil slopen heb jij er geen problemen meer mee denk ik tenzij je zelf een gruwelijke hekel hebt aan katten zoals ik dat heb aan uitvallende keffende in de flex hangende kleine honden :wink:
Tuurlijk, zo werkt dat. Mijn ergernis jegens katten is puur te wijten aan mijn hond die ze te grazen wil nemen. Verders snap ik prima dat liefhebbende katteneigenaren hun kat het liefst vrij zien rondrauzen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:Van Gils en die rooie zijn op die foto precies een schattig dierenequivalent van een streekromannetje. :wink:

tja, waar ik met van Gils ga , daar gaat die rooie ook,... onafscheidelijk, verder is hij meer in huis tegenwoordig, hij wordt een dagje ouder
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

*Wolf* schreef:Tja, en daar ben ik weer :mann: . Katten mogen loslopen, honden moeten aan de lijn. Loop je dan met een aangelijnde kattenhatende hond in een van loslopende katten vergeven buurt, dan kán het gruwelijk misgaan. Kán, ik zeg niet zál. En dan, tja: Shit happens :blah:
Wat is er nou toch zo moeilijk: je roept een keer "kssssssstt" en de kat is pleite.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

iones schreef:
Tineke schreef:
*Wolf* schreef:Uiteraard :ok:
Al was het maar om de veiligheid van je eigen hond , want die zal niet de eerste zijn die in beslag genomen kan worden na een incident met een kat.
En toch is dat stug want er zijn veel honden die honden doodbijten die NIET in beslag genomen worden. Hier verderop in de straat nog.
gonnie schreef:[

Ik wil niet lullig doen, maar jij haalt af en toe ook oude koeien uit de sloot.
Ooit? Vaak! En kooi evengoed! Die schermt er nog mee in een ander topic!
mijke schreef:Nou dat is mooi want uit sommige reacties leek nouja een "ik sta er bij en ik kijk er naar" -houding te komen.
Je bedoelt zeker die katteneigenaren die hun kat willens en wetens de straat op gooien waar hem van alles kan overkomen en de buren last hebben?

Ik zie niet in waarom je je hond niet zonder toezicht op straat kunt laten en katten wel. Geen van beide kijken uit bij het oversteken. En ik zou nog oppassen als ik dieren zie maar ik heb mensen wel eens horen zeggen `dan moeten ze hem maar bij zich houden`. Nee, daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik veracht zulke mensen. `lompe zak`, zeg ik dan tegen ze want ik kan het niet meer opbrengen om dan aardig te blijven. Zelfs al zouden mensen hun dieren bij zich moeten houden, je mag een dier nooit slachtoffer laten worden.
Als hier een kat komt probeer ik ook te voorkomen dat hij aan gort gebeten wordt. Ik vind dat namelijk niet amusant om te zien dat dat gebeurt. Maar ik ga natuurlijk niet er speciaal op letten, want mijn honden mogen hier op ons eigen erf gaan en staan waar ze willen. En ons erf en de tuin zijn groot, en grenzen ook nog eens aan ons eigen land. Als ik bezig ben heb ik de honden niet altijd in het oog. Maar hier komt in ieder geval geen verkeer.
kooi schreef:Dat argument van overlast door pisstank, poep op bepaalde plekken en geluid, vind ik zo misplaatst als het komt van hondeneigenaren.

Hondenzeik, vooral van reuen stinkt ook énorm. Poep onder je schoen en in het plantsoen is smerig. Onophoudelijk gekef van het hondje van mijn buren, ben ik ook niet blij.

Om nog maar te zwijgen over het enorme kabaal van hun kinderen waardoor ik uit arren moede een volkstuin heb aangeschaft omdat ik ook ergens rustig buiten wil zitten van tijd tot tijd.

Sigarettenrook en misselijkmakend gesnurk door mijn slaapkamerraam in de zomer, bah.

Maar het hoort er allemaal bij, we leven met zijn allen op een volle aardkluit en het is zo'n zwaktebod om als je zelf een aandeel levert om dan maar die ander te blijven wijzen, echt. Ik maak nog steeds een vriendelijk praatje met die buren. En dan vertel ik rustig dat dat hondje zo blaft als ze er niet zijn. Dan zie ik dat ze schrikt. Ze kan het niet oplossen en ze houdt heel veel van het oude beessie. Moet ik haar daarom gaan haten of het haar gunnen dat het dier een nare dood sterft? omdat ik er last van heb? :U:

Je zou de mensen in de kost moeten nemen die graag willen dat honden in een woonwijk verboden worden. Die de neiging hebben om gas te geven als ze er eentje ergens zien poepen. Of die lopen te klagen als een hond alleen maar een plas doet in een groenstrook.
Dus katten mogen overlast geven want anders zijn mensen intolerant, maar honden mogen dat niet, daar mag je over klagen want dan ben je niet intolerant. Jaja.... jij praat mooi zoals het in je straatje past! Dubbele moraal!
Eh, dubbele moraal? hoezo?
Ik heb ook altijd een hond gehad immers? waar zeg ik dat honden VAN MIJ geen overlast mogen geven? Volgens mij zeg ik eerder het tegendeel over het hondje van de buren.

En als je met die oude koe verwijst naar dat topic waarin je mijn kat een nare dood wenste opdat je mij kon zien lijden? Die wordt nooit oud. die rottende smurrie zal ik je voor altijd in je gezicht blijven wrijven overal waar jij die mond open doet om je gif over katten uit te spugen. en daar komt nu ook je het mij de pijn van aangereden worden gunnen en je neiging om mij aan te rijden, die je maar ternauwernood zegt te kunnen bedwingen.

en dat allemaal omdat ik mijn poesen naar buiten laat?
Mens, laat je nakijken!

ik liet mijn honden niet zonder toezicht buiten omdat ze dat niet zouden overleven. Ik raad je aan hetzelfde te doen.
kooi
Zeer actief

jvanringen schreef:
kooi schreef:Dat argument van overlast door pisstank, poep op bepaalde plekken en geluid, vind ik zo misplaatst als het komt van hondeneigenaren.

Hondenzeik, vooral van reuen stinkt ook énorm. Poep onder je schoen en in het plantsoen is smerig. Onophoudelijk gekef van het hondje van mijn buren, ben ik ook niet blij.

Om nog maar te zwijgen over het enorme kabaal van hun kinderen waardoor ik uit arren moede een volkstuin heb aangeschaft omdat ik ook ergens rustig buiten wil zitten van tijd tot tijd.

Sigarettenrook en misselijkmakend gesnurk door mijn slaapkamerraam in de zomer, bah.

Maar het hoort er allemaal bij, we leven met zijn allen op een volle aardkluit en het is zo'n zwaktebod om als je zelf een aandeel levert om dan maar die ander te blijven wijzen, echt. Ik maak nog steeds een vriendelijk praatje met die buren. En dan vertel ik rustig dat dat hondje zo blaft als ze er niet zijn. Dan zie ik dat ze schrikt. Ze kan het niet oplossen en ze houdt heel veel van het oude beessie. Moet ik haar daarom gaan haten of het haar gunnen dat het dier een nare dood sterft? omdat ik er last van heb? :U:

Je zou de mensen in de kost moeten nemen die graag willen dat honden in een woonwijk verboden worden. Die de neiging hebben om gas te geven als ze er eentje ergens zien poepen. Of die lopen te klagen als een hond alleen maar een plas doet in een groenstrook.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat meerdere honden elke dag tegen de plantenpotten voor mijn huis aan plassen. En ik maak ook nog steeds vriendelijk een praatje met de katteneigenaren, ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. Katten geven nogal eens overlast. En ja, honden ook. Maar katten dus ook. Ik zou niet weten waarom dat niet gezegd mag worden.
Natuurlijk mag dat gezegd worden.
Katten geven overlast. Honden geven overlast. Daar. Geen man overboord.
Maar waarom vind jij jouw plantenpotten belangrijker dan de openbare groenstrook? omdat het hemd nader is dan de rok?

Jij hebt een hond dus moeten mensen die het vies vinden dat die op openbaar terrein poepen en piesen niet zeuren?
Want jouw voortuin is jouw terrein en de groenstrook is van iedereen? Dus dan geeft het niet?

jij hebt het nog nooit meegemaakt dus dan bestaat het niet?
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Ik heb ook altijd een hond gehad immers? waar zeg ik dat honden VAN MIJ geen overlast mogen geven? Volgens mij zeg ik eerder het tegendeel over het hondje van de buren.

En als je met die oude koe verwijst naar dat topic waarin je mijn kat een nare dood wenste opdat je mij kon zien lijden? Die wordt nooit oud. die rottende smurrie zal ik je voor altijd in je gezicht blijven wrijven overal waar jij die mond open doet om je gif over katten uit te spugen. en daar komt nu ook je het mij de pijn van aangereden worden gunnen en je neiging om mij aan te rijden, die je maar ternauwernood zegt te kunnen bedwingen.

Mens, laat je nakijken!

ik liet mijn honden niet zonder toezicht buiten omdat ze dat niet zouden overleven. Ik raad je aan hetzelfde te doen.
Ik laat mijn honden inderdaad niet zonder toezicht buiten ons erf omdat ze het niet zouden overleven ja. En of jouw katten het zullen overleven is nog maar de vraag. Zie namelijk vaak genoeg overreden katten langs de kant van de weg liggen. Ik stop dan vaak nog even, omdat ze misschien nog leven, of ik nog iets kan doen. Zo erg haat ik katten.

Gif spuwen kun je goed ja. Dat zie je in heel dit antwoord. Dus ga niet de eeuwig gekwetste ziel uithangen want volgens mij ben je glashard.

Jij hebt een dubbele moraal! Namelijk katten mogen overlast geven want die mogen los. En honden mogen dat niet. Dat is een dubbele moraal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kooi
Zeer actief

iones schreef:
kooi schreef:

Mens, laat je nakijken!

Ik laat mijn honden inderdaad niet zonder toezicht buiten ons erf omdat ze het niet zouden overleven ja. En of jouw katten het zullen overleven is nog maar de vraag. Zie namelijk vaak genoeg overreden katten langs de kant van de weg liggen. Ik stop dan vaak nog even, omdat ze misschien nog leven, of ik nog iets kan doen. Zo erg haat ik katten.

Gif spuwen kun je goed ja. Dat zie je in heel dit antwoord. Dus ga niet de eeuwig gekwetste ziel uithangen want volgens mij ben je glashard.

Jij hebt een dubbele moraal! Namelijk katten mogen overlast geven want die mogen los. En honden mogen dat niet. Dat is een dubbele moraal.
Eh, waar lees jij dat honden VAN MIJ niet los mogen?
Het enige wat ik wil van mensen die hun hond loslaten is dat ze die zodanig onder controle hebben dat daar geen ongelukken van komen. Ook niet voor die honden zelf.

En ik ben giftig en glashard omdat ik niet van plan ben de gruwelijke dingen die jij mij en de mijnen toewenst ooit in die spreekwoordelijke sloot te laten wegzakken?
kooi
Zeer actief

Ri@ schreef:

Die honden zitten niet in mijn tuin te poepen en te plassen. Komen ook niet onuitgenodigd in m'n huis als er een raam open staat. Alles geeft overlast dat is waar, maar katten komen niet alleen in algemene ruimtes maar ook op prive terrein. Daardoor kun je ze heel moeilijk ontwijken.

Ik heb een opvang voor konijnen. Soms heb ik daardoor een nestje konijnen. Die houd ik in een hok met een ren waar ze als ze wat groter zijn lekker in kunnen rennen en springen. Ik heb er zo'n beetje Colditz van moeten maken in m'n eigen tuin zodat er geen katten bij de konijntjes kunnen komen. Katten zijn huisdieren, waar je gewoon als eigenaar verantwoordelijk voor bent en geen stadswild zoals eerder genoemd. De andere vergelijkingen die je in een vorige reactie maakte gaan ook niet samen. Katten worden wel degelijk vaak aangereden in een stad en is qua gevaar helemaal niet te vergelijken met de rest van je vorige voorbeelden. De enigen die geen enkele moeite doen zijn de katteneigenaren. Iedereen moet maar zien dat hij met hun katten leert leven en maatregelen nemen. Lekker makkelijk. En het is niet dat ik de katten niet een heerlijk losloopleventje gun want in een landelijke omgeving vind ik dat prima. Maar niet in een stad.

Mijn buurvrouw tegenover heeft altijd katten gehad en altijd lopen ze buiten. Twee katten zijn doodgereden. Een hoop gejank van haar voor de deur als er weer een dierenambulance de kat dood bij haar tergu komt brengen. En nummer drie liep ook weer vrolijk rond. Bij de eerste kwam ze op hoge poten naar me toe toen ik hier net woonde. Waarom haar kat niet in mijn huis en tuin mocht. Hij mocht altijd overal lopen en iedereen vond hem lief. Ik ben erg allergisch voor katten en ik hoef geen kat van een ander in m'n huis en op m'n bed. Dus ik stuurde de kat weg. Hoe durfde ik zeg.
Maar waarom is jouw tuin belangrijker dan die openbare ruimtes?

Maar die ene rare mevrouw is toch geen maatstaf voor alle katteneigenaren?

Ik wil nog maar eens herhalen: de enige plek waar mijn katten werden doodgereden was op het platteland.
Mijn woonwijk-katten zijn 15 en een half, 14 en een half en 10 jaar geworden. Die laatste is aangereden toen we naar het platteland verhuisden.
Mijn oudste kat, die heerlijk naast me ligt te spinnen op de leuning van mijn stoel, is ruim 12 jaar oud nu en de meisjes zijn inmiddels vier en drie jaar oud. ik heb veel buren met oude katten die allemaal hun hele leven al buiten komen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedere woonwijk even geschikt is, maar de behaalde leeftijden zijn wel een indicatie voor de risicofactor.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

kooi schreef:
Ri@ schreef:

Die honden zitten niet in mijn tuin te poepen en te plassen. Komen ook niet onuitgenodigd in m'n huis als er een raam open staat. Alles geeft overlast dat is waar, maar katten komen niet alleen in algemene ruimtes maar ook op prive terrein. Daardoor kun je ze heel moeilijk ontwijken.

Ik heb een opvang voor konijnen. Soms heb ik daardoor een nestje konijnen. Die houd ik in een hok met een ren waar ze als ze wat groter zijn lekker in kunnen rennen en springen. Ik heb er zo'n beetje Colditz van moeten maken in m'n eigen tuin zodat er geen katten bij de konijntjes kunnen komen. Katten zijn huisdieren, waar je gewoon als eigenaar verantwoordelijk voor bent en geen stadswild zoals eerder genoemd. De andere vergelijkingen die je in een vorige reactie maakte gaan ook niet samen. Katten worden wel degelijk vaak aangereden in een stad en is qua gevaar helemaal niet te vergelijken met de rest van je vorige voorbeelden. De enigen die geen enkele moeite doen zijn de katteneigenaren. Iedereen moet maar zien dat hij met hun katten leert leven en maatregelen nemen. Lekker makkelijk. En het is niet dat ik de katten niet een heerlijk losloopleventje gun want in een landelijke omgeving vind ik dat prima. Maar niet in een stad.

Mijn buurvrouw tegenover heeft altijd katten gehad en altijd lopen ze buiten. Twee katten zijn doodgereden. Een hoop gejank van haar voor de deur als er weer een dierenambulance de kat dood bij haar tergu komt brengen. En nummer drie liep ook weer vrolijk rond. Bij de eerste kwam ze op hoge poten naar me toe toen ik hier net woonde. Waarom haar kat niet in mijn huis en tuin mocht. Hij mocht altijd overal lopen en iedereen vond hem lief. Ik ben erg allergisch voor katten en ik hoef geen kat van een ander in m'n huis en op m'n bed. Dus ik stuurde de kat weg. Hoe durfde ik zeg.

Ik wil nog maar eens herhalen: de enige plek waar mijn katten werden doodgereden was op het platteland.
Mijn woonwijk-katten zijn 15 en een half, 14 en een half en 10 jaar geworden. Die laatste is aangereden toen we naar het platteland verhuisden.
Mijn oudste kat, die heerlijk naast me ligt te spinnen op de leuning van mijn stoel, is ruim 12 jaar oud nu en de meisjes zijn inmiddels vier en drie jaar oud. ik heb veel buren met oude katten die allemaal hun hele leven al buiten komen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedere woonwijk even geschikt is, maar de behaalde leeftijden zijn wel een indicatie voor de risicofactor.
Omdat de openbare ruimte van iedereen is bepaal ik niet wat daar gebeurd. Maar op prive terrein hebben huisdieren van een ander onuitgenodigd niks te zoeken. Het gaat er niet om of het wel of niet belangrijker is. Het gaat er om dat er een verschil zit in welkomsbeleid. Dieren van anderen zijn niet welkom i.v.m. mijn eigen dieren. Dat lijkt me niet zo heel gek.

Die rare mevrouw gaf ik als voorbeeld niet omdat ze in jouw ogen raar is maar omdat de katten wel bij bosjes doodgereden worden hier als ze buiten lopen en dat je vergelijk met je kind in een auto het verkeer in laten gaan niet opgaat. Heel groot verschil. En dan heb ik het over een stad, niet over buitengebied. En zelf geef je dus ook al toe dat er een kat van jou is doodgereden. ik denk dat veel katteneigenaren een kat hebben gehad die dood is gereden. Zo veilig is dat buiten laten struinen dus niet.
kooi
Zeer actief

Ri@ schreef:
kooi schreef:
Ri@ schreef:

Omdat de openbare ruimte van iedereen is bepaal ik niet wat daar gebeurd. Maar op prive terrein hebben huisdieren van een ander onuitgenodigd niks te zoeken. Het gaat er niet om of het wel of niet belangrijker is. Het gaat er om dat er een verschil zit in welkomsbeleid. Dieren van anderen zijn niet welkom i.v.m. mijn eigen dieren. Dat lijkt me niet zo heel gek.

Die rare mevrouw gaf ik als voorbeeld niet omdat ze in jouw ogen raar is maar omdat de katten wel bij bosjes doodgereden worden hier als ze buiten lopen en dat je vergelijk met je kind in een auto het verkeer in laten gaan niet opgaat. Heel groot verschil. En dan heb ik het over een stad, niet over buitengebied. En zelf geef je dus ook al toe dat er een kat van jou is doodgereden. ik denk dat veel katteneigenaren een kat hebben gehad die dood is gereden. Zo veilig is dat buiten laten struinen dus niet.
Not in your backyard, ik begrijp het.
En wat er op openbaar terrein gedumpt wordt, eventueel ook door jouw honden is na jou de zondvloed, oké.

Mijn katten die doodgereden zijn, zijn doodgereden in het buitengebied. Daar lijkt maar steeds overheen gelezen te worden.

De leeftijden die mijn stadskatten en die van mijn buren bereiken, logenstraffen jouw overtuiging dat het risico niet vergelijkbaar is met het laten rondrijden van mijn kinderen in hun auto.

Bij jou worden ze bij bosjes doodgereden wat je benadrukt met het woordje 'hier'.
Dat zegt niets over de situatie in mijn wijk, die ken jij namelijk niet. Kom eens op de koffie zou ik zeggen, dan kun je er uitspraken over doen die gebaseerd op de feiten. :D

Grappig detail: de enige die hier in de buurt klaagt over het grote aantal katten is een buurvrouw die haar hondje overal los mee naar toe neemt. Ook in onze gemeenschappelijke ruimtes en tuinen. En dat hondje pist daar vrolijk rond. De eerste keer dat ik mijn Jorla meenam naar onze gezamenlijke kroeg, sprong dat beestje boven op Jorla en beet haar en verwondde haar op haar kop.
Ik heb haar nooit meer ergens mee naartoe genomen binnen onze gemeenschap vanwege dat loslopende happertje.
iones
Zeer actief

Even ter vergelijking Kooi met wat je eigenlijk impliceert.
- Je vindt het normaal dat katten in het openbaar mogen poepen en pissen.
- en dat mensen geen onderscheid mogen maken in hun eigen tuin en in het openbaar.

Maar wat als honden nou eens in andermans tuin gaan poepen en pissen? Vind je dat wel normaal?
Je draait een beetje om de hete brei heen. Omdat mensen vinden dat honden in het openbaar evt los mogen, vind je dus dat men katten moet dulden in diens tuin omdat ze geen onderscheid mogen magen tussen openbaar en diens eigen tuin????? Vind je dat zelf niet een beetje krom?

Vind je het dan normaal om andermans hond in je tuin te dulden? Vind ik eigenlijk evenmin.

Mensen richten hun tuin op een bepaalde manier in, namelijk op de manier waarop zíj dat willen. Die tuin is namelijk het enige plekje waartoe zij dat gerechtigd zijn. Dat is het openbaar niet. En dan heb jij of wie dan ook niet het recht om anders te bepalen voor die persoon. Om jouw kat daar zeg maar op te dringen. Dat is het verschil tussen openbaar en particulier.
Tineke
Zeer actief

korthaar schreef:
Wat is er nou toch zo moeilijk: je roept een keer "kssssssstt" en de kat is pleite.
Dat gaat een beetje moeilijk met Fikkie aan de lijn die je niet kunt overstemmen natuurlijk :engel:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Ri@ schreef:

Ja want alle katteneigenaren doen geen enkele moeite om het leefbaar te houden , dat is enkel voorbehouden aan hondenbaasjes.
Vandaar dat hondenpoep totaal geen ergernis is voor alle mensen , het wordt immers allemaal opgeruimd :roll:

Mijn zwager zijn konijnen werden midden in een woonwijk door een vos uit hun hok gehaald en doodgebeten , ik zou dus altijd maatregelen als ik dieren in mijn tuin zou willen houden.
Buurvrouw heeft gewoon haar kat bij zich te houden als daarom verzocht word dus dat vind ik wel asociaal gedrag.
Ik zit ook niet op andermans dieren te wachten en daar hoef je geen enkele verklaring voor te geven.
Mensen ergeren zich nu eenmaal snel klaarblijkelijk en geloof me als jij je honden bij je houd zijn er nog steeds zat mensen die vinden dat honden houden aan banden moet worden gelegd.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Klopt.

Er bestaan mensen die een hekel aan dieren hebben, die zich al ergeren als ze alleen maar een kat of hond zien lopen. Die mensen zijn ziekelijk als je het mij vraagt. Zeer intolerant, dat sowieso.

Het wordt iets anders als iemands kat of hond in iemands ruimte dringt. Dit kan als een hond tegen iemand opspringt of tegen iemand aanblaft, of een kat die bij iemand in de tuin in de eenjarige plantjes of in de moestuin gaat zitten spaaien of iets dergelijks.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

kooi schreef:
Ri@ schreef:
kooi schreef:
Ri@ schreef:

Not in your backyard, ik begrijp het.
En wat er op openbaar terrein gedumpt wordt, eventueel ook door jouw honden is na jou de zondvloed, oké.

Mijn katten die doodgereden zijn, zijn doodgereden in het buitengebied. Daar lijkt maar steeds overheen gelezen te worden.

De leeftijden die mijn stadskatten en die van mijn buren bereiken, logenstraffen jouw overtuiging dat het risico niet vergelijkbaar is met het laten rondrijden van mijn kinderen in hun auto.

Bij jou worden ze bij bosjes doodgereden wat je benadrukt met het woordje 'hier'.
Dat zegt niets over de situatie in mijn wijk, die ken jij namelijk niet. Kom eens op de koffie zou ik zeggen, dan kun je er uitspraken over doen die gebaseerd op de feiten. :D

Grappig detail: de enige die hier in de buurt klaagt over het grote aantal katten is een buurvrouw die haar hondje overal los mee naar toe neemt. Ook in onze gemeenschappelijke ruimtes en tuinen. En dat hondje pist daar vrolijk rond. De eerste keer dat ik mijn Jorla meenam naar onze gezamenlijke kroeg, sprong dat beestje boven op Jorla en beet haar en verwondde haar op haar kop.
Ik heb haar nooit meer ergens mee naartoe genomen binnen onze gemeenschap vanwege dat loslopende happertje.
Het geeft niet hoor maar je begrijpt het niet. En bovendien leg je me woorden in de mond door ze te verdraaien.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

iones
Zeer actief

Ja maar dat mag. Het enige dier dat dat niet mag overkomen is een kat.

Dus als een hond een kat afslacht, dán is het hek van de dam. Maar de kat moet z´n goddelijke gang kunnen gaan met moorden.
*Wolf*
Zeer actief

Pieuw :o

„Vijftig procent van de soorten op aarde gaat achteruit”, zegt Marra via Skype, vanuit zijn woning in Maryland. „De kat is deel van dat probleem. We hebben een uitheems roofdier losgelaten op de natuur. En net als bij andere invasieve soorten zoals de reuzenpad, zouden we populaties katten moeten beheren en in het uiterste geval uit het landschap verwijderen. Maar we doen er niets aan.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/03/ko ... 0-a1524631

En ik maar m'n best doen om de wilde konijnen tegen mijn jagende monsters te beschermen :boos:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

„Vijftig procent van de soorten op aarde gaat achteruit”, zegt Marra via Skype, vanuit zijn woning in Maryland. „De kat is deel van dat probleem.
Ja en hoe groot is dat deel precies? :LOL:

Wat een lariekoek. De kat is verbonden aan de mens. Geen mens, geen poes. De inkrimping van de biodiversiteit vindt niet plaats in de Regenboogbuurt van Almere omdat Mispoes kikkers vreet. De inkrimping van de biodiversiteit heeft ermee te maken dat grote delen van de wereld te kampen hebben met een snelle verandering van leefomstandigheden. Omdat we het nodig vinden om het Amazone plat te branden om er soja te verbouwen als veevoer voor het vlees wat we eten (en aan onze kat voeren), en omdat hele gebieden uitdrogen omdat we onze gewassen irrigeren.

Ga daar niet de kat de schuld van geven :oohja:
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Paisley schreef:

„Vijftig procent van de soorten op aarde gaat achteruit”, zegt Marra via Skype, vanuit zijn woning in Maryland. „De kat is deel van dat probleem.
Ja en hoe groot is dat deel precies? :LOL:

Wat een lariekoek. De kat is verbonden aan de mens. Geen mens, geen poes. De inkrimping van de biodiversiteit vindt niet plaats in de Regenboogbuurt van Almere omdat Mispoes kikkers vreet. De inkrimping van de biodiversiteit heeft ermee te maken dat grote delen van de wereld te kampen hebben met een snelle verandering van leefomstandigheden. Omdat we het nodig vinden om het Amazone plat te branden om er soja te verbouwen als veevoer voor het vlees wat we eten (en aan onze kat voeren), en omdat hele gebieden uitdrogen omdat we onze gewassen irrigeren.

Ga daar niet de kat de schuld van geven :oohja:
Was 't maar lariekoek. Wat je verder zegt slaat nergens op, want er is helemaal niemand die katten de schuld geeft van het platbranden van de Amazone, dat verzin je helemaal zelf.

En waarom is het zó onoverkomelijk om je kat op bepaalde tijden binnen te houden?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

jvanringen schreef:Was 't maar lariekoek. Wat je verder zegt slaat nergens op, want er is helemaal niemand die katten de schuld geeft van het platbranden van de Amazone, dat verzin je helemaal zelf.

En waarom is het zó onoverkomelijk om je kat op bepaalde tijden binnen te houden?
Als iemand in 1 adem de kat noemt én dat 50% van de soorten onder druk staat, dan kan ik die persoon niet meer serieus nemen. Met zn partijtje drama, om zn puntje te maken.

Overigens vind ik je reactie ook wel vermakelijk, je geeft een kleurrijke draai aan het oorzaak-gevolg verhaal. Ik zeg niet dat hij de kat de schuld geeft van t platbranden van de amazone, maar hij geeft wel degelijk de kat de schuld van vermindering van biodiversiteit.

Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik heb geen kat en dat wil ik graag zo houden. Ik had wel katten rondlopen op de antikraak boederij die ik in het Friese meren gebied een tijdje heb bewoond, tijdens de doorbraak van de muizenplaag in 2014. De katten hebben héél wat muizen uit de weilanden gevist. Ze vraten ze niet eens meer op, maar hebben op hun manier hun best voor ons gedaan :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”