Vorige week heb ik haar zo als regelmatig nog op bultjes gecontroleerd en toen was er nog niets te voelen en vandaag heb ik het boekje "Zijn we niet te vroeg?" over euthanasie in handen gedrukt gekregen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer een tumor. update 9-1-2017, Mowgli is overleden.
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Weer een tumor. update 9-1-2017, Mowgli is overleden.
Ik heb vanmorgen voor de derde keer een tumor bij een melkklier van Mowgli gevonden. Ik ben inmiddels bij de dierenarts geweest en ze krijgt nu prednison om de groei van de tumor te remmen en om haar zo pijnvrij mogelijk te houden. Mocht het nodig zijn dan kan ze nog opiaten krijgen om haar laatste levensface zo comfortabel mogelijk te laten verlopen.
Vorige week heb ik haar zo als regelmatig nog op bultjes gecontroleerd en toen was er nog niets te voelen en vandaag heb ik het boekje "Zijn we niet te vroeg?" over euthanasie in handen gedrukt gekregen
. Ik wil er nog niet aan denken maar ik ga er van uit dat ik weet wanneer het genoeg is geweest. Maar voor nu ga ik haar nog meer verwennen en in de watten leggen.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 09 jan 2017 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Weer een tumor.
he gatsiedrakkie dat is niet leuk
Hopelijk werkt de prednison nog een mooi tijdje!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Weet je dat ze kwaadaardig zijn?
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ander half jaar geleden is er voor de tweede keer een tumor verwijderd die bleek erg kwaadaardig en snel groeiend, toen is er gezegd dat 80% van de honden met deze tumor binnen een half jaar kwamen te overlijden dus Mowgli heeft tot nu toe alle geluk gehad. De kans dat het nu ook kwaadaardig is dan ook erg groot.Brindlecardi schreef:Weet je dat ze kwaadaardig zijn?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ach nee
Geniet van elke dag die jullie nog hebben
Geniet van elke dag die jullie nog hebben
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat klinkt inderdaad niet goed.Antonetta schreef:Ander half jaar geleden is er voor de tweede keer een tumor verwijderd die bleek erg kwaadaardig en snel groeiend, toen is er gezegd dat 80% van de honden met deze tumor binnen een half jaar kwamen te overlijden dus Mowgli heeft tot nu toe alle geluk gehad. De kans dat het nu ook kwaadaardig is dan ook erg groot.Brindlecardi schreef:Weet je dat ze kwaadaardig zijn?
Sterkte
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ach, wat verdrietig.
Ik hoop dat de pred de verschijnselen nog een lange poos kunnen onderdrukken.
Ik hoop dat de pred de verschijnselen nog een lange poos kunnen onderdrukken.
- Antonetta
- Zeer actief
Ik weet niet of de tumor pijn doet of dat die haar irriteert maar ze likt er nu regelmatig aan. Ze heeft vanmorgen de eerste twee tabletten prednison gehad, ik hoop dat die hun werk snel doen en ze stopt met likken voordat ze straks een open wond heeft.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat rot voor je. Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Niet wat je wilt vinden
Verwen haar maar extra veel!
Verwen haar maar extra veel!
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Niet leuk
Sterkte en geniet nog van elkaar
Sterkte en geniet nog van elkaar
-
joline
- Zeer actief
Bij mijn oudje met een allergie werkt de prednison na een dag al.Antonetta schreef:Ik weet niet of de tumor pijn doet of dat die haar irriteert maar ze likt er nu regelmatig aan. Ze heeft vanmorgen de eerste twee tabletten prednison gehad, ik hoop dat die hun werk snel doen en ze stopt met likken voordat ze straks een open wond heeft.
Sterkte, hopelijk hebben jullie nog een tijdje samen
- Antonetta
- Zeer actief
Vanmorgen bij het controleren van de groei van de tumor zag ik dat er een opgezette band richting haar vulva loopt, dit zat er gisteren nog niet. Ik heb de da gebeld, ze denkt dat het om de rest van de melklijst gaat, ik moet dit goed in de gaten houden omdat het de darmen en urinewegen kan gaan blokkeren. Ik hoop dat de prednison de groei gaat remmen, het gaat nu wel erg snel.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Jeetje wat een zorgen!! Veel sterkte hoor... 
- Antonetta
- Zeer actief
Tot gisteren deed Mowgli het eigenlijk best goed op de prednison, ze klom zelfs weer op de bank iets wat ze tijden al niet meer kon. Gisteren heb ik zoals afgesproken, overleg met de da gehad over de dosering van de prednison deze moest ik in een maand afbouwen van twee tabletten tot een halve tablet. Ze kreeg nu een halve tablet maar deze dosering leek mij te laag omdat Mowgli weer moeilijker in beweging kon komen en het op de bank stappen ook weer moeizamer ging. Er is gisteren afgesproken dat ze terug op 1 tablet gaat. Vanmorgen bleef Mowgli maar janken, ze had duidelijk pijn dus ik heb de da gebeld en we konden gelijk komen. De tumor blijkt ontstoken en ze heeft koorts, het is ook duidelijk de tumor waar ze nu last/pijn van heeft. Ze heeft een morfine injectie gehad tegen de pijn, een antibiotica kuur en prednison waar gelijk een zware pijnstiller in zit. De bespiering aan de achterkant blijkt behoorlijk afgenomen dus hier zal de zwakte wel door komen. Het janken is na de morfine injectie gestopt en ze slaapt nu, hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter. Ik kan alleen maar duimen dat de pijn niet terug komt want ik laat haar geen pijn lijden.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Re: Weer een tumor. update 2 dec.
Sterkte! Niet leuk dit. 
-
joline
- Zeer actief
Jeetje wat gaat het snel, moeilijk 
-
sifkes4
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
verschrikkelijk om te lezen
heb zelf ooit een hond daaraan laten opereren
tegen beter weten in
6maanden na de operatie heb ik haar verloren was toch uitgezaaid
had wel pijnstillers voor als ze pijn mocht krijgen
heb haar bij de eerste pijn laten gaan heb er nog nachtmerries van
dus begrijp de onmacht en je verdriet heel goed heel veel sterkte ook voor je hond
heb zelf ooit een hond daaraan laten opereren
tegen beter weten in
6maanden na de operatie heb ik haar verloren was toch uitgezaaid
had wel pijnstillers voor als ze pijn mocht krijgen
heb haar bij de eerste pijn laten gaan heb er nog nachtmerries van
dus begrijp de onmacht en je verdriet heel goed heel veel sterkte ook voor je hond
- Antonetta
- Zeer actief
Toen vanmiddag de morfine was uitgewerkt was het weer mis, constant janken wat me door merg en been gaat. Ik heb mijn dochter van wie Mowgli eigenlijk is gebeld om te overleggen, we hadden besloten dat het misschien beter was om Mowgli te laten gaan. Ik heb contact met mijn da opgenomen, zij stelde voor om gelijk met de antibiotica en de Phen-pred te starten er was eerst afgesproken om vanavond de eerste tabletten te geven ook is de dosis verhoogd. De dierenarts hoopt dat de antibiotica zijn werk doet en Mowgli opknapt als de ontsteking in de tumor bedwongen is, ze wil haar graag deze kans geven. Het is puur de tumor die nu opspeelt, word de ontsteking bedwongen dan heeft Mowgli kans om op een hond-waardige manier nog een tijdje bij ons te zijn. Als de pijn ook met de Phen-pred erg blijft krijgt ze weer morfine.
We hebben besloten om het advies van de da op tye volgen en af te wachten hoe ze het weekend door komt, dan overleggen we maandag weer verder met de da. Natuurlijk wil ik haar deze kans ook geven maar het is hartverscheurend om haar zo te zien. Ik kan alleen maar duimen dat de antibiotica aanslaat en Mowgli zich snel weer wat beter voelt.
We hebben besloten om het advies van de da op tye volgen en af te wachten hoe ze het weekend door komt, dan overleggen we maandag weer verder met de da. Natuurlijk wil ik haar deze kans ook geven maar het is hartverscheurend om haar zo te zien. Ik kan alleen maar duimen dat de antibiotica aanslaat en Mowgli zich snel weer wat beter voelt.
-
Secricible
- Actief
Ach jeetje wat een zorgen zeg.... wat naar. Heel veel sterkte met alles!
- Antonetta
- Zeer actief
Bedankt voor de reacties.
Mowgli is een heel stuk opgeknapt, ze eet en drinkt weer goed, kruipt weer naast mij op de bank en wil ook weer een stukje wandelen. Ze gaat net als een dolle te keer tegen een kat op het hek, kortom het gaat een heel stuk beter. De Tramadol is gestopt en de Phen-pred mag worden afgebouwd tot ze weer op de onderhoudsdosis van de gewone prednison zit.
Ik ben blij dat de dierenarts met het voorstel kwam om te kijken wat de antibiotica in het weekend ging doen. Het was erg vervelend en hartbrekend om Mowgli met zo veel pijn en erg onrustig te zien en niets te kunnen doen. Maar nu het weer beter gaat ben ik heel blij dat ik het advies van de da heb opgevolgd waardoor Mowgli nog een tijdje bij mij mag zijn.
Mowgli is een heel stuk opgeknapt, ze eet en drinkt weer goed, kruipt weer naast mij op de bank en wil ook weer een stukje wandelen. Ze gaat net als een dolle te keer tegen een kat op het hek, kortom het gaat een heel stuk beter. De Tramadol is gestopt en de Phen-pred mag worden afgebouwd tot ze weer op de onderhoudsdosis van de gewone prednison zit.
Ik ben blij dat de dierenarts met het voorstel kwam om te kijken wat de antibiotica in het weekend ging doen. Het was erg vervelend en hartbrekend om Mowgli met zo veel pijn en erg onrustig te zien en niets te kunnen doen. Maar nu het weer beter gaat ben ik heel blij dat ik het advies van de da heb opgevolgd waardoor Mowgli nog een tijdje bij mij mag zijn.
-
Blafke
- Actief
Wat fijn dat ze zich wat beter voelt.
Hopelijk mogen jullie nog een tijd van elkaar genieten.
Hopelijk mogen jullie nog een tijd van elkaar genieten.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Geniet maar van deze opleving!
Hopelijk duurt het nog een tijd.
Hopelijk duurt het nog een tijd.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan.
- Antonetta
- Zeer actief
Nadat Mowgli gisteren de hele dag heeft gebraakt, gejengeld en niet meer wilde eten zijn we vandaag naar de dierenarts gegaan. Bij aanraking van de tumor wilde ze de da bijten, dit is niets voor Mowgli de tumor bezorgde haar duidelijk veel pijn. Het was niet te zeggen of ze braakte door een virus of door uitzaaiingen. Om hier achter te komen zou er verder onderzoek moeten worden verricht maar of het eerlijk was om dit Mowgli nog aan te doen? We hebben besloten dat het genoeg was geweest en hebben haar laten gaan, om kwart over twaalf is Mowgli overleden.
Ik kan niet onder woorden brengen hoe kapot en leeg ik ben zonder mijn trouwste vriendin. Rust zacht allerliefste Mowgli, ik mis je mijn once in a lifetime meisje.
Ik kan niet onder woorden brengen hoe kapot en leeg ik ben zonder mijn trouwste vriendin. Rust zacht allerliefste Mowgli, ik mis je mijn once in a lifetime meisje.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heel veel sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Re: Weer een tumor. update 9-1-2017, Mowgli is overleden.
Wat erg.... wat zul je haar missen..
Sterkte
Sterkte
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Re: Weer een tumor. update 9-1-2017, Mowgli is overleden.
heel veel sterkte
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka