blondie schreef:Alfilillo schreef:
Ok, maar waar komt dan de voorkeur van velen vandaan om hun hond bijna uitsluitend rauw vlees te geven? Ik vind het interessant omdat ik er nog niet uit ben wat ik de mijne op de lange duur ga geven.
Mijn eerste hond nam ik over en hij kreeg altijd brok, ik was niet geheel tevreden over zijn ontlasting en heb toen wat soorten brok geprobeerd en vond ook een brok waar hij goed van at en hij zag er goed uit.
Hier las ik al het e.e.a. over vers voeren, maar toen ik eens bij een fokker te logeren was en zij haar honden wat stukken vers slachtafval gaf en mijn hond na wat twijfel ook zijn tanden erin zette en genoot van het eten ervan ben ik langzaam aan wat vers gaan voeren naast de brok. Af en toe een kippenbout, dan weer een lap vuile pens, eenden/kippen nekken en ribben.
Toen ik dus een hond van die fokster overnam wist ik dat zij maar wat graag vers at. Dus ben ik meer en meer vers gaan voeren, beide honden aten het met smaak, ook de gemalen rollen. Maar juist het kraken van de botten het ze zien genieten van vers vlees (niet gemalen) is de reden dat ik destijds overstapte op vers voer gemalen en 3 à 4 keer in de week echt stukken waar ze hun kiezen voor moesten gebruiken.
Nu zit ik weer met andere honden en andere behoeften

en ik heb niet echt meer een stuk gras waar het vlees en de pens lekker opgevretst kunnen worden. Pens geef ik nog wel af en toe en dan zijn ze heerlijk aan het scheuren, maar wat ik de andere herders gaf dat geef ik hier niet omdat beide honden niet écht hun tanden erin zetten.
Ik voer nu dus brok en vers op een dag.
Maar ik kon er echt van genieten als de honden heerlijk in de tuin lagen/stonden te eten aan een verse maaltijd, de ogen die dan wegdraaiden terwijl ze met hun kiezen e.e.a. aan het vermalen waren, de maaltijd waar veel langer mee gedaan werd dan de hapklare brokken of het gemalen vlees.
Daarom was en ben ik best fan van vers voer voor de hond, en ondervind geen problemen met het vers voeren in ieder geval. Ook het teefje wat er hier bij kwam en groot is gebracht met kuipjes van Lidl en niets anders beliefde

staat nu met blinkende oogjes te wachten als er pens op het menu staat (voor haar moet ik het dan wel weer in kleine stukjes snijden

maar ik doe het met liefde voor de prinses op de erwt

)