Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander luchtje
Moderator: moderatorteam
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Ander luchtje
Gewoonlijk heeft Joy eigenlijk nauwelijks tot geen lijflucht. Heel fijn! Nu heeft ze afgelopen week onverwacht bij mijn ouders gelogeerd omdat ik in het ziekenhuis lag. Ze kent mijn ouders goed, is er kind aan huis maar gewoonlijk wél altijd met mij erbij.
Tijdens een van de bezoekjes kwam ze nog een beetje nat de zaal op. "We hebben haar maar even gedoucht, ze rook niet zo fris", zei mijn vader. Prima, kan een keer natuurlijk. Twee dagen later was ze er weer en knuffelde een vriendin van me haar even. "Hé, ze ruikt naar hond, terwijl je haar anders nóóit ruikt!", zei die.
En nu ruik ik het nog steeds een beetje. Ze stinkt niet tegen me aan, maar is een beetje muffig. Anders dan anders. Aan voer en kluifjes is niets veranderd en ze ligt in een schone mand en op een vers gewassen vetbed. Kan het zijn dat ze door de stress van de onverwachte logeerpartij sterker ruikt dan normaal?
Tijdens een van de bezoekjes kwam ze nog een beetje nat de zaal op. "We hebben haar maar even gedoucht, ze rook niet zo fris", zei mijn vader. Prima, kan een keer natuurlijk. Twee dagen later was ze er weer en knuffelde een vriendin van me haar even. "Hé, ze ruikt naar hond, terwijl je haar anders nóóit ruikt!", zei die.
En nu ruik ik het nog steeds een beetje. Ze stinkt niet tegen me aan, maar is een beetje muffig. Anders dan anders. Aan voer en kluifjes is niets veranderd en ze ligt in een schone mand en op een vers gewassen vetbed. Kan het zijn dat ze door de stress van de onverwachte logeerpartij sterker ruikt dan normaal?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Ander luchtje
Misschien ligt ze bij je ouders op iets wat muffig ruikt. Ik roep maar wat hoor.
Mijn hond ruikt altijd naar het bed van mijn man. Ze ligt daar veel op.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Nee, dat is dus juist het raregonnie schreef:Misschien ligt ze bij je ouders op iets wat muffig ruikt. Ik roep maar wat hoor.
Edit: we hebben pas ook een week of twee samen bij mijn ouders doorgebracht. Toen rook ze niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wat stress en/of wat minder beweging?
En misschien wat andere tussendoortjes
En misschien wat andere tussendoortjes
- Lieske_1977
- Zeer actief
Minder beweging wel, ja. Mijn ouders doen hun best en gaan ook echt wel met Joy eropuit, maar zoveel als bij mij beweegt ze niet. Die link had ik zelf nog niet gelegd.
Tussendoortjes krijgt ze 100% zeker weten niet
Tussendoortjes krijgt ze 100% zeker weten niet
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
kan het misschien zijn dat ze loops moet worden?
-
nomo
- Zeer actief
Het kan best stress zijn. Morris stonk ook echt toen hij een tijdje bij mijn ouders had gezeten omdat ik in het ziekenhuis lag.
En nu nog, als hij er een paar dagen is geweest omdat ik weg ben ruikt hij weer veel sterker. Weer thuis is het vrij vlot weer normaal.
En nu nog, als hij er een paar dagen is geweest omdat ik weg ben ruikt hij weer veel sterker. Weer thuis is het vrij vlot weer normaal.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Nee, ze is ruim anderhalf jaar geleden gecastreerd.mijke schreef:kan het misschien zijn dat ze loops moet worden?
Ik begin echt te vermoeden dat dit het is. Zal wel snel bijtrekken dannomo schreef:Het kan best stress zijn. Morris stonk ook echt toen hij een tijdje bij mijn ouders had gezeten omdat ik in het ziekenhuis lag.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Misschien rook je haar nooit omdat je eraan gewend was?
Als wij weg zijn geweest ruik ik ons huis ook altijd bij binnenkomst, gewoon het schoonmaakmiddel en de geurlamp hoor maar toch, normaal ruik ik dat niet.
Als wij weg zijn geweest ruik ik ons huis ook altijd bij binnenkomst, gewoon het schoonmaakmiddel en de geurlamp hoor maar toch, normaal ruik ik dat niet.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Klinkt logisch, maar dat is de verklaring niet. Een vriendin van me viel het op: "Hé, Joy ruikt naar hond, terwijl ik haar anders nooit ruik!" Ook mijn ouders roken het, terwijl die er al dagen in zaten, Joy gewoonlijk ook heel geregeld bij hen is en ze er dus aan gewend zouden moeten zijn.Marie-Josée schreef:Misschien rook je haar nooit omdat je eraan gewend was?
Ik denk dus oprecht dat het kwam doordat ze wat van slag was.
- Lieske_1977
- Zeer actief
Precies, angstzweet ruikt doorgaans ook niet zo frisBoutje schreef:Ja, stress. Merk het hier ook, honden thuis en ik enkele dagen weg, dan ruiken ze anders.
Een hond die ziek is of iets heeft ruik ik ook. Of loops moeten worden, maar bij uw hond is het dat dus al niet.
Ach ja, ik ruik het aan de was ook, T-shirts van kindertjes met examens ruiken anders dan gewoonlijkdus zal bij honden ook wel zo wezen.