Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een (opvang)hond onderweg - Poing mag blijven
Moderator: moderatorteam
-
Snowdog
- Actief
- Aantal honden: 2
Een (opvang)hond onderweg - Poing mag blijven
Ik was vanmorgen gebeld door een vriend. Hij was ook weer gebeld, door een vriend van hem en die was opgescheept met een jonge hond. Van oudere mensen maar te wild en nu was de mevrouw omver gelopen door de hond. Gebroken heup. De hond moet weg, dus de vriend van vriend heeft hem opgehaald en nu moet hij (de hond) een plek. Hij komt nu dus naar mij. Hij is ongeveer 8 maanden, een golden retriever begrijp ik. Een reu. Hopelijk breekt hij mijn huis niet af
Ik ben wel nieuwsgierig, ik hoop dat hij snel hier is. Volgens vriend-van-vriend zit hij lawaai te maken in de auto onderweg 
Laatst gewijzigd door Snowdog op 27 okt 2016 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Re: Een opvanghond onderweg
Zo, dat is snel geregeld! Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent; hopelijk klikt het met de druktemaker. Ik lees de updates graag 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Top dat jij hem wil opvangen!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk! Veel succes!
Waarom oudere mensen een jonge Golden nemen kan ik niet goed volgen..
-
Snowdog
- Actief
Ja, zo gaat het wel vaker. Iemand kent iemand en die is dan de go-to person. Ik ben de hondencontactLieske_1977 schreef:Zo, dat is snel geregeld! Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent; hopelijk klikt het met de druktemaker. Ik lees de updates graag
jacq1970 schreef:spannend, super dat je helpen wil en kan!
Ah er is plek voor 1 erbij en misschien is het gewoon een onbegrepen kerel met teveel energie. Zo heb ik er al meer gehad, wat extra beweging en een beetje training en het gaat heel snel heel beter.Alfilillo schreef:Top dat jij hem wil opvangen!
BedanktPemba schreef:Succes met de wildebras
-
Snowdog
- Actief
Nee dat begrijp ik ook niet, niet leuk. Voor niemand.Johnny Jones schreef:Leuk! Veel succes!
-
Neeltje
Wat is ouder?Snowdog schreef:Nee dat begrijp ik ook niet, niet leuk. Voor niemand.Johnny Jones schreef:Leuk! Veel succes!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Fijn dat de hond bij jou terecht kan. Sneu voor die mevrouw, maar inderdaad oudere mensen met een jonge energieke hond is wellicht niet zo'n goede keus geweest.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Snowdog
- Actief
Deze mensen waren bijna 80.Neeltje schreef:Wat is ouder?Snowdog schreef:Nee dat begrijp ik ook niet, niet leuk. Voor niemand.Johnny Jones schreef:Leuk! Veel succes!
Hij is er. Hij was een beetje onzeker. Eerst mijn reu James laten kennismaken, dat ging heel goed. Daarna mijn teef erbij, die vond hem teveel slijmen en hij heeft een snauw gehad, waar hij trouwens perfect op reageerde. Daarna heeft ie 20 minuten rondgerend achter James aan. Zijn nieuwe voorbeeld. Door Hitch wordt hij nog genegeerd. Na 20 minuten werd hij rustiger en kwam zelf naar ons toe. Het lijkt een knuffelbeer. Hij heet Tommy maar daar reageert hij niet heel positief bij. Hij krimpt steeds een beetje als je Tommy zegt. Misschien is een nieuwe naam beter. Hij drentelt nu nog rond in huis. Nog ontdekken waar hij kan rusten. Hij wordt door de andere 2 nu genegeerd want die slapen.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
De zielSnowdog schreef:Deze mensen waren bijna 80.Neeltje schreef:Wat is ouder?Snowdog schreef:Nee dat begrijp ik ook niet, niet leuk. Voor niemand.Johnny Jones schreef:Leuk! Veel succes!
Hij is er. Hij was een beetje onzeker. Eerst mijn reu James laten kennismaken, dat ging heel goed. Daarna mijn teef erbij, die vond hem teveel slijmen en hij heeft een snauw gehad, waar hij trouwens perfect op reageerde. Daarna heeft ie 20 minuten rondgerend achter James aan. Zijn nieuwe voorbeeld. Door Hitch wordt hij nog genegeerd. Na 20 minuten werd hij rustiger en kwam zelf naar ons toe. Het lijkt een knuffelbeer. Hij heet Tommy maar daar reageert hij niet heel positief bij. Hij krimpt steeds een beetje als je Tommy zegt. Misschien is een nieuwe naam beter. Hij drentelt nu nog rond in huis. Nog ontdekken waar hij kan rusten. Hij wordt door de andere 2 nu genegeerd want die slapen.
wat bezielt mensen van die leeftijd om een jonge hond aan te schaffen ?
En niet gewoon een jonge hond, maar een behoeftige jonge hond.
Misschien zijn ze wel actief voor hun leeftijd, maar een jonge,onstuimige hond moet je opvoeden en uitlaten etc.
Als ik dan lees dat hij de vrouw omver gekegeld heeft met een gebroken heup tot gevolg, dan gok ik maar zo dat hij niet gewoon jong en onstuimig is, maar dat hij gewoon zijn energie niet kwijt kon en een ongeleid projectiel was, waartegen ook geschreeuwd is gok ik maar zo als hij zo sneu reageert op zijn naam..
Ik zou er fijn iets anders van maken ; Poing of zo
-
Bellaatje
- Actief
o wow, spannend! Veel plezier met de knuffelbeer
-
Snowdog
- Actief
Dat denk ik ook, dat hij steeds als hij wat begon te bewegen een boos woord heeft gehad. Die meneer moest huilen toen hij wegging, ik denk niet dat ze hem mishandeld hebben. Ze houden denk ik heel veel van Tommy maar op de verkeerde manier. Een jonge jachthond (maar elke hond) moet kunnen bewegen. Hij moet dingen zien, trainen, nadenken, zijn energie kwijt kunnen. En natuurlijk moet hij ook leren zich gedragen. Maar dat gaat veel beter als hij niet meer zo wild is.mercedes2803 schreef:De zielSnowdog schreef:Deze mensen waren bijna 80.Neeltje schreef: Wat is ouder?
Hij is er. Hij was een beetje onzeker. Eerst mijn reu James laten kennismaken, dat ging heel goed. Daarna mijn teef erbij, die vond hem teveel slijmen en hij heeft een snauw gehad, waar hij trouwens perfect op reageerde. Daarna heeft ie 20 minuten rondgerend achter James aan. Zijn nieuwe voorbeeld. Door Hitch wordt hij nog genegeerd. Na 20 minuten werd hij rustiger en kwam zelf naar ons toe. Het lijkt een knuffelbeer. Hij heet Tommy maar daar reageert hij niet heel positief bij. Hij krimpt steeds een beetje als je Tommy zegt. Misschien is een nieuwe naam beter. Hij drentelt nu nog rond in huis. Nog ontdekken waar hij kan rusten. Hij wordt door de andere 2 nu genegeerd want die slapen.![]()
Fijn dat het goed gaat in je roedel
wat bezielt mensen van die leeftijd om een jonge hond aan te schaffen ?![]()
En niet gewoon een jonge hond, maar een behoeftige jonge hond.
Misschien zijn ze wel actief voor hun leeftijd, maar een jonge,onstuimige hond moet je opvoeden en uitlaten etc.
Als ik dan lees dat hij de vrouw omver gekegeld heeft met een gebroken heup tot gevolg, dan gok ik maar zo dat hij niet gewoon jong en onstuimig is, maar dat hij gewoon zijn energie niet kwijt kon en een ongeleid projectiel was, waartegen ook geschreeuwd is gok ik maar zo als hij zo sneu reageert op zijn naam..
Ik zou er fijn iets anders van maken ; Poing of zo
Ondertussen is hij voor het bed van James gaan liggen met een diepe zucht. Hij is nog niet helemaal ontspannen maar dat zou ook wel heel snel zijn. Ik denk dat het wel gaat lukken met Poing
Laatst gewijzigd door Snowdog op 03 okt 2016 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk zomaar dat het projectiel wat minder ongeleid zal zijn als het juist wordt uitgelaten en begelijdt word,
mensen nemen vaak een Golden want die zijn zo lekker rustig, tja, het meot wel zijn energie kwijt natuurlijk dan is het best te doen. ...fijn dat je helpt en succes ermee.
-
Snowdog
- Actief
Dat denk ik ook. Ik heb al eens eerder zo'n soort hond gehad. Een labrador was dat. Die was 1,5. 'Onhandelbaar met de kinderen'. Ik heb nog nooit zo'n lieve hond gezien. Vanaf de eerste dag dat hij er was meegeweest op dagtochten, het hele seizoen (de zomer). Nooit een stap verkeerd. Hij bleef in de buurt, hij liet het wild met rust, hij was lief voor andere mensen en honden, hij was lief met de kinderen van mijn zus. Een ontzettend fijne hond om te trainen, leergierig, attent, gehoorzaam. Hij is naar een vriendin van mij verhuisd waar hij een heel bijzondere band mee had van het eerste moment dat ze elkaar kenden. Alleen door aan zijn behoefte aan beweging te voldoen werd het een heel andere hondS@ndr@ schreef:Ik denk zomaar dat het projectiel wat minder ongeleid zal zijn als het juist wordt uitgelaten en begelijdt word,mensen nemen vaak een Golden want die zijn zo lekker rustig, tja, het meot wel zijn energie kwijt natuurlijk dan is het best te doen. ...fijn dat je helpt en succes ermee.
- Lieske_1977
- Zeer actief
En daar krimpt mijn maag dan weer een beetje vanSnowdog schreef:Deze mensen waren bijna 80.Neeltje schreef:Wat is ouder?Snowdog schreef:Nee dat begrijp ik ook niet, niet leuk. Voor niemand.Johnny Jones schreef:Leuk! Veel succes!
Ik geloof meteen dat er van de hond werd gehouden, maar zo te lezen zat hij daar niet op z'n plek. Ik wil wedden dat hij met wat sturing en de mogelijkheid om zich uit te leven een hartstikke fijne hond kan worden! Fijn dat hij die kans krijgt!
-
Snowdog
- Actief
Ja ik vind dat ook moeilijk om te zien. Maar hij krijgt hier geen boze woorden en hij is nog jong dus hij veert nog terug. Hoop ik.Lieske_1977 schreef:En daar krimpt mijn maag dan weer een beetje vanSnowdog schreef: Deze mensen waren bijna 80.
Hij is er. Hij was een beetje onzeker. Eerst mijn reu James laten kennismaken, dat ging heel goed. Daarna mijn teef erbij, die vond hem teveel slijmen en hij heeft een snauw gehad, waar hij trouwens perfect op reageerde. Daarna heeft ie 20 minuten rondgerend achter James aan. Zijn nieuwe voorbeeld. Door Hitch wordt hij nog genegeerd. Na 20 minuten werd hij rustiger en kwam zelf naar ons toe. Het lijkt een knuffelbeer. Hij heet Tommy maar daar reageert hij niet heel positief bij. Hij krimpt steeds een beetje als je Tommy zegt. Misschien is een nieuwe naam beter. Hij drentelt nu nog rond in huis. Nog ontdekken waar hij kan rusten. Hij wordt door de andere 2 nu genegeerd want die slapen.![]()
Ik geloof meteen dat er van de hond werd gehouden, maar zo te lezen zat hij daar niet op z'n plek. Ik wil wedden dat hij met wat sturing en de mogelijkheid om zich uit te leven een hartstikke fijne hond kan worden! Fijn dat hij die kans krijgt!
- Lieske_1977
- Zeer actief
Ongetwijfeld! 
Een andere naam zou inderdaad niet gek zijn. Geen negatieve associaties meer.
Een andere naam zou inderdaad niet gek zijn. Geen negatieve associaties meer.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Ja...vandaar POINGSnowdog schreef:Ja ik vind dat ook moeilijk om te zien. Maar hij krijgt hier geen boze woorden en hij is nog jong dus hij veert nog terug. Hoop ik.Lieske_1977 schreef:En daar krimpt mijn maag dan weer een beetje vanSnowdog schreef: Deze mensen waren bijna 80.
Omdat hij nu van de poing poing is, maar Iets dat terug veert doet OOK poingoingggg....
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Fijn dat ie nu bij jou zit.
Zo te lezen weet je precies hoe je met een jonge turbohond moet omgaan.
Ik blijf je updates en foto's volgen.
Zo te lezen weet je precies hoe je met een jonge turbohond moet omgaan.
Ik blijf je updates en foto's volgen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Och wat sneu, die mensen hebben zich duidelijk verkeken op hun nieuwe hondje. Of hun gezondheid ging ineens sneller achteruit dan verwacht. Wat fijn dat hij nu bij jou terecht kan! Ga je hem houden, of ga je een ander baasje voor hem zoeken?Snowdog schreef:Die meneer moest huilen toen hij wegging, ik denk niet dat ze hem mishandeld hebben. Ze houden denk ik heel veel van Tommy maar op de verkeerde manier. Een jonge jachthond (maar elke hond) moet kunnen bewegen. Hij moet dingen zien, trainen, nadenken, zijn energie kwijt kunnen. En natuurlijk moet hij ook leren zich gedragen. Maar dat gaat veel beter als hij niet meer zo wild is.
-
Snowdog
- Actief
Ik wil hem eigenlijk niet houden, ik hou graag een plekje vrij voor honden zoals deze. Ik denk ook dat hij best een nieuwe baas kan vinden. Hij mag blijven tot het niet meer hoeft hoor, anders doe ik het niet. Maar ik reis best regelmatig voor mijn werk. En mijn honden moeten dan ergens blijven. Voor de twee die ik heb, heb ik fijne oppassen maar ik denk niet dat zij er nog een bij willen krijgen. Als ik hem wil houden, zoek ik een oplossing voor, maar voor nu is het tijdelijk. Zo denk ik er nu over.mijke schreef:Och wat sneu, die mensen hebben zich duidelijk verkeken op hun nieuwe hondje. Of hun gezondheid ging ineens sneller achteruit dan verwacht. Wat fijn dat hij nu bij jou terecht kan! Ga je hem houden, of ga je een ander baasje voor hem zoeken?Snowdog schreef:Die meneer moest huilen toen hij wegging, ik denk niet dat ze hem mishandeld hebben. Ze houden denk ik heel veel van Tommy maar op de verkeerde manier. Een jonge jachthond (maar elke hond) moet kunnen bewegen. Hij moet dingen zien, trainen, nadenken, zijn energie kwijt kunnen. En natuurlijk moet hij ook leren zich gedragen. Maar dat gaat veel beter als hij niet meer zo wild is.
Het is voorlopig zijn werknaam, maar ik ga hem de eerste dagen toch niet roepen dus ik kan nog nadenkenmercedes2803 schreef:
Ja...vandaar POING![]()
Omdat hij nu van de poing poing is, maar Iets dat terug veert doet OOK poingoingggg....
-
Snowdog
- Actief
Ik hoorde dat ze hiervoor een bejaarde poedeltje hadden. Wat een omschakeling.Nanna schreef:Als je 80 bent dan neem je een oudere lieve hond en niet een jonge stuiterretriever![]()
Maar goed, mevrouw heeft nu haar heup gebroken en op die leeftijd is dat meestal behoorlijk rapido enkele reis graf. Daar ga je dan met je zelfoverschatting.
Ik hoop voor die mevrouw dat het meevalt. Ik heb het telefoonnummer van de meneer gekregen maar ik bel hem wel op een later moment. Ik hoef nu niet te weten wat Tommy wel en niet kan en mag en doet. We beginnen gewoon opnieuw.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
-
Snowdog
- Actief
Dat is aardig, dankjewelmijke schreef:t Is dat je zo ver weg woont, anders zou ik je nummer onder een sneltoets zetten voor het geval ik ook tegen een hond in nood aanloop. Volgens mij gaat dat uitstekend goed komen. Zoals jij er mee om gaat verwacht ik dat die hond binnen een mum van tijd weer leuk en normaal genoeg is om uitstekende nieuwe baasjes voor te vinden!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat klinkt echt top hoe je dat doet, lekker opnieuw beginnenSnowdog schreef:Ik hoorde dat ze hiervoor een bejaarde poedeltje hadden. Wat een omschakeling.Nanna schreef:Als je 80 bent dan neem je een oudere lieve hond en niet een jonge stuiterretriever![]()
Maar goed, mevrouw heeft nu haar heup gebroken en op die leeftijd is dat meestal behoorlijk rapido enkele reis graf. Daar ga je dan met je zelfoverschatting.
Ik hoop voor die mevrouw dat het meevalt. Ik heb het telefoonnummer van de meneer gekregen maar ik bel hem wel op een later moment. Ik hoef nu niet te weten wat Tommy wel en niet kan en mag en doet. We beginnen gewoon opnieuw.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Top snowdog dat je die hond opvangt 
Misschien wat te weinig beweging en misschien ook niet.
ik heb op de jachttraining samen getraind met een dame van 80 met een jonge flatcoated
Elke hond kan door een verkeerde sprong iemand net even ongelukkig laten vallen.
Dat hoeft geen "oudere persoon" te zijn.
Ik ga de keren dat ik op de grond heb gelegen maar niet tellen ........... inclusief een ziekenhuisopname vanwege een zware hersenschudding
Gelukkig tot nu toe nog nooit iets gebroken.
*zoekt meteen een stuk onbehandeld hout*
Het hoeft natuurlijk niet dat die hond tot nu toe niet leuk en normaal was.mijke schreef:t Is dat je zo ver weg woont, anders zou ik je nummer onder een sneltoets zetten voor het geval ik ook tegen een hond in nood aanloop. Volgens mij gaat dat uitstekend goed komen. Zoals jij er mee om gaat verwacht ik dat die hond binnen een mum van tijd weer leuk en normaal genoeg is om uitstekende nieuwe baasjes voor te vinden!
Misschien wat te weinig beweging en misschien ook niet.
ik heb op de jachttraining samen getraind met een dame van 80 met een jonge flatcoated
Elke hond kan door een verkeerde sprong iemand net even ongelukkig laten vallen.
Dat hoeft geen "oudere persoon" te zijn.
Ik ga de keren dat ik op de grond heb gelegen maar niet tellen ........... inclusief een ziekenhuisopname vanwege een zware hersenschudding
Gelukkig tot nu toe nog nooit iets gebroken.
*zoekt meteen een stuk onbehandeld hout*
-
nomo
- Zeer actief
Wat fijn dat hij nu bij jou zit! Met genoeg uitdaging en beweging wordt Poing vast snel minder stuiterig