Hippo van mij is ook allergisch voor gevogelte (niet voor eieren overigens), tarwegluten én pollen/ stuifmeel. Het gekke was dat op een aantal merken voer waar zogenaamd geen gevogelte in zou zitten, hij toch niet goed op reageerde en milde klachten hield. Bij veel merken voer wordt kippen/gevogeltevet gebruikt. Op de verpakking staat dan: vet of dierlijk vet. De helft van de producenten gaf geen reactie en bij de rest die wel reageerde was het op 1 na allemaal gevogeltevet. Ondanks hun verklaring dat in vet geen eiwitten zit en je hond er niet op reageert, reageert hij er dus wel op.
Anyway, ik geef Hippo Cavom Lam & rijst (nu tijdelijk Acana Pork vanwege die actie) en het duurde wel 4-5 weken voordat hij helemaal was opgeknapt. Normaal als hij door bloeiend gras liep dan zag hij er niet uit, helemaal rood, bultjes, korstjes, werd gek van de jeuk. Sinds hij geen voer meer krijgt waar hij niet tegen kan, kan hij 10x beter tegen pollen. Zo af en toe door bloeiend gras gaat prima. 2-3 dagen achter elkaar zorgt voor een lichtroze reactie maar geen jeuk meer. 1 dag ergens anders lopen en hij is weer neutraal.
Voordat je allerlei middeltjes probeert, zou ik eerst kijken of je zijn allergie rustig kan krijgen door het gevogelte te elimineren

.
Ik ken overigens 3 honden die heel goed op Apoquel reageren. 1 hond zag er altijd uit alsof hij ernstige schurft had en is nu nagenoeg normaal. De andere 2 zijn helemaal van de klachten af . Inmiddels is het eindelijk bij alle dierenartsen te verkrijgen. Ik zou dan gewoon bellen en de situatie uitleggen.
Hippo heeft trouwens alleen de eerste 2-3 weken druppels gehad. Toen het flesje leeg was, zijn we gestopt.