Dit had ik gelezen en hierdoor ben ik gaan twijfelen of de Sheltie wel bij mij past.Boutje schreef:Rasbeschijving zegt terughoudend zonder spoor van angst.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy of toch volwassen hond
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Puppy of toch volwassen hond
Boutje bedankt voor uw reactie.
Laatst gewijzigd door charley op 07 jul 2016 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Misschien ben ik spuit 11
Maar koop aub een pup bij een erkende fokker!
Er zullen vast wel mensen zijn die hier gereageerd hebben die meer informatie kunnen geven over keeshond of sheltie fokkers.
Met name keeshonden worden volgens mij heel veel verkocht via broodfok....
Er zullen vast wel mensen zijn die hier gereageerd hebben die meer informatie kunnen geven over keeshond of sheltie fokkers.

-
charley
Zeker, ik ken de gevaren van broodfokkers ( ben bekend met raskatten en hier heb je ook veel broodfokkers in)Judith schreef:Misschien ben ik spuit 11Maar koop aub een pup bij een erkende fokker!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een erkende fokker bestaat niet. De enige "erkenning" die in NL bestaat is vanuit een organisatie in het leven geroepen door broodfokkers.Judith schreef:Misschien ben ik spuit 11
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ja sorry, ik bedoelde een goede fokker (ik noem dat gewoon erkendcrutz schreef:Een erkende fokker bestaat niet. De enige "erkenning" die in NL bestaat is vanuit een organisatie in het leven geroepen door broodfokkers.Judith schreef:Misschien ben ik spuit 11

-
charley
Als ik een pup neem word het er een met geteste en stamboom ouders (wil testen en stamboom inzien) en de pup moet geent, chipt, ontvlooid, ontwormd en met paspoort en gezondheidsverklaring zijn.
-
blondie
- Zeer actief
Heb geen persoonlijke ervaring met de rassen die je noemt.
Vraag over pup of volwassen hond. Zelf heb ik twee volwassen honden als eerste honden gehad. Het ging me met de ene wat makkelijker af dan met de ander maar dat had meer te maken met de manier waarop ze waren groot gebracht. De ene was wat strikter opgevoed, en daar plukte ik de vruchten van, en de ander had een wat vrijere opvoeding gehad en was behoorlijk koppig, dus daar had ik soms wel wat mee te stellen
Ook een pup in huis gekregen daarna, veel werk maar wel fijn om zelf dingen aan te leren en te leren wat niet gewenst is. En ik vind het nog steeds een fijn idee dat ik weet hoe hij bij de fokker was en hoe hij verder hier is uitgegroeid.
Zelf is het mij denk ik om het even of een volgende hond weer een pup gaat worden of toch weer een jonge herplaatser. In mijn persoonlijk geval had ik een enorme band met de hond die hier als vierjarige kwam, heb ik veel geleerd van de hond die met 2 1/2 jaar oud hier kwam en de pup heb ik ook weer veel van geleerd en groeide ik in mee. Ik ken zijn dingetjes, zijn mimiek, weet wat hij van plan is, en soms ook niet want het blijft een draak af en toe. Maar met de volwassen honden die ik kreeg had ik eigenlijk ook snel een band.
Vraag over pup of volwassen hond. Zelf heb ik twee volwassen honden als eerste honden gehad. Het ging me met de ene wat makkelijker af dan met de ander maar dat had meer te maken met de manier waarop ze waren groot gebracht. De ene was wat strikter opgevoed, en daar plukte ik de vruchten van, en de ander had een wat vrijere opvoeding gehad en was behoorlijk koppig, dus daar had ik soms wel wat mee te stellen
Ook een pup in huis gekregen daarna, veel werk maar wel fijn om zelf dingen aan te leren en te leren wat niet gewenst is. En ik vind het nog steeds een fijn idee dat ik weet hoe hij bij de fokker was en hoe hij verder hier is uitgegroeid.
Zelf is het mij denk ik om het even of een volgende hond weer een pup gaat worden of toch weer een jonge herplaatser. In mijn persoonlijk geval had ik een enorme band met de hond die hier als vierjarige kwam, heb ik veel geleerd van de hond die met 2 1/2 jaar oud hier kwam en de pup heb ik ook weer veel van geleerd en groeide ik in mee. Ik ken zijn dingetjes, zijn mimiek, weet wat hij van plan is, en soms ook niet want het blijft een draak af en toe. Maar met de volwassen honden die ik kreeg had ik eigenlijk ook snel een band.
-
charley
Blondie bedankt voor je bericht.
Ik ga het rustig in me opnemen en een lijst maken met voor en nadelen van een pup en volwassen hond, maar ik denk dat het toch een puppy word.
Ik ga het rustig in me opnemen en een lijst maken met voor en nadelen van een pup en volwassen hond, maar ik denk dat het toch een puppy word.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
lees ook eens even de actuele topics over wanhopige puppy-eigenaren door! als je na het lezen daarvan nog steeds moed genoeg hebt voor een puppy, ben je er klaar voorcharley schreef:Blondie bedankt voor je bericht.
-
charley
Dit ga ik vanmiddag en het weekend rustig doen. Ik weet dat er een hoop bij komt kijken als je een puppy in huis neemt, daarom ben ik ook alle voor en nadelen op een rijtje aan het zetten.lucie schreef:lees ook eens even de actuele topics over wanhopige puppy-eigenaren door! als je na het lezen daarvan nog steeds moed genoeg hebt voor een puppy, ben je er klaar voor
Verder ben ik een lijst aan het maken met wat ik tegen die tijd allemaal moet aanschaffen en moet regelen.
-
blondie
- Zeer actief
lucie schreef:lees ook eens even de actuele topics over wanhopige puppy-eigenaren door! als je na het lezen daarvan nog steeds moed genoeg hebt voor een puppy, ben je er klaar voorcharley schreef:Blondie bedankt voor je bericht.
Aki is nu 2 jaar. En ik kreeg bijvoorbeeld Bluffie met 2 1/2 jaar, en hoewel braaf had ik daar soms een beste kluif aan. En nu vallen voor mij ook veel dingen op zijn plek. Want in mijn gedachten kon een hond met 2 jaar eigenlijk al gewoon heel braaf en voorspelbaar zijn zeker als je ze van jongs af aan hebt.
Had ik dat even mis
Nu heb ik denk ik met destijds Bluf en nu Aki ook wel behoorlijke karakters in huis gehaald, eigenwijs, grappig, ja grappig ik kan er niets anders van maken. Continue weer wat geks verzinnen of doen waar ik me bij afvroeg en afvraag "hoe kom je er op, en waarom?!!!
En als pup hebben we inderdaad wel eens met ons handen in het haar gestaan. Gestoord werd je er soms van. Maar jullie kunnen best een gemakkelijke relaxte pup treffen hoor
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het wel makkelijker om een band op te bouwen met een pup dan met een volwassen hond. Als je op je handen en knieën het tapijt zit te schrobben, binnensmonds vloekend, terwijl er een pup in je broekspijp hangt omdat ie wil spelen... Die ellende schept een band
Mijn eerste hond was een herplaatser. Fantastische hond. Ik koos niet voor een hond maar door omstandigheden heb ik haar overgenomen van een vriendin. Ik was gek op dat beest maar hoe intens een band met een hond eigenlijk kan zijn, daar ben ik pas bij mijn pup achter gekomen. Zo'n frummel zien opgroeien doet echt iets.
Mijn derde hond Kiwi is gekomen als herplaatser en laat t misschien toeval zijn of het aard van het beestje, maar met haar had ik echt moeite om me aan haar te binden in de eerste paar maanden.
Die was er, deed gelijk mee in de dagelijkse gang van zaken. En over tot de orde van de dag.
Heel wat anders dan wanneer je wereld op je kop staat omdat je de hele dag met een pup rond kuiert. MAAR het ging wel stukken makkelijker, zonder de frustratie en vermoeidheid die erbij hoort als je zo'n mini tasmaans duiveltje je huis ziet afbreken.
Mijn eerste hond was een herplaatser. Fantastische hond. Ik koos niet voor een hond maar door omstandigheden heb ik haar overgenomen van een vriendin. Ik was gek op dat beest maar hoe intens een band met een hond eigenlijk kan zijn, daar ben ik pas bij mijn pup achter gekomen. Zo'n frummel zien opgroeien doet echt iets.
Mijn derde hond Kiwi is gekomen als herplaatser en laat t misschien toeval zijn of het aard van het beestje, maar met haar had ik echt moeite om me aan haar te binden in de eerste paar maanden.
Die was er, deed gelijk mee in de dagelijkse gang van zaken. En over tot de orde van de dag.
Heel wat anders dan wanneer je wereld op je kop staat omdat je de hele dag met een pup rond kuiert. MAAR het ging wel stukken makkelijker, zonder de frustratie en vermoeidheid die erbij hoort als je zo'n mini tasmaans duiveltje je huis ziet afbreken.

-
charley
Wat heerlijk ik zie het nu al voor me hoe dat hier zal gaan als er een pup komt.Paisley schreef:Als je op je handen en knieën het tapijt zit te schrobben, binnensmonds vloekend, terwijl er een pup in je broekspijp hangt omdat ie wil spelen... Die ellende schept een band
Zou ik toch voor een volwassen hond/ herplaatser gaan ben ik bang dat het moeilijk is om de hond te corrigeren, een pup kun je denk ik makkelijker naar je hand zetten en gelijk aanleren wat wel en niet mag, of heb ik dit nu helemaal fout?
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat is niet mijn ervaring, met twee honden in huis die er pas op latere leeftijd zijn gekomen en na veel opvangers. Ze komen nieuw in jouw huis, jij maakt duidelijk wat bij jou de regels zijn en juist de eerste paar dagen zijn ze vaak nog erg gedwee en volgzaam omdat ze nog niet echt een idee hebben wat er van ze wordt verwacht. Ik heb dus juist de ervaring dat herplaatsers heel snel oppikken wat wel en niet mag, als je tenminste vanaf het eerste moment duidelijk bent.charley schreef:Wat heerlijk ik zie het nu al voor me hoe dat hier zal gaan als er een pup komt.Paisley schreef:Als je op je handen en knieën het tapijt zit te schrobben, binnensmonds vloekend, terwijl er een pup in je broekspijp hangt omdat ie wil spelen... Die ellende schept een band
Zou ik toch voor een volwassen hond/ herplaatser gaan ben ik bang dat het moeilijk is om de hond te corrigeren, een pup kun je denk ik makkelijker naar je hand zetten en gelijk aanleren wat wel en niet mag, of heb ik dit nu helemaal fout?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Zo ervaar ik dat niet. Ik vind het heeeel erg karakter afhankelijk. Je hebt meegaande honden en dwarsliggers en alles wat er tussenin zit.charley schreef:
De hond die ik vanaf pup heb (friese stabij) is een dwarsligger. Een veeleisende hond en ze heeft me af en toe echt tot wanhoop gedreven. Ik heb heel wat verwachtingen moeten bijstellen. Het heeft me twee jaar gekost om echt volmondig te kunnen zeggen dat het mijn droomhondje is. In die tijd ernaar toe heb ik vaak met mijn handen in het haar gezeten.
Mijn twee herplaatsers waren vanaf de eerste dag engeltjes
Mijn eerste herplaatser had overigens wel angstagressie ontwikkeld door een zeer gewelddadige aanpak bij haar vorige eigenaar, maar dat wist ik van te voren (het was de reden dat ze bij mij kwam) en was heel goed mee om te gaan. Ze schoot alleen in dr angst als je haar aan dr vorige eigenaar deed denken, en dat gebeurde heel weinig en kon ik voorkomen.

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik kan er nog niet echt over mee praten ben een nieuw bakken eigenaar van een Keesje maar ik weet wel dat ik er meer mijn handen vol aan heb dan al mijn Bullen en Kangal bij elkaar
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=311483
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=311483
-
charley
Bedankt voor jullie reacties, het maakt de keuze niet makkelijker
(ras en leeftijd).
Brigitte wat een prachtige honden heb je. Even een vraagje is jouw Keesje nog een puppy?
Brigitte wat een prachtige honden heb je. Even een vraagje is jouw Keesje nog een puppy?
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Dat is het kleinste schattige pluizige Keesmeisje van het forum
D Ik geloof een dwergkees..??
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
MiddenslagJits90 schreef:Dat is het kleinste schattige pluizige Keesmeisje van het forumD Ik geloof een dwergkees..??
-
Brigitte
- Zeer actief
Dank je wel, en ja Roosje is 11 wekencharley schreef:Bedankt voor jullie reacties, het maakt de keuze niet makkelijker(ras en leeftijd).

-
charley
Ahhhh ze is echt een schatje
, en heerlijk actief.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier hebben we volwassen herplaatsers en pups gehad... nooit meer een pup, niet alleen ivm het vele werk, verantwoording en toch wel aardig gebonden aan huis en oppas etc maar vooral ook omdat ik vind dat het echt niets toevoegt.
Alle volwassen herplaatsters hebben vrij makkelijk hun plekje gevonden en de "opvoeding"vond ik veel makkelijker.. en dan heb ik nog herplaatsers rechtstreeks vanuit een spaans asiel.
Ken inmiddels aardig wat mensen die die een jong volwassen of volwassen nederlandse herplaats hond hebben en dat zijn ook stuk voor stuk voorbeeldige en vooral leuke honden.
Goed opletten en kijken wat je wilt, niet over 1 dag ijs gaan ... kom je echt een leukerd tegen hoor.
Alle volwassen herplaatsters hebben vrij makkelijk hun plekje gevonden en de "opvoeding"vond ik veel makkelijker.. en dan heb ik nog herplaatsers rechtstreeks vanuit een spaans asiel.
Ken inmiddels aardig wat mensen die die een jong volwassen of volwassen nederlandse herplaats hond hebben en dat zijn ook stuk voor stuk voorbeeldige en vooral leuke honden.
Goed opletten en kijken wat je wilt, niet over 1 dag ijs gaan ... kom je echt een leukerd tegen hoor.
-
blondie
- Zeer actief
Ik heb dat dan weer heel anders ervaren. Mijn eerste hond die was 4 jaar oud toen ik hem kreeg. Ik kende hem wel vaag, vanaf de eerste keer dat ik hem ontmoette toen ruim 2 jaar oud was er eigenlijk een klik. Dat hij via een omweg destijds met 4 jaar bij mij is gekomen is een klein wonder maar het was na een week eigenlijk al duidelijk dat we elkaar volkomen begrepen.Paisley schreef:Ik vind het wel makkelijker om een band op te bouwen met een pup dan met een volwassen hond. Als je op je handen en knieën het tapijt zit te schrobben, binnensmonds vloekend, terwijl er een pup in je broekspijp hangt omdat ie wil spelen... Die ellende schept een band![]()
Bluf de tweede die met 2 1/2 jaar oud kwam had ik wat meer moeite mee. Ze was soms totaal niet wat ik verwacht had, maar na een tijdje toch ook wel mijn meisje. Al bleef de band anders dan die ik met mijn eerste hond had.
En met de pup, ik vind het nog steeds fijn dat ik van jongs af aan veel van hem heb meegekregen, dat hij hier is verder gegroeid en ik ken zijn gedragingen, ik heb ook een band met hem in de zin van een blik is genoeg, ook hij is er een die veel oogcontact maakt en grappen en grollen heeft. Maar ondanks dat hij als pup hier is gekomen tipt hij nog niet aan de natuurlijke vanzelfsprekendheid in contact die ik met Finn had.
En mijn vriend had dat overigens met Bluf. Mijn tweede hond. Zij was best eenkennig, en ik was dus wel de persoon naar wie ze wilde luisteren. Toen hij in mijn leven kwam merkte ik ook dat Bluf hem eigenlijk geweldig vond, en ik durfde ze gerust met hem mee te laten gaan.
Andersom is zijn hond behoorlijk aan mij gaan hangen, en eigenlijk ook wel veranderd sinds we met elkaar omgaan. Jol is denk ik dan mijn 3de herplaats hond
Niet geheel de hond waar ik zelf op zou vallen als ik had moeten kiezen, maar dat ze mij vertrouwd en graag ook bij mij is vind ik heel wat waard.
Voor mijzelf maakt het me wel duidelijk dat het niet echt een verschil is of je een wat oudere hond in huis neemt/haalt, of dat je een pup van jongs af aan meemaakt.
-
charley
Ik ga zeker niet over 1 dag ijs, wil eerst alles goed uitgezocht en op een rijtje hebben.jacq1970 schreef: Goed opletten en kijken wat je wilt, niet over 1 dag ijs gaan ... kom je echt een leukerd tegen hoor.
-
charley
Ik wil me toch nog meer gaan verdiepen in de middenslag Keeshond omdat het ras en omschrijvingen me het meeste aanspreken (ben verliefd op het ras geworden)
Ik ben nu op het internet aan het zoeken naar een betrouwbare kennel/ fokker alleen kom ik er niet echt uit. Ik kom voornamelijk informatie site's, Mplaats (honden/ puppy's zonder stamboom) of de Keeshond clup tegen.
Weten of kennen jullie betrouwbare kennels/ fokkers?
Ik ben nu op het internet aan het zoeken naar een betrouwbare kennel/ fokker alleen kom ik er niet echt uit. Ik kom voornamelijk informatie site's, Mplaats (honden/ puppy's zonder stamboom) of de Keeshond clup tegen.
Weten of kennen jullie betrouwbare kennels/ fokkers?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik weet toevallig van een nest witte middenslagjes in het noorden van het land. Volgens mij nog 1 teefje beschikbaar, maar misschien komt dat wat vroeg voor je? Kleine kennel, hebben slechts 1 teef en verder nog enkele hondjes van een ander ras. Nest is gefokt volgens de regels van de rasvereniging.
-
charley
Ik denk dat u de kennel uit Friesland bedoeld, zij heeft ook vlinderhondjes.Tamara/Bayko schreef:Ik weet toevallig van een nest witte middenslagjes in het noorden van het land.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Klopt.charley schreef:Ik denk dat u de kennel uit Friesland bedoeld, zij heeft ook vlinderhondjes.Tamara/Bayko schreef:Ik weet toevallig van een nest witte middenslagjes in het noorden van het land.
-
charley
Ik heb haar website via internet ( Nederlandse Keeshonden club ) gevonden.Tamara/Bayko schreef:Klopt.
Via deze site kwam ik in Nederland maar 2 middenslag Keeshond kennels tegen. Zijn er hier misschien hondenliefhebbers die ook nog andere betrouwbare kennels/ fokkers kennen?
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik ben sinds Roosje er al helemaal verslaafd aan, al kan ik haar soms wel achter het behang plakken
https://www.youtube.com/watch?v=zLx3_DR6vDU
https://www.youtube.com/watch?v=zLx3_DR6vDU