Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dr Woof en rabiës
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Dr Woof en rabiës
Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Inderdaad en het liefst zoveel mogelijk entingen in een keer erin. En in het boekje schrijven dat je na een jaar weer terug moet komen..sirene schreef:Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kiki is een paar maanden geleden ook ingeent door een da van Dr. Woof maar dat ging net als bij " normale" da's. Er werden mij vragen gesteld en het hart werd beluisterd enz. Chip werd ook gecontroleerd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben je nog altijd zelf bij.Omega schreef:Inderdaad en het liefst zoveel mogelijk entingen in een keer erin. En in het boekje schrijven dat je na een jaar weer terug moet komen..sirene schreef:Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.
Dat was geen entactie van Dr Woof dan neem ik aan?marian* schreef:Kiki is een paar maanden geleden ook ingeent door een da van Dr. Woof maar dat ging net als bij " normale" da's. Er werden mij vragen gesteld en het hart werd beluisterd enz. Chip werd ook gecontroleerd.
Oja, nu we het erover hebben. Ineens schiet het me te binnen. Bij de laatste entactie waar ik geweest (ook dr Woof) ben werd van alle dieren de chip gecontroleerd. Dus ook van de katten. Maar dat had ik dus eerder nooit meegemaakt.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja hoor, in een dierenwinkel.sirene schreef:Daar ben je nog altijd zelf bij.Omega schreef:Inderdaad en het liefst zoveel mogelijk entingen in een keer erin. En in het boekje schrijven dat je na een jaar weer terug moet komen..sirene schreef:Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.
Dat was geen entactie van Dr Woof dan neem ik aan?marian* schreef:Kiki is een paar maanden geleden ook ingeent door een da van Dr. Woof maar dat ging net als bij " normale" da's. Er werden mij vragen gesteld en het hart werd beluisterd enz. Chip werd ook gecontroleerd.

-
nomo
- Zeer actief
Morris heb ik vorige maand tegen rabiës bij Dr Woof laten enten. Keurig gekeken wat er aan de beurt zou zijn, ik wou zelf niet alles laten enten, alleen rabiës, dat was ook geen probleem. Was iemand voor me wiens hondje de cocktail kreeg en die noteerden ze ook netjes voor drie jaar.
Chip werd niet gecontroleerd, maar dat doet mijn vaste da ook niet.
Chip werd niet gecontroleerd, maar dat doet mijn vaste da ook niet.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan heb ik zeker een da getroffen die er anders over denkt want het entboekje werd nagekeken en er werd me niets aangeboden aan andere entingen. Nou waren die toevallig een aantal maanden eerder door mijn eigen da gegeven zodat ze ook niet nodig waren maar goed. Buiten dat was ik er zelf bij en had hij die ook niet moeten willen geven want dan was ik weg gegaan.Omega schreef:Inderdaad en het liefst zoveel mogelijk entingen in een keer erin. En in het boekje schrijven dat je na een jaar weer terug moet komen..sirene schreef:Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.

-
Lemuria
Bij Izzy wordt de chip ook nooit uitgelezen. De laatste keer dat dat gebeurde was toen ze gechipt werd als mini-puppy. Ik heb nooit een reader bij haar in de buurt gezien 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is iig niet de normale gang van zaken bij een dr Woof entactie. Da's in de rij staan met je ingevulde kaartje, boekje kijken, prik erin jassen en afrekenen. Eerst stond dat ook ergens in de voorwaarden of aankondiging. Geen check up. Je "mag" ook alleen maar met een gezond dier komen.marian* schreef:Ja hoor, in een dierenwinkel.sirene schreef:Dat was geen entactie van Dr Woof dan neem ik aan?marian* schreef:Kiki is een paar maanden geleden ook ingeent door een da van Dr. Woof maar dat ging net als bij " normale" da's. Er werden mij vragen gesteld en het hart werd beluisterd enz. Chip werd ook gecontroleerd.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Bij Dr.Woof.

-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
N
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nomo
- Zeer actief
Jeetje Marian, wat een rij! Hier was hij net het boekje aan het invullen van de vorige hond en toen was ik al aan de beurt. Helemaal niet wachten, alle tijd, nog even een praatje gemaakt, ben er langer geweest dan als ik voor een enting bij mijn da kom!
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Easy_Rider schreef:Nou, ik zou niet in zo'n rij willen staan. Ga dan toch echt liever op afspraak bij de dierenarts.
Mijn hond is overigens verzekerd en kan ik ook voor het enten 80% vergoed krijgen.
Nou ja, mijn hobby is het ook niet om in zo'n lange rij te staan maar aangezien het maar eens in de paar jaar gebeurt dat ik Kiki laat enten had ik het er wel voor over.nomo schreef:Jeetje Marian, wat een rij! Hier was hij net het boekje aan het invullen van de vorige hond en toen was ik al aan de beurt. Helemaal niet wachten, alle tijd, nog even een praatje gemaakt, ben er langer geweest dan als ik voor een enting bij mijn da kom!
Ze is wel verzekerd maar entingen zitten niet in het pakket en het scheelt me echt teveel om dit te laten schieten als Dr.Woof toch in de buurt is.
Na mij kwamen er nog veel meer mensen die dus echt letterlijk bijna buiten stonden te wachten.
*Edit: zin toegevoegd.

-
Neeltje
Maar een konijn vaccineren kost net zoveel als een hond? Ik geloof niet dat ik daar zoveel voor heb betaald bij mijn DA. En je betaalt bij Woof dan voor de grote of kleine vaccinatie evenveel?
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Klopt, gebeurt dus ook niet. Sowieso alleen nog rabies, de rest titeren en weil en kennelhoest krijgen ze niet.sirene schreef:Daar ben je nog altijd zelf bij.Omega schreef:Inderdaad en het liefst zoveel mogelijk entingen in een keer erin. En in het boekje schrijven dat je na een jaar weer terug moet komen..sirene schreef:Ik heb al op heel veel plekken in mijn "hondenleven" laten enten maar nog nooit is de chip gecontroleerd bij een enting.
Helaas zijn er nog veel mensen die niet weten en de DA geloven op hun blauwe ogen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hoe het met de prijs voor konijnen zit weet ik niet maar je betaalt sowieso alleen de enting van (bij die rabiës-enting dan) € 25,-Neeltje schreef:Maar een konijn vaccineren kost net zoveel als een hond? Ik geloof niet dat ik daar zoveel voor heb betaald bij mijn DA. En je betaalt bij Woof dan voor de grote of kleine vaccinatie evenveel?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het scheelde mij op één enting € 40,-.

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik ging altijd naar Dokter Woof maar sinds kort zit er in 'ons' tuincentrum Pets Health die voor dezelfde prijs entingen aanbieden, je gaat gewoon een spreekkamer in, hond wordthelemaal nagekeken alles gecontroleerd en pas geleden is Kat geent voor Rabies en toen plakte ze een doorzichtige sticker over het stickertje van de Rabies en dat was nu verplicht om fraude tegen te gaan. Sjon mag dinsdag weer voor zijn Rabies dus ben benieuwd of ze het dan weer doen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ben nog nooit bij Dr. Woof geweest, maar als ze volgend jaar de rabiës moet hebben ga ik er denk ik toch heen. Onze dierenarts heeft nog nooit de chip gecontroleerd, ook niet toen ik daar voor het eerst kwam.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Neeltje
Zoveel? Ik heb Lotje vorige week laten enten, kleine enting en was €36 kwijt.marian* schreef:Het scheelde mij op één enting € 40,-.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja want je betaalt geen consult.Neeltje schreef:Zoveel?.marian* schreef:Het scheelde mij op één enting € 40,-.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Het lijkt Angola wel
Alleen hebben we hier geen mooie dierenwinkels.
Hier gaat het ergens centraal in de verschillende wijken en dorpen, er worden 2 tafels opgezet, mensen met hond "netjes" in de rij (50-60 of meer). De DA vaccineert daar na 2 "secretarissen" die de papiertjes invullen (geen paspoorten hier).
Ik ben een keer secretaris geweest, geweldig leuk, het zijn vaak de kinderen die met de honden komen. Veel honden hebben dezelfde naam of geen naam die wordt dan ter plaatse verzonnen.
Toen we pas in Angola waren woonden we ook in een dorp far and away, Alex was daar erg populair, toen de vaccinatie campagne begon waren er plotseling vee honden die Alex heetten
Hier gaat het ergens centraal in de verschillende wijken en dorpen, er worden 2 tafels opgezet, mensen met hond "netjes" in de rij (50-60 of meer). De DA vaccineert daar na 2 "secretarissen" die de papiertjes invullen (geen paspoorten hier).
Ik ben een keer secretaris geweest, geweldig leuk, het zijn vaak de kinderen die met de honden komen. Veel honden hebben dezelfde naam of geen naam die wordt dan ter plaatse verzonnen.
Toen we pas in Angola waren woonden we ook in een dorp far and away, Alex was daar erg populair, toen de vaccinatie campagne begon waren er plotseling vee honden die Alex heetten
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
- mosquito1980
- Zeer actief
In Angola worden de honden niet gechipt, Vusi is wel gechipt maar alleen bij onze DA ingeschreven. Angola is niet "gekoppeld" aan een systeem. Ik heb zelf ook naar Virbac geschreven, die hebben beschreven hoe het in z'n werk gaat. Dat is zeker geen prioriteit hier.sbientje schreef:controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
Alex is nog in Zuid Afrika gechipt.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hahaha ik had het eigenlijk over Nederlandse DA's, dat het er in Angola iets anders aan toe gaat verbaast me nietmosquito1980 schreef:In Angola worden de honden niet gechipt, Vusi is wel gechipt maar alleen bij onze DA ingeschreven. Angola is niet "gekoppeld" aan een systeem. Ik heb zelf ook naar Virbac geschreven, die hebben beschreven hoe het in z'n werk gaat. Dat is zeker geen prioriteit hier.sbientje schreef:controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
- mosquito1980
- Zeer actief
sbientje schreef:hahaha ik had het eigenlijk over Nederlandse DA's, dat het er in Angola iets anders aan toe gaat verbaast me nietmosquito1980 schreef:In Angola worden de honden niet gechipt, Vusi is wel gechipt maar alleen bij onze DA ingeschreven. Angola is niet "gekoppeld" aan een systeem. Ik heb zelf ook naar Virbac geschreven, die hebben beschreven hoe het in z'n werk gaat. Dat is zeker geen prioriteit hier.sbientje schreef:controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
mosquito1980 schreef:In Angola worden de honden niet gechipt, Vusi is wel gechipt maar alleen bij onze DA ingeschreven. Angola is niet "gekoppeld" aan een systeem. Ik heb zelf ook naar Virbac geschreven, die hebben beschreven hoe het in z'n werk gaat. Dat is zeker geen prioriteit hier.sbientje schreef:controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
Zag zelfs toen ik op zoek ging naar import eisen nav je andere topic dat chippen ook voor import niet eens verplicht is bij jullie.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Theoretisch hoeft het geloof ik enkel geseald te worden in de nieuwe boekjes, maar mijn DA plakt ze inderdaad ook over de rabies enting in de oude boekjes.Brigitte schreef:Ik ging altijd naar Dokter Woof maar sinds kort zit er in 'ons' tuincentrum Pets Health die voor dezelfde prijs entingen aanbieden, je gaat gewoon een spreekkamer in, hond wordthelemaal nagekeken alles gecontroleerd en pas geleden is Kat geent voor Rabies en toen plakte ze een doorzichtige sticker over het stickertje van de Rabies en dat was nu verplicht om fraude tegen te gaan. Sjon mag dinsdag weer voor zijn Rabies dus ben benieuwd of ze het dan weer doen.
En om fraude tegen te gaan? Kat komt niet uit NL schreef je pas. Die had dus allang een gesealde rabies vaccinatie vt land van herkomst moeten hebben in haar EU paspoort van het land van herkomst ipv een Nederlands EU paspoort
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier is nog nooit de chip gecontroleerd...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- mosquito1980
- Zeer actief
Mijn DA vertelde me vorige week dat 90% van de dieren die van Namibia en Zuid Afrika komen geen enkel papier hebben, niet eens Rabiëscrutz schreef:mosquito1980 schreef:In Angola worden de honden niet gechipt, Vusi is wel gechipt maar alleen bij onze DA ingeschreven. Angola is niet "gekoppeld" aan een systeem. Ik heb zelf ook naar Virbac geschreven, die hebben beschreven hoe het in z'n werk gaat. Dat is zeker geen prioriteit hier.sbientje schreef:controleren jullie DAs nooit de chip? Hebben ze bij Pom al een paar keer gedaan, iig voor de rabies en ook toen ik voor haar een verklaring van reisgeschiktheid :') moest hebben. Zou wel moeten in mijn ogen, zeker voor rabiës
Zag zelfs toen ik op zoek ging naar import eisen nav je andere topic dat chippen ook voor import niet eens verplicht is bij jullie.
Meestal (te) kleine pups die met 4-5 weken al bij de moeder zijn weg getrokken