Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen inwerking Chemische Castratie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Ervaringen inwerking Chemische Castratie

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Zijn er meer waarbij de castratie chip heel lang de tijd nodig had om te gaan werken?

Nu zitten we aan het begin van de 10e week, en zie van de chip nog niks. In die zin, geen kleiner geworden testikels, drupt nog steeds en gedrag is nog nagenoeg hetzelfde. Nu verwacht ik geen wonder, maar volgens mij werkt hij dus gewoon nog niet. 4e en 5e week was hij wel echt een draak en wat "heftiger". Dat is nu weer weg maar volgens mij is er verder nog niks gebeurd.

Nu zei de dierenarts naderhand dat ze misschien beter de 1 jaar werkende chip had kunnen zetten, en niet de 6 maanden. Op een grote hond zou de 6 maanden chip meer tijd nodig kunnen hebben om in te werken, en heeft me verteld dat ik toch even moet wachten of ik nog resultaat ga zien met ruim 12 weken... Ik ben nu een beetje bang dat hij gewoon niet werkt.

Plaatsing chip had verschillende redenen, zal het even kort neerzetten voor de duidelijkheid (absoluut niet over een nacht ijs gegaan!)

- Trainen is nagenoeg onmogelijk. Zodra er op het veld een teef aanwezig is, kan je een biefstuk neergooien en dan nog ziet hij hem niet. Heel de winterperiode ging het wel redelijk, maar het lijkt direct weer bal te zijn zodra de buur-teef loops word....
En dat terwijl we net wilden starten met een sport... balen! Gaat nu ook op het trainingsveld motten met reuen als er ook een teef loopt.
- Hij eet dan ook gelijk een dag of 4 niet. Op zich geen probleem, maar hij valt gelijk zoveel af. Gelukkig heeft hij al veel reserves (niet dus) :roll: en gaat met gemak van 32 naar 27 kilo in 1 week!
- Heel de flat geniet van zijn prachtige serenades :lol1:
- Word ongelofelijk nerveus buiten als er een teefje is geweest voor ons.
- Nu is het dus zo erg, dat hij al het bovengenoemde ook heeft als IK ongesteld word. Ik word aangezien als loopse teef dus iedere maand... maakt het niet makkelijker.
- Voor een lange periode een aantal gedragstherapeuten in de arm genomen, maar ondanks dat hij wat verbeterde komen zij ook niet veel verder. De aandacht krijgen is erg moeilijk.
- En het standaard schuimbekken/klapperen bij elke teef (en soms reu) en dan dik in de ankers zodat ik niet normaal verder kan lopen haha... geen gezicht. Dit is niet de reden voor castratie, maar als dat minder word ben ik toch wel een beetje blij :)

Kortom, we konden niet meer doen wat we leuk vonden (trainen/sport) en ik kreeg mijn eerste klacht van de buur dat ze de hond zoveel hoorden zingen. Ik wilde niet direct een volledige castratie (en eigenlijk helemaal niet) maar dit lijkt me toch deels wel een hormonen kwestie.

Ervaringen welkom!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ervaringen inwerking Chemische Castratie

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vraag me af of de chip wel goed gezet is dan? Misschien is er mis geprikt ofzo?
Dat je niet het gewenste effect ziet okee, maar niks kan haast niet. Zijn testikels zouden echt wel gekrompen moeten zijn. Ik zou voor de gein eens zijn sperma laten testen. Is het suprelorin wat je hebt laten zetten?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik lees trouwens juist dat een langwerkende chip (12mnd) pas later werkt (dus met max. 12 wkn resultaat). Maar jij hebt een kortwerkende dan zou na 6 tot 9 wkn onvruchtbaarheid moeten optreden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
TheLovelyBitch
Actief

Als dat zo is, betekend onvruchtbaarheid dan ook gelijk gedragsverandering? Of hij vruchtbaar is weet ik nu zo 1,2,3 niet natuurlijk, maar kan loshangen van de gedragsverandering lijkt mij.
Ja de Suprelorin. De dierenarts zei gelijk dat het wel eens langer kon duren maarja... heb nu toch al aardig geduld gehad lijkt me. Misschien indd zijn sperma maar laten testen als hij na die 12 weken nog niks vertoont.

(Ik neem aan dat de testikels echt duidelijk veranderen? Als er al verschil zou zijn is dat namelijk nihil...)
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Maar goed, je had tussen 6 en 9 weken gelezen? Dan kan ik natuurlijk nu nog op het randje zitten... nu begint de 10e week. Geduld is een schone zaak haha.
Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Bij mij zag ik juist heel snel resultaat bij Chef. Ik heb die van 6 maanden.
TheLovelyBitch
Actief

JustJoyce schreef:Bij mij zag ik juist heel snel resultaat bij Chef. Ik heb die van 6 maanden.
Zou het uit maken hoe groot ze zijn? Nykai is natuurlijk ongeveer 30 kilo.

Ik denk wel zeker te weten dat hij erin zit, want de 4e en 5e week was het wel veel erger dan normaal....
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik heb bij Flynn de eerste keer met een half jaar chip ook niks gezien. Na 5 maanden hebben we de tweede chip laten zetten, en toen begon hij plotseling wel te werken. Binnen 6 weken was zijn gedrag compleet anders en zijn testikels duidelijk gekrompen, waarbij dat na de eerste chip totaal niet was.
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Bowie heeft nu z'n 3e suprelorin chip en deze laatste keer duurde het ook ongeveer 10 weken voordat ik verschil zag in zijn gedrag. De eerste twee keer merkte ik na een week of 6 al verschil. Waar dat in zit, geen idee. Ik laat hem nu binnenkort echt castreren.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem heeft ook de 6 maanden chip gekregen. Eerst weken werd het heel veel erger maar met 6 a 8 weken was het wel bekeken: kleinere ballen en veel minder heftig gedrag.
Als de chip helemaal niet gaat werken zou ik toch eens verder kijken. Toch raar als de testosteron zo hoog blijft ondanks een chip?
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Ja weetje, klinkt misschien stom maar wil zoiezo nog afwachten... want die 120 euro nog eens herhalen zo vlak erachteraan vind ik wel heel wat. Dus ik wacht in ieder geval af tot ruim 12 weken, dan maar even bespreken wat we doen. Nog een keer een chip, of volledig... maar liever niet natuurlijk!
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Ayronna schreef:Ik heb bij Flynn de eerste keer met een half jaar chip ook niks gezien. Na 5 maanden hebben we de tweede chip laten zetten, en toen begon hij plotseling wel te werken. Binnen 6 weken was zijn gedrag compleet anders en zijn testikels duidelijk gekrompen, waarbij dat na de eerste chip totaal niet was.
Pfff... nou hoop dat die van mij nog gaat werken maar gewoon laat is, en anders maar even kijken of we de chip zullen herhalen.
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

pioenroos schreef:Diem heeft ook de 6 maanden chip gekregen. Eerst weken werd het heel veel erger maar met 6 a 8 weken was het wel bekeken: kleinere ballen en veel minder heftig gedrag.
Als de chip helemaal niet gaat werken zou ik toch eens verder kijken. Toch raar als de testosteron zo hoog blijft ondanks een chip?
Pffff het is ook wel balen... vind het een beetje te duur om er alvast nog 1tje in te knallen :O:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Bij een Ierse Wolfshond die ik ken heeft het geen enkel effect gehad, geen gekrompen testikels en nog steeds achter alle teven aan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
TheLovelyBitch
Actief

Belle schreef:Bij een Ierse Wolfshond die ik ken heeft het geen enkel effect gehad, geen gekrompen testikels en nog steeds achter alle teven aan.
En daarna alsnog gecastreerd? Of gewoon zo gelaten?
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

TheLovelyBitch schreef:
Belle schreef:Bij een Ierse Wolfshond die ik ken heeft het geen enkel effect gehad, geen gekrompen testikels en nog steeds achter alle teven aan.
En daarna alsnog gecastreerd? Of gewoon zo gelaten?
Volgens mij gaan ze hem nog wel laten castreren.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zijn veel teven loops nu... uitzitten een optie?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
TheLovelyBitch
Actief

Badu schreef:Zijn veel teven loops nu... uitzitten een optie?
Tsja... dat is best een optie, maar kan praktisch niet met hem naar buiten nu. En dus ook niet als ik zelf "loops" ben. En aangezien dat elke maand is, is dat echt wel een ding. Hij verdedigt me dan echt alsof ik een teef ben, en is nerveus en jankerig. Is dat 2 keer per jaar dan had ik dat echt geen probleem gevonden, maarja, bij mij is dat elke maand... Heb alleen maar intacte reuen gehad en nooit een probleem. Dit is eigenlijk de eerste die zo extreem is erin, en zo erg reageert ook op mij.

Dus zit echt in dilemma... heb het bij geen van mijn 4 reuen hiervoor overwogen, maar daar heb ik het eigenlijk nooit zo gemerkt! Pppfffff....
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Maar ga zoiezo nog wel de 12 weken ruim uitzitten zoals de dierenarts aangaf. Daarna ga ik dan wel in gesprek met ze over hoe of wat... zij kennen hem ook heel goed dus vertrouw ook op hun oordeel. Stiekem hoop ik dat de chip gewoon nog gaat werken... dan zie ik tenminste of dat uberhaupt iets doet!
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

TheLovelyBitch schreef:
Tsja... dat is best een optie, maar kan praktisch niet met hem naar buiten nu. En dus ook niet als ik zelf "loops" ben. En aangezien dat elke maand is, is dat echt wel een ding. Hij verdedigt me dan echt alsof ik een teef ben, en is nerveus en jankerig. Is dat 2 keer per jaar dan had ik dat echt geen probleem gevonden, maarja, bij mij is dat elke maand... Heb alleen maar intacte reuen gehad en nooit een probleem. Dit is eigenlijk de eerste die zo extreem is erin, en zo erg reageert ook op mij.

Dus zit echt in dilemma... heb het bij geen van mijn 4 reuen hiervoor overwogen, maar daar heb ik het eigenlijk nooit zo gemerkt! Pppfffff....
Hij reageert op jou? Echt waar?
Afbeelding

TheLovelyBitch
Actief

Badu schreef:
TheLovelyBitch schreef:

Hij reageert op jou? Echt waar?
Ik zou willen dat ik een grapje maakte.... daarom zeg ik, het is naar mijn ervaring echt extreem! :O:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb ook een reu gekend die op menstruerende dames reageerde. Echt ontzettend vervelend, je wist precies wie er ongesteld was :schrik:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Mijn reuen vinden iedere dame leuk... ongesteld of niet. Soms gênant :schrik:

Meestal groeien ze over gekkigheid heen... is mijn ervaring.
Afbeelding

TheLovelyBitch
Actief

Gollum schreef:Ik heb ook een reu gekend die op menstruerende dames reageerde. Echt ontzettend vervelend, je wist precies wie er ongesteld was :schrik:
Ja erg he... krijg je ook niet afgeleerd. Hij gaat heel de dag rond me heen lopen zeuren en "neusfluiten". Echt geen gezicht! Nog nooit opgevallen dat hij het ook bij andere dames merkt, maar dat zal vast wel!
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Badu schreef:Mijn reuen vinden iedere dame leuk... ongesteld of niet. Soms gênant :schrik:

Meestal groeien ze over gekkigheid heen... is mijn ervaring.
Ja, in principe was mijn plan ook de chip een half jaar, concequent trainen en dan hopen dat hij er dan wat makkelijker doorheen gaat. Dan zou hij namelijk bijna 3 jaar zijn. Maarja, dan moet die chip wel werken! :ugh:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ja, bij Lou begon het pas na 10 weken te werken!
Dierenarts was heel verbaasd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

TheLovelyBitch schreef:
Gollum schreef:Ik heb ook een reu gekend die op menstruerende dames reageerde. Echt ontzettend vervelend, je wist precies wie er ongesteld was :schrik:
Ja erg he... krijg je ook niet afgeleerd. Hij gaat heel de dag rond me heen lopen zeuren en "neusfluiten". Echt geen gezicht! Nog nooit opgevallen dat hij het ook bij andere dames merkt, maar dat zal vast wel!
Het was vooral leuk in de zomer, hup zo die neus onder het rokje :schrik:

Ik hoop dat de chip alsnog gaat werken!
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Bij Kalev die ook zo'n 30 KG weegt zag ik zijn ballen na 3 weken al kleiner worden en zijn gedrag werd ook in razend tempo een stuk rustiger.
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Leonie. schreef:Ja, bij Lou begon het pas na 10 weken te werken!
Dierenarts was heel verbaasd.
Het kan dus nog... blijf nog maar hoop houden dan!
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

heimwee schreef:Bij Kalev die ook zo'n 30 KG weegt zag ik zijn ballen na 3 weken al kleiner worden en zijn gedrag werd ook in razend tempo een stuk rustiger.
Oh dat is wel snel, de da had me verteld dat het zeker 6 weken kon duren... dus daar was ik wel op voorbereid. Maar wachten duurt lang! Laat je hem volledig castreren of niet? Was je tevreden met de werking van de chip?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”