Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leonie. schreef:Hoe lang duurt het voor een fokker weet of een dekking geslaagd is?
Betrouwbaar echoën kan vanaf dag 30, dan heb je zekerheid. Voor die tijd is het gissen, al is de ene teef er duidelijker in dan de ander.
Maarrrr er is gedekt dus? Dan wordt het nu spannend!
Maeve schreef:
Als het goed is wel ja. Loopsheid is voorbij in elk geval. Maar ik zat dus te denken, waarschijnlijk laat de fokker pas wat horen als ze er zeker van is dat het gelukt is. Weet niet wat gebruikelijk is, want bij de voorgaande drie nestjes waar ik op de lijst stond is het nooit tot dit punt gekomen
Maeve schreef:
Als het goed is wel ja. Loopsheid is voorbij in elk geval. Maar ik zat dus te denken, waarschijnlijk laat de fokker pas wat horen als ze er zeker van is dat het gelukt is. Weet niet wat gebruikelijk is, want bij de voorgaande drie nestjes waar ik op de lijst stond is het nooit tot dit punt gekomen
Ik mailde de mensen op de wachtlijst om ze te informeren over de loopsheid, een geslaagde dekking en daarna de echo. Maar weet dat er ook mensen zijn die pas iets laten horen als het zeker is inderdaad.
Thomas schreef:We gaan onverwachts toch voor een reutje.
Hugo, gaan we 'm noemen.
Hugo en Bailey.
Perfect
Vanwaar nu de keuze voor een reu trouwens? Al geef ik je geen ongelijk hoor, reuen zijn leuk. En de combi reu teef al helemaal
Opzich is met Bailey zowel een reu als een teef wel een goede combi. Maar het is wel leuk om een 'koppeltje' te hebben denk ik.
Daarnaast zou ik het teefje graag intact willen houden, maar moeders wil dat niet. En aangezien ik er echt 50/50 in stond of ik nou een reu of een teef wilde, zijn we om die reden voor een reu gegaan.
Natuurlijk is het ook wel leuk dat een reu over het algemeen net iets meer voor je wil werken.
Maeve schreef:Ik mailde de mensen op de wachtlijst om ze te informeren over de loopsheid, een geslaagde dekking en daarna de echo. Maar weet dat er ook mensen zijn die pas iets laten horen als het zeker is inderdaad.
Net een mailtje gehad dat de dekking twee weken geleden is geweest
Thomas schreef:We gaan onverwachts toch voor een reutje.
Hugo, gaan we 'm noemen.
Hugo en Bailey.
Perfect
Vanwaar nu de keuze voor een reu trouwens? Al geef ik je geen ongelijk hoor, reuen zijn leuk. En de combi reu teef al helemaal
Opzich is met Bailey zowel een reu als een teef wel een goede combi. Maar het is wel leuk om een 'koppeltje' te hebben denk ik.
Daarnaast zou ik het teefje graag intact willen houden, maar moeders wil dat niet. En aangezien ik er echt 50/50 in stond of ik nou een reu of een teef wilde, zijn we om die reden voor een reu gegaan.
Natuurlijk is het ook wel leuk dat een reu over het algemeen net iets meer voor je wil werken.
ik wilde graag een teefje ook, maar ben superblij met de combi die ik nu heb. Het is echt leuk om te zien, net zo'n getrouwd stelletje Karel is echt zo'n goeie sul, sowieso wel maar voor Pom nog veel erger. Hij laat echt alles van haar toe, hij stapt zelfs weg van zijn etensbak als zij meer wil eten hahaha. Extreem lief om te zien hoe ze met elkaar omgaan vind ik.
Wilbur (Rupert? Paddy? Archibald?) komt volgende maand!
Hij heeft gisteren zijn rabies gehad, wordt binnenkort gecastreerd (hoort er helaas bij) en mag dan volgende maand mee op transport naar Nederland!
JBK schreef:Wilbur (Rupert? Paddy? Archibald?) komt volgende maand!
Hij heeft gisteren zijn rabies gehad, wordt binnenkort gecastreerd (hoort er helaas bij) en mag dan volgende maand mee op transport naar Nederland!
https://www.youtube.com/watch?v=ui1FlFtzM7w doet me hier aan denken. Prinselijke naam met 26 toevoegingen Zijne koninklijke hoogheid Wilbur Rupert Paddy Archibald van de Ierse laaglanden tot de Neerlandse veengronden ofzoiets
https://www.youtube.com/watch?v=ui1FlFtzM7w doet me hier aan denken. Prinselijke naam met 26 toevoegingen Zijne koninklijke hoogheid Wilbur Rupert Paddy Archibald van de Ierse laaglanden tot de Neerlandse veengronden ofzoiets
Rupert komt er al in voor, Reginald staat ook in de shortlist, en goeie suggesties komen er voorbij
Hier zijn wat knopen doorgehakt (eindelijk....) en ik heb besloten nog een jaartje te wachten. Sta nu op de lijst bij iemand en als alles goed gaat mag ik hier rond/na de zomer van 2017 een pup verwelkomen
veertje schreef:Leuk weer al die mensen in afwachting
Hier zijn wat knopen doorgehakt (eindelijk....) en ik heb besloten nog een jaartje te wachten. Sta nu op de lijst bij iemand en als alles goed gaat mag ik hier rond/na de zomer van 2017 een pup verwelkomen
veertje schreef:Leuk weer al die mensen in afwachting
sterilisatie geen optie?
Vinden ze teveel gedoe en ergens snap ik dat wel.
Hij is gelukkig niet super jong meer en ik wist het van te voren...