Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tielse BOA's gaan incognito.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Tielse BOA's gaan incognito.

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Tja, dan is het bij jullie beter geregeld dan hier!

Het aantal echte hondenpoep bakken zijn drastisch weinig en werd laatst nog net niet fysiek aangevallen door iemand die het belachelijk vond dat ik het zakje met Duke zijn afval in een gewone straat prullenbak gooide. :roll:

Wat dat betreft kan de gemeente heel wat meer doen, en dat voor een van de duurdere hondenbelasting gemeentes van Nederland.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shiloh86 schreef:Tja, dan is het bij jullie beter geregeld dan hier!

Het aantal echte hondenpoep bakken zijn drastisch weinig en werd laatst nog net niet fysiek aangevallen door iemand die het belachelijk vond dat ik het zakje met Duke zijn afval in een gewone straat prullenbak gooide. :roll:

Wat dat betreft kan de gemeente heel wat meer doen, en dat voor een van de duurdere hondenbelasting gemeentes van Nederland.

:mrgreen: Hier word je gecomplimenteerd met het opruimen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:Hier ligt zelden hondenpoep in de wijk , laat staan zwerfafval.
Ik vind het laten liggen van poep op plaatsen waar mensen er in kunnen staan ook asociaal en je afval overal neerdonderen zo mogelijk nog erger.
Bij Hoofddorp hadden wij een leuke uitlaatplaats gevonden , lekker rustig ook op zondag die is gewoon afgesloten vanwege de grote hoeveelheden afval die mensen daar op de parkeerplaatsen kwamen dumpen.
Rot lekker op met je zooi , ik kan me dus totaal niet druk maken als dat streng beboet word.
Door wie en hoe zal me een worst wezen.
Dat zie ik veel bij een bepaalde straat [ buitengebied en aan de rand van natuurgebied] in Veenendaal waar gewoon vuilniszakken gedumpt worden en het gekke is dat je het om de hoek gratis kunt inleveren bij de vuilstort.
Vlakbij was een keer taxus snoeiafval in de berm gedonderd alleen jammer dat de koeien er bij jonden komen en er 5 overleden zijn.
Bizar toch , zo reed ik ooit eens achter iemand die midden op de snelweg zijn raam opendeed om er vervolgens een grote zak Mc Donalds troep uit te gooien :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Shiloh86 schreef:Tja, dan is het bij jullie beter geregeld dan hier!

Huh waarom zou het niet in de afvalbak mogen? :denken:
Verwachten ze dat je er lekker een uur mee rond gaat lopen om het thuis weg te gooien. :Q:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Shiloh86
Zeer actief

Tineke schreef:
Bizar toch , zo reed ik ooit eens achter iemand die midden op de snelweg zijn raam opendeed om er vervolgens een grote zak Mc Donalds troep uit te gooien :roll:

:mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:Hier ligt zelden hondenpoep in de wijk , laat staan zwerfafval.
Ik vind het laten liggen van poep op plaatsen waar mensen er in kunnen staan ook asociaal en je afval overal neerdonderen zo mogelijk nog erger.
Bij Hoofddorp hadden wij een leuke uitlaatplaats gevonden , lekker rustig ook op zondag die is gewoon afgesloten vanwege de grote hoeveelheden afval die mensen daar op de parkeerplaatsen kwamen dumpen.
Rot lekker op met je zooi , ik kan me dus totaal niet druk maken als dat streng beboet word.
Door wie en hoe zal me een worst wezen.
Dat zie ik veel bij een bepaalde straat [ buitengebied en aan de rand van natuurgebied] in Veenendaal waar gewoon vuilniszakken gedumpt worden en het gekke is dat je het om de hoek gratis kunt inleveren bij de vuilstort.
Vlakbij was een keer taxus snoeiafval in de berm gedonderd alleen jammer dat de koeien er bij jonden komen en er 5 overleden zijn.
Dat had je waar ik voorheen woonde ook. Kregen daar een chip in de container en je betaalde per kg. Met als gevolg dat de helft van de klikos bijna nooit meer buiten stonden en er een enorme berg afvalzakken in t natuurgebied kwam te liggen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Shiloh86 schreef:Wat ik dus stiekem ook wel krom vind is dat we prima verteerbare stront opruimen met mega zwaar schadelijk voor het milieu plastic zakjes...

En intussen in de winkels voor een plastic zakje laten betalen, om het gebruik van plastic zakjes te minderen....

Ik zeg niet dat we niet hoeven op te ruimen hoor, maar milieu technisch gezien, vind ik het allemaal erg krom.

En zeg niet, gebruik dan papier/karton... want van papier en bomen hebben we ook geen oneindige hoeveelheid en is uiteindelijk misschien wel net zo schadelijk.
Daarom hergebruik ik zelf zakjes van brood, groenten etc. Ook al kan ik gratis echte poepzakjes pakken.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Shiloh86 schreef:
Tineke schreef:

:mrgreen:
Ha ha er zit wel een MC Donalds zak bij volgens mij op het laatst. Mijn kinderen hebben wel een een peukje opgepakt en vriendelijk terug gegeven aan de weggooier onder het mom van u heeft wat laten vallen. Dat pakte ze dan trouwens wel aan hoor :mrgreen: Toch is het denk ik simpelweg een kwestie van aanleren. Mijn kleinkinderen gooien nooit wat op straat , ze weten niet beter dan dat vuil in de afvalbak gaat en hondenpoep , indien het ergens ligt waar het overlast geeft, een poepzakje in gaat.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

dagmar88 schreef:
Shiloh86 schreef:Wat ik dus stiekem ook wel krom vind is dat we prima verteerbare stront opruimen met mega zwaar schadelijk voor het milieu plastic zakjes...

En intussen in de winkels voor een plastic zakje laten betalen, om het gebruik van plastic zakjes te minderen....

Ik zeg niet dat we niet hoeven op te ruimen hoor, maar milieu technisch gezien, vind ik het allemaal erg krom.

En zeg niet, gebruik dan papier/karton... want van papier en bomen hebben we ook geen oneindige hoeveelheid en is uiteindelijk misschien wel net zo schadelijk.

Hoe komen mensen er bij dat die poep prima verteerbaar is? Vleeseterspoep is dat helemaal niet en zéker niet in de hoeveelheden waarop het hier op geconcentreerde plaatsen neergekwakt wordt.
De zakjes die ik gebruik (luierzakjes) zijn biologisch afbreekbaar.
Nou, de kraaien lusten er wel pap van.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Als ze nu heel veel meer prullenbakken hiervoor neerzetten dan gooi ik het er met liefde in. Maar ik ga geen uur lopen met een zakje stront. Dan maar een boete.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Arnhem heeft 4 jaar geleden zo ongeveer alle afvalbakken verwijderd, behalve bij winkelcentra enzo. Daar staan ze dus nog en op plekken waar bewoners of gebouwbeheerders ze zelf onderhouden en legen.
Verder is er voor de ondergrondse containers een pasjessysteem ingevoerd zodat alleen bewoners met een pasje daar gebruik van kunnen maken.
Omdat daar veel klachten over kwamen is er bij een aantal containers een zwerfafvalklep gemonteerd zodat dat daar nog in kan maar omdat die niet op mijn route staan loop ik dus als een van de weinigen hier regelmatig een stuk met een vol zakje in mijn hand.
Of met 2, want Kiki doet het vaak in 2 delen :blauwoog:
Poepbakken kennen we hier dus niet, laat staan dat je zakjes uit zo'n ding kunt halen. Ik hergebruik dus ook vaak oude broodzakken enz.
Ik ben trouwens in 4 jaar tijd één keer aangesproken door een stadswacht (die ik hier toen voor het eerst en het laatst zag) die me duidelijk ook wilde pakken en op haar neus keek toen ik een zakje kon tonen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je kunt het bezopen vinden, maar zolang er massa's mensen zijn die het niet nodig vinden de drol van hun hond op de stoep op te ruimen zijn ze hard nodig. En ja, incognito, want ze zijn wel zo hypocriet als er politie of stadwacht in zicht is het op te ruimen, maar anders, ho maar. Ik trap niet graag in een drol als ik de voordeur uit ga.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Neeltje schreef:Je kunt het bezopen vinden, maar zolang er massa's mensen zijn die het niet nodig vinden de drol van hun hond op de stoep op te ruimen zijn ze hard nodig. En ja, incognito, want ze zijn wel zo hypocriet als er politie of stadwacht in zicht is het op te ruimen, maar anders, ho maar. Ik trap niet graag in een drol als ik de voordeur uit ga.
Nog geen reden om dan als BOA ook achterbaks te zijn.
Moet je toch helemaal niet willen , net wat Cleva al zegt , beetje achter het ijzeren gordijn praktijken. En eenmaal de deur open voor dat soort praktijken volgen er wel meer en dan is de ene helft de andere helft aan het bespieden en verraden.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Als het alleen voor het niet opruimen van de poep was, zou ik het nog een béétje kunnen begrijpen. Maar ze doen het dus net zo goed (incognito) om mensen te betrappen die hun hond letterlijk 10 meter buiten het officiële losloopgebied loslaten te bekeuren. Of, zoals ik hierboven aanhaalde, honden die een rondje op een verlaten maar 'verboden' veld rennen :roll:

Dit is het bord dat bij dat veld staat trouwens. Je zou denken dat het betekent dat je je hond daar niet mag laten poepen maar dat rennen wel mag... iemand die dat weet? Ik bedoel, er zijn toch ook duidelijke verbodsborden met een rode rand eromheen?

Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ja. Het is goed dat plastic gerecycled wordt. Maar, het blijft vervolgens plastic afval, om iets op te ruimen dat gewoon verteerd. Hoe je het ook wendt of keert.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Neeltje schreef:Je kunt het bezopen vinden, maar zolang er massa's mensen zijn die het niet nodig vinden de drol van hun hond op de stoep op te ruimen zijn ze hard nodig. En ja, incognito, want ze zijn wel zo hypocriet als er politie of stadwacht in zicht is het op te ruimen, maar anders, ho maar. Ik trap niet graag in een drol als ik de voordeur uit ga.
gaat het er nou om dat die poep opgeruimd wordt of dat die boze aso's een boete krijgen? het resultaat is hetzelfde hoor, volgende keer laten ze het gewoon weer liggen..

Je zou kunnen zeggen dat bekeuren juist zorgt voor meer poep, want als je al een boete gehad hebt ga je die drol ook niet meer opruimen ;)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

sbientje schreef:
gaat het er nou om dat die poep opgeruimd wordt of dat die boze aso's een boete krijgen? het resultaat is hetzelfde hoor, volgende keer laten ze het gewoon weer liggen..

Je zou kunnen zeggen dat bekeuren juist zorgt voor meer poep, want als je al een boete gehad hebt ga je die drol ook niet meer opruimen ;)
Nou, kennelijk werkt het juist niet averechts. In andere landen zijn de boetes zo verschrikkelijk hoog (zie ook de post van Renée over Engeland) dat mensen het wel uit hun bolle hoofd laten om het te laten liggen.
Verschrikkelijk kinderachtig, geef ik direct toe, dat het gros van de mensen alleen bereid zijn hun rotzooi op te ruimen als er een enorme boete tegenover staat als ze het niet doen.
Je hóópt dat je medemens een inherent gevoel van fatsoen heeft die hem noopt zijn zooi achter z'n derrière op te ruimen, maar kennelijk werkt het niet zo.
Tja, dan maar een zootje BOA's inhuren. Van mij mogen ze de boetes nog vertienvoudigen ook. Niet alleen voor het laten liggen van hondenpoep maar voor het afval op straat gooien in het algemeen.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

lieke schreef:
sbientje schreef:

Nou, kennelijk werkt het juist niet averechts. In andere landen zijn de boetes zo verschrikkelijk hoog (zie ook de post van Renée over Engeland) dat mensen het wel uit hun bolle hoofd laten om het te laten liggen.
Verschrikkelijk kinderachtig, geef ik direct toe, dat het gros van de mensen alleen bereid zijn hun rotzooi op te ruimen als er een enorme boete tegenover staat als ze het niet doen.
Je hóópt dat je medemens een inherent gevoel van fatsoen heeft die hem noopt zijn zooi achter z'n derrière op te ruimen, maar kennelijk werkt het niet zo.
Tja, dan maar een zootje BOA's inhuren. Van mij mogen ze de boetes nog vertienvoudigen ook. Niet alleen voor het laten liggen van hondenpoep maar voor het afval op straat gooien in het algemeen.
ja maar dan hebben we het over een ander land met hoge boetes. Ik denk niet dat de gemiddelde aso het gaat opruimen na 1 boete van 140 euro. De controle is ook niet zo heel intensief natuurlijk..
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sbientje schreef:
lieke schreef:
sbientje schreef:

ja maar dan hebben we het over een ander land met hoge boetes. Ik denk niet dat de gemiddelde aso het gaat opruimen na 1 boete van 140 euro. De controle is ook niet zo heel intensief natuurlijk..
het staat en valt ook hier met controles hoor.
het is altijd te zien als die er net zijn geweest, duurt dat weer langer dan vind je ook hier overal hondenpoep.
zwerfvuil is ook hier alomtegenwoordig, maar ik geloof niet dat daarop gecontroleerd wordt, laat staan dat daar boetes voor gegeven worden.

en het is echt zo onnodig want er staan overal hondenpoepafvalbakken naast de prullenbakken voor gewoon vuil.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Overlast ook. Een drol op straat.
Het gaat helemaal niet om overlast. Het is een twistje over wie de beste mores heeft. Dat doen Farizeeërs nogal graag.

Wel met een duidelijk zichtbaar zakje aan de riem geknoopt rond paraderen maar thuis de ouwe batterijen in de groentenkliko gooien want dat ziet toch niemand.

Ik moest er altijd zo om lachen dat Amsterdam jarenlang hondenpoep als volksergernis numero 1 heeft gebracht.
Niet het jattende gajes, niet de levensgevaarlijke Canadezen op fietsen. Niet dat je 13 kilometer van je huis moet parkeren. Niet de junkenkots in je portiek. Nee, hondenpoep.
Schei toch uit.

Nee, het gaat niet om Farizeeërs. Het gaat er om dat er maar heel weinig mensen zijn die staan te juichen als ze 's morgens vroeg op weg naar hun werk met hun goeie schoenen hun tuinhek of -poort uitstappen en in een al dan niet vers gedraaide bolus van Fikkie op de hoek gaan staan.
Of dat je je peuter in de zandbak van de speeltuin laat spelen en Pietje kraaiend van pret in de drollen van de buurhonden of de beschimmelde resten van de Mac zit te graaien.
Kleine kwaliteit is namelijk ook heel belangrijk voor de leefbaarheid van de buurt.
En in mijn buurt zie ik geen fietsende Canadezen. Of junkenkots. Maar wel die dampende Bonzohopen of weggegooid afval net buiten mijn tuin. En omdat ik dus kennelijk een Farizeeër ben, sta ik dus (binnensmonds profaniteiten prevelend) wekelijks na mijn werk de zooi van een ander op te ruimen.
En dan ben ik ook vals genoeg om vroom te hopen dat diezelfde hufters eens een keer een BOA tegen het onfatsoenlijke lijf lopen en een fikse boete krijgen.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Het gaat helemaal niet om overlast.
Natuurlijk wel. Mensen met rolstoelen die erdoorheen rijden, kinderwagens die erdoor zooien. Kinderen die thuis komen met hun schoenen vol stront en dan even fijn over de vaste vloerbedekking naar de koelkast struinen voor een mierzoet drankje.
De hondenpoep an sich maakt mij ook geen reet uit hoor. Maar het hangt er wel van af waar het ligt. En als jouw hond het niet op kan houden en het midden op de stoep deponeert vind ik het niks met vooroorlogse achterlijke mores te maken hebben als je het even opraapt :19:
Ik raap het ook op. Ik vind ook dat je dat moet doen.
Ik vind alleen niet dat je als overheid alle registers open hoeft te trekken om zo'n futiliteitje te bestrijden.

Het is ergerlijk. Afhankelijk van je eigen so zelfs aso maar je moet niet gaan doen alsof het crimineel is. Dat is raar.
En wie moet het dan reguleren? Zullen we dan maar een buurtwacht instellen met verregaande (fysieke) bevoegdheden? Iedere overtreder wordt ferm voor de bakkes geramd? Gewapend met ploertendoders, pepperspray en misschien nog een tasertje of twee?
Dan regelen we het gewoon maar zelf in plaats van het overlaten aan een bemoeizuchtige overheid.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hondenstront terroristen zijn het grootste probleem in Nederland. Zij richten Nederland sociaal en economisch volledig ten gronde. Deze terreur dient dan ook met wortel en tak uitgeroeid te worden. Het doel heiligt daarbij alle middelen. Het leger dient hiervoor fors uitgebreid te worden. Zet gecamoufleerde sluipschutters in bomen, kliko's, bushokjes en aangelegde loopgraven om deze barbaren uit te schakelen. Straatkolken zijn perfecte prefab schuttersputjes vanwaar men ongezien de vijand kan observeren of uitschakelen. Gebieden waar deze misdadigers georganiseerd hun terreur uitoefenen dienen middels fragmentatie bombardementen tot in den kiem gesmoord te worden.
Pas als we bevrijd zijn van hondenstront kunnen we weer met de wederopbouw van Nederland beginnen. Van moreel verval zal geen sprake meer zijn, de economie zal opbloeien als nooit tevoren. Voor een maatschappelijk welzijn hebben we dankzij het heldhaftige optreden van Groen Links ook de terroristische tak van de gratis plastic zakken maffia al kunnen ontmantelen. Het gaat dus de goede kant op. Nu de strijd aanbinden tegen hondenstront. Dan zijn alle problemen in Nederland opgelost. Gelukkig dat we zo'n doortastende regeringsleiders hebben. Die weten precies waar de prioriteiten liggen. Daar kunnen we terecht heel erg trots op zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Afbeelding

Kwaaier kun je mij ook niet krijgen :mrgreen: Ruimt het onderwereldtuig elkaar schietend op haal ik mijn schouders op. Knal elkaar maar af, see if I care. Maar stap ik vol in een drol, is de wereld te klein :hmmm:
Laten ze een keer een drol liggen die licht geeft en dan trap je er nog in met je slaapkop. :mann: Leuke slippers. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dan mot je er maar wat vaker gaan lopen... dat rare stiekeme gedoe hoort bij zware criminelen niet bij hondenpoep...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat helemaal niet om overlast. Het is een twistje over wie de beste mores heeft. Dat doen Farizeeërs nogal graag.

Wel met een duidelijk zichtbaar zakje aan de riem geknoopt rond paraderen maar thuis de ouwe batterijen in de groentenkliko gooien want dat ziet toch niemand.

Ik moest er altijd zo om lachen dat Amsterdam jarenlang hondenpoep als volksergernis numero 1 heeft gebracht.
Niet het jattende gajes, niet de levensgevaarlijke Canadezen op fietsen. Niet dat je 13 kilometer van je huis moet parkeren. Niet de junkenkots in je portiek. Nee, hondenpoep.
Schei toch uit.
Dat zijn de ergsten met zo'n overduidelijk zakje aan de lijn... die ruimen t dus echt nooit op hier... kijk es hoe goed ik ben ... brrr...
Ik heb gewoon een rol met zakjes in mn jas... onzichtbaar ..
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Hondenstront terroristen zijn het grootste probleem in Nederland. Zij richten Nederland sociaal en economisch volledig ten gronde. Deze terreur dient dan ook met wortel en tak uitgeroeid te worden. Het doel heiligt daarbij alle middelen. Het leger dient hiervoor fors uitgebreid te worden. Zet gecamoufleerde sluipschutters in bomen, kliko's, bushokjes en aangelegde loopgraven om deze barbaren uit te schakelen. Straatkolken zijn perfecte prefab schuttersputjes vanwaar men ongezien de vijand kan observeren of uitschakelen. Gebieden waar deze misdadigers georganiseerd hun terreur uitoefenen dienen middels fragmentatie bombardementen tot in den kiem gesmoord te worden.
Pas als we bevrijd zijn van hondenstront kunnen we weer met de wederopbouw van Nederland beginnen. Van moreel verval zal geen sprake meer zijn, de economie zal opbloeien als nooit tevoren. Voor een maatschappelijk welzijn hebben we dankzij het heldhaftige optreden van Groen Links ook de terroristische tak van de gratis plastic zakken maffia al kunnen ontmantelen. Het gaat dus de goede kant op. Nu de strijd aanbinden tegen hondenstront. Dan zijn alle problemen in Nederland opgelost. Gelukkig dat we zo'n doortastende regeringsleiders hebben. Die weten precies waar de prioriteiten liggen. Daar kunnen we terecht heel erg trots op zijn.
De overheid doet net of er een luxe probleem is, door zich druk te maken over een hoop hondenstront.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Katten mogen ongehinderd schijten in kinderzandbakken en netjes geschoffelde tuinperkjes.
Castreren?...nee snijden in een gezond dier is zielig maar ondertussen stinken de deurposten, autowielen, fietstassen enz naar kattenpis.
Dat mag allemaal.
Honden eigenaren mogen naast de "bezittersboete"(hondenbelasting) een forse boete verwachten als ze geen poepzakjes bij zich hebben.
En raap je wel netjes de poep op moet je dat nagenoeg de hele wandeling meenemen omdat poepbakken of afvalbakken wegbezuinigd zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een kip en ei geleuter.
Als iedereen gewoon de stront van zijn hond opruimde hoefden die BOA's ook niet incognito op straat.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik maak mij graag druk om van alles, goed voor mijn te lage bloeddruk.
Maar het lukt niet, ik snap werkelijk niet wat er zo ergerlijk is aan boa's in burger :oeps: Hoezo is dat achterbaks? Of achterbakser als je überhaupt tegen boa's bent?
Waarom is incognito professioneel werk doen opeens zoveel erger? Kennelijk wordt gedacht dat het resultaat op gaat leveren, niks mis mee toch? Lekker kostenefficiënt denk ik dan :Q:

Los van het feit of boa's überhaupt 'mannetjes' zijn hoor. Dat wil ik direct aannemen. Alhoewel het hier best gaat. 1x gecontroleerd op poepzakjes. Ik zwaaide al met de zakjes voordat meneer zijn zin af had en we wenste elkaar een fijne dag. Niks geen gedoe verder :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
ranetje schreef:Wat een kip en ei geleuter.
Als iedereen gewoon de stront van zijn hond opruimde hoefden die BOA's ook niet incognito op straat.
Ja hoor. De overheid als slachtoffer. "Ze moeten wel."
Laat me niet lachen. Ga dan maar gewoon naar huis.
Doen alsof je niet anders kunt is het faillissement van je positie als beleidsmaker.
Als het vanwege poep zover komt dat je voor één gat te vangen bent ben je je wachtgeld niet waard. Onmachtig doen kan elke imbeciel wel, namelijk.

Verontwaardigd doen omdat niet de hele bevolking dezelfde mores heeft is achterlijk.
Het is nog nooit zo geweest dus waarom leun je er op dat het nu ineens wel zo zou zijn?

Het gaat ook helemaal niet om die mores.
Straattegels zijn pas schoon als je ze schoon maakt. Een dagelijkse brigade schoonspuiters levert meer resultaat voor minder geld dus waarom hang je zo aan zelf opruimen?
Wat is nou je eigenlijke bedoeling?

Ik spreek niet voor je maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een oefening in vroom zijn is.
Als schone straten je doel is moet je stráten schoon maken en niet vermomde bromsnorren met boetes op pad sturen. Die doen namelijk helemaal niets aan die cholerareiger die nog steeds van de lantaarnpaal zit te kakken. Om over het fijnstof van de aanpalende snelweg maar te zwijgen.

Het gaat niet om schoon, het gaat om het afdwingen van quasi-moraliteit en daar heb ik last van.
Veel meer last dan van die hondendrol.
Het zou niet eens nodig moeten zijn om een fatsoenlijke moraal af te dwingen. Je kunt hier in het dorp verdomme niet eens meer gewoon op de stoep lopen, maar bent wel gedwongen om constant naar beneden te kijken om de drollen te ontwijken en het wordt met de dag erger. Fijn als jij dat normaal vindt, maar ik vind het asociaal gedrag van de hoogste plank. En hier in het dorp staan meer dan genoeg afvalbakken, zowat iedere honderd meter en vaak nog 2 bij een bankje. Nog erger, ze laten ze recht onder de afvalbakken liggen, oh en dan ook nog bij het bankje bij het dierenveldje, waar kindjes de dieren gaan voeren. Joepie! Misschien dat we al die kak dan maar bij jou moeten dumpen als je er toch geen last van hebt.

En nee, de overheid zou geen straten schoon hoeven te maken. Je neemt je eigen troep maar mee naar huis of gooit het in een prullebak maar NIET op straat. Heel eenvoudig.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”