Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Silken Windsprite

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Silken Windsprite

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind het los laten lopen van mijn honden in ieder geval totaal niet ontspannen :mrgreen:
Je moet overal ogen hebben. Nu jaagt Uma niet op groot wild gelukkig (Manu wel), en ze gebruikt ook haar neus en Whippets als het goed is minder.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Apple schreef: Denk inderdaad dat dat laatste wel iets is om rekening mee te houden.
Ik loop met Apple die geen jachtinstinct heeft, gewoon los de deur uit, loop in gebieden waar een paar meter naast het wandelpad een fietspad is etc. Ze kent het verschil tussen de stoep en de weg of een fietspad, en ze rent niet zo maar achter iets aan.
Met een hond met jachtinstinct, zijn dat soort dingen denk ik niet aan te raden.
Ik zou dat jammer vinden, zeker als de hond verder best gehoorzaam en braaf is.

Overigens lukt het Ben de labrador met een leeftijd van 12 ook nog om hazen te vangen. :Q:
Inderdaad, wat jij noemt vind ik heerlijk. Even de buren helpen met de tuin en je hond om je heen hebben dartelen. De auto uit laden, lekker alle deuren open kunnen zetten zolang je bezig bent. Of je hond laten rondscharrelen tijdens een tuinBBQ terwijl de tuin niet omheind is. Een balletje gooien op een veldje in de wijk zonder dat je direct diep een natuurgebied in moet trekken. Etc.
Ik wil / KAN niet zonder. Ik heb met Mayke veel moeite gedaan om dit soort dingen zorgeloos te kunnen omdat ze joeg op alles wat beweegt, incl autos. Maar het is gelukt en ik vind het onbetaalbaar. Bij Kiwi zit het in haar aard en heb ik er geen moeite voor hoeven doen.
Ik zie het mezelf niet doen met een windhond.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Paisley schreef:
Apple schreef: Denk inderdaad dat dat laatste wel iets is om rekening mee te houden.
Ik loop met Apple die geen jachtinstinct heeft, gewoon los de deur uit, loop in gebieden waar een paar meter naast het wandelpad een fietspad is etc. Ze kent het verschil tussen de stoep en de weg of een fietspad, en ze rent niet zo maar achter iets aan.
Met een hond met jachtinstinct, zijn dat soort dingen denk ik niet aan te raden.
Ik zou dat jammer vinden, zeker als de hond verder best gehoorzaam en braaf is.

Overigens lukt het Ben de labrador met een leeftijd van 12 ook nog om hazen te vangen. :Q:
Inderdaad, wat jij noemt vind ik heerlijk. Even de buren helpen met de tuin en je hond om je heen hebben dartelen. De auto uit laden, lekker alle deuren open kunnen zetten zolang je bezig bent. Of je hond laten rondscharrelen tijdens een tuinBBQ terwijl de tuin niet omheind is. Een balletje gooien op een veldje in de wijk zonder dat je direct diep een natuurgebied in moet trekken. Etc.
Ik wil / KAN niet zonder. Ik heb met Mayke veel moeite gedaan om dit soort dingen zorgeloos te kunnen omdat ze joeg op alles wat beweegt, incl autos. Maar het is gelukt en ik vind het onbetaalbaar. Bij Kiwi zit het in haar aard en heb ik er geen moeite voor hoeven doen.
Precies! Ik wilde dat ook heel erg graag na de ervaringen met Ben die wegliep, ging jagen etc.
Apple hebben we daarom ook als pup gewoon zo veel mogelijk los gelaten in de wijk met doodlopende straatjes etc.
Dat heeft wel z'n vruchten afgeworpen.

Ik vind Whippets of deerhounds geweldig, ik denk dat het karakter ook goed bij me past, maar ik kan vooralsnog niks met jachtinstinct en zou dus ook niet meer lekker lopen waarschijnlijk.
Manuma
Zeer actief

Apple schreef: Apple hebben we daarom ook als pup gewoon zo veel mogelijk los gelaten in de wijk met doodlopende straatjes etc.
Manu liep tot hij 10 maanden oud was vrijwel nooit aan de riem maar het kwam x10 naar buiten :schrik:
Het type hond scheelt ook wel denk ik, hij denkt dat hij alles in zijn eentje kan mannen en helaas kan hij dat ook vrij goed. Daar heeft hij succes in gehad en is het einde zoek.
Ik vind het omgaan met jachtinstinct wel echt een way of life. En niet altijd een fijne ;)

Ik ga nooit zomaar ergens naar toe, ik kies de gebieden uit, in vreemde gebieden durf ik ze niet los te laten.
Ligt er een weg of fietspad naast, dan ook niet, op een enkele uitzondering na. In een bos ben ik altijd bang dat ik een paard tegen kom, of een ree of dat er konijnen voorbij rennen, al zitten die hier meer in de duinen. Daarom ben ik echt blij dat ik naast het strand woon, dan heb ik enorm veel overzicht en er is daar geen verkeer of wild.
Anders liepen ze echt veel minder los.
Ik zou ze ook wel elke dag los willen laten rennen maar dat kan gewoon niet door hun jagen. Ik vind dat niet alleen een beperking voor mij, want ik laat ze eigenlijk alleen los als ik ze apart meeneem, maar ook voor mijn honden.
Brindlecardi
Zeer actief

Manuma schreef:
Apple schreef: Apple hebben we daarom ook als pup gewoon zo veel mogelijk los gelaten in de wijk met doodlopende straatjes etc.
Manu liep tot hij 10 maanden oud was vrijwel nooit aan de riem maar het kwam x10 naar buiten :schrik:
Het type hond scheelt ook wel denk ik, hij denkt dat hij alles in zijn eentje kan mannen en helaas kan hij dat ook vrij goed. Daar heeft hij succes in gehad en is het einde zoek.
Ik vind het omgaan met jachtinstinct wel echt een way of life. En niet altijd een fijne ;)

Ik ga nooit zomaar ergens naar toe, ik kies de gebieden uit, in vreemde gebieden durf ik ze niet los te laten.
Ligt er een weg of fietspad naast, dan ook niet, op een enkele uitzondering na. In een bos ben ik altijd bang dat ik een paard tegen kom, of een ree of dat er konijnen voorbij rennen, al zitten die hier meer in de duinen. Daarom ben ik echt blij dat ik naast het strand woon, dan heb ik enorm veel overzicht en er is daar geen verkeer of wild.
Anders liepen ze echt veel minder los.
Ik zou ze ook wel elke dag los willen laten rennen maar dat kan gewoon niet door hun jagen. Ik vind dat niet alleen een beperking voor mij, want ik laat ze eigenlijk alleen los als ik ze apart meeneem, maar ook voor mijn honden.
Oh ja zeker, het jachtinstinct zit gewoon niet in haar, dus daarom kan ze nog steeds zo los lopen.

Wel goed dat je er zo bij stil staat. Met Ben hadden we de eerste hond in huis met zo'n jachtinstinct. Onze goldens volgden wel eens een spoor, maar waren altijd snel weer terug.
We hadden het niet zien aankomen. En al gauw bleek dat hij dus zelden nog ergens los kon. Waren het geen konijnen dan waren het wel paarden of schapen waarvoor hij de benen nam.
Het grootste gedeelte van z'n leven is hij aangelijnd geweest.
Het is pas sinds verhuizing dat hij nu dagelijks los kan, omdat het een veilig overzichtelijk gebied is. Maar zelfs daar blijft het altijd alert zijn.
Niks voor mij, je wordt er erg zenuwachtig van.
Paisley
Zeer actief

Manuma schreef:
Dus de oplossing is stoppen dat hij er succes in heeft. Met Mayke liep het uit de klauwen en kon ik kiezen, vanaf een bepaald moment moest ze altijd aan de lijn, of ze ging aan de TT.
Het is de laatste geworden en was inderdaad een "Life changing experience" :mrgreen: t leven werd weer leuk :80: :mrgreen: Enkele weken later had ik een totaal andere hond. Eén die wel luisterde en niet alleen wanneer ze er zin in had.
Na het keerpunt of t gevallen kwartje kon ik de TT al gauw weer achterwege laten en zaten we in een positieve spiraal om er nooit meer uit te komen (klopt af op hout :wink: )

PS oh zitten we nog ontopic? Nah moraal van het verhaal - een zelfstandig jagende hond die niet luistert is een pain in de poepert :blauwoog:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Paisley schreef: Inderdaad, wat jij noemt vind ik heerlijk. Even de buren helpen met de tuin en je hond om je heen hebben dartelen. De auto uit laden, lekker alle deuren open kunnen zetten zolang je bezig bent. Of je hond laten rondscharrelen tijdens een tuinBBQ terwijl de tuin niet omheind is. Een balletje gooien op een veldje in de wijk zonder dat je direct diep een natuurgebied in moet trekken. Etc.
Ik zie het mezelf ook niet doen met een Stafford :mrgreen: Dat wil zeggen...ja op een veldje kan ze gewoon los, aangezien ze de bal-fixatie heeft. Maar zo vaak doen we dat niet. 95% van de wandelingen die ik doe bestaan uit óf aangelijnd wandelen door de buurt, óf rauzen op de heide en in het bos ;)

Maaruhhh...ik loop een beetje op de zaken vooruit :mann: Moet eerst nog op bezoek gaan bij de fokster en haar de oren van haar hoofd vragen.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Lemuria schreef: Maaruhhh...ik loop een beetje op de zaken vooruit :mann: Moet eerst nog op bezoek gaan bij de fokster en haar de oren van haar hoofd vragen.
Opschieten dan. :hmmm: :mann:
Paisley
Zeer actief

Lemuria schreef:
Ik zie het mezelf ook niet doen met een Stafford :mrgreen:
Daarom wil ik geen stafford :mrgreen:

Maar als het je trekt om lekker ontspannen met je hondje om te kunnen gaan, om in de bouwmarkt ermee rond te sjouwen, los mee te nemen als je er tijdens een familie-verjaardag er tussenuit knijpt met kinderen zogenaamd om met de kinderen naar een speeltuin te gaan maar in werkelijkheid omdat je Tante Ans en dr natte klapzoen wil ontduiken, of als je je auto aan het wassen bent waarbij je je hond als stoorzender hebt die naar de tuinslang blijft happen :mrgreen: Dat soort dingen. Dan zou ik geen silken windsprite nemen en het betekent ook niet dat je met een pantoffel van een boomertje moet lopen.
Trainbare baasgerichte honden met een mild en zacht karakter zijn een droom om te hebben als je t mij vraagt.

En van de silken windsprite, ook al ken ik ze niet, verwacht ik niet dat ze in die catagorie vallen. Om ff tegengas te geven al alle eensgezindheid :mrgreen: Ik ben gek op windhonden zolang ze van iemand anders zijn. Verder blijf ik er ver vandaan.
Laatst gewijzigd door Paisley op 08 feb 2016 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lemuria

Paisley schreef:Daarom wil ik geen stafford :mrgreen:

Nja, ik beschouw het allemaal niet als een nadeel. En gelukkig ben ik ook niet erg sociaal, dus ik word toch al niet voor tuinbbq's uitgenodigd :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Ik ben heel benieuwd hoe de Saluki ons gaat bevallen. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel bang voor het loslopen etc.
Maar ik denk dat de overgang voor mij ook niet zo groot is. Ik hoef geen hond die overal los kan lopen en alles voor je wil doen etc. Dat scheelt al een hoop. Ik ben met onze hondjes er ook altijd op verdacht waar we gaan lopen, wat er in de buurt loopt etc.

Ik denk dat jij met Izzy ook wel redelijk alert bent op die eigenschappen? Dan is die stap een stuk minder groot.

Het boeit mij niet zo. Ik heb mijn hond voor mezelf. Ik pas er zelf wel op. Die hoeft niet met jan en alleman te kunnen.
Manuma
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb met mijn windhonden altijd volledig ontspannen gelopen. Zowel mijn Deerhounds als mijn Whippet hebben er nooit maar over gepiekerd om de kuierlatten te nemen. Die bleven lekker bij mamma. Er worden met nijnen in het zicht soms wel sprintjes getrokken, maar weglopen? Nooit.
Ze gaat ook niet af en toe uit zicht?
Met dat deel hebben veel mensen toch wel moeite namelijk.
Ik weet dat ze gauw terug komt dus ik kan er soms nog wel eens om grinniken, ook niet altijd, maar het is wel even anders dan de lab waar je het balletje 20x voor moet gooien en max. 10 meter verder gaat.
Manuma
Zeer actief

sjm schreef:Ik ben heel benieuwd hoe de Saluki ons gaat bevallen. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel bang voor het loslopen etc.
Maar ik denk dat de overgang voor mij ook niet zo groot is. Ik hoef geen hond die overal los kan lopen en alles voor je wil doen etc. Dat scheelt al een hoop. Ik ben met onze hondjes er ook altijd op verdacht waar we gaan lopen, wat er in de buurt loopt etc.

Ik denk dat jij met Izzy ook wel redelijk alert bent op die eigenschappen? Dan is die stap een stuk minder groot.

Het boeit mij niet zo. Ik heb mijn hond voor mezelf. Ik pas er zelf wel op. Die hoeft niet met jan en alleman te kunnen.
Wacht maar tot je ze hebt zien rennen :F:
Pas dan baal je als ze niet altijd los kunnen. Tenminste, zo ging dat bij mij.
Lemuria

Ik hou nu al met meer rekening dan nodig is ;) Ik heb geen hond-agressieve Stafford, maar buitenshuis gedraag ik me alsof het wél zo is. Ik pas me vrij makkelijk aan aan m'n hond(en).

Plus, ik heb vroegâh ook Huskies gehad. Ik ben bekend met rennen-met-banenen-in-je-oren-gedrag.
sjm
Zeer actief

Manuma schreef:
sjm schreef:Ik ben heel benieuwd hoe de Saluki ons gaat bevallen. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel bang voor het loslopen etc.

Wacht maar tot je ze hebt zien rennen :F:
Pas dan baal je als ze niet altijd los kunnen. Tenminste, zo ging dat bij mij.
Ik heb ze al zien rennen. :mrgreen:
Maar daar ben ik niet zo bang voor, komt wel goed.
sjm
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik hou nu al met meer rekening dan nodig is ;) Ik heb geen hond-agressieve Stafford, maar buitenshuis gedraag ik me alsof het wél zo is. Ik pas me vrij makkelijk aan aan m'n hond(en).

Plus, ik heb vroegâh ook Huskies gehad. Ik ben bekend met rennen-met-banenen-in-je-oren-gedrag.
Precies ja. Dan ben je al wel iets gewend. :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Nanna schreef:
sjm schreef:
Lemuria schreef:Ik hou nu al met meer rekening dan nodig is ;) Ik heb geen hond-agressieve Stafford, maar buitenshuis gedraag ik me alsof het wél zo is. Ik pas me vrij makkelijk aan aan m'n hond(en).

Precies ja. Dan ben je al wel iets gewend. :mrgreen:
Ik kan dan weer niks met die om je heen draaierds. Gooidebalgooidebalgooidebal. Sodemieter op.
Zo is er voor elk wat wils :ok:
Nee, zou ik ook niets mee kunnen. Zoek 't lekker zelf uit idd, ik hoef een beest niet elke seconde bezig te houden hoor.
Gelukkig maar idd, dat er voor iedereen iets anders is.
Manuma
Zeer actief

Ik vind het wel ietsje anders maar goed, ik zal mijn mond wel houden.
Hopen dat het idd mee valt, zou zuur zijn als het je tegen valt ;)
sjm
Zeer actief

Manuma schreef:Ik vind het wel ietsje anders maar goed, ik zal mijn mond wel houden.
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is oid. Maar het is maar net wat je zelf wil toch?
Manuma
Zeer actief

sjm schreef:
Manuma schreef:Ik vind het wel ietsje anders maar goed, ik zal mijn mond wel houden.
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is oid. Maar het is maar net wat je zelf wil toch?
Nou ja, ik denk dat mensen het soms kunnen onderschatten.

Ik was laatst op het strand waar een mevrouw zwaar gepikeerd met een riem in haar handen aan het roepen was richting de duinen.
Ze had haar Galgo voor het eerst los gelaten en hij was na wat rondjes rennen de duinen in gegaan.

Mevrouw met een Teckel riep mij aan of ik kon helpen, en die vrouw deed vrij makkelijk: ách joh, komt wel terug!
De Galgo mevrouw was echt duidelijk in paniek. Ik zei dat we beter even naar de zee konden lopen zodat je beter overzicht had en ja hoor, daar kwam meneer weer, heel blij naar zijn vrouwtje.
De Teckel mevrouw en ik konden beamen dat ze altijd wel terug komen na hun avontuurtje. Mijn honden zijn inmiddels zo ver dat ze maar kort weg blijven omdat ik stevig door stap en ze me anders kwijt raken.
Deze mevrouw had altijd Cockers gehad en was zich dood geschrokken. Je moet er wel rekening bij houden met een hond als deze dat ze weg gaan.

En inderdaad, mijn honden jagen op reuk en zicht dus die zijn misschien net even een stukje pittiger qua jagen.
Maar ook die windhonden zie ik regelmatig de duinen door vliegen. De enige Saluki die ik ken is toevallig heel volgzaam :mrgreen:
Ik heb ook niks met balletjeshonden, ik vind het heerlijk dat ze zo zelfstandig zijn maar ik haat het ook :F: Ik vind de windhonden echt geweldig, de Podenco ook, ze zijn binnen zo ontzettend rustig en vrijdozen en buiten zijn ze gewoon met hun eigen dingen bezig, heerlijk. Het heeft dus alleen wel het nadeel dat ze af en toe uit zicht sprinten.
Ik vind een paar minuten verdwijnen dan al best lang trouwens.
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:
Manuma schreef:
Nanna schreef:Ik heb met mijn windhonden altijd volledig ontspannen gelopen. Zowel mijn Deerhounds als mijn Whippet hebben er nooit maar over gepiekerd om de kuierlatten te nemen. Die bleven lekker bij mamma. Er worden met nijnen in het zicht soms wel sprintjes getrokken, maar weglopen? Nooit.
Ze gaat ook niet af en toe uit zicht?
Met dat deel hebben veel mensen toch wel moeite namelijk.
Ik weet dat ze gauw terug komt dus ik kan er soms nog wel eens om grinniken, ook niet altijd, maar het is wel even anders dan de lab waar je het balletje 20x voor moet gooien en max. 10 meter verder gaat.
Uit het zicht? De Deerhounds nooit, Topsi soms. Maar die is zo hyperintelligent, die weet me altijd feilloos terug te vinden. En langer dan een paar minuten was ze nooit weg. Nu doet ze het overigens niet meer maar loopt op doodgraverachtige wijze achter me aan :engel:
Maar is dat bij jou dan vooral niet zo erg omdat je een groot wandelgebied vlakbij hebt?
Als ik aan zee of vlakbij een enorm bos zou wonen zou ik nog wel willen nadenken over een whippet of deerhound, dan zijn er geen auto's in de buurt. Maar waar ik woon bijvoorbeeld heb je in de buurt veel losloopgebieden, maar dat zit allemaal dichtbij wegen of fietspaden. Dan sta je wel even met samengeknepen billen als de hond uit zicht is. :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Hm, ja. Nouja, ik denk dat ik het niet direct onderschat. Ik heb nu ook een moeilijke losloper. Trekt volledig z'n eigen plan en ik kan op m'n kop gaan staan. We zullen 't zien. Ik heb, in die zin, geen eisen of verwachtingen, dus ik pas me wel aan hoe het loopt.
Paisley
Zeer actief

Je hebt het zelfstandige van een windhond en honden die alleen maar om een balletje bedelen maar dr zit ook nog wat tussen he ;)
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gizmogirl »

Een goede vriendin van mij heeft een Silken.
Ik vind het een leuk hondje; ze heeft echt wel meer van de Whippet dan van de Sheltie hoor.
Ze is heel intelligent, werkt ook wel graag, maar is heel gevoelig en niet stressbestendig. Verder heeft ze ook wel wat issues met gezondheid (allergieën enz)
Loslopen is met haar geen enkel probleem, maar de kortharige Whippets die mijn vriendin vroeger had konden ook gewoon perfect los...
Afbeelding
Lemuria

Gizmogirl schreef:Een goede vriendin van mij heeft een Silken.
Ik vind het een leuk hondje; ze heeft echt wel meer van de Whippet dan van de Sheltie hoor.
Ze is heel intelligent, werkt ook wel graag, maar is heel gevoelig en niet stressbestendig. Verder heeft ze ook wel wat issues met gezondheid (allergieën enz)
Loslopen is met haar geen enkel probleem, maar de kortharige Whippets die mijn vriendin vroeger had konden ook gewoon perfect los...
Weet jouw vriendin toevallig of dat gevoelige/niet-bestrendige een ding is in het ras? Want met een hond die van elk ritselend takje in m'n nek springt, kan ik weinig... :(:

Allergiën vind ik nog geen ramp. Izzy is ook allergisch - kunnen ze mooi een clubje starten.
Lemuria

Dat hoeft niet ;) Maar zoals gezegd, ik heb ook Huskies gehad, maar ook die kreeg ik (2 van de 3 tenminste) onder appèl zodat ze wel terugkwamen als ik dat echt echt echt wou.

Maar daarom heb ik het topic ook gestart...ik vind de SW zó perfect klinken dat ik wil weten welke addertjes er onder het gras zitten :) Zichtjagen beschouw ik persoonlijk niet als een addertje - net zo min als hondagressie.
Lemuria

Nanna schreef:Ik zou vragen of de stamboeken open of gesloten zijn, al is het een niet erkend ras.
Bij de gewone Whippet kun je nog fokken met soms duizelingwekkende lage COI's maar is dat bij de SW ook zo?
Wat? Even in gewoon Nederlands? Anders moet ik jou gaan meesleuren hoor, want van dit soort dingen heb ik echt geen kaas gegeten. Ik mot alleen weten of het een beetje leuke, gezonde, gezellige honden zijn :mrgreen:
Lemuria

Nanna schreef: Ja, Engelse bullen zijn ook leuk en gezellig :engel:
Ik bedoel te zeggen dat jij bij de Whippet nog combi's kunt maken tussen reu en teef die praktisch geen familie van elkaar zijn of iig heel heel HEEL ver in de verte. Is dat bij de Windsprite ook zo? En wordt er nog steeds vreemd bloed ingevoerd dmv Whippets en/of Shelties?
Dan zou ik de fokster op haar woord moeten geloven, want ik ben geen stamboom-uitpluizer. Sterker nog, ik heb van m'n levensdagen nog nooit een stamboom gezien ;)
Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Lemuria schreef:
Gizmogirl schreef:Een goede vriendin van mij heeft een Silken.
Weet jouw vriendin toevallig of dat gevoelige/niet-bestrendige een ding is in het ras? Want met een hond die van elk ritselend takje in m'n nek springt, kan ik weinig... :(:

Allergiën vind ik nog geen ramp. Izzy is ook allergisch - kunnen ze mooi een clubje starten.
Ik moet het even navragen, maar persoonlijk vind ik alle Whippets nogal gevoelig, niet?
Het is niet zo dat die hond van alles schrikt hoor. Ze gaat, als ze bang is, dit eerder ook tonen door zich af te sluiten, dan door echt weg te kruipen ofzo.
Ze doet heel leuk doggydance, maar voor wedstrijden is ze eigenlijk te gevoelig, te snel onder de stress...
Afbeelding
Gizmogirl
Actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Lemuria schreef:
Nanna schreef:Ik zou vragen of de stamboeken open of gesloten zijn, al is het een niet erkend ras.
Bij de gewone Whippet kun je nog fokken met soms duizelingwekkende lage COI's maar is dat bij de SW ook zo?
Wat? Even in gewoon Nederlands? Anders moet ik jou gaan meesleuren hoor, want van dit soort dingen heb ik echt geen kaas gegeten. Ik mot alleen weten of het een beetje leuke, gezonde, gezellige honden zijn :mrgreen:
Ja, Engelse bullen zijn ook leuk en gezellig :engel:
Ik bedoel te zeggen dat jij bij de Whippet nog combi's kunt maken tussen reu en teef die praktisch geen familie van elkaar zijn of iig heel heel HEEL ver in de verte. Is dat bij de Windsprite ook zo? En wordt er nog steeds vreemd bloed ingevoerd dmv Whippets en/of Shelties?
In het geval van de Silken van mijn vriendin is de COI 10.84
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”