Normaal reageer ik niet op dromen, die zijn broodnodig om dingen te verwerken, maar dit was wel heel erg heftig en lang.
Ik probeer in manier van reageren van mijn honden te leren. Als ik een nachtmerrie heb, komt Skadi strák tegen mij aanliggen met haar kop op mijn borst, tegen mijn hals aan.
Maar Cayuga tijdens die droom aanraken? De kans leek me aanzienlijk dat hij me in mijn klauwen zou grijpen, hij was echt erg van streek. Niet zo'n heel goed plan dus
Ik ben gaan fluisteren. Niet zo hard dat hij wakker werd, maar hij werd er wel onmiddellijk rustiger van.
Heel zachtjes "het is goed man, alles is goed. je bent een braaf mannetje. het is goed man."
De droom veranderde in een paar seconden in een veel prettiger droom, geen gegrom meer, en veel gekwispel.
Wat me op de vraag bracht: Hoe doen jullie dat met heel heftig/lang dromende honden? Reageer je er op of niet? En als je erop reageert, hoe doe je dat dan?
En ook, hoe reageren jullie eventuele andere honden er op?
Skadi lag er naar te kijken, terwijl ze telkens naar mij keek. Met een hoofd van 'doe eens wat'. Dat deed me ook besluiten om te reageren, dat trok me over de streep.