Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

veel vermiste honden :-(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

veel vermiste honden :-(

Ongelezen bericht door Izzers »

Op de social media komt de ene na de andere vermiste hond voorbij.
Allemaal vermissings datum 31-12
Ook hier in de buurt zeker twee. Maar weer extra koekjes en een jachtlijntje mee als ik ga wandelen.
Ik hoop maar dat ze allemaal weer terecht komen.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Sanner
Zeer actief

Re: veel vermiste honden :-(

Ongelezen bericht door Sanner »

Ja vreselijk. :(: Ik weet nog heel goed dat mijn opa vroeger ook zo de deuren open liet staan om 00.00u. Ik was nog heel jong maar kwaad dat ik was, de kat vloog naar buiten en die was vreselijk bang, gelukkig kwam 'ie snel weer terug.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Verschrikkelijk is dat altijd.

Hier hebben de honden oud en nieuw in de bench door gebracht.
Ik had veel visite en met een borrel op wordt er nog wel eens een deur vergeten. Dus lekker de bench in met een dik bot e
Sneu maar wel voor hun eigen bestwil.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Niet alleen op 31-12, ook de dagen ervoor viel mij op dat er veel vermiste honden waren - bijna zonder uitzondering geschrokken van een onverwachte knal en in paniek weggelopen. :-(
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Het is echt heel veel wat van oproepen voorbij komt de afgelopen weken. Hoop dan ook dat deze diertjes.gisteren een goede schuilplek hadden en snel weer veilig thuis kunnen slapen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hoewel het hier in de wijk eigenlijk best meevalt zitten mijn katten die normaal altijd buiten lopen al n hele week in de kennel van Wolfje
De honden komen ook niet van de lijn , helaas voor hun dus ook niet spelen met de bal hier 100 mtr verder
Bang zijn ze er absoluut niet van , maar je weet nooit

Maar er zijn mensen die denken dat t allemaal wel mee zal vallen
Zo zag ik gisteren nog best veel honden hier loslopen ( dijkje hier tegenover mogen ze los )
Terwijl er in tegenstelling tot andere jaren overdag toch best meer vuurwerk werd afgestoken

De honden die normaal buiten zitten zijn gisterenmiddag ook naar de kennel verhuisd terwijl ze normaal los achter lopen en gisteren rond 22.00 zijn ze allemaal naar binnen verhuisd
Vonden ze ook niet erg , konden ze lekker bankhangen :mrgreen:

Liever teveel voorzorgsmaatregelen dan dat ik straks een hond of kat kwijt ben of ineens met een bange hond zit

Maar vrees dat niet iedereen daar zo over nadenkt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

** Angela ** schreef:Liever teveel voorzorgsmaatregelen dan dat ik straks een hond of kat kwijt ben of ineens met een bange hond zit
Eens. Maar dan nog heb je het niet altijd in de hand :19:
Skadi was nooit bang. Tot vorig jaar, nieuwjaarsdag. Aangelijnd in alle vroegte uitlaten. Het was overal stil.
En toen begonnen de kleinkinderen van de buren met vuurwerk te gooien, net op het moment dat we er langs kwamen. Oma had gezegd dat ze moesten wachten met vuurwerk tot wij op waren.
En dat deden ze ook keurig :ugh:

Nu is ze bang :(
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ken het

Hier hebben ze ooit eens net voor kerst een rotje over de poort gegooid terwijl Kenji en Ditch daar lagen te slapen
Wel eens en Duitse herder van 45 kg zien proberen om door t raam te vliegen ?
Keek toevallig net naar buiten toen t gebeurde , zag dat ding zo tussen die 2 honden in vallen

Kenji keek verstoord op maar Ditch had zo vast liggen slapen dat hij zich rot schrok
Heb tot de oud en nieuw met n hele bange hond gezeten
Gelukkig heb ik t er wel uit gekregen want om 0.00 totaal geen reactie meer

Maar hij had ook bang kunnen blijven
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Het lijkt me sowieso vreselijk om een dier kwijt te zijn, maar zeker op zo'n dag/nacht waar ze toch vaak al stress hebben en nergens een veilige plek kunnen vinden. :(
Hoog tijd voor een verbod op consumentenvuurwerk.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Het valt mij ook op.
Je weet toch dat er rond deze dagen veel geknald kan worden.
Ik doe mijn reu, die echt bang is, zijn tuig om en ook nog een halsband met riem. Dus dubbel.
En de 2 meisjes die bijna altijd los lopen lijn ik rond deze dagen altijd aan, zelfs het kleine stukje vanuit huis naar de auto.
Ik moet er niet aan denken dat ze schrikken en er vandoor gaan.
En ik wandel de laatste dagen van het jaar alleen in onze weien, die helemaal afgesloten zijn.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Viel mij ook al op. Vreselijk lijkt het me, als je de hond kwijt raakt.

Sam was nooit bang voor vuurwerk, maar na een heel zwaar onweer, waarbij we in een vakantiehuisje tussen de bomen zaten in de zomer, is hij bang voor knallen en dus ook wel wat voor het vuurwerk.

Daarom afgelopen dagen toch even weer tuigje om ipv halsband en ook de oppas hierover geïnstrueerd. Hij is nog nooit weggerend na vuurwerk, maar ik neem wel mijn voorzorg toch.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Ik snap dat echt niet, dat mensen hun honden deze dagen zo los laten lopen. Nogal wiedes dat ze dan van vuurwerk kunnen schrikken en et vandoor gaan..

Lees ook veel over honden die (bijna) uit de tuin ontsnappen. Nevernooit dat ik de hond los in de tuin laat rond oud en nieuw, doe haar wel even een lijntje om laat staan dat ik haar zonder toezicht langere tijd daar laat. Zat honden die uit pure angst over/door de omheining zijn geknalt en dan de straat op..
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Sorry ik heb er geen begrip voor, Nelle is absoluut niet bang maar ik houd haar bij mij, niet los.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

yodi schreef:Sorry ik heb er geen begrip voor, Nelle is absoluut niet bang maar ik houd haar bij mij, niet los.
dit dus, snap daar echt niks van, ff een paar dagen je honden aan de riem uitlaten, hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ze lopen hier wel los maar dan wel in het bos of in de polder, niet op plekken waar vuurwerk afgestoken wordt. Ze zijn totaal niet bang en dat wil ik graag zo houden, dus ik neem geen risico in de bewoonde wereld. Buitenaf hoor je ook weleens een knal, maar daar reageren ze totaal niet op.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze lopen hier wel los maar wel op t industrieterrein waar geen vuurwerk is. Ben daar zelfs om 23.00 uur nog naar toe gereden zodat ze nog ff konden rennen en plassen en poepen. Ook Xena heb ik er gister mee naar toe genomen die normaal hier naar de uitlaatplel.gaat omdat de auto eng is na de da en de benauwdheid een paar weken geleden... gelukkig wist ze de 2e keer dat we ook weer naar iets leuks konden met de auto.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bobbes wilde om 0.00 uur niet mee naar buiten. Die bleef binnen want die vond het te eng. De andere drie gingen wel mee. Nu geven Peppie en Sokkie er niet zoveel om, maar Pietertje vindt het wel eng maar die wil desondanks overal bij zijn. Maar ze blijft dus dicht bij mij in de buurt.
Ik heb me rotgelachen om mijn paarden. Die keken verwonderd naar buiten, stonden binnen maar staken hun hoofd door de lamellen naar buiten om te kijken wat er nu allemaal gebeurde. Dat zag er echt heel komisch uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hier lopen Uma en Cody dubbel gezekerd. Cody zit zelfs nog extra vast aan Manu.
Van Manu weet ik 99% zeker dat hij bij schrik niet zal vluchten, toch blijft hij aangelijnd.

Ik denk ook nergens dat er geen vuurwerk afgestoken zal worden. Ze staan op de meest rare plekken dus voor mij geen verrassingen, gewoon aangelijnd en ogen op steeltjes.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier hebben de honden op de hei alle dagen los gelopen, daar wordt absoluut geen vuurwerk afgestoken, de mensen die je tegenkomt zijn wandelaars al dan niet met hond, en die hebben geen vuurwerk op zak.
Als ik thuis zou zijn en daar de honden uit zou moeten laten, dan zouden ze wel aangelijnd lopen, aan hun tuig. Mojo is totaal niet bang of onder de indruk van vuurwerk, Tapas is er niet dol op en wordt er wat nerveus van, maar zij zoekt op dat soort momenten altijd juist steun bij mij in plaats van weg te willen rennen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 01 jan 2016 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik had gistermiddag bijna een los lopende Chihuahua onder de auto :ugh:
Je bent volgens mij toch niet helemaal goed wijs als je op oudjaarsdag in een stad je hond los laat lopen hoor, in een split second heb je een bange of dode hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hier zijn ze een paar dagen het erf niet af geweest, heb geen zin in een bermbom op het verkeerde moment en met een schijtesbang hoopje ellende te zitten waarbij de angst ook doortrekt naar andere zaken dan alleen knallen .
Heb er 1 bijlopen die wil vuurwerk en rotjes grijpen zo pissig word ze erop en geen zin in een hond zonder kaak of erger.
Maar goed alles is ondanks de zware knallen voor mijn ramen tot rond een uur of 2 vannacht goed verlopen. Ook voor de jonge dames.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy ook dubbel gezekerd en alleen in het meest afgelegen bos waar niemand komt, los. Ik zie 't al gebeuren dat ze schrikt - want als ze schrikt, schrikt ze ook in een blinde paniek. Dan schieten die poten vooruit terwijl d'r hersens op 0 gaan. Totaal niet nodig geweest want ze gaf geen kick, maar je weet 't ooit maar nooit niet.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 06 aug 2016 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
iones
Zeer actief

Wij hebben gewandeld bij de itterquelle in Itterbeck. Lekker rustig en stil vandaag. Maar het is hier nu ook vrij stil, weinig vuurwerk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Wij hebben gewandeld bij de itterquelle in Itterbeck. Lekker rustig en stil vandaag. Maar het is hier nu ook vrij stil, weinig vuurwerk.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Van de week bij ons in t dorp ook een hond weggelopen na geschrokken te zijn van vuurwerk. Gelukkig liep het goed af, hond werd de volgende dag gevangen op het terrein van en door de medewerkers van de vuurwerkwinkel :P
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Vergis je niet, ook zat honden die zich in de paniek uit hun halsband wurmen :ugh: Een hond kwijt raken wil niemand lijkt me, maar de gevaren worden nogal eens onderschat.

Ik heb het ook gehad toen we O&N vierden bij familie. Na middernacht zouden we even naar buiten gaan om naar het vuurwerk te kijken. Nilo is niet bang voor vuurwerk maar in de woonkamer stonden allerlei hapjes dus daar kon hij niet blijven :wink: Een familielid besloot toen dat hij wel in de gang kon blijven en zij zou er wel voor zorgen dat hij niet kan ontsnappen. Je raad het al, ik was bewust vlakbij de voordeur gebleven en jawel, ineens komt Nilo naar buiten gedenderd. Dat hij zó snel zou zijn had ze niet verwacht :ugh: Hij rende in m'n armen zo'n beetje dus alles goed gegaan, maar als ik er blind op had vertrouwd en niet vlakbij was geweest was hij er ook vandoor gegaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Vergis je niet, ook zat honden die zich in de paniek uit hun halsband wurmen :ugh: Een hond kwijt raken wil niemand lijkt me, maar de gevaren worden nogal eens onderschat.

Ik heb het ook gehad toen we O&N vierden bij familie. Na middernacht zouden we even naar buiten gaan om naar het vuurwerk te kijken. Nilo is niet bang voor vuurwerk maar in de woonkamer stonden allerlei hapjes dus daar kon hij niet blijven :wink: Een familielid besloot toen dat hij wel in de gang kon blijven en zij zou er wel voor zorgen dat hij niet kan ontsnappen. Je raad het al, ik was bewust vlakbij de voordeur gebleven en jawel, ineens komt Nilo naar buiten gedenderd. Dat hij zó snel zou zijn had ze niet verwacht :ugh: Hij rende in m'n armen zo'n beetje dus alles goed gegaan, maar als ik er blind op had vertrouwd en niet vlakbij was geweest was hij er ook vandoor gegaan.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Katten opgesloten in verduisterde slaapkamer, hond gedwongen zich in de tuin te ontlasten.

Dochter geweigerd hier een o&n-feestje te geven... halfdronken ongeïnteresseerde jongvolwassen die in en uit lopen?
Dachut nie.

Vanmorgen om half negen met Jorla gaan wandelen. En wat een mooie, verstilde wereld was dat.
De witte wieven hingen over het plantsoen en zij en ik alleen op de wereld met de sporen van het feest, overal. :I:
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door storm666 »

en helaas heeft een herder in venlo het met de dood moeten bekopen.
zo leuk vuurwerk...
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik houd de komende dagen Rani nog steeds dubbel aangelijnd. En ik heb extra lijnen bij me voor het geval een van de andere dames angstig is zodat ik die ook dubbel kan zekeren. Ook handig voor honden die ik vind.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”