Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moet dat nou hier?
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Moet dat nou hier?
Ik dacht vanochtend, laat ik lekker even een losloop bosje gaan opzoeken met Duke. Er zijn er niet zo heel veel van, en op de Berendonck na (waar het ook betaald parkeren is), moet ik voor de meeste best een stukje rijden.
Kom ik bij mijn favoriete bosje aan, waar ik toch wel zeker een kwartier voor rijd. Groot is het niet, als je een uur daar wilt lopen, doorkruis je toch minimaal 4 a 5 keer hetzelfde pad ter illustratie. Loop ik nog geen 10 meter dat bos in, hardloper. Ik probeer Duke terug te roepen en halfslachtig gaat dat goed, maar ik ga juist naar zo'n bos om hardlopers te vermijden. Goed, ach, 1 tje is niet erg, laten we verder lopen. Loopt er nog geen 30 meter verder nog een hardloper en nog een, en nog een. Blijkt er een hardloop wedstrijd in dat bos te lopen!!
Hallo, moet dat nou echt hier? Op 1 van de zeer weinige plekken waar een hond officieel los mag? Echt ik kon geen pad in of er liep er wel weer een. Ik heb Duke uiteindelijk het grootste deel van de wandeling aangelijnd moeten houden en dat is natuurlijk niet de reden waarom ik een losloop bos op zoek.
Uiteindelijk kwam ik de organisator tegen en die heb ik er wel op aangesproken. Die vond het belachelijk dat ik bezwaar maakte en ik kon mijn hond toch best "even aanlijnen". Ja, als het bij even was gebleven had ik geen bezwaar gemaakt, maar ze hadden gewoon het complete bos ingenomen.
Natuurlijk is het bos van iedereen, maar er zijn honderden bossen in de omgeving, allemaal waar de hond níet los mag, of zelfs niet eens komen mogen en dan gaan ze net daar lopen.
Ben ik nou de enige die dit asociaal vind?
Kom ik bij mijn favoriete bosje aan, waar ik toch wel zeker een kwartier voor rijd. Groot is het niet, als je een uur daar wilt lopen, doorkruis je toch minimaal 4 a 5 keer hetzelfde pad ter illustratie. Loop ik nog geen 10 meter dat bos in, hardloper. Ik probeer Duke terug te roepen en halfslachtig gaat dat goed, maar ik ga juist naar zo'n bos om hardlopers te vermijden. Goed, ach, 1 tje is niet erg, laten we verder lopen. Loopt er nog geen 30 meter verder nog een hardloper en nog een, en nog een. Blijkt er een hardloop wedstrijd in dat bos te lopen!!
Hallo, moet dat nou echt hier? Op 1 van de zeer weinige plekken waar een hond officieel los mag? Echt ik kon geen pad in of er liep er wel weer een. Ik heb Duke uiteindelijk het grootste deel van de wandeling aangelijnd moeten houden en dat is natuurlijk niet de reden waarom ik een losloop bos op zoek.
Uiteindelijk kwam ik de organisator tegen en die heb ik er wel op aangesproken. Die vond het belachelijk dat ik bezwaar maakte en ik kon mijn hond toch best "even aanlijnen". Ja, als het bij even was gebleven had ik geen bezwaar gemaakt, maar ze hadden gewoon het complete bos ingenomen.
Natuurlijk is het bos van iedereen, maar er zijn honderden bossen in de omgeving, allemaal waar de hond níet los mag, of zelfs niet eens komen mogen en dan gaan ze net daar lopen.
Ben ik nou de enige die dit asociaal vind?

- Shiloh86
- Zeer actief
Re: Moet dat nou hier?
Nou hier was geen vergunning voor gevraagd hoor. Het was ook niet echt een wedstrijd. Dit was gewoon een zaterdag ochtend sport groepje van circa 30-40 man die er een wedstrijdje van gemaakt had. Niks officieels aan. Die hadden net zo goed een bos verder gekund.

-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Over het algemeen hebben niet hondenmensen geen flauw benul van waar honden los mogen lopen en waar niet. Of dat er maar weinig plekken zijn waar honden los mogen. Die houden daar dus ook geen rekening mee. Weten zij veel...
Ik vind het ook vreselijk vervelend als de club bootcamp mensen weer de enige plek hier inneemt waar honden veilig los kunnen. Maar ja, niks aan te doen. Al zou ik ze het liefst de toegang willen verbieden
Wat dan wel weer hele lullige taferelen oplevert als een of andere idiote trouwfotograaf besluit dat er mooie foto's gemaakt kunnen worden op een hondenstrandje. Bruid zat net op het strandje toen er club honden aankwam waaronder een paar pups die nog niet onder appel stonden...
Boos dat ze waren! Heel sneu, maar ook wel erg onnozel. Staat daar ook wel overal aangegeven dat het hondenlosloopgebied is. Strandje paar minuten verder mogen geen honden komen. Ga daar dan heen!
Ik vind het ook vreselijk vervelend als de club bootcamp mensen weer de enige plek hier inneemt waar honden veilig los kunnen. Maar ja, niks aan te doen. Al zou ik ze het liefst de toegang willen verbieden
Wat dan wel weer hele lullige taferelen oplevert als een of andere idiote trouwfotograaf besluit dat er mooie foto's gemaakt kunnen worden op een hondenstrandje. Bruid zat net op het strandje toen er club honden aankwam waaronder een paar pups die nog niet onder appel stonden...
Boos dat ze waren! Heel sneu, maar ook wel erg onnozel. Staat daar ook wel overal aangegeven dat het hondenlosloopgebied is. Strandje paar minuten verder mogen geen honden komen. Ga daar dan heen!
- Shiloh86
- Zeer actief
Daar zou ik je normaal gesproken gelijk van geven, dat niet honden mensen dat niet echt weten, maar deze organisator was er precies van op de hoogte. Ik ben heel beleefd op haar afgegaan, gevraagd of zij het organiseerde en gevraagd of ze er bewust van was dat het een losloop bos was. Ja dat was ze. Dus ik uitgelegd dat dat natuurlijk niet zo handig is. Toen werd ze gelijk pissig en ik moest me niet aanstellen en mijn hond maar gewoon even aanlijnen.
Kortom, ze heeft daar gewoon schijt aan en claimt het hele bos.
Maar je tip van de beheerder bellen is natuurlijk wel een goede. Ik heb geen idee of ze er elke week zijn, want meestal kom ik daar savonds en niet sochtends, maar als ik ze daar weer zie, ga ik er zeker even een telefoontje aan wagen.
Kortom, ze heeft daar gewoon schijt aan en claimt het hele bos.
Maar je tip van de beheerder bellen is natuurlijk wel een goede. Ik heb geen idee of ze er elke week zijn, want meestal kom ik daar savonds en niet sochtends, maar als ik ze daar weer zie, ga ik er zeker even een telefoontje aan wagen.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
De meeste honden die ik tegenkom tijdens het hardlopen maken geen probleem van hardlopers, ik kan me dus voorstellen dat je dat dan ook niet verwacht in een losloopgebied.
Het is geen synoniem voor, we hoeven niet meer op de omgeving te letten natuurlijk.
Op het strand mogen honden ook los, maar daar lopen ook paarden.
Vervelend maar je moet ook dan blijven opletten. In een bos niet anders.
Het is geen synoniem voor, we hoeven niet meer op de omgeving te letten natuurlijk.
Op het strand mogen honden ook los, maar daar lopen ook paarden.
Vervelend maar je moet ook dan blijven opletten. In een bos niet anders.
- Shiloh86
- Zeer actief
Tuurlijk moet je op blijven letten, dat zeg ik ook helemaal niet dat dat niet moet.
Wat ik wel zeg, is dat ik het gewoon asociaal vind, om een stukje honden bos in te claimen in zijn geheel met een groep hardlopers, terwijl 5 minuten verder precies zo'n bos ligt waar honden niet eens mogen komen.
Als ze nou gezegd had dat ze het niet wist en dat ze de volgende keer een stuk verder gingen, maar nee, ik was een zeikerd, moest mijn hond maar gewoon aanlijnen en niet zeuren.
Wat ik wel zeg, is dat ik het gewoon asociaal vind, om een stukje honden bos in te claimen in zijn geheel met een groep hardlopers, terwijl 5 minuten verder precies zo'n bos ligt waar honden niet eens mogen komen.
Als ze nou gezegd had dat ze het niet wist en dat ze de volgende keer een stuk verder gingen, maar nee, ik was een zeikerd, moest mijn hond maar gewoon aanlijnen en niet zeuren.

-
blondie
- Zeer actief
Ik zou het misschien niet leuk vinden maar wel als een goede oefening oppakken voor een (jonge) hond om hardlopers met rust te laten/wennen aan hardlopers.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Als je door het Amsterdamse bos loopt is het ook losloop, maar stikt het ook van de hardlopers en fietsers.
Het bos is van iedereen, ook plekken waar honden los mogen.
Ik vind het dus verder niet asociaal, misschien was het wel net een mooi rondje zo voor de hardlopers.
Het bos is van iedereen, ook plekken waar honden los mogen.
Ik vind het dus verder niet asociaal, misschien was het wel net een mooi rondje zo voor de hardlopers.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Waar was dat? Dan weet ik waar ik vandaag niet moet gaan lopen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Shiloh86
- Zeer actief
Toen ik weg ging waren ze zo ongeveer klaar, dus je zult ze niet tegen komen.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 10 okt 2015 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Je had je ook je voordeel mee uit kunnen halen, dit was een goeie gelegenheid om met je hond te trainen om hardlopers te leren negeren 

- dagmar88
- Zeer actief
Hier lopen ze ook regelmatig met hardloopgroepjes en van die bootcampdingessen.
Het is niet alleen losloopgebied, het is recreatiegebied waar óók de hond los mag.
Gelukkig zijn mensen hier vriendelijk en houden rekening met elkaar.
Ze wilden pas nog voor me uitwijken, terwijl zij eerder op dat stukje strand waren. Niet nodig hoor. Verder groeten mensen vriendelijk, wielrenners geven aan dat ze er aan komen en seinen de rest van de groep in.
Waar ik voorheen woonde was dat wel anders
Werd je met quads van je sokken gereden en zelfs expres ondergesnotterd
Het is niet alleen losloopgebied, het is recreatiegebied waar óók de hond los mag.
Gelukkig zijn mensen hier vriendelijk en houden rekening met elkaar.
Ze wilden pas nog voor me uitwijken, terwijl zij eerder op dat stukje strand waren. Niet nodig hoor. Verder groeten mensen vriendelijk, wielrenners geven aan dat ze er aan komen en seinen de rest van de groep in.
Waar ik voorheen woonde was dat wel anders
Werd je met quads van je sokken gereden en zelfs expres ondergesnotterd
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Ik vind het asociaal om het bos als hondenbezitter te claimen. Je hebt niet het alleenrecht op het bos. de ene keer kan je er lopen omdat je alleen bent en de andere keer moet je het bos delen, so what
dan lijn je je hond aan en gaat ergens anders heen.
Ik moet ook een kwartier rijden naar een bepaald bos en daar was een veldwedstrijd op mountainbikes aan de gang, allemaal Nico`s. Jammer dan, ben weg gegaan naar een andere plek.
ellen
Ik moet ook een kwartier rijden naar een bepaald bos en daar was een veldwedstrijd op mountainbikes aan de gang, allemaal Nico`s. Jammer dan, ben weg gegaan naar een andere plek.
ellen
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier heb je ook een bos in de buurt waarbij de helft losloopgebied is en de andere helft aanlijnplicht. Er loopt echt een straat dwars door het bos die de grens aan geeft. Als mensen dan gaan staan bootcampen in het losloopgebied heb ik ook wel zoiets van dat ze het er zelf naar maken. Skye negeert hardlopers meestal of ik laat hem af gaan liggen, maar ik voel me iets minder bezwaard als hij een keer een groep in loopt. Dan heb ik ook zoiets van, ga lekker 100m verderop in het bos staan.
Balen in ieder geval voor je dat het anders is gegaan als gepland.
Balen in ieder geval voor je dat het anders is gegaan als gepland.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja iedereen moet wijken voor jij en je Fief das sociaal .hahaha god waar kan een mens zich druk om maken.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik vind het normaal hoor een losloop gebied is leuk maar dat geeft je totaal geen recht het blijft gewoon een bos voor iedereen met 1 voordeel je hond mag los
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Asociaal niet, maar wel heel onhandig.
Ik had de mevrouw er ook op aangesproken en gezegd dat er hier tig stukken bos zijn waar ze prima kunnen trainen zonder mensen met hond(en) tegen te komen en dat dat voor hen ook prettiger is. Net zoals het overigens verkeerd is om als hondenmens een losloopgebied te claimen is het dat van de andere kant af natuurlijk ook.
Ik had de mevrouw er ook op aangesproken en gezegd dat er hier tig stukken bos zijn waar ze prima kunnen trainen zonder mensen met hond(en) tegen te komen en dat dat voor hen ook prettiger is. Net zoals het overigens verkeerd is om als hondenmens een losloopgebied te claimen is het dat van de andere kant af natuurlijk ook.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Shiloh86
- Zeer actief
Nou ja, blijkbaar ben ik er alleen in. Ik heb totaal geen probleem met een paar hardlopers of groepjes die met elkaar gaan lopen of iets dergelijks. Echt niet. Dan roep ik Duke even bij me en gaan we weer verder. Net als dat ik Duke regelmatig even aanlijn als ik andere honden tegen kom. Maar ik vind een klein groepje die bij elkaar blijft, wel iets anders dan met 30-40 man 1 hectare bos innemen en allemaal verspreid door een bos gaan lopen en ook nog verwachten dat je de hond bij ze weghoudt, terwijl ze 5 minuten verderop ook kunnen lopen zonder honden eigenaren lastig te vallen.
Ik begrijp dus echt niet dat ik de enige ben die dat niet fatsoenlijk vind.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 10 okt 2015 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

- Jeannettebo
- Zeer actief
onhandig, maar zij hebben net zoveel recht er te lopen als jij, je beschuldigt haar van claimen, maar juist jij doet dat, zij zegt nergens dat je er niet mag komen.
je kan het ook positief zien en het moment gebruiken om te trainen
je kan het ook positief zien en het moment gebruiken om te trainen

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik vind mensen die een heel gebied claimen irritant. Het maakt niet uit wie het is en waarom.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat ben je niet, zie mijn bericht boven het jouwe.Shiloh86 schreef:Nou ja, blijkbaar ben ik er alleen in. Ik heb totaal geen probleem met een paar hardlopers of groepjes die met elkaar gaan lopen of iets dergelijks. Echt niet. Dan roep ik Duke even bij me en gaan we weer verder. Net als dat ik Duke regelmatig even aanlijn als ik andere honden tegen kom. Maar ik vind een klein groepje die bij elkaar blijft, wel iets anders dan met 30-40 man 1 hectare bos innemen en allemaal verspreid door een bos gaan lopen en ook nog verwachten dat je de hond bij ze weghoudt, terwijl ze 5 minuten verderop ook kunnen lopen zonder honden eigenaren lastig te vallen.
Heel veel bos in de omgeving en dan moeten ze juist daar waar veel honden lopen gaan trainen of wat dan ook. Ga dan naar een van die andere bossen!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Shiloh86
- Zeer actief
Had jou berichtje gemistmarian* schreef: Dat ben je niet, zie mijn bericht boven het jouwe.
Heel veel bos in de omgeving en dan moeten ze juist daar waar veel honden lopen gaan trainen of wat dan ook. Ga dan naar een van die andere bossen!

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Jij kan ook ergens anders heenShiloh86 schreef:Had jou berichtje gemistmarian* schreef: Dat ben je niet, zie mijn bericht boven het jouwe.
Heel veel bos in de omgeving en dan moeten ze juist daar waar veel honden lopen gaan trainen of wat dan ook. Ga dan naar een van die andere bossen!, maar inderdaad, dat dus. Ik claim het bos helemaal niet, als ze fatsoenlijk gewoon bij elkaar zouden lopen zodat ik Duke maar eventjes aan hoef te lijnen had ik er echt geen problemen mee. Maar zij kunnen ergens anders heen, ik kan met Duke nergens anders los zonder eerst weer 20 minuten met de auto te gaan rijden en dat vind ik wel dat het verschil maakt.
Je bent deze groep nog maar 1 keer tegengekomen, ik begrijp echt niet waarom het voor een keer zo'n drama is.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
trainingsmomentjeNanna schreef:![]()
Misschien was het juist om de hardlopers/doodlopers te trainen op het omgaan met loslopende honden
Ik zou er ook niet blij van worden maar daarom ga ik in het weekend smorgens uberhaupt al niet naar het bos want je komt idd iedere 100 meter een fietser/mountainbiker/hardloper/nordic walker tegen. Maar goed, is niet mijn bos dus iedereen mag daar gewoon zijn, ik zoek het alleen niet meer op. Ga wel de polder in, daar is nooit iemand
- runninggirl
- Zeer actief
Ach hier is het standaard op zaterdag en zondagochtend druk op de stukken waar wij lopen. Hardloopgroepjes, mountenbikers, wandelaars. Vorig weekend een triatlon. Ik weet het en ga in het weekend dus extra vroeg. En 's middags in het weekend mijd ik juist de losloopgebieden, dat is dan echt filelopen.
- Shiloh86
- Zeer actief
Voor wie trouwens alsmaar blijft zeggen, gemiste kans, nee hoor, ik oefen altijd met Duke, dus ook in deze situatie. Maar het blijft gewoon ontzettend irritant.
Er werd al heel snel geroepen "kun je je hond aanlijnen?" en niet alleen naar mij, ook naar andere honden eigenaren die ik tegen kwam. Dus ze verwachten wel dat terwijl zij met zijn allen een uur lang een heel gebied bezetten, dat ik mijn hond ook aangelijnd houdt, terwijl hij daar nou net los mag.
Er werd al heel snel geroepen "kun je je hond aanlijnen?" en niet alleen naar mij, ook naar andere honden eigenaren die ik tegen kwam. Dus ze verwachten wel dat terwijl zij met zijn allen een uur lang een heel gebied bezetten, dat ik mijn hond ook aangelijnd houdt, terwijl hij daar nou net los mag.

- Tineke
- Zeer actief
Dat herken ik helemaal niet , als wij in Zandvoort op het pad lopen komen we regelmatig hardlopers tegen ,even aan de kant met de honden en 9 van de 10 zegt bedankt en loopt door.Shiloh86 schreef:Voor wie trouwens alsmaar blijft zeggen, gemiste kans, nee hoor, ik oefen altijd met Duke, dus ook in deze situatie. Maar het blijft gewoon ontzettend irritant.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Shiloh86
- Zeer actief
Mjah, ook voor mountainbikers heb je aparte paden. Als dat dus geen mountainbike bos was, had ik dat ook asociaal gevonden. Als dat wel een mountainbike bos is, dan vind ik het ongelofelijk slechte planning van de gemeente en vragen om problemen.Heavy schreef:Je kan voor jou gevoel misschien nergens anders heen maar je had natuurlijk ook een uur later terug kunnen gaan. Ik denk niet dat ze de hele dag blijven lopen toch?
Het bos is voor iedereen![]()
Ik kwam laatst aan in het losloopgebied ( het enige waar ik terecht kan ) en daar waren mountainbikers bezig . Ik dacht ik wacht wel even en stond wat te dromen . Maar ze bleven maar komenik dacht nog jee wat veel
totdat er eentje riep we komen nog 10 keer voorbij hoor , waren ze rondjes aan het rijden
Ja, hardlopers mogen daar ook komen, maar hardlopers mogen overal. Je kunt als hardloop groepje organisator, dan toch wel een beetje rekening houden met de medemens en een bos 5 minuten verder op opzoeken en niet een geheel bos bezetten zodat in feite honden eigenaren niet meer terecht kunnen.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Natuurlijk is het knap lastig, omdat je het niet van te voren wist. Heb het soms in Groene Weelde, is er opeens een mudmaster. In jouw situatie zou ik het meteen aanpakken om te gaan trainen, soms kan een overkill aan hardlopers ervoor zorgen dat de lol ervan raakt voor je pup.
- Shiloh86
- Zeer actief
Hier werd het nu letterlijk geroepen.Tineke schreef:Dat herken ik helemaal niet , als wij in Zandvoort op het pad lopen komen we regelmatig hardlopers tegen ,even aan de kant met de honden en 9 van de 10 zegt bedankt en loopt door.Shiloh86 schreef:Voor wie trouwens alsmaar blijft zeggen, gemiste kans, nee hoor, ik oefen altijd met Duke, dus ook in deze situatie. Maar het blijft gewoon ontzettend irritant.