Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ahhhh....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ahhhh....

Ongelezen bericht door Lothian »

De nichtjes van meneer Lothian kwamen vanavond langs. Vroeger vonden ze de honden best eng, en nu helemaal leuk (en nog steeds een beetje spannend). Gisteren kregen we al een zelfgetikt appje van de oudste van 8 of de honden er ook waren, want die brengen we nog wel eens naar mijn moeder bij drukke familiedingen. En vandaag kreeg ik deze tekening: nichtje met Dalí links ("klopt eigenlijk niet, want ik mag Dalí nooit vasthouden!") en ik met Zorro rechts. Schetig toch.

Afbeelding

En kijk, het is mijn duo ten voeten uit.

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben weer geholpen bij het uitlaten, de honden tientallen kunstjes laten doen, en mochten zelfs Dalí even vasthouden. Stoerrrr!
Ik was weer helemaal trots op zowel mijn lieve honden als de stoere nichtjes.

Hebben jullie ook van die leuke hond-kindcombinaties?
kipo
Zeer actief

Re: Ahhhh....

Ongelezen bericht door kipo »

:I: :I: :I:

Ik heb een kinderhatend Polletje. Nou ja, haten is wat sterk uitgedrukt, maar hij vindt kinderen eigenlijk niet leuk, tenzij ze iets eetbaars hebben en hij ook kans maakt op een deel daarvan :hmmm: . Nu zijn onze kinderen 1 en 3 jaar en hij doet het toch zo goed :lief: . Oudste mag hem af en toe vasthouden (flex, dus geen onverwachte rukken) en dan past hij zijn tempo aan haar aan en jongste deelt, niet altijd vrijwillig, haar boterhammetjes met hem.
En, nu hij oud begint te worden, mag hij af en toe een stukje meeliften in de kinderwagen en dan zit hij héél dicht bij een kind en hij vindt het prima, de knapperd.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk. :E:

Hond die mee lift is ook leuk :I:
Lothian
Zeer actief

Knappe Polletje :I: Dalí vindt kinderen ook een beetje spannend maar deze nichtjes zijn inmiddels 'eigen' en vertrouwt hij gewoon. Zorro vindt alles wel gezellig. Toch vinden de nichtjes zelf Zorro soms wat spannend want hij kan nogal druk zijn - zich opeens omdraaien en aan je snuffelen, en als iemand opstaat ook enthousiast overeind veren. Het is een beetje een druktemaker. Of loeihard blaffen als er iemand aanbelt. Inmiddels weten ze het op waarde te schatten.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Lothian schreef:Hebben jullie ook van die leuke hond-kindcombinaties?
Toen ik nog in Leersum woonde kwam ik vaak een man op de fiets tegen, met twee labjes. Echt leuke labjes, niet van die LEO's. Dus dan bleven we altijd even kletsen, terwijl de honden speelden.

Op een dag had die man zijn peuter bij zich. Die zat achterop de fiets. We waren aan het kletsen, de honden aan het spelen, en ineens hoorden we een plof. Dat was peutertje, die met een vastbesloten hoofd richting wild spelende honden liep. "Pele" zei het kind vastberaden. Ik keek de man eens aan. "Laat maar gaan" zei hij.
En toen zag ik iets heel moois. Honden en peutertje renden als wildemannen rond, waarbij het peutertje schaterde en de honden zorgvuldig zorgden dat ze het kind niet raakten. Dikke pret! Tot het peutertje over zijn eigen voeten struikelde. De honden stonden onmiddellijk allemaal doodstil. Het kind krabbelde overeind, stofte zichzelf af, en rende weer schaterend op Skadi af, waarop het hele spul weer door elkaar begon te rennen.
Echt, zó mooi! :I:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat is dat leuk hè! Hier ook neefjes en nichtjes die eerst als de dood waren voor Morris. Kinderen van oudste zus wonen vlakbij dus die waren wel wat eerder gewend. En als je dan ineens hoort van 'Morris is mijn beste vriend!' is dat wel geweldig. Nichtje belde nog dat ze bij mijn ouders gaat logeren en of Morris dan ook mag komen... zulke dingen zijn zo leuk!

Kinderen van andere zus wonen verder weg en vinden het nog wel spannend. Ze zien hem ook bijna nooit. Maar toen ze in de zomer bij mijn ouders logeerden en Morris daar ook een dag was (spannend!!!) kreeg ik daarna de vraag of Morris wel wat langer mocht blijven. Want dan konden ze beter wennen (idee van nichtje zelf). Meehelpen uitlaten, zelfs mee naar de hondenschool. Dan zie je ze ineens Morris knuffelen en krijg je de vraag of je wel een foto wil maken zodat ze iedereen Morris kunnen laten zien :I:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn honden zijn geen kinderen gewend, en ik ben bang dat ze er een beetje lomp mee zijn. Ze bedoelen het wel goed hoor, en ze vinden alles ook prima, maar ik ben wel bezorgd dat ze te wild zijn. Toevallig bevalt mijn zusje over een week of 2 (of 4 :D) dus dan hebben we een kleine in de familie. Maar eens zien hoe dat gaat lopen..
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Wat een prachtige tekening!

Dana is ook geen kinderen gewend. Toen ze klein pupje was heeft ze wel naast 2 kinderdag verblijven gewoond, maar verder niet echt in contact geweest. Vaak zie ik dat ze het spannend vindt.

Maar paar weken geleden heb ik deze foto gemaakt waarbij Dana als een soort hulphond samen met mijn moeder een klein wandelingetje maakte met een meisje van 4. :I: :I:

Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
Lothian schreef:Hebben jullie ook van die leuke hond-kindcombinaties?
Toen ik nog in Leersum woonde kwam ik vaak een man op de fiets tegen, met twee labjes. Echt leuke labjes, niet van die LEO's. Dus dan bleven we altijd even kletsen, terwijl de honden speelden.

Op een dag had die man zijn peuter bij zich. Die zat achterop de fiets. We waren aan het kletsen, de honden aan het spelen, en ineens hoorden we een plof. Dat was peutertje, die met een vastbesloten hoofd richting wild spelende honden liep. "Pele" zei het kind vastberaden. Ik keek de man eens aan. "Laat maar gaan" zei hij.
En toen zag ik iets heel moois. Honden en peutertje renden als wildemannen rond, waarbij het peutertje schaterde en de honden zorgvuldig zorgden dat ze het kind niet raakten. Dikke pret! Tot het peutertje over zijn eigen voeten struikelde. De honden stonden onmiddellijk allemaal doodstil. Het kind krabbelde overeind, stofte zichzelf af, en rende weer schaterend op Skadi af, waarop het hele spul weer door elkaar begon te rennen.
Echt, zó mooi! :I:
:I: ahhh

Charlie is helemaal dol op baby's, vanaf dat ze echt op haar reageren. Zo onbesuisd als ze normaal is, zo zacht is ze dan.
En alles sloopt ze, behalve baby speelgoed.
We hadden zo'n uk op bezoek die bang was van honden, omdat de honden van oma altijd blaften.
Binnen een kwartier was dat ventje met speelgoed aan het gooien, en kwam zij het heel voorzichtig aangeven :mrgreen:
Alleen als ze huilen is het oppassen, want dan wil ze ze bij zich pakken. Een hongerig kind aan een broekspijp uit de box trekken is toch niet zo'n strak plan :oeps:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat leuk zeg!
Lothian
Zeer actief

Nanna schreef:Haha, wat leuk ;-) En niet onverdienstelijk getekend :lol1:
Knap he, helemaal met details van Dalís kleurenpatroon :LOL: ben benieuwd hoe kinderen jouw roedel zouden tekenen, haha!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”