Frolic schreef:Met eten is het heel wisselend, regelmatig gewoon slap naar beneden, maar net zo vaak ook gewoon hoog. Hij eet alleen in de schuur, niemand komt bij hem, Pippi eet in de keuken.
Paisley schreef:Wat ik ervan weet, is dat de neutrale houding van de staart gedragen wordt tijdens een steady draf naast de fiets zonder iets interessants in het blikveld. Hoe draagt Vriend zijn staart dan?
Aha, zou dat het zijn dan? Dan heeft hij de staart horizontaal, met het laatste stukje iets omhoog.
Dat heeft me regelmatig verbaasd, omdat hij juist altijd zo'n blije kwispel heeft en uitgerekend met fietsen, waar hij dol op is, heeft hij de staart half hangen.
Ik merk dat de staart ook wel voor de balans van de hond gebruikt wordt. Tijdens fietsen hebben mijn honden ook een andere staarthouding in draf.
Ik vond o.a. dit stukje, ook wel interessant om te lezen want ik lees ook weer iets over links en rechts kwispelen
http://www.hondencentrum.com/artikels/kwispelen/
Bij thuiskomst gaat Aki zijn staart als een soort propellor draaien, en gaat hij dan weer lopen dan zwiert zijn hele achterkont heen en weer met staart incluis, wiggle wiggle, het ziet er komisch uit in ieder geval, maar dat doet hij alleen bij ons.
Bij andere mensen is het een "gewone" kwispel.
Jol heeft haar staart vaak in een krul, vergelijkbaar met de foto van de andere zwart witte hond die Marjoleine neerzette. Bij honden die ze niet zo leuk vind, of als ze geen zin heeft om contact te maken, dan zie je de krul op haar rug prikken
Aki, heeft de staart horizontaal, maar werkt erg veel met zijn staart, regelmatig bij ontmoetingen zwiert zijn staart omhoog en moet ik zelf nog heel goed leren hoe hij dat bedoelt. Te snel zou je er vanuit kunnen gaan dat hij zich erg dominant en gespannen opstelt, maar 9 van de tien keer bij een korte opmerking loopt hij weer verder alsof zijn neus bloedt.
Het is wel een energiek typje, die veel opmerkt en snel ergens "opgewonden" van raakt en dat is in zijn houding wel goed te zien.
Mijn andere reu had een vrij dikke lange staart, hij liet deze meestal hangen. Wellicht ook door medisch aspect (last van de laatste rugwervels), maar ook hij gebruikte zijn staart goed om situaties aan te geven en zijn gemoed daar in.
Mijn herder teefje droeg de staart laag, maar in een mooie boog, het leek bij haar alsof ze altijd in standje alert stond

(wat misschien ook wel zo was).