Mika verwelkomde haar met veel geschreeuw waar Rani toch wel wat van onder de indruk was. Hevig borstelen en lipjes omhoog. Arm kind. Ze zocht steun bij Gol maar die had er even geen trek in. Trut.
Gelukkig trok Mika na een tijdje weer bij en er was een grote afleiding, de BBQ. Wegens een miscommunicatie had mijn vriend die op dezelfde dag gepland als dat Rani aankwam. Nou ja, gelijk maar de vuurdoop en er kwamen toch maar 2 mensen eten.
Gollum en Mika hadden zich taktisch gepositioneerd onder de eettafel onder het mom van vrouwtje is onhandig. Rani kon daardoor wat verderop in de tuin even liggen dutten. Ze bleef toch wel graag wat op afstand. Totdat ik perongelukexpres een stukje vlees liet vallen
Na het eten heb ik geprobeerd wat teken van Rani af te plukken, ze vond het toch wel erg spannend dat ik zo dicht bij haar kwam. Nog maar een paar stukjes vlees dan om te lokken en een paar dikke teken van haar afgeplukt. En toen kwam het ergste, ik had een emmertje sop gemaakt om haar wat af te soppen in de tuin. Paniek en peeuw. Gollums tuig toen maar gepakt en omgedaan, die zat een beetje strak maar daar kwam ze in ieder geval niet uit. Poging twee. Op het moment dat de warme natte doek haar lijf raakte leek ze het toch wel lekker te vinden! Ik kon haar helemaal afsoppen en er kwam pikzwart water vanaf, dat was nodig dus
De mensen vertrokken en toen was het tijd voor een plas. Daar had Rani geen tijd voor, al die nieuwe luchtjes. Gek genoeg volgde Rani Mika erg buiten, ondanks het getetter was ze blijkbaar toch wel leuk genoeg om te volgen.
En nu is ze moe. Ze kan haar plek nog niet echt vinden maar als ze even ergens ligt vallen haar ogen dicht. Wat zal zij slapen vannacht.
Morgen het nieuwe avontuur, de Jagersplas. Lekker een lange wandeling maken en een begin aan afvallen