Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*spoed* Bandit nierdieet -update 26 juli: dag Maylo...-

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lieske1977

*spoed* Bandit nierdieet -update 26 juli: dag Maylo...-

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Weet iemand een verkooppunt van Bandit nierdieet in de omgeving Kampen/Zwolle? Bij het hondje van een vriendin van me is onlangs nierfalen geconstateerd en sinds vanochtend wil het beestje haar brokjes niet meer eten. Mijn vriendin wil nu z.s.m. aan Bandit zien te komen om te kijken of dat er wel ingaat.
Laatst gewijzigd door Lieske1977 op 26 jul 2015 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: *spoed* Bandit nierdieet omgeving Kampen/Zwolle

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Da zal het ook wel hebben toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Heb je op de website van Bandit gekeken? Daar staan verkooppunten op (wel ff bellen of het op voorraad is).
Lieske1977

Volgens mij alleen brokjes, geen Bandit. Zal het voor de zekerheid nog navragen.

Heb inmiddels een lijst met verkooppunten, maar hier in de buurt is het meeste op bestelling. Straks maar eens een belrondje doen om te kijken of het ook ergens op voorraad is.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Waarom per se bandit?

Mijn ervaring met nierkat is dat je op een gegeven moment blij bent als hij eet, en dat afwisseling werkt.
Ik heb dan ondertussen ook van 3 verschillende merken verschillende smaken voer staan.
Zodat ik, als hij weer een paar dagen slecht eet, kan kijken wat hij op dat moment wel wil.
Overigens wel 3 merken echt dieetvoer, ik heb met mijn veearts besproken welke merken volgen haar kwalitatief goed genoeg zijn. (dus ook merken die ze niet zelf verkopen)

Verder heb ik altijd wat antimisselijkheidsspul in huis. Nog niet nodig gehad het afgelopen half jaar (klopt af...), maar gezien de grote kans dat hij ooit een paar dagen echt misselijk zal zijn vanwege zijn nierklachten, heb ik het wel. Het vervelende is dat als ze op een gegeven moment echt meerdere dagen heel slecht eten uit misselijkheid , dat dat vervolgens diezelfde misselijkheid in stand houdt, en het dier dis ook niet makkelijk weer gaat eten.
(die medicijnen in huis is ook in overleg met veearts uiteraard)

Overigens, voordat dit weer zo'n topic wordt dat mensen roepen dat een nierpatiënt per definitie heel zielig is: zeker 90% van de tijd lijkt mijn kar zich prima te voelen , zolang ik maar echt bewust met zijn nierproblematiek omga. Dat houdt buiten het bovenstaande nog wat dingetjes in, maar is het voorlopig zeker waard.
Afbeelding
Lieske1977

Habibi schreef:Waarom per se bandit?

Mijn ervaring met nierkat is dat je op een gegeven moment blij bent als hij eet, en dat afwisseling werkt.
Ik heb dan ondertussen ook van 3 verschillende merken verschillende smaken voer staan.
Zodat ik, als hij weer een paar dagen slecht eet, kan kijken wat hij op dat moment wel wil.
Overigens wel 3 merken echt dieetvoer, ik heb met mijn veearts besproken welke merken volgen haar kwalitatief goed genoeg zijn. (dus ook merken die ze niet zelf verkopen)

Verder heb ik altijd wat antimisselijkheidsspul in huis. Nog niet nodig gehad het afgelopen half jaar (klopt af...), maar gezien de grote kans dat hij ooit een paar dagen echt misselijk zal zijn vanwege zijn nierklachten, heb ik het wel. Het vervelende is dat als ze op een gegeven moment echt meerdere dagen heel slecht eten uit misselijkheid , dat dat vervolgens diezelfde misselijkheid in stand houdt, en het dier dis ook niet makkelijk weer gaat eten.
(die medicijnen in huis is ook in overleg met veearts uiteraard)

Overigens, voordat dit weer zo'n topic wordt dat mensen roepen dat een nierpatiënt per definitie heel zielig is: zeker 90% van de tijd lijkt mijn kar zich prima te voelen , zolang ik maar echt bewust met zijn nierproblematiek omga. Dat houdt buiten het bovenstaande nog wat dingetjes in, maar is het voorlopig zeker waard.
Bandit omdat dat het enige specifieke nierdieet is, afgezien van verschillende merken brokjes. Stel, ze wil 'gewoon' kvv gaan voeren, welke diersoorten zijn dan het meest geschikt?

Vorige week was het hondje er echt niet best aan toe: diarree, overgeven. Is toen ook voor haar grootte flink afgevallen: van 5,7 (wat al schraal was) naar 5,2 kg. Toch wilde ze toen nog wel eten, en dankzij medicatie stopte het braken en werd de ontlasting ook weer normaal. Gisteravond gingen de brokjes er niet van harte in en vanochtend dus helemaal niet meer.

De diagnose is nog vers, maar het lijkt heel hard te gaan. Verbaast me persoonlijk niet, het beestje is al zestien. Toch snap ik dat mijn vriendin dit nog wil proberen om haar aan het eten te krijgen. Lukt dat niet, dan... tja...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Geef het hondje wat worst en kaas en gun het daarna zijn rust zou ik zeggen.
Lieske1977

Apple schreef:Geef het hondje wat worst en kaas en gun het daarna zijn rust zou ik zeggen.
Zou ik ook doen als het mijn hond was, hoewel ik me kan voorstellen dat je vlak na een diagnose eerst nog wat wilt proberen.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Bij die leeftijd zou ik wellicht ook kiezen voor een paar mooie laatste dagen. Maar dat is ook afhankelijk van de rest van de conditie van het hondje.

Maar er zijn echt meer merken nierdieetvoeding.
Ik ken ze niet allemaal natuurlijk, maar ik ken in ieder geval specific, royal canin en hills. Dat zijn de drie merken waar mijn kat het momenteel mee doet (kan nog wel weer veranderen ) en deze merken hebben volgens mij ook alledrie voer voor honden.
Harde brokken, zachte brokken, mousse, er is van alles te vinden als je erop gaat zoeken.

Ik hoop dat het hondje zich nog even lekker mag voelen, en ik hoop dat de eigenaresse wijs beslist voor het hondje. Wijs als in wat ze nog probeert, en ook wijs in het moment om te kiezen dat het genoeg geweest is.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Ooh, nog een toevoeging , waarschijnlijk weet ze het wel, maar ik schrijf het toch maar even op.

Zeker in deze wat acutere fase is vocht heel belangrijk. Desnoods via een infuus , wanneer er gekozen wordt om nog door te dokteren- onderhuids of in de ader.
Maar te weinig vocht zorgt ook onmiddellijk voor problemen.
Afbeelding
Lieske1977

Habibi schreef:Ooh, nog een toevoeging , waarschijnlijk weet ze het wel, maar ik schrijf het toch maar even op.

Zeker in deze wat acutere fase is vocht heel belangrijk. Desnoods via een infuus , wanneer er gekozen wordt om nog door te dokteren- onderhuids of in de ader.
Maar te weinig vocht zorgt ook onmiddellijk voor problemen.
Ik denk dat ze dit wel weet, maar toch bedankt!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Maar waarom overgaan van brok naar kvv in deze omstandigheden? Ik zou dat niet doen eigenlijk, de vertering
is totaal anders en als de hond geen kvv gewend is (?) dan heb je kans dat ze daar ook nog eens beroerd wordt.
Ik zou eerder een ander merk brok kopen en zien of ze dat wel wil eten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lieske1977

Ze schijnt al de meest smakelijke brokjes te hebben die er op nierdieet-gebied zijn. Het goede nieuws is dat ze vanochtend toch een kuipje natvoer heeft willen eten :) De eetlust is er dus nog wel, maar het is even uitvogelen wat ze wil (blijven) eten.
Lieske1977

Vanmiddag kan mijn vriendin trouwens aan Bandit komen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik denk dat het geen probleem is om van brok over te stappen op KVV. Andersom lijkt mij een groter probleem. Het is gewoon zaak om te zorgen dat er gegeten wordt. Ook zit in KVV meer vocht dan in de gemiddelde brok. Dus dat is dan ook mooi meegenomen omdat drinken bij nierpatientjes nogal vaak een probleem is. Vaak wordt gedacht dat ze veel meer gaan drinken maar dat is dus niet altijd genoeg.
Mijn vorige hond heeft in de laatste fase van haar leven Bandit gegeten, we haalden het op in Otterlo.
Het heeft haar niet gered maar het heeft de laatste fase van haar leven wel comfortabeler gemaakt. Toen er eenmaal gespoeld moest worden was het einde oefening, toen zette de Bandit ook geen zoden meer aan de dijk.
Maar ik zou het zeker gaan geven.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bij onze Lara met acuut nierfalen werd door de artsen gezegd dat in de beginfase wel eten belangrijker was dan specifiek het nierdieet eten ;)

Wij zijn uiteindelijk iom Tannetje de Koning over gegaan op de gevogelte soorten (eend, kip, kalkoen) van carnibest ipv het specifieke nierdieet van Bandit. Dit omdat volgens haar gevogelte ook weinig belasting van de nieren gaf.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

crutz schreef:Bij onze Lara met acuut nierfalen werd door de artsen gezegd dat in de beginfase wel eten belangrijker was dan specifiek het nierdieet eten ;)

Wij zijn uiteindelijk iom Tannetje de Koning over gegaan op de gevogelte soorten (eend, kip, kalkoen) van carnibest ipv het specifieke nierdieet van Bandit. Dit omdat volgens haar gevogelte ook weinig belasting van de nieren gaf.
Dat is ook wat ik toen met Bowie deed. Het is nog beter als de vogels van biologische afkomst zijn ivm ab enzo
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lieske1977

Bedankt voor de reacties!

Hondje heeft niet eerder kvv gegeten. Omdat de kuipjes dieetvoer (ik geloof van Royal Canin) er nu wel ingaan, blijft vriendin die eerst geven. Van Bandit haalt ze vanmiddag (gratis!) een paar pakjes op bij de producent zelf voor als het 'normale' dieetvoer ook niet meer erin gaat; een soort reserveoptie dus. De eigenaar van Bandit heeft heel eerlijk geadviseerd en benadrukte idd dat het nu belangrijker is dát er wat ingaat dan wat precies. Hij preekte zeker niet voor eigen parochie en gaf aan dat vriendin er goed aan doet RC kuipjes te blijven geven zolang dat lukt en goed verdragen wordt.
Lieske1977

Tip van gevogelte is ook een goede, bedankt!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lieske1977 schreef:Tip van gevogelte is ook een goede, bedankt!
Let er wel op dat het dan een KVV is met enkel gevogelte dus dat er geen andere vleessoorten gebruikt zijn
Lieske1977

crutz schreef:
Lieske1977 schreef:Tip van gevogelte is ook een goede, bedankt!
Let er wel op dat het dan een KVV is met enkel gevogelte dus dat er geen andere vleessoorten gebruikt zijn
Dank voor de aanvulling!
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Hopelijk gaat het goed met het hondje van je vriendin!
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

ik zou proberen te geven wat ze eet (ook als het geen dieet voeding is) niet eten is tenslotte nog slechter. Is ze weer aan het eten weer proberen nierdieet te geven.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lieske1977 schreef:Bedankt voor de reacties!

Hondje heeft niet eerder kvv gegeten. Omdat de kuipjes dieetvoer (ik geloof van Royal Canin) er nu wel ingaan, blijft vriendin die eerst geven. Van Bandit haalt ze vanmiddag (gratis!) een paar pakjes op bij de producent zelf voor als het 'normale' dieetvoer ook niet meer erin gaat; een soort reserveoptie dus. De eigenaar van Bandit heeft heel eerlijk geadviseerd en benadrukte idd dat het nu belangrijker is dát er wat ingaat dan wat precies. Hij preekte zeker niet voor eigen parochie en gaf aan dat vriendin er goed aan doet RC kuipjes te blijven geven zolang dat lukt en goed verdragen wordt.
Bedenk wel dat kvv een zwaardere belasting voor de nieren is dan brok. Het is zwaarder te verwerken zeg maar.
Ongetwijfeld zal daar met specifiek nierdieet rekening mee gehouden zijn, maar toch...

Kaya van mij kreeg altijd KVV (Carnibest, prima merk) en toen bleken haar nieren slecht en vooral de vervuiling in
haar bloed (ureum). De dierenarts zei toen tegen mij dat kvv veel zwaarder is voor de nieren, voor gezonde honden prima, voor nierpatiënten niet.
Na jaren kvv ging ik met tegenzin over op nierdieet brokken dus, maar na 6 weken was de ureumwaarde echt al enorm
gedaald! Voor mij was dat een bewijs dat hij niet uit zijn nek lulde :mrgreen: :wink:

Maar sowieso, wat iedereen ook al zegt, is het allerbelangrijkste dat ze eet en aan het eten blijft. Wellicht valt er
wat te mengen en ik persoonlijk zou echt een ander merk nierdieet brok kopen, verandering van spijs doet ook
vaak eten (hoe lekker de oude brok ook moge zijn).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lieske1977

Caro. schreef:
Lieske1977 schreef:Bedankt voor de reacties!

Bedenk wel dat kvv een zwaardere belasting voor de nieren is dan brok. Het is zwaarder te verwerken zeg maar.
Ongetwijfeld zal daar met specifiek nierdieet rekening mee gehouden zijn, maar toch...

Kaya van mij kreeg altijd KVV (Carnibest, prima merk) en toen bleken haar nieren slecht en vooral de vervuiling in
haar bloed (ureum). De dierenarts zei toen tegen mij dat kvv veel zwaarder is voor de nieren, voor gezonde honden prima, voor nierpatiënten niet.
Na jaren kvv ging ik met tegenzin over op nierdieet brokken dus, maar na 6 weken was de ureumwaarde echt al enorm
gedaald! Voor mij was dat een bewijs dat hij niet uit zijn nek lulde :mrgreen: :wink:

Maar sowieso, wat iedereen ook al zegt, is het allerbelangrijkste dat ze eet en aan het eten blijft. Wellicht valt er
wat te mengen en ik persoonlijk zou echt een ander merk nierdieet brok kopen, verandering van spijs doet ook
vaak eten (hoe lekker de oude brok ook moge zijn).
Da's nieuw voor mij, goed om te weten! Die man van Bandit zei wel dat rood vlees slecht is voor honden met nierfalen.

Verandering van spijs doet inderdaad eten, maar het hondje at deze brok nog maar een paar dagen. Daar was ze dus héél rap in uitgegeten :wink:
Lieske1977

Re: *spoed* Bandit nierdieet -update 26 juli: dag Maylo...-

Update:

Straks ga ik naar mijn vriendin toe om erbij te zijn als haar hondje wordt ingeslapen. Ondanks het nierdieet gaat ze te hard achteruit :cry:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Wat erg, veel sterkte voor jullie :roos:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Heel veel sterkte .
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Sterkte!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Veel sterkte. Fijn dat je vriendin van jou zoveel hulp en steun krijgt.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”