Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e keer loops?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lemuria

2e keer loops?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nou. Ik sla even steil achterover. Izzy is een reuenmagneet, loops of niet loops, ze heeft de mannen altijd achter zich aan. Maar gister vond ik de aandacht toch weer net wat extra opvallen. Net zag ik een druppel bloed op haar staart en wou controleren of ze ergens een wondje had, maar m'n blik dwaalde af naar d'r doos en já hoor. Bloed.
5 Januari is ze voor het eerst loops geworden en tegen het eind van de maand was ze daar klaar mee dus ik verwachtte het pas weer rond juli, maar ze is dus nu echt alweer zo ver. Koud 3 maanden nadat de laatste loopsheid afgelopen is...? Is dat normaal?
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 2e keer loops?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Puck van mij was ook zo.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lemuria

Was dat eenmalig of wordt ze nog steeds elke 3 maanden loops? Had de dierenarts ook al gebeld en die zei ook dat het kán. Maar, werd er vervolgd, als ze dit blijft doen, dan is het raadzaam alsnog te castreren in verband met ziektes.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden werden elke vier maanden en soms elke drie maanden loops.

Ze zijn nu 10 en 11 jaar en twee van de drie zijn net geopereerd aan baarmoederontsteking.

Dus heb er nu 1 die nog loops wordt. Ik hoop dat nu de andere twee niet meer loops worden zij nog maar 2 keer per jaar loops wordt. We zullen het zien.

Hoe vaker een hond loops wordt hoe meer kans op baarmoederontsteking. Maar ik zou pas castreren als het medisch noodzakelijk is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana werd ook elke drie maanden loops.
Het kan zeker.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Mijn Akita was ook iedere 4 maanden loops.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pfew.... ik zit hier bij Lotje, nu 2 jaar nog op de 2de loopsheid te wachten....... Is alweer bijna één jaar geleden....
gonnie
Zeer actief

Neeltje schreef:Pfew.... ik zit hier bij Lotje, nu 2 jaar nog op de 2de loopsheid te wachten....... Is alweer bijna één jaar geleden....

Fijn toch? Mijn eerste Pinscher werd ook 1 keer per jaar loops. Toen Bijou er bij kwam werd ze de eerste keer dat Bijou loops werd ook kort daarna loops en daarna ook een keer in de zes maanden. Daarna werd ze weer 1 keer per jaar loops.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Neeltje schreef:Pfew.... ik zit hier bij Lotje, nu 2 jaar nog op de 2de loopsheid te wachten....... Is alweer bijna één jaar geleden....
Wat een heerlijkheid lijkt mij dat, hier iedere drie maanden loops :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

gonnie schreef:

Fijn toch? Mijn eerste Pinscher werd ook 1 keer per jaar loops. Toen Bijou er bij kwam werd ze de eerste keer dat Bijou loops werd ook kort daarna loops en daarna ook een keer in de zes maanden. Daarna werd ze weer 1 keer per jaar loops.
Is ook prima. Ik vraag me alleen soms af als het echt heel lang uitblijft of er een punt komt dat er toch naar gekeken moet worden? Maar goed. Ze is vorig jaar juni loops geweest, dus we hebben nog even.
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MBJ »

Dat is snel ! Mijn meisje is 20maanden en pas 1keer loops geweest, 8,5maand geleden . Ben benieuwd wanneer ze besluit weer loops te worden :S
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mijn westies waren ook elke 3 maanden loops.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
gonnie
Zeer actief

Neeltje schreef:
gonnie schreef:

Is ook prima. Ik vraag me alleen soms af als het echt heel lang uitblijft of er een punt komt dat er toch naar gekeken moet worden? Maar goed. Ze is vorig jaar juni loops geweest, dus we hebben nog even.

Heb het even opgezocht, maar het schijnt best normaal te zijn om een keer per jaar loops te worden.
Er zijn meer rassen die maar een keer per jaar loops worden. Zoals de Basenji, Tibetaanse Mastif en de wolfshonden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Lemuria schreef:Was dat eenmalig of wordt ze nog steeds elke 3 maanden loops? Had de dierenarts ook al gebeld en die zei ook dat het kán. Maar, werd er vervolgd, als ze dit blijft doen, dan is het raadzaam alsnog te castreren in verband met ziektes.
Welke ziektes dan wel? :scratch:
Het is wat ongewoon, maar kan wel. Gemiddeld is 6 maand maar meer of minder kan altijd natuurlijk. Je zou kunnen castreren omdat je het lastig vind voor haar natuurlijk, maar ik geloof echt niet dat ze meer risico heeft op ziektes dan een hond met een langere cyclus.
Lemuria

Maeve schreef:
Lemuria schreef:Was dat eenmalig of wordt ze nog steeds elke 3 maanden loops? Had de dierenarts ook al gebeld en die zei ook dat het kán. Maar, werd er vervolgd, als ze dit blijft doen, dan is het raadzaam alsnog te castreren in verband met ziektes.
Welke ziektes dan wel? :scratch:

BMO ;-) Verder noemde ze ook kanker, maar dat is een beetje haar stokpaardje. Maar BMO's schijnen vaker voor te komen?
Lemuria

:lol1:
gonnie schreef:Mijn honden werden elke vier maanden en soms elke drie maanden loops.

Ze zijn nu 10 en 11 jaar en twee van de drie zijn net geopereerd aan baarmoederontsteking.

Dus heb er nu 1 die nog loops wordt. Ik hoop dat nu de andere twee niet meer loops worden zij nog maar 2 keer per jaar loops wordt. We zullen het zien.

Hoe vaker een hond loops wordt hoe meer kans op baarmoederontsteking. Maar ik zou pas castreren als het medisch noodzakelijk is.
Ja dat dus ;-) Nou ja, ik vind dat best wel akelig hoor. Zul je net zien dat m'n kneusje net weer zo'n gesloten bmo krijgt, zo'n pech zou ze wel hebben.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Het was niet eenmalig, ze werd strontvervelend van die loosheden dus we hebben haar laten helpen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lemuria

racapuck schreef:Het was niet eenmalig, ze werd strontvervelend van die loosheden dus we hebben haar laten helpen.
Gelukkig merk ik aan Izzy vrij weinig qua karakter, hoewel ze tijdens d'r vorige loopsheid en nu regelmatig wat gezapig voor zich uit staart en me best vaak aankijkt of ze heel hard moet poepen en ik haar niet naar buiten laat. Zo'n blik alsof ze me iets kwalijk neemt.

Ik ga me maar inlezen in BMO's zodat ik de symptomen gelijk herken :)
gonnie
Zeer actief

Ach, ik denk dat het heel verschillend is die symptomen.

Jarah bijvoorbeeld, werd sloom en kreeg koorts maar eten en drinken was gewoon nog normaal.

Bij Tama kwam er alleen pus uit haar vulva en achteraf vraag ik me af of ze wel een baarmoederontsteking had, want toen we haar kwamen halen zei de assistente dat het niet hetzelfde was als bij Jarah en dat Tama cystes had in haar baarmoeder, ze had het wel over een open baarmoederontsteking maar dat was het bij Jarah ook dus ga het toch nog even goed vragen als we voor controle moeten. Ze zei wel dat het goed was dat de baarmoeder verwijderd was bij Tama maar ja dat vinden ze al snel.

En Nikkie is degene die heel veel drinkt en die heeft geen baarmoederontsteking tenminste daar ga ik van uit, ze drinkt altijd veel na de loopsheid al jaren dus als zij een baarmoederontsteking heeft had ze al dood moeten zijn. Haha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik moet er toch niet aan denken, elke 3 maanden loops :O:
Csiva zit op eens per 8 maanden. En dan 16 dagen loops :mrgreen: Acceptabel.
gonnie
Zeer actief

Machie schreef:Ik moet er toch niet aan denken, elke 3 maanden loops :O:
Nikkie is ook maar 17 dagen loops, maar wel elke vier maanden. Hoop dat nu Jarah en Tama gecastreerd zijn zij weer terug gaat naar elke zes maanden.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het scheelde dat ik toen alleen 2 teven had, binnen had ik er dus geen last van :mrgreen:
Zinzi is gelukkig ook maar eens in de 7 à 7,5 maand loops, wel fijn als je ook een intacte reu in huis heb :LOL:

Mijn oudste westie teefje was ook nog altijd extreem schijnzwanger daarna en die kreeg toen ze 10 was een BMO Lemuria, geen idee of die heftige schijnzwangerschappen er iets mee te maken hadden?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lemuria

Mja, Izzy was vorige keer 19 dagen loops (dan tel ik alleen de dagen dat ze bloedde). Zou beetje balen zijn als ze dat nu elke 3 maanden gaat flikken.
Tiny
Zeer actief

Die loopsheid vind ik niet eens zo erg, maar die buien die vooraf gaan..... Het is echt een takketeef eerste klas, zeikerig, pieperig, brommerig en vooral snauwerig. En hoe harder ik lach om haar buien hoe bozer ze wordt :engel:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Lemuria

Tiny schreef:
Die loopsheid vind ik niet eens zo erg, maar die buien die vooraf gaan..... Het is echt een takketeef eerste klas, zeikerig, pieperig, brommerig en vooral snauwerig. En hoe harder ik lach om haar buien hoe bozer ze wordt :engel:
:LOL:

Izzy is gewoon een verschrikkelijk slome doos tijdens d'r loopsheid. Lui en echt maar met vlagen vooruit te porren. Verder ligt het hier maar zuchtend voor zich uit te staren, onder d'r dekbed en tegen d'r kruikje aan (don't ask, ik schaam me ook voor dat soort betutteling maar goed).
Tiny
Zeer actief

Lemuria schreef:
Tiny schreef:
:LOL:

Izzy is gewoon een verschrikkelijk slome doos tijdens d'r loopsheid. Lui en echt maar met vlagen vooruit te porren. Verder ligt het hier maar zuchtend voor zich uit te staren, onder d'r dekbed en tegen d'r kruikje aan (don't ask, ik schaam me ook voor dat soort betutteling maar goed).
Ohja lui, dat is ook. Ik vind het eigenlijk wel heerlijk zulke teven. Jammer dat Kier niet met een kruikje onder de dekens wil, ik hou ervan :I:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Lemuria

Deze loopsheid is nu al zó anders dan haar eerste :80: Bij haar eerste was ze loom en hangerig, nu is ze dat ook PLUS übergeil. Dat staat hier te staan met d'r staart naar de zijkant zodra je ook maar naar d'r kont kijkt, kwispelt continue (normaal kwispelt ze zelden) en maakt sprongetjes van links naar rechts en van voor naar achter. Kolder in de kop :smile2:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Mijn "pup" was met Kerst voor het eerst loops, deze week voor de tweede keer loops geworden. Ze is 12 april net 1 jaar geworden, als dit haar cyclus voor de toekomst is kan ik mijn lol op. :roll:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Deze loopsheid is nu al zó anders dan haar eerste :80: Bij haar eerste was ze loom en hangerig, nu is ze dat ook PLUS übergeil. Dat staat hier te staan met d'r staart naar de zijkant zodra je ook maar naar d'r kont kijkt, kwispelt continue (normaal kwispelt ze zelden) en maakt sprongetjes van links naar rechts en van voor naar achter. Kolder in de kop :smile2:

Het kan flink veranderen hoor, ook de frequentie. Charlie begon met 2 x per jaar en werd steeds later loops, al was ze de week nadat ik navraag deed over castratie bij de DA opeens eerder :LOL:
Ze is sloom geweest, ze is één keer rete agressief geweest, maar nu lijkt het eigenlijk heel stabiel. Gewoon vrolijk en probleemloos, op het laten lopen van haar plas na het bloeden na, maar dat is gelukkig na een paar dagen al gestopt *afkloppen*.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Collies zijn vaak ook maar een keer in de 10-12 maanden loops.
Mila heeft ook zo'n lange cyclus, maar is wel vrij lang loops dan (laatste keer 23 dagen). Gelukkig verliest ze daarbij maar heel weinig bloed en houdt zichzelf heel goed schoon, dus echt veel last van die lange loopsheid heb ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”