Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijg nou wat..... gejoel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Krijg nou wat..... gejoel

Ongelezen bericht door gyanty »

Mijn in de regel toch heel erg brave en stille hondjes hebben het vannacht toch wel bont gemaakt en met voor ons iets heel opmerkelijk, want het is iets in de categorie: doen ze anders nooit :schrik: :lol1:

Tot twee keer toe werden wij vannacht wakker. Wakker van een geluid wat we niet meteen konden plaatsen. Het was gehuil van een hond. Verschrikt kijken mijn man en ik elkaar kan in het donker: is dat er 1 van ons?

We wonen hier nu een half jaar. Achter ons wonen 2 Duitse Herders vooral buiten met het nodige lawaai, maar het kwam toch niet echt van buiten. En ook niet bij de minimechelse herder van een paar huizen verderop. Het moest er 1 van ons zijn. Tja zelfs een 4 en 6 jarige hond kunnen je ineens voor de gek houden hoor.

Eigenlijk in koor riepen wij meteen: NORAAAH! Het geluid hield op.

Maar een uurtje later horen we het weer. Weer kijken mijn man en ik elkaar aan. mmmm is dit wel Norah? We proberen even het geluid te plaatsen. Norah slaapt in de bijkeuken wat schuin onder ons raam is. Kay slaapt in de huiskamer. Maar eigenlijk is het onmogelijk om het geluid zo precies te lokaliseren. Dit keer roepen we maar gewoon: KAAAAAAY! En weer wordt het stil.

Toch besluiten we nog even beneden te gaan kijken. Maar kunnen niks verontrustends bemerken. Wel dat Kay bij de keukendeur ligt, waar hij eigenlijk anders niet ligt. En dat het gordijn in de gang open is, dus die doen we maar dicht. Norah nog even naar buiten gelaten :lol1: en de verdere nacht bleef het rustig.

Wie zal het geweest zijn? Dat blijft de vraag. We dachten meteen Norah, omdat Norah altijd van het kattenkwaad is en ons ongeleid projectieltje. Dus krijgt ze bijna automatisch de schuld. Maar misschien was het ook wel brave Kay deze keer. Er moeten loopse teven in de buurt zijn. Hij snuffelt en smakt er op los, maar dat is voor ons nooit een heel groot probleem. Gejoelt heeft hij er nog nooit om in ieder geval. OF zou het volle maan geweest zijn, of zal de wolf in de buurt ook gehuild hebben? :80: Ach wie weet, maar opmerkelijk was het wel. Ik wist niet eens dat ze het konden: mijn weerwolfjes.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Krijg nou wat..... gejoel

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk zulke verrassingen :mrgreen:
Ik heb het met Rana een paar keer gehad.
Nadat ik daarna de gordijnen voor de glazen deuren in de tuinkamer goed had gesloten was het weer over.

Ik vermoedde dat ze iets in de tuin had gezien (egel, vos o.i.d.) wat haar aan het loeien bracht? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Onze Bo heeft het ook eens gehad en na wat speurwerk bleek ook het gordijn niet geheel gesloten te zijn en leek het als of hij zijn eigen speigelbeeld zag in het raam.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ze loeien hier altijd gezamenlijk met z'n vieren als er een ambulance, brandweer of politie voorbij komt met sirene. En die komen tocht wel een keer of 6 per dag gemiddeld langs :oeps: :mrgreen:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Misschien zat er wat in de lucht? Zinzi heeft het vannacht ook 2 keer gedaan :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
gyanty
Zeer actief

Grappig om te horen dat het bij anderen ook het gordijn is geweest. Iets zien er door heen kan niet, want de glazen tussendeur zit er nog tussen en ik heb de buitendeur met plakplastic afgeplakt, maar toch opmerkelijk dat Kay inderdaad dus wel voor die tussendeur lag en dus wel uitzicht had op die buitendeur en dat het na het sluiten van gordijn over was. Misschien wel gewoon lichtflitsen ofzo gezien.
In vorige huis was tussendeur niet met glas, dus kon hij ook niks zien. Ondanks wat slaaptekort konden we er wel om lachen in ieder geval.

Op ambulance of andere sirenes doen die van ons het niet. En gelukkig hoor ik die hier ook maar zelden.
Of toch helemaal met Zinzi aan het communiceren geweest :lol1:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:lol1: Zinzi heeft het nog nooit eerder gedaan, ze slaapt nu boven bij mij omdat ze loops is en ineens begint ze te loeien :scratch: :mrgreen:
Doran doet het wel af en toe, maar die ligt dan gewoon relaxed in de snolmodus in z'n mand te maffen :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

volle maan was het iig niet :D
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nelle deed het laatst in haar slaap, ze lag rustig op de bank te slapen en opeens begon ze te loeien, ik denk dat ze droomde.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Als ik niet zeker weet welke hond er aan het krijsen is, brul ik een "Hey! Kappen!". Werkt perfect :mrgreen:
Het komt hier in de nacht nauwelijks voor (alleen als er echt iets aan de hand is), maar ik kan me voorstellen dat het niet grappig is :hmmm:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ri@ schreef:Ze loeien hier altijd gezamenlijk met z'n vieren als er een ambulance, brandweer of politie voorbij komt met sirene. En die komen tocht wel een keer of 6 per dag gemiddeld langs :oeps: :mrgreen:
Hier ook, maar dan moeten we wel langs de weg staan waar de ambulance dan voorbij komt. Nu ja, dat gebeurt regelmatig op de Boschdijk hier.
gyanty
Zeer actief

Afgelopen nacht heeft er weer een wolf gejoeld op de benedenverdieping. Ik heb het zelf dit keer echter niet gehoord. Wel heb ik inmiddels door dat de Duitse Herder teven van de buren loops zijn. Deze leven buiten en schijnbaar heeft Kay er erg veel last van, want in het vorige huis met de directe buurhond (dus roken elkaar ook door schutting als ze beide tegelijk buiten waren) geen problemen gehad tijdens de loopsheid. En tot de per ongeluk dekking van Norah (nu dik 1 jaar geleden) had hij totaal geen problemen met loopsheden van welke teef dan ook, maar deze keer lijkt het toch iets anders.... Ah ah dan is hij wel laat volwassen geworden haha het word een oude vieze man (van nog maar 6 jaar hoor haha)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:Afgelopen nacht heeft er weer een wolf gejoeld op de benedenverdieping. Ik heb het zelf dit keer echter niet gehoord. Wel heb ik inmiddels door dat de Duitse Herder teven van de buren loops zijn. Deze leven buiten en schijnbaar heeft Kay er erg veel last van, want in het vorige huis met de directe buurhond (dus roken elkaar ook door schutting als ze beide tegelijk buiten waren) geen problemen gehad tijdens de loopsheid. En tot de per ongeluk dekking van Norah (nu dik 1 jaar geleden) had hij totaal geen problemen met loopsheden van welke teef dan ook, maar deze keer lijkt het toch iets anders.... Ah ah dan is hij wel laat volwassen geworden haha het word een oude vieze man (van nog maar 6 jaar hoor haha)
Mijn laatste reu werd pas "wakker" toen hij 11 was :lol1:
Voor het eerst een loopse teef in huis gaf de doorslag :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief

ranetje schreef:
gyanty schreef:Afgelopen nacht heeft er weer een wolf gejoeld op de benedenverdieping. Ik heb het zelf dit keer echter niet gehoord. Wel heb ik inmiddels door dat de Duitse Herder teven van de buren loops zijn. Deze leven buiten en schijnbaar heeft Kay er erg veel last van, want in het vorige huis met de directe buurhond (dus roken elkaar ook door schutting als ze beide tegelijk buiten waren) geen problemen gehad tijdens de loopsheid. En tot de per ongeluk dekking van Norah (nu dik 1 jaar geleden) had hij totaal geen problemen met loopsheden van welke teef dan ook, maar deze keer lijkt het toch iets anders.... Ah ah dan is hij wel laat volwassen geworden haha het word een oude vieze man (van nog maar 6 jaar hoor haha)
Mijn laatste reu werd pas "wakker" toen hij 11 was :lol1:
Voor het eerst een loopse teef in huis gaf de doorslag :mrgreen:
Oohhhwww daar is Kay nog vroeg bij dus haha
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”