Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Opvang stichting
Moderator: moderatorteam
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Opvang stichting
Ik ben me aan het oriënteren om naast gastgezin voor kittens ook gastgezin te worden voor een hond. Aangezien meerdere mensen dit hier doen ben ik op zoek naar ervaringen.
Er is denk ik 1 groot nadeel, ik heb geen auto en geen rijbewijs. Is dit nodig of wordt de hond naar het gastgezin toegebracht? Qua dierenarts kan ik wel altijd wat regelen.
Er is denk ik 1 groot nadeel, ik heb geen auto en geen rijbewijs. Is dit nodig of wordt de hond naar het gastgezin toegebracht? Qua dierenarts kan ik wel altijd wat regelen.
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Re: Opvang stichting
Gaaf dat je dit wil doen.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
Kan je goed afscheid nemen van de opgevangen kittens?
-
Safari
Ik heb opgevangen voor dezelfde stichting als Meta, ook ik heb geen rijbewijs dus als de honden overdag kwamen werd ik opgepikt om mee te rijden naar Schiphol of werd de hond thuis afgezet. In de avonduren was meneer S thuis en hebben we zelf honden opgehaald, soms bij een wisselpunt, soms op Schiphol zelf.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat gaaf dat je dit wil gaan doen. Stichtingen zitten te springen om goeie opvanggezinnen, dus ik denk dat ze je met open armen ontvangen!
Kijk wel heel goed uit voor welke stichting je gaat opvangen, en stel ook gewoon eisen aan wat voor honden je wel en wat je niet wilt opvangen. Als jij bijvoorbeeld alleen katvriendelijke sociale kleine honden wilt opvangen, dan is er keus genoeg voor die stichting en moeten ze niet aankomen met iets wat niet in jouw situatie past.
Er zijn veel goeie stichtingen. Ik heb momenteel veel contact met Podencoworld, omdat mijn volgende hond daarvandaan komt
, en mijn ervaring tot dusver is dat zij grondig te werk gaan bij plaatsing en opvang. Zij plaatsen uiteraard wel voornamelijk podenco's, en als dat geen ras is wat een beetje bij je past, zijn er ook nog legio andere fatsoenlijke stichtingen. Ik zou ook zeker even de naam van een mogelijke stichting hier noemen, en desnoods om pb's vragen van mensen die er ervaring mee hebben. Niet zomaar voor de eerste de beste gaan opvangen.
Kijk wel heel goed uit voor welke stichting je gaat opvangen, en stel ook gewoon eisen aan wat voor honden je wel en wat je niet wilt opvangen. Als jij bijvoorbeeld alleen katvriendelijke sociale kleine honden wilt opvangen, dan is er keus genoeg voor die stichting en moeten ze niet aankomen met iets wat niet in jouw situatie past.
Er zijn veel goeie stichtingen. Ik heb momenteel veel contact met Podencoworld, omdat mijn volgende hond daarvandaan komt
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Goed initiatief
Veel stichtingen zijn op zoek naar gastgezinnen voor zowel honden als katten. Vaak worden de dieren thuis gebracht, dus hoef je niet persé een auto te hebben.
Succes!
Succes!

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik stel me erop in dat de kittens weer weggaan, dus daar heb ik gelukkig niet veel problemen mee. Meestal heb ik binnen een paar dagen ook weer nieuwedeugenietje schreef:Gaaf dat je dit wil doen.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil inderdaad ook nee kunnen zeggen, de hond zou zeker moeten passen bij Zara en de katten anders wordt het niets 
Als mensen namen hebben van stichtingen zou ik ze graag horen, er zijn er zóveel
Als mensen namen hebben van stichtingen zou ik ze graag horen, er zijn er zóveel