Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen met de hond nu het kouder word

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jarco
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden
Aantal honden: 1

Wandelen met de hond nu het kouder word

Ongelezen bericht door jarco »

Hallo,

Ik doe samen met een vriend op regelmatige basis nachtwandelingen. We wandelen dan meer dan 20 km door de natuur. (gemiddeld ongeveer 22 km maar dit kan wel eens uitlopen) .

Nu het kouder begint te worden vroegen we ons af als dit kwaad zou kunnen aan de poten van onze honden. Het zijn een golden retriever, kruising mechelaar met duitse herder, kruising stafford met turkse herder, en een collie. Ik heb net een paar uurtjes liggen googlen en vind dat de meeste mensen er niet veel problemen in zien. Maar onze wandelingen zijn niet gewoon een uurtje om. We zijn ongeveer 6 a 7 uur in het bos en op de heide.

Zou dit kwaad kunnen bij de huidige temperaturen? (ca. 0 graden s'nachts). En zo niet, vanaf wanneer moeten we beginnen op te letten?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen met de hond nu het kouder word

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nee hoor geen probleem. Ga er vanuit dat je ook geen probleem bij de honden ziet. Heerlijk snachts lopen en het gevoel hebben van vrijheid en alleen zijn. Wandel ook vaak snacht omdat ik de slaap niet kan vatten of te vroeg wakker word.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hier ook geen probleem. Ook midden in de winter dat soort afstanden, gewoon met doorlopen kan je echt geen last krijgen als een hond dat gewend is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Soms met sneeuw kunnen er klopjes tussen de tenen vormen waar ze dan wel last van kunnen krijgen, t haar daar goed kort houden, en evt iets van wax kan helpen, maar dat lijkt me t enige , en ik zou er die wandelingen niet voor opgeven :wink:
jarco
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door jarco »

Ok bedankt voor de reacties. Ik vroeg dit omdat sommige goed bedoelende mensen ons waarschuwden voor de gevolgen van lange tijd onder het vriespunt met de honden wandelen. Ze zouden dan kloven krijgen. Maar nu ik dit zo lees ga ik gewoon opletten dat ze droogblijven en de poten goed verzorgen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou zelf wel elk 2 uur de poten van de honden even snel checken op kloven. Vaak merk je het snel zat als ze manken, maar sommige honden zijn bikkels ;) Verder zie ik er ook geen probleem in, en nachtwandelingen zijn héérlijk!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”