Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nu al hond erbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Nu al hond erbij?

Ongelezen bericht door Alex »

Ik heb even wat advies nodig, ik kom er met mezelf niet uit :19:
Onze hond is nu 6 maanden en ruim 4 maanden bij ons. Ik wilde er graag een tweede hond bij wanneer onze hond ongeveer twee jaar is.

Nu is het probleem dat ik verliefd geworden ben op een hond. Het gaat om een gecastreerde reu van 6 jaar. Hij zit nu in het asiel.

Ik wil een beetje een verstandige keus maken. Financieel kan het, ik heb tijd genoeg en ik wil dus toch ooit een tweede hond. Dus waarom niet? Dat wil ik eigenlijk graag weten, waarom níet. Want ik kan alleen maar redenen bedenken om hem wél op te halen...

'Doe dat dan', zou je zeggen. Maar ja, ik ben dus verliefd en er zijn vast een heleboel zaken waar ik niet aan heb gedacht. Wie helpt me uit/in de droom? En hoe bevalt het jullie, meerdere honden?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Nu al hond erbij?

Ongelezen bericht door Valerie »

Als het een leuke stabiele hond is kan het nog goed zijn ook voor jouw jonge hond.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat ligt er naturlijk ook aan waarom deze hond in het asiel zit, of er probleemgedrag is etc.
Als dat het geval is en je moet daar ook aan gaan werken, wordt het wellicht wat lastig, ook omdat je andere hond het over kan nemen
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik zou ook zeggen, als het een ongecompliceerde leuke hond is, gauw gaan ophalen! :wink:
Dus aan mij heb je niks, haha.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Alex
Zeer actief

Voor zover ik informatie heb, is het een stabiele hond zonder 'stalgebreken'. In de omschrijving staat dat zijn baasje niet meer voor hem kon zorgen. Verder heeft hij black hair follicular dysplasia, dus misschien was hij gewoon niet meer mooi genoeg...

Ik heb hem nog niet ontmoet. Als ik er naartoe ga, gaat hij waarschijnlijk meteen mee terug :mrgreen: en dan wil ik echt alles tegen elkaar hebben afgewogen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Als het gevoel goed is gewoon doen, bijna alle problemen zijn op te lossen met geduld vertrouwen en liefde.
Dus ik zou zeggen bellen en halen haha
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik zeg foto!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Doen! Een stabiele volwassen hond zonder 'stalgebreken' is ideaal naast een jonge slungel.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Als jij denkt dat je naast de opvoeding van je pup ook je herplaatser voldoende aandacht en begeleiding kunt geven dan lijkt mij dat er niks op tegen is.
Groetjes, Marjan
Alex
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties. Niet dat het enig ander licht op de situatie werpt :mrgreen:
Dit is hem :I:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Wat een leukerd!
Groetjes, Marjan
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh daar zou ik ook niet lang over twijfelen geloof ik , DOEN !!
Afbeelding
Dinos

Alex schreef:Bedankt voor jullie reacties. Niet dat het enig ander licht op de situatie werpt :mrgreen:
Afbeelding
Komt het door zijn vacht?? Of moet je flink aan de bak met hem, (lijkt op foto,s goed doorvoed)
Alex
Zeer actief

Dinos schreef:
Alex schreef:Bedankt voor jullie reacties. Niet dat het enig ander licht op de situatie werpt :mrgreen:
Afbeelding
Komt het door zijn vacht?? Of moet je flink aan de bak met hem, (lijkt op foto,s goed doorvoed)
Ik snap niet precies wat je bedoelt..? Wat zou door zijn vacht kunnen komen?

Ik weet niet of er nog heel veel aan gesleuteld moet worden. Ik heb voor het weekend een interesseformulier ingevuld (nadat hij weken in mijn favorieten heeft gestaan) en vandaag gebeld, maar degene die over hem ging was er niet. Dus alles wat ik van hem gezien heb zijn foto's, filmpjes en een lange beschrijving waar geen alarmerende dingen in staan.
Dinos

Alex schreef:
Dinos schreef:
Afbeelding

Ik weet niet of er nog heel veel aan gesleuteld moet worden. Ik heb voor het weekend een interesseformulier ingevuld (nadat hij weken in mijn favorieten heeft gestaan) en vandaag gebeld, maar degene die over hem ging was er niet. Dus alles wat ik van hem gezien heb zijn foto's, filmpjes en een lange beschrijving waar geen alarmerende dingen in staan.
Ik bedoel dat hij er goed doorvoed uitziet (flink aan het gewicht) of komt dat door zijn vacht en vertekend de foto, en bedoel het niet vervelend hoor, is toch ook leuk om flink met je honden bezig te zijn, en zoals ik foto lees heeft hij wel wat beweging nodig.
Als je hem besluit te nemen heel veel plezier met hem ,maar dat gaat zeker lukken.
hendrik
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): leonberger
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door hendrik »

Mijn zus heeft ooit ook een tweede hond van 8 jaar uit het asiel gehaald,Zijn baasje moest naar een verzorgingshuis en kon zodoende
ook niet meer voor hem zorgen.
Lang niet alle honden die in de asiels zitten hebben gedragsproblemen.
Als het een gewoon een vrij normale hond is zonder al te veel gedragsproblemen zou ik het gewoon doen.

Twee honden hebben die goed samen met elkaar kunnen is zoooo leuk :gjump:
Afbeelding
Zolang mensen denken, dat dieren niks kunnen voelen. Zolang voelen dieren, dat mensen niet kunnen denken.
Alex
Zeer actief

Dinos schreef:
Alex schreef:
Dinos schreef:
Afbeelding

Ik bedoel dat hij er goed doorvoed uitziet (flink aan het gewicht) of komt dat door zijn vacht en vertekend de foto, en bedoel het niet vervelend hoor, is toch ook leuk om flink met je honden bezig te zijn, en zoals ik foto lees heeft hij wel wat beweging nodig.
Als je hem besluit te nemen heel veel plezier met hem ,maar dat gaat zeker lukken.
Oohhh, ik snap het :D
Hij heeft een flinke vacht (het witte gedeelte althans :mrgreen: ). Hij zit al maanden in het asiel, dus hij zal niet regelmatig flinke wandelingen maken, of lekker naast de fiets lopen. Ga ik verandering in brengen!
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Die zou ik meteen gaan halen! :I: Wat een leukerd! Kan me goed voorstellen dat je daarvoor valt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ach die is wel heel leuk :I: Ik zou hem ook gewoon halen, lijkt me alleen maar goed voor je pup :ok:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik heb gegoogled en gevonden. Maar ik vind hem helemaal niet zo makkelijk eerlijk gezegd. Vooral het gedeelte dat hij veel moeite heeft met bezoek. Maar goed dat is voor iedereen anders. Ik zou dat niet prettig vinden. Maar ik gun hem natuurlijk wel een warme mand.
Alex
Zeer actief

Sterre schreef:Ik heb gegoogled en gevonden. Maar ik vind hem helemaal niet zo makkelijk eerlijk gezegd. Vooral het gedeelte dat hij veel moeite heeft met bezoek. Maar goed dat is voor iedereen anders. Ik zou dat niet prettig vinden. Maar ik gun hem natuurlijk wel een warme mand.
Kun je aangeven wat je nog meer niet makkelijk lijkt? Dat bezoekgedeelte, tja, ik heb daar niet zo'n moeite mee. Vooral ook omdat erbij staat dat hij door de baas dan goed te corrigeren is. Zo zie je maar weer hoe een tekst multi-interpreteerbaar is :D
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Alex schreef:
Sterre schreef:Ik heb gegoogled en gevonden. Maar ik vind hem helemaal niet zo makkelijk eerlijk gezegd. Vooral het gedeelte dat hij veel moeite heeft met bezoek. Maar goed dat is voor iedereen anders. Ik zou dat niet prettig vinden. Maar ik gun hem natuurlijk wel een warme mand.
Kun je aangeven wat je nog meer niet makkelijk lijkt? Dat bezoekgedeelte, tja, ik heb daar niet zo'n moeite mee. Vooral ook omdat erbij staat dat hij door de baas dan goed te corrigeren is. Zo zie je maar weer hoe een tekst multi-interpreteerbaar is :D
Ik heb het niet goed geschreven want het is alleen dat bezoekgedeelte wat voor mij heel moeilijk zou zijn. Hij reageert zeer pittig op bezoek staat er. Ik zou dat heel vervelend vinden. En er ook niet goed mee om kunnen gaan. Maar als jij daar geen moeite mee hebt is het voor jou een prima hond.
Alex
Zeer actief

Sterre schreef:
Alex schreef:
Ik heb het niet goed geschreven want het is alleen dat bezoekgedeelte wat voor mij heel moeilijk zou zijn. Hij reageert zeer pittig op bezoek staat er. Ik zou dat heel vervelend vinden. En er ook niet goed mee om kunnen gaan. Maar als jij daar geen moeite mee hebt is het voor jou een prima hond.
Ok, dank je wel voor je reactie. Het is wel een punt dat ik ga bespreken bij het asiel, maar er is wat mij betreft een mouw aan te passen :D
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Denk dat het prima kan, zeker met zo'n leeftijdsverschil.
Wel hecht ik zelf bijzonder weinig waarde aan een omschrijving die een asiel meegeeft.
Veel mensen die hun hond naar een asiel brengen liegen over zaken, en een asiel kent vaak maar weinig afwisseling als het gaat om uit testen van gedrag.
Daar zou ik dus wel rekening mee houden
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Afbeelding
Hé, een wetterhoun! Die zie je niet zoveel in het asiel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Alex schreef:
Sterre schreef:
Alex schreef:
Ok, dank je wel voor je reactie. Het is wel een punt dat ik ga bespreken bij het asiel, maar er is wat mij betreft een mouw aan te passen :D
heb je kinderen?
want dan zou ik dit punt best wel zwaar laten tellen omdat ik denk dat het ook zal slaan op vriendjes van je eventuele kinderen die gezellig aan komen wapperen en waar je waarschijnlijk niet altijd even goed zicht op hebt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

lets have fun schreef:
Afbeelding
Idd, zou Marjoleine hem kennen?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

kipo schreef:
lets have fun schreef:
Afbeelding
Idd, zou Marjoleine hem kennen?
PB tje?
Vraag me af waarom hij niet via de fokker of rasvereniging gaat....
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Dinos schreef:
Afbeelding
Je mag best gewoon zeggen dat hij best wel dik lijkt te zijn. Zeg je niks verkeerds mee, hond krijgt waarschijnlijk haast geen beweging.

Ik ben wel benieuwd naar de hele omschrijving, al hoeft dat niet alles, of echt iets te zeggen.
Ik zou vragen of je er een keer mee aan de wandel mag, denk ik. En dan even streng zijn voor jezelf, dus niet zien is gelijk meenemen.
Maar als je net zo ongecompliceerd overkomt als dat je lijkt ( in mijn ogen, in dit topic ), waarom niet?
Als je inderdaad geen huishouden hebt om rekening mee te houden, want met kinderen vind ik het ook weer anders.
cagoo
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): beagle, wetterhoun.

Ongelezen bericht door cagoo »

Ik weet dat ze op de facebookpagina van de friese wetterhoun het regelmatig over deze hond hebben. Daar is ook iemand geïnteresseerd, die heeft hem ook al eens bezocht. Het lijkt geen makkelijk hondje met vreemden. Hij moet heel lang aan iemand wennen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”