Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Hallo.

Ongelezen bericht door ArCee »

Alweer even geleden mensen, maar er is veel gebeurd het afgelopen jaar. Om jullie meteen gerust te stellen, met mijn "nieuwe" Spaanse hond Nikan gaat het geweldig. Sterker nog, Nikan is smoorverliefd op zijn vriendinnetje Jessy. Jessy?
Ja, Nikan heeft er een vriendinnetje bij gekregen. Jessie, een Engels stafje van 5 jaar jong en die 2 zijn smoor op elkaar. Jessy is een rustig, sociaal, aanhankelijk, ietwat onzeker meisje. Ik zal snel foto's plaatsen. Dat lukt niet met mijn smartfoon
Helaas heb ik een probleempje met Jessy waar iemand van jullie misschien een antwoord op heeft?
Ik heb Jessy nu zo'n 4 a 5 maanden......alleen de oude bazin van haar heeft mij nog steeds haar papieren niet overhandigd. Geen entboekje, geen stamboom, geen chipgegevens om haar op mijn naam te zetten. Al een paar keer gebeld en gesmst, geen reactie, en inmideels ook verhuisd naar, weet ik veel? Ik ben dus bang dat, als zij straks een nieuwe vriend heeft, ze hier zomaar weer voor de deur staat om Jessy op te halen. Zolang zij alles heeft, en Jessy op haar naam staat?
Ik zit er aan te denken om info in te winnen bij de politie, of kun je iets anders?

Ik hoor graag tips van iemand die misschien een vergelijkbaar iets heeft meegemaakt?
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Neeltje

Re: Hallo.

Ongelezen bericht door Neeltje »

En de chip kun je zo laten aflezen bij de dierenarts, dat is niet zo moeilijk, krijg je meteen een nieuw entboekje.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tara schreef:Ik vrees dat je weinig kunt doen om aan die papieren te komen, aar je hoeft denk ik niet zo bang te zijn dat ze haar komen terugvorderen. Zelfs al zouden ze dat willen, dan nog is het vrijwel ondoenlijk om een hond terug te halen.
Als jij aantoonbaar al langere tijd voor de hond zorgt, dan gaan ze aan het kortste eind trekken.
Van dattes ^

Jij betaalt nu alles voor/van die hond dús is het simpelweg jouw bezit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Neeltje schreef:En de chip kun je zo laten aflezen bij de dierenarts, dat is niet zo moeilijk, krijg je meteen een nieuw entboekje.
Precies :ok:

Als ze een chip heeft..............
Kan je in ieder geval nagaan of ze een stamboom heeft.

Fijn dat het goed gaat met Nikan :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Beetje gek, om een hond te herplaatsen en vervolgens de papieren er niet bij te geven. Misschien zijn er niet eens papieren, is er geen entboekje en geen chip. Jou hond op komen halen is gewoon diefstal, of je nu wel of niet een entboekje hebt. De registratie op het chipnummer geldt ook niet als eigendomsbewijs.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Chip kun je op jouw naam laten zetten. Een stamboom opvragen is helaas moeilijk. Weet je wel zeker dat ze er een heeft?
Ik weet niet of je van plan bent om met de honden naar het buitenland te gaan maar ik zou erg oppassen zolang je geen stamboom hebt.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Nou, op zich heb ik de papieren niet nodig voor het 1 of ander, maar ik wil het gewoon officieel geregeld hebben. Ik heb Jessy eerst een maand op proef genomen. Daarna haar definitief over genomen en toen zat de vorige eigenaresse midden in een verhuizing, en moest opzoeken in welke doos de papieren zaten, zei ze?
Jessy is bij mijn DA al een paar maanden op naam gezet omdat ze na 3 weken meteen al een blaaeontsteking kreeg. Dus, toen meteen geregistreerd.
De stqmboom boeit mij op ook op zich niet, alleen voor het op mijn naam zetten want ik laat haar in maart 2015 helpen. Ze is behoorlijk heftig loops namelijk en pups hoef ik niet.
Zal wel eens horen of de politie tips heeft, en of zei mij mijn rechten kunnen vertellen
Dank jullie wel voor alle reacties, namens Jessy.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

ArCee schreef:Nou, op zich heb ik de papieren niet nodig voor het 1 of ander, maar ik wil het gewoon officieel geregeld hebben. Ik heb Jessy eerst een maand op proef genomen. Daarna haar definitief over genomen...
Heb je dat dan niet in een overeenkomst op papier gezet toen je de hond in huis haalde?

Ik zou nooit zomaar een hond overnemen zonder daar een geschreven spoor van te hebben, al zeker niet van een vreemde.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gittje schreef:
ArCee schreef:Nou, op zich heb ik de papieren niet nodig voor het 1 of ander, maar ik wil het gewoon officieel geregeld hebben. Ik heb Jessy eerst een maand op proef genomen. Daarna haar definitief over genomen...
Heb je dat dan niet in een overeenkomst op papier gezet toen je de hond in huis haalde?

Ik zou nooit zomaar een hond overnemen zonder daar een geschreven spoor van te hebben, al zeker niet van een vreemde.
En dat ...........???????????????? :denken:

TS ,je kunt beter een advocaat of jurist bellen. De politie is daar niet voor.Die gaat ook je scheiding niet regelen of uitleggen dat je huurcontract niet geldig is. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”