Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hou me tegen
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Hou me tegen
Ik heb er weer last van.....het ik-wil-er-nog-een-hondje-bij-syndroom. Het broeit al een tijdje hoor, maar ik had mezelf aardig in de hand. We hebben nu drie chihuahua's (nouja, één kruising), allemaal langharig en ik zou zo graag een kortharig chi-tje erbij hebben.
Maar eigenlijk hebben we al zoveel honden. Vind ik niet erg hoor, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ruimte hebben we meer dan genoeg en ik ben hele dagen thuis. Een tijdje geleden is er een kruising pekinees-dwergpoedel bij gekomen. Beestje was broodmager en bang voor alles en iedereen. Ik kon haar gewoon niet laten waar ze was. Inmiddels is ze een stuk blijer geworden. Nog steeds schichtig, ik weet niet wat haar aan gedaan is, maar goed, zij was wel al nummer negen.
Man staat er niet negatief tegenover, die vindt die kleine 'ratten' stiekem best wel leuk, dus hij fluit me ook al niet echt terug.
Dus.... fluiten jullie me terug?
Maar eigenlijk hebben we al zoveel honden. Vind ik niet erg hoor, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ruimte hebben we meer dan genoeg en ik ben hele dagen thuis. Een tijdje geleden is er een kruising pekinees-dwergpoedel bij gekomen. Beestje was broodmager en bang voor alles en iedereen. Ik kon haar gewoon niet laten waar ze was. Inmiddels is ze een stuk blijer geworden. Nog steeds schichtig, ik weet niet wat haar aan gedaan is, maar goed, zij was wel al nummer negen.
Man staat er niet negatief tegenover, die vindt die kleine 'ratten' stiekem best wel leuk, dus hij fluit me ook al niet echt terug.
Dus.... fluiten jullie me terug?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
tbeast
- Zeer actief
Re: Hou me tegen
Het hoeft ook geen pup te zijnSas schreef:ja, Hou plek voor een arm schepsel wat op je pad komt!
- dagmar88
- Zeer actief
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
-
tbeast
- Zeer actief
Die ken ik al
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
tbeast
- Zeer actief
Jij helpt niet echt.
- dagmar88
- Zeer actief
-
tbeast
- Zeer actief
Paisley schreef:Is opvangen voor een stichting niet een leuk alternatief?
Nee, ik wil een blijvertje.
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Zou ook wachten totdat je een hondje in nood vind ofzo.. dat het lot jullie beetje samen brengt. Ik heb in mijn caviagroepje van 5 altijd een extra plekje over mocht ik er eentje op mn pad krijgen die echt gered moet worden of eentje op straat vind die niemand komt opeisen. Dus waarom niet wachten totdat het vanzelf op je pad komt? Leuk om je berichtje te lezen. Ken het gevoel
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ah jóh, als het nou nog deense doggen waren dan had ik misschien gezegd van oke doe ff rustig aan maar een chi?!!
Wat eet een chi nou helemaal en waar 3 chi's eten kan er ook nog wel een 4e bij.
Een kennis van me heeft ook niet genoeg aan 3 chi's dus kwam er een anatool bij (plus diverse knaadieren, katten en gevogelte) dus waar práten we nog over
Wat eet een chi nou helemaal en waar 3 chi's eten kan er ook nog wel een 4e bij.
Een kennis van me heeft ook niet genoeg aan 3 chi's dus kwam er een anatool bij (plus diverse knaadieren, katten en gevogelte) dus waar práten we nog over
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
tbeast
- Zeer actief
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Daisy , niet makkelijk maar dat komt mede door de baasjes die ze nu heeft en die haar gedrag niet kunnen begeleiden en daardoor ook niets met haar doen.
Bij de juiste baasjes zal dit een veel leuker hondje kunnen zijn.
viewtopic.php?f=19&t=289569
Laatst gewijzigd door Tineke op 28 aug 2014 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik fluit je zeker niet terug.
Jij en je man staan er achter schreef je. En jij bent altijd thuis?
Gelijk doen.
Gelijk doen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
tbeast
- Zeer actief
Wij hebben drie dochters, de jongste is 11 en we hebben eerder een JR gehad (ook een herplaatsertje), waarvan zij het slachtoffer is geworden, dus daar wil ik geen risico meer mee lopen. Ze kan ook niet met teefjes, wij hebben er 5Tineke schreef:Daisy , niet makkelijk maar dat komt mede door de baasjes die ze nu heeft en die haar gedrag niet kunnen begeleiden en daardoor ook niets met haar doen.
Laatst gewijzigd door tbeast op 28 aug 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tbeast
- Zeer actief
Ja, ik hoef niet te werken. Will ik ook niet, ik wil er zijn voor de honden en kinderen.Wolfsblut schreef:Ik fluit je zeker niet terug.
Gelijk doen.
Man roept niet dat ik het moet doen, maar hij zal me ook niet uit alle macht tegenhouden.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Heerlijk als je kunt zeggen ik wil er zijn voor de honden en de kinderen. Dat noem ik pas echt rijkdom.tbeast schreef:Ja, ik hoef niet te werken. Will ik ook niet, ik wil er zijn voor de honden en kinderen.Wolfsblut schreef:Ik fluit je zeker niet terug.
Gelijk doen.
Man roept niet dat ik het moet doen, maar hij zal me ook niet uit alle macht tegenhouden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.
-
tbeast
- Zeer actief
Ik vind het gewoon heerlijk, al die honden. Ze zijn stuk voor stuk anders, hebben allemaal hun eigen dingetjes, ik zou ze niet willen missen.
-
Lemuria
Nou, een terugfluiting dan. 10(!) honden vind ik veel, ook al ben je hele dagen thuis en kun je het gros in een la leggen. Ze moeten allemaal individueel aandacht hebben, het zijn karaktertjes. En je ene cavia is nog een beetje schrikkerig. Ik zou het even kalm aan doen. Ik weet dat mensen die dit soort topics openen stiekem alleen maar bijval willen (
), maar ik persóónlijk vind mensen met 5 honden al compleet van het paadje, hoe doen ze dat...
Dat gezegd hebbende, wie weet dat het voor jullie wel werkt. Ik ken jullie en jullie honden verder niet, dus als het goed voelt en je kunt ze nu ook alle aandacht geven die ze verdienen; go for it.
Over 10 jaar krijgen we een update in de fotohoek;
Mijn roedeltje, wat zijn ze léuk he.

Dat gezegd hebbende, wie weet dat het voor jullie wel werkt. Ik ken jullie en jullie honden verder niet, dus als het goed voelt en je kunt ze nu ook alle aandacht geven die ze verdienen; go for it.

- dagmar88
- Zeer actief
duitse herder schreef:Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.
Ik vind zo'n roedel erg gezellig en vooral heel leuk door de interactie onderling.
Als ik groter woonde kwam er zeker nog een leuk kleiner hondje (of twee) bij.
-
tbeast
- Zeer actief
Je terugfluiting vind ik niet erg. Je foto wel. Ik denk dat onze honden, ook al zijn het er negen, een heel goed leven hebben en deze foto geeft me toch het idee dat je daar anders over denkt.Lemuria schreef:Nou, een terugfluiting dan. 10(!) honden vind ik veel, ook al ben je hele dagen thuis en kun je het gros in een la leggen. Ze moeten allemaal individueel aandacht hebben, het zijn karaktertjes. En je ene cavia is nog een beetje schrikkerig. Ik zou het even kalm aan doen. Ik weet dat mensen die dit soort topics openen stiekem alleen maar bijval willen (), maar ik persóónlijk vind mensen met 5 honden al compleet van het paadje, hoe doen ze dat...
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik heb er natuurlijk ook jaren 4 gehad en ik mis dat best wel. inderdaad de interactie in zo'n roedel (want 2 honden is geen roedel natuurlijk). het spelen, als de een geen zin heeft heeft de ander dat wel, etc. etc. maar goed, ik woon nu veel kleiner en ik ben alleen, mijn rug en nek zijn naar de klote dus 2 kan ik prima handelen maar meer denk ik niet meer. maar ik kijk nog steeds wel rond hoordagmar88 schreef:duitse herder schreef:Wat ik me al geruime tijd afvraag over mensen met meerdere honden. Waarom heb je zoveel honden? Vullen ze een soort leegte of iets, voldoet een ander niet aan je wensen? Ik kan me er echt niks bij voorstellen dan meer dan 2 honden te nemen.Nee, en "voldoen" doen ze hier al snel, als ze maar met elkaar op kunnen schieten.
Ik vind zo'n roedel erg gezellig en vooral heel leuk door de interactie onderling.
Als ik groter woonde kwam er zeker nog een leuk kleiner hondje (of twee) bij.
en niet voldoen? juist niet. elke hond heeft juist iets dat hem/haar zo speciaal maakt, daarom is het ook zo leuk om er meerdere te hebben

- dagmar88
- Zeer actief
Ach, dat vinden ze met meer dan twee honden alDipsy20 schreef: Maar als Jij er een hondje bij wil en je heb de tijd en plek zie ik niet in waarom niet
Mensen verklaren mij ook voorgek maandag ben ik ook wel een beetje
-
mickey
- Zeer actief
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
hoi, ik fluit je zeker niet terug...ik heb op dit moment hetzelde...
nu met 3 hondjes zou er zooo graag een 4de bij willen...heb hele lieve in het asiel gezien...
ik ben ook bijna altijd thuis, en tijd en aandacht genoeg.....
ik heb alleen een man die het niet zo ziet zitten...hij vind het al een ramp om met 3 honden te lopen...laat s :mrgreen:staan als er nog eentje bijkomt..
Maar ja hij loopt altijd het snelle poep plas rondje smorgens, de rest die ik zelf dus jaaaa,
mijn hart is groot genoeg om deze hond erbij te nemen....
nu met 3 hondjes zou er zooo graag een 4de bij willen...heb hele lieve in het asiel gezien...
ik ben ook bijna altijd thuis, en tijd en aandacht genoeg.....
ik heb alleen een man die het niet zo ziet zitten...hij vind het al een ramp om met 3 honden te lopen...laat s :mrgreen:staan als er nog eentje bijkomt..
Maar ja hij loopt altijd het snelle poep plas rondje smorgens, de rest die ik zelf dus jaaaa,
mijn hart is groot genoeg om deze hond erbij te nemen....
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik wil over 'n paar jaar een 4e
Maar voorlopig hou ik het bij 3. Ik vind 3 honden trouwens veel leuker dan 2. 3 is een roedel, 2 nog niet. Maar 4 is nog meer een roedel
Ik wil er alleen geen 10 
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik fluit je wel terug.
Wat heb je trouwens aan een hond?
Ze stinken uit de bakkes en willen juist dan kussen. De hele vloerbedekking gaat eraan door die modderpoten.
Ze kwispelen teveel waardoor alles van tafel wordt gesodemieterd. Wil je net rust, motten ze spelen. Lig je net lekker op de bank, mot die erbij.
Lig je net ff te dommelen, komt die weer aan met zijn natte neus.
Nat worden okee, binnen uitschudden niet okee.
Negeer je de hond, kijkt die je net zolang aan totdat je terugkijkt. En dan kwispel kwispel daar gaat de kop koffie weer van tafel.
Pfff veel teveel gedoe.
Niet doen dus

Wat heb je trouwens aan een hond?
Ze stinken uit de bakkes en willen juist dan kussen. De hele vloerbedekking gaat eraan door die modderpoten.
Ze kwispelen teveel waardoor alles van tafel wordt gesodemieterd. Wil je net rust, motten ze spelen. Lig je net lekker op de bank, mot die erbij.
Lig je net ff te dommelen, komt die weer aan met zijn natte neus.
Nat worden okee, binnen uitschudden niet okee.
Negeer je de hond, kijkt die je net zolang aan totdat je terugkijkt. En dan kwispel kwispel daar gaat de kop koffie weer van tafel.
Pfff veel teveel gedoe.
Niet doen dus

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dubbel.
1x fluiten was genoeg.
1x fluiten was genoeg.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009