Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Interne tijdklok

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Interne tijdklok

Ongelezen bericht door Terre »

Dat heeft Robi heel erg.
Mijn ouders voeren vaak op hetzelfde tijdstip, in de middag namelijk om 5 uur.
Ik ben niet zo op tijd wat dat betreft dus zoals nu moet hij wachten, maar nu krijg ik telkens zo'n prikneusje tegen mijn benen en hoor ik geklaag naast me :lol1: .
Hebben jullie honden ook zo'n interne tijdklok of niet en voeren jullie daarbij ook altijd op hetzelfde tijdstip?
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Interne tijdklok

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Rond 17.00 begin ik te koken. De hond gaat dan voor mijn voeten liggen en wacht rustig af. Als ik gegeten heb weet ze dat ze ook een portie krijgt. De brokken raakt ze dan echt niet aan. Vanwege een verbouwing kon ze vanmiddag niet naar binnen. Toen de geur van het koken vrij kwam begon ze voor het raam te blaffen en te janken om binnen te komen. Ik had er nooit aan moeten beginnen, want de weg terug naar alleen maar brokken zal heel moeilijk worden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

M'n honden niet, die hebben geen vaste tijdstippen.
M'n rode kater had dat heel erg, kon je de klok op gelijk zetten :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef krijgt op willekeurige tijden eten, maar net wanneer ik tijd heb.
Mijn kat daarin tegen herinnerd me maar al te graag dat ze nog moet eten. En die verzint zelf de tijden (dus ook om 5 uur snachts!!)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Hier wel interne tijdklokken ze krijgen 's morgens rond half 6 / 6 uur eten, rond die tijd begint het in de ren aardig te piepen en jammeren.
En 's avonds krijgen ze rond 5 uur eten maar Bros begint om 4 uur al ongedurig te worden.
Als je dan beweegt gaat hij dansen om je heen en steeds naar de keuken lopen.
Lientje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Lientje »

Ja hoor, hier ook. En ook met de avondwandeling. Ik ga altijd rond 21.30 uur en een kwartier ervoor zit ze me al aan te staren. Niet dat ze nodig moet, want vaak doet ze pas na 10 minuten iets of zelfs helemaal niet. Dus ik geloof wel in die interne klok.
Terre
Zeer actief
Contacteer:

wiebel schreef:Boef krijgt op willekeurige tijden eten, maar net wanneer ik tijd heb.
Mijn kat daarin tegen herinnerd me maar al te graag dat ze nog moet eten. En die verzint zelf de tijden (dus ook om 5 uur snachts!!)
Ooh fijn zo'n kat :mrgreen:
Terre
Zeer actief
Contacteer:

In de avond heeft Robi dat inderdaad ook, het laatste rondje moet rond 10 uur van hem, eerder mag ook, maar later....hmm liever niet.
Hij kruipt altijd onder bank s'nachts, maar daar kruipt hij pas onder als we het laatste rondje hebben gelopen.
En Terre heeft s'avonds altijd de nare gewoonte te klagen om wat lekkers als ik een koekje of chips neem...tjah :engel:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Mocht ik ooit de tijd vergeten, Kira zeker niet. Wandelen, slapen, eten, koekje alles moet voor haar op háár tijd.
Is mijn eigen schuld hoor, leef in nogal een strak schema en heb het haar zelf aangewend.
Groetjes, Terry
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Terry schreef:Mocht ik ooit de tijd vergeten, Kira zeker niet. Wandelen, slapen, eten, koekje alles moet voor haar op háár tijd.
Is mijn eigen schuld hoor, leef in nogal een strak schema en heb het haar zelf aangewend.
idem ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, dat hebben ze hier ook en zeker Puchu.
Ik ben ook nogal van de vaste tijden, niet klokslag, maar wel 'rond' een bepaalde tijd en vooral 's avonds wordt Puchu
rond 19.15 al klaarwakker... het is bijna tijd om te gaan lopen... 19.30 uur 'joehoeee vrouwtje, zullen we?' en als het
dan nog langer duurt, dan gaat hij gewoon klieren :F:
's Ochtends hebben ze er godzijdank (haha) geen last van en kunnen we rustig het weekend uitslapen ofzo, ze zijn zelf
ook niet van die ochtendhonden :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

och ja hoor.
's avonds rond 20-21h eten als we niet naar training zijn (anders pas na training eten) en daarbij begint hij om 5.30u 's morgens al te piepen en een zeehond na te doen :mann:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje ook. Rond 5 uur moet er toch eten komen. 's Ochtends valt het wel mee, behalve als ik voor mijn doen in het weekend 'uitslaap'. Dat wil dan zeggen dat ik tot 'n uur of 7 slaap, dan komt er een blafje van beneden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat eten betreft niet. Wel wat thuiskomst betreft. De katten en honden zijn alert tegen de tijd dat ik thuis ga komen. Honden gaan naar de deur en de katten komen ineens thuis. Dit wist ik al, maar nu mijn vriend thuis zat werd het des te duidelijker, de hele dag rust, en rond de tijd dat ik thuis zou komen werd alles onrustig en kwamen de katten aanrennen etc..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ondanks dat ik hier wel ongeveer vaste tijden heb, valt het heel erg mee. Mocht ik ze vergeten zijn qua eten, gebeurt er verder niks.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nee, noch ikzelf noch Mila heeft iets wat ook maar in de verste verte lijkt op een interne tijdklok.
Alles gebeurt hier wanneer het gebeurt en de klok heeft daar niet zo veel mee te maken ;-)
Er zijn wel routines, dus Mila weet dat als ik 's ochtends mijn koffie op heb, dat we dan gaan wandelen, dat we na het eten een half uurtje spelen, etc.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als het donker wordt vindt de kat dat t tijd wordt voor het avondhapje.. helaas moet ie wachten tot ik naar bed ga. Pom is over het algemeen wel rustig, die krijgt rond 9 uur pas eten
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ol heeft wel een klok in zekere zin. Elke avond om 10 uur komt ie miepen voor eten, omdat ie heeeeeel lang geleden z'n eten een paar weken rond die tijd gekregen heeft. Het is nu al jaren "zo het uitkomt" dus dat kan 9 uur zijn maar ook 12 uur en alles daartussenin, maar voor Ol is het nog steeds om 10 uur voedertijd :P Ook als de zomer/wintertijd wisselt merken we dat goed, want dan is het ineens een uurtje eerder/later dat ie komt miepen :P

Hij heeft ook een tijdlang gehad dat ie opstond van de bank als het zo'n 10 over half 6 was omdat vriendlief dan thuiskomt, maar tegenwoordig kom ik ook rond die tijd thuis en dan ligt ie meestal nog languit :P
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vind altijd dat het vanaf 16.30 tijd voor eten is. Dat vind ik niet :F: Maar als hij om 19 uur nog geen eten heeft gehad wordt ie boos :LOL: Blaft ie het hele huis bij elkaar :F:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Heeft Boomer niet, hij eet een dagportie verspreid over 2 of 3 dagen :roll:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Beike is niet echt van de vaste tijden, maar wel van de dagelijkse vaste dingen/routine.

Als ik de wandelschoenen aan doe weet hij al dat we gaan wandelen, of als we terug zijn van wandelen dat hij dan een koekje krijgt etc. etc.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Wolfsblut schreef:Rond 17.00 begin ik te koken. De hond gaat dan voor mijn voeten liggen en wacht rustig af. Als ik gegeten heb weet ze dat ze ook een portie krijgt. De brokken raakt ze dan echt niet aan. Vanwege een verbouwing kon ze vanmiddag niet naar binnen. Toen de geur van het koken vrij kwam begon ze voor het raam te blaffen en te janken om binnen te komen. Ik had er nooit aan moeten beginnen, want de weg terug naar alleen maar brokken zal heel moeilijk worden.
Serveer je de brokken op een bord :smile2:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, dat hadden ze wel duidelijk toen we nog bij m'n ouders woonden en een redelijk strak schema hadden, maar inmiddels zijn ze het spoor bijster :mrgreen: Ik eet zelf tamelijk laat maar niet echt op een vaste tijd, in de zomer vaak wat later dan s'winters. Toen we hier net woonden hebben de honden wel een tijdje gezeurd op tijden dat ze vonden dat we wel konden eten, maar dat hield al snel op. Ben wel eens vergeten om ze sochtends te voeren en ze gaven niks aan :schrik: We kwamen terug van de middagwandeling toen ik het vlees nog op het aanrecht zag staan haha.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tussen 21.15-21.30 uur ontwaakt Noah uit haar diepe slaap en komt voor je staan. Ze wil nog even plassen :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik heb niet echt een ritme. Maar als ik toevallig eens 2 dagen achter elkaar iets op hetzelfde tijdstip doe rekenen ze daar de derde dag wel op, ja. Hebben ze zomaar in de gaten.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

hier totaal geen tijdklok maar zodra de meiden bij mijn ouders zijn, of beter gezegd, mijn moeder, dan weten ze donders goed hoe de dag eruit ziet
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb geen vaste tijden voor het voeren of uit laten. ligt eraan wanneer ik wakker ben. na het ochtendrondje krijgen ze eten en in de avond wanneer het mij uitkomt. als ik moet trainen met twinkel geeft arie de achterblijvers eten en krijgt twinkel geen eten.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”