Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen op onduidelijke paden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Wandelen op onduidelijke paden

Ongelezen bericht door Judith »

Ik vind het erg leuk om verschillende routes te wandelen. En zoals het wel duidelijk is woon ik in de bollenstreek en in de bollenstreek zijn nogal veel bollenvelden :mrgreen:
Nu is het mij opgevallen dat op google maps maar ook op andere routekaarten heel veel paden/wegen enz. niet staan.

Ik heb sinds kort een route en dat is een route langs bollenvelden, maar er staat ergens halverwege een paaltje met route 75 en route 72 op. Route 75 is pijl rechtdoor, maar als ik daar heen loop loop ik eigenlijk op het pad waar naast een (bollen)veld ligt, hier zit geen hek tussen of iets dergelijks (uiteraard lijn ik hier de honden aan want anders gaan ze precies daar lopen klieren). Aan het einde van dat pad zit een hek, dit hek zit dicht met een hangslot, maar aan de zijkant van het hek is ongeveer 70cm ruimte waar het al platgetrapt is en je dus langs het hek kan en verder kan op een zandpad. Uiteindelijk kom je langs meerdere velden en langs bollenschuren.

Er staat nergens een bord verboden toegang/ prive terrein enz. maar ik vind het wel lastig, ik wil niet ineens bij iemand in een bollenveld staan.

In hoeverre ben je strafbaar, en in hoeverre kan je dus langs dit soort velden lopen?
Ik ben een bangepoeperd dus dat kans dat ik een veld/pad inloop wat niet mag is neit zo groot. Maar ik vroeg het mij af, mede omdat het dus op google maps niet te vinden is. Zelfs het gedeelte route 72 bestaat niet als weg/pad op google maps.
Zijn er ergens wel kaarten waar dus wel al deze paden/wegen opstaan?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wandelen op onduidelijke paden

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee :U:
Misschien weet de plaatselijke VVV daar meer over?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als die pijlen er staan zal het wel een knooppunt van het wandelroutenetwerk zijn :) ik zou er gewoon overheen lopen. Ik loop hier weleens illegaal over een akkerpad, wel met pom aan de riem en niet tussen de mais schijten natuurlijk. Zie daar niet zo'n probleem in, misschien ben ik een aso :D
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Het allerergste wat er kan gebeuren is dat er een keer iemand op je af komt en zegt 'dit is mijn veld, hier mag je helemaal niet lopen'
Waarop jij je verontschuldigt dat je alleen maar dat bordje hebt gevolgd en netjes van het veld af gaat.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Sinds ik eens ruzie met een boer heb gehad over het lopen over zijn land (hij had helemaal gelijk maar het kwam allemaal wat rot zijn mond uit) ben ik ook nogal huiverig. Nou is hier een klein stukje grond, in het midden van nergens, wat ideaal is om wat te oefenen. Helemaal afgezet met draad en bosjes, 1 ingang (zonder hek/poort) Heb ik al 2 x een briefje in plastic bij ingang opgehangen (veldje word zeer regelmatig gemaaid) met de vraag of ik daar mag komen met de hond maar briefje is al 2 x verdwenen zonder reactie. Ik had er zelfs voor het gemak nog een potloodje bij gedaan zodat men "terug" kon schrijven.
Ik ga er nu regelmatig oefenen en wacht maar af of er nog eens iemand komt. En als het dan niet mag dan is het maar zo en ga ik me weer een ander plekje zoeken.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

O, antwoord op de vraag natuurlijk. Op gedetaileerde wandelkaarten en/of stafkaarten staan de meeste, zoniet alle, paden wel aangegeven.
Moet je bij de VVV gaan halen/vragen. Er is zo'n hele serie die in detail w.s. ook jouw streek omvat, Daar staan ook de meeste akkerpaden op of bospaden etc. etc
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”