Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tapas' B1 seizoen 2014 *update: eindstand!

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Tapas' B1 seizoen 2014 *update: eindstand!

Ongelezen bericht door LongFields »

Uden, 19 april, ronde 2:

En alweer deed ze het lekker! Een foutloze Jumping binnen de SPT en daarmee een 6e plaats van de 95 deelnemers.
VP daarna helaas een disk, ik was op een nogal cruciaal moment te laat waardoor ze het verkeerde tunnelgat nam (die lag in het verlengde van een sprong en moest dus juist níet genomen worden...). Verder wel lekker rondje gelopen.
Het afsluitende spel, wat de eerste kwalificatieronde was voor het NK Teams waar ik ook aan meedoe, ging weer heel lekker en leverde een nette vijfde plek op door een foutloos rondje.

Helaas alleen een filmpje van mijn eerste rondje, de jumping:

http://www.youtube.com/watch?v=y-cNLvEC ... ture=share
Laatst gewijzigd door LongFields op 12 okt 2014 17:23, 5 keer totaal gewijzigd.
Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Tapas in de bocht in Uden...

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Goed gedaan! En ik heb je weer gezien :D Ook dit weekend hebben we geholpen, vooral in ring 2.

Bij het NK zal ik je wel weer zien als jij er bent want ook dan zijn wij bij de hulptroepen.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik moet nog maar afwachten of we na alle 4 de voorrondes van het NK Teams nog bij de beste 15 zitten hoor, maar het zou leuk zijn als dat zou lukken. Spreek me de volgende keer gerust even aan hoor! :wink:
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Gefeliciteerd, mooi gedaan zeg!

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

En dit is als je je hoofd er niet bij hebt? :Q:

Gefeliciteerd! Hoop puntjes binnen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Helen1974 schreef:Goed gedaan! En ik heb je weer gezien :D Ook dit weekend hebben we geholpen, vooral in ring 2.

Bij het NK zal ik je wel weer zien als jij er bent want ook dan zijn wij bij de hulptroepen.
Dan heb je waarschijnlijk mij ook wel gezien. Ik liep met een golden retriever in dezelfde ring als Suzanne. Ik kom alleen supporteren bij het NK, dus wie weet zien we elkaar dan wel!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat doet (doen jullie) ze het goed!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:En dit is als je je hoofd er niet bij hebt? :Q:

Gefeliciteerd! Hoop puntjes binnen :ok:

Eh, ja. :LOL:
Dank voor de felicitaties!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

alm@ schreef:Wat doet (doen jullie) ze het goed!
Vooral Tapas hoor, ik kan er zelf nog meer uithalen als ik nog wat handiger ga lopen en meer vooruit denk. Maar het gaat steeds beter de laatste tijd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Tapas' B1 seizoen 2014 *update: Assen 27 april

Ronde 3: KC Assen 27 april

Een extra moeilijkheid deze wedstrijd: we moesten de te lopen vp- en jp-parcoursen eerst allebei verkennen, waarna we eerst het ene (in mijn geval vp) en daarna het andere moesten lopen.
Dat was op voorhand wel een uitdaging, achteraf is me dat erg meegevallen.
Het VP ging best aardig, op een handlersfout van mij na. Ik stopte met lopen voor de sprong na de wip waar ik bang was dat ze rechtdoor zou schieten de schutting op, waardoor ze een weigering kreeg. Daarna een fijn stuk gelopen waar ik een wissel die ik normaal gesproken in een wedstrijd niet aandurf toch heb gedaan en het rondje lekker kon afmaken, met alleen helaas een afloopfout op de kattenloop gegeven. 34ste Plek van de 92 deelnemers en helaas geen punten.

De jumping ging erg fijn, helaas geen filmer die het heeft vastgelegd maar we liepen foutloos en werden daardoor 7e, met weer flink wat competitiepunten in de pocket!
In de competitie staan we na 3 wedstrijden nu op een zesde plek! Als we dat toch eens zouden kunnen volhouden...

Het spel ging ook goed, met een hele brave Tapas die mij en zichzelf 2x redde bij wat onduidelijkheid van mijn kant. Foutloos parcours in een niet al te snelle tijd, dus 17 e plek en punten verdiend voor het team waar ik in zit en waarvoor dit een voorronde was voor het NK. Na de eerste voorronde stonden we op een keurige 3e plek, hoe dat nu is weet ik nog niet, de stand staat nog niet online.

Het filmpje van het VP en het spel:

http://youtu.be/zTFdl896wuA
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Toppertjes!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Super!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Tapas' B1 seizoen 2014 *update: Hoogeveen 24 mei

Afgelopen weekend was het al weer ronde 5 van de B1 large competitie. Ronde 4 was de Pijnhorst in St. Oedenrode waar we een foutloze 10e plek op het VP behaalden, een 31ste op de Jumping (1 weigering op de palen) en een foutloze 8ste op het spel. Helaas heb ik hier geen filmpjes van.

Zaterdag zijn we in Hoogeveen geweest, waar we de Jumping ondanks een uitglijer van mijzelf en aan het einde wat geluk foutloos wisten te volbrengen en uiteindelijk nét naast het podium terechtkwamen (op 3/10 van de nummer 3).
Hier heb ik een filmpje van:

http://youtu.be/_HgOmWELsQk

Nog heel veel tijd te winnen als ik zelf wat meer durf te lopen, maar hiervoor heb ik op 19 juli een workshop staan van Martijn Servaas, waar heel veel aandacht besteed gaat worden aan het lopen van de handler.

Op het VP was Tapas even heel erg ongehoorzaam (waarschijnlijk door onduidelijkheid van mijn kant) waardoor we tegen een disk aanliepen, maar verder een lekker rondje liepen. Het afsluitende spel ging prima, totdat ik een domme inschattingsfout maakte waardoor Tapas een hindernis terugsprong, 5 nummers voor de finish en met een foutloos parcours en NK-teampunten bijna op zak... Echt zó jammer, we kwamen maar 14 punten tekort om mee te mogen doen met ons team op het NK.

Inmiddels hebben Tapas en ik in totaal 279 competitiepunten behaald na 5 van de 12 competitiewedstrijden, promotie naar de B2 is hiermee eigenlijk al zo goed als zeker. Maar een podiumplaats dit seizoen is eigenlijk nog wel mijn doel en zou op zich moeten kunnen ook.
Nu even 2 weken geen wedstrijden en dan weer aan de slag in Wijdewormer!
Roeffel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roeffel »

Jullie lopen lekker hoor !!
Ik zie jullie bijna elke keer lopen :wink:

Succes verder !!

Groetjes van Marianne
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik jou ook, herken je nu aan je ontzettend leuke hond waarmee je in de B1 loopt (de linker uit je onderschrift toch?)
Roeffel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Roeffel »

Ja, de blonde !! :wink: :D

Groetjes van Marianne
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dat vind ik echt een geweldig leuke hond! Heb hem al meerdere keren bewonderd. :I:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Misschien zijn er nog mensen die het leuk vinden te lezen hoe het nu met Tapas en de agilitywedstrijden gaat, dus ik doe toch maar even een update voor diegenen:

Inmiddels hebben we 9 van de 12 wedstrijden van het seizoen achter de rug, en Tapas doet het dit jaar heel erg goed. 2 Wedstrijden hebben we geen punten behaald, de overige 7 zijn we steeds mét punten thuisgekomen. Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen en durf daardoor ook wat meer te riskeren en harder te lopen tijdens de rondjes.

Gisteren is dat goed uitgepakt, in de jumping was ik zelf niet goed genoeg geconcentreerd en liep ik niet ver genoeg door na de band, waardoor we een weigering opliepen en later net iets buiten de Standaard Parcours Tijd bleken te hebben gelopen (17e plaats maar geen punten vanwege de tijdsoverschrijding en weigering):
http://youtu.be/H5MmvWcRa_w

Vast parcours liep ook goed, zelf wat risico genomen door niet te blijven wachten bij de raakvlakken en dat pakte goed uit, foutloos gelopen en dit leverde een vijfde plaats op:
http://youtu.be/fFwR7eksHQU

En het spel wat we ook foutloos liepen en waarna ik naar huis ben gegaan omdat ik ervan overtuigd was dat mijn tijd niet voldoende was om tot de top 3 te behoren. Zag ik vanavond op de site waar de uitslagen te vinden zijn dat we gewoon derde waren en dus een prijs misgelopen hebben:
(het begin ontbreekt helaas)
http://youtu.be/1pmyI_f_z5o

Nog 3 wedstrijden te gaan in de competitie van dit jaar, waarvan ik er nog 2 ga lopen, en we staan op een prima 3e plaats (van de kleine 300 lopers in de B1 Large). Trots op mijn knappe krullenbol!
Laatst gewijzigd door LongFields op 11 aug 2014 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Tapas' B1 seizoen 2014 *update: 10 augustus

Gaaf dat jullie gewoon derde staan :cheer:

Filmpje van het vast doet het bij mij helaas niet maar de andere twee zijn leuk :ok:

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gefeliciteerd met jullie succesvolle seizoen! Ik vind jullie echt een mooie, goed op elkaar ingespeelde combinatie om te zien! :D
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hartstikke knap hoor! Heeft die ene wedstrijd die je niet gaat doen veel invloed op je puntentotaal denk je? Als in, doet de rest van de top 10 nog wel alle wedstrijden, bijvoorbeeld? en zak je dan snel?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lysette schreef:Gaaf dat jullie gewoon derde staan :cheer:

Filmpje van het vast doet het bij mij helaas niet maar de andere twee zijn leuk :ok:

Doet hij het nu wel?

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sbientje schreef:hartstikke knap hoor! Heeft die ene wedstrijd die je niet gaat doen veel invloed op je puntentotaal denk je? Als in, doet de rest van de top 10 nog wel alle wedstrijden, bijvoorbeeld? en zak je dan snel?

Dat is moeilijk te zeggen dus aan die voorspelling waag ik me maar niet. :wink:
Van de 12 wedstrijden tellen de beste 10 resultaten, voor mij zal 1x geen punten of 1x niet lopen en dus 0 punten niet meetellen, maar ik heb geen idee hoe dat bij alle anderen zit natuurlijk. Voor promotie maakt het voor mij persoonlijk niet meer echt uit, met het puntenaantal dat ik nu al heb zit ik sowieso bij de eerste 45 in de competitie, en dat aantal promoveert. Maar nu ik zo hoog sta zou het wel leuk zijn om in de top 3 te blijven staan natuurlijk, gewoon als opsteker voor mezelf en mooie reclame voor de Laekense Herder.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

LongFields schreef:
sbientje schreef:hartstikke knap hoor! Heeft die ene wedstrijd die je niet gaat doen veel invloed op je puntentotaal denk je? Als in, doet de rest van de top 10 nog wel alle wedstrijden, bijvoorbeeld? en zak je dan snel?

Dat is moeilijk te zeggen dus aan die voorspelling waag ik me maar niet. :wink:
Van de 12 wedstrijden tellen de beste 10 resultaten, voor mij zal 1x geen punten of 1x niet lopen en dus 0 punten niet meetellen, maar ik heb geen idee hoe dat bij alle anderen zit natuurlijk. Voor promotie maakt het voor mij persoonlijk niet meer echt uit, met het puntenaantal dat ik nu al heb zit ik sowieso bij de eerste 45 in de competitie, en dat aantal promoveert. Maar nu ik zo hoog sta zou het wel leuk zijn om in de top 3 te blijven staan natuurlijk, gewoon als opsteker voor mezelf en mooie reclame voor de Laekense Herder.
nee het is natuurlijk geen doel op zich, maar wat je zegt, het is hartstikke leuk, en nu je er toch staat :) dan zou ik ook willen blijven staan. En het is idd ook wel een leuke raspromotie! Ik vind het iig altijd leuk om je filmpjes te zien, heel knap!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Lysette schreef:Gaaf dat jullie gewoon derde staan :cheer:

Doet hij het nu wel?

Jaaa :ok:

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mooi! Bij mij deed hij het met de andere link ook, maar nog een keer opnieuw plaatsen was blijkbaar de truc.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Tapas' B1 seizoen 2014 *update: eindstand!

Gisteren was al weer de laatste wedstrijd van het B1-large seizoen bij Cyno.
Ronde 11 had ik gemist omdat we toen net van vakantie terug waren, en voor de laatste wedstrijd begon stonden Tapas en ik op een vijfde plaats, 5 punten achter de nummer 3 en 4 punten achter de nummer 4. Het grappige was dat nummer 3 t/m 5 alle 3 Belgische Herders waren, 2 Groenendaelers en dan mijn Laekense.

We liepen eerst de jumping, een niet al te lastig rondje met wel wat listigheden onderweg. Die listigheden kwamen we prima door, alleen maakte ik zelf een handlersfout bij de palen waardoor Tapas er net te vroeg uitkwam en we naast een weigering ook veel tijd kwijtraakten omdat de palen opnieuw moesten. Daardoor kwamen we buiten de SPT binnen en behaalden we helaas geen punten.

Het vast parcours was een hele pittige met in een rechte lijn na de kattenloop, op een paar meter afstand de tunnelingang, en die moest je juist niet nemen want na de kattenloop moest er een sprong genomen worden linksaf (waar er 2 stonden maar het was de 2e die je moest nemen). Op dat parcours gingen enorm veel mensen op die plaats de mist in, of later bij een volgend listig stuk waar het logisch was de eerste tunnelingang te nemen, maar het moest de tweede zijn.
De B1-large was opgesplitst in 2 groepen van 77 combinaties, en we liepen dit keer met allebei de groepen het zelfde parcours.
In de andere groep waren nog geen handjevol mensen foutloos rond gekomen, dus het beloofde best een uitdaging te worden.

Het lukte me om Tapas voorbij de tunnelingang te krijgen na de kattenloop, door als 1 van de weinigen aan de andere kant van de kattenloop te lopen. Kostte ons wel een raakvlakfout op de afloop helaas, maar beter dan een disk. De rest van het parcours ging zonder kleerscheuren, dus we bleken met 1 foutje rondgekomen te zijn, gelukkig binnen de SPT.

Toen de uitslag opgehangen was bleken we met ons ene foutje een 7e plek behaald te hebben en daarmee nog 52 punten aan het totaal toe te kunnen voegen. Daardoor zijn Tapas en ik als derde geëindigd in de competitie en daar ben ik behoorlijk trots op!

Afbeelding

Nu aan de bak met het trainen op lastige bochten, kort draaien, motivatie vergroten voor lastigere parcoursen en de snelheid nog wat opvoeren, dan zijn we hopelijk in het voorjaar klaar voor de derde graad en B2 klasse!
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Mag je terecht trots op zijn! Super gefeliciteerd!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Dank!
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

gefeliciteerd!
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”