Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oud duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

ik vind deze honden er heel mooi uitzien en zou ooit zeker ooit nog een herder willen,(in de verre toekomst :mrgreen: ) maar wat is eigenlijk het verschil tussen de oud duitse en de gewone duitse herder qua karakter? mijn oom en tante hebben 2 duitse herders dus dat karakter ken ik wel en vind ik ook geweldig, maar was gewoon eens benieuwd omdat ik persoonlijk de oud duitse iets mooier vind qua uiterlijk :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door alm@ »

De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaars :wink: en een bouw om van te huilen :schrik:
Afbeelding
beatje

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door beatje »

Wat een flauwe kul,ik heb toevallig de mooiste en de liefste die er is :pffff: .Maar ik heb zeker nog een paar mooie exemplaren gezien.
En wat slome duikelaars betreft we zijn alleen deze maand 1 en 2e geworden bij speuren en 1 en 2 bij GG.Dus sloom valt best mee.

Het is wel zo dat de naam zenuwpees niet direkt van toepassing is,ze zijn altijd zeer relaxt .Maken zich niet druk of ze nu op wedstrijd zijn of op een festival ,alles is goed.
Wel is het zo dat je in ieder ras natuurlijk verschillende karakters hebt.Mijn teef is feller als mijn reu.
Mijn reu is het be cool en do'nt worry man type.Maar is ook wel de gene die vooraan staat als hij denkt dat er wat te beleven valt.

Hiervoor heb ik zo'n 30 jaar gewone herders gehad,en echt een verschil vind ik er niet in.Iedere herder was anders.Wel hebben wij altijd honden uit werklijnen gehad.
Ik heb bergepen dat daar wel een verschil in zit.
Gebruikersavatar
flatcoatjrt
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:12
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Hmm ik heb een ODH, puur gekozen omdat ik de rechte ruggen en langere vachten mooier vond als die van een kynologische Duitse herder.
Maar sloom..nee van dat beeld herken ik niets. Als hij een keertje rustig is maak ik me zorgen of hij niet ziek is :LOL:
Altijd super enthousiast om wat dan ook te gaan doen. Heel alert buiten, en relaxt binnen.
Waakzaam en altijd klaar voor actie.
Geen hond voor hond-hond contacten. (Die van mij in elk geval niet)
Maar wel een ideaal maatje voor bij het wandelen en hardlopen. Een heerlijke kroelkip.

Gr mirjam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

alm@ schreef:De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaars :wink: en een bouw om van te huilen :schrik:
Wat was er mis met de bouw?

Als ik moet huilen van herders, is het voornamelijk vanwege glijbaan ruggen. Zit dat nu ook al in de ODH?
Afbeelding
Gebruikersavatar
lieke
Zeer actief
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 dec 2005 15:43
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ken twee oudduitse herders. Beide reuen. En beiden gewéldig leuke honden. Helemaal niet sloom, maar juist vrolijk en speels. Ze zijn overigens allebei volwassen, dus hun karakter is al gevormd.
Ik vind ze eerlijk gezegd leuker dan de gewone duitse herder die ik eigenlijk behoorlijk chagrijnige honden vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
flatcoatjrt
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:12
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Afbeelding

Afbeelding

Gr mirjam
Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

De ODH is een uniek ras en beter dan de Duitse herder zeggen ze

Maar als je in de stambomen gaat kijken , nja afstammings bewijzen want ze zijn als ik me niet vergis nog niet erkend ( correct me if I'm wrong ). Kom je ook gewone Duitse herders tegen , kynoloog stokhaar , kynoloog langhaar, werklijn stokhaar of langhaar


Ken zelfs een fokker van Duitse herders waarvan een paar van bij haar geboren langstokhaar reuen inmiddels zijn goedgekeurd voor de fokkerij van .... jawel ODH

Dus... je word gewoon besodemieterd waar je bij staat, want die ODH is gewoon een DH maar dan een ander type en met lang haar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

wauw een zwarte is ook mijn favoriet :I: ik vind inderdaad de rechte rug en die lange haren mooier dan een gewone duitse herder :wink:
maar qua karakter zit er dus weinig verschil in? slome honden heb je er overal bij zitten denk ik :tongue:
ik wil er tegen de tijd wel veel mee gaan hardlopen,fietsen zwemmen enz, lekker actief dus :D
hebben meer mensen ervaringen hoe ze met andere honden zijn? ik dacht dat herders wel aardig sociaal waren? al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ken ook genoeg rotzakken waarmee je niet door een losloopgebied kunt. Dat zou voor mij een reden zijn om er niet aan te beginnen, samen met de heupproblemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door malinois »

Logee hier is een 'gewone' zwarte werklijn dh met een gewone rug en een super karakter. Zowel voor t werk als thuis. Je maakt hem de pis niet snel lauw.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

mariekebrand schreef:wauw een zwarte is ook mijn favoriet :I: ik vind inderdaad de rechte rug en die lange haren mooier dan een gewone duitse herder :wink:
maar qua karakter zit er dus weinig verschil in? slome honden heb je er overal bij zitten denk ik :tongue:
ik wil er tegen de tijd wel veel mee gaan hardlopen,fietsen zwemmen enz, lekker actief dus :D
hebben meer mensen ervaringen hoe ze met andere honden zijn? ik dacht dat herders wel aardig sociaal waren? al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen :mrgreen:
Ik heb gewone Duitsers met rechte ruggen hoor , en er zijn ook ODH met hele schuin aflopende ruggen
Die rechtere rug is tegenwoordig niet meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Dinos

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik ben geen Duitse herder kenner maar heb prachtige exemplaren gezien , maar hou zelf niet zo van de glijbaan rug sorry is niet rot bedoeld hoor.
Gebruikersavatar
grover
Zeer actief
Berichten: 3780
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:35
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Bij de rotonde linksaf
Contacteer:

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door grover »

De ODH die ik ken heeft inderdaad nog een beste aflopende glijbaanrug. Mij teveel iig. En ze loopt een tikje koehakkig. Ze is wel woest leuk van karakter en Ol z'n beste vriendinnetje op het moment :)
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

** Angela ** schreef:
mariekebrand schreef:wauw een zwarte is ook mijn favoriet :I: ik vind inderdaad de rechte rug en die lange haren mooier dan een gewone duitse herder :wink:
maar qua karakter zit er dus weinig verschil in? slome honden heb je er overal bij zitten denk ik :tongue:
ik wil er tegen de tijd wel veel mee gaan hardlopen,fietsen zwemmen enz, lekker actief dus :D
hebben meer mensen ervaringen hoe ze met andere honden zijn? ik dacht dat herders wel aardig sociaal waren? al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen :mrgreen:
Ik heb gewone Duitsers met rechte ruggen hoor , en er zijn ook ODH met hele schuin aflopende ruggen
Die rechtere rug is tegenwoordig niet meer
oke.. ik had ergens gelezen dat je ODH's kunt herkennen aan de rechte rug maar dat klopt dus ook niet meer..
dan stop ik het uitpluizen maar even totdat het er daadwerkelijk van gaat komen tegen de tijd, dan is er waarschijnlijk toch alweer vanalles veranderd :wink: misschien word het alsnog wel een totaal andere hond haha :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik ken er maar 3 hoor :wink: maar inderdaad met doggenkoppen en glijbaanruggen en ik vind ze gewoon wat sloom. Er zullen gerust mooie, actieve langharen zijn. Maar ik ben hittepetitten gewend dus ik vind veel honden al gauw wat sloom :mrgreen:
Afbeelding
beatje

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn oudduitse herders zijn zeer sociaal met andere honden.Maar dat zijn eigenlijk al mijn honden die we hebben en gehad hebben.Dus daar zit een deeltje opvoeding bij.
Ik ben aan het prutsen geweest maar ik krijg geen foto's geplaatst.

Een oud duitse herder word gefokt uit een langstokhaar duitse herder.Pas als de herder uit 2 generatie's slangstokhaar duitse herder word gefokt is het een Oud Duitser.Dat je verschillende type's hebt komt omdat er met werklijnen en kynologische lijnen word gefokt.
Ik denk niet dat de oudduits persé gezonder is.Wel hebben wij hem in duitsland gekocht omdat ik de indruk had dat daar de gezondsheids eisen iets strenger waren
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Kijk anders eens naar de Tjechische / DDR lijnen

Daar vind je meer rechte ruggen in terug , of in de werklijn


Aki van Connie ( door mij gefokt , Tsjechische lijnen )

Afbeelding

Zus Pinky , zus Wolfje heb ik geen fatsoenlijke foto van waar je de rechte rug op ziet
Afbeelding

Mama Ziva toen ze net zo oud was als Aki en Pinky op bovenstaande foto's
Afbeelding

Ziva nu
Afbeelding


Chase , de vader van t tuig
Afbeelding


Kyto uit gewone werklijnen
Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

** Angela ** schreef:Kijk anders eens naar de Tjechische / DDR lijnen

Daar vind je meer rechte ruggen in terug , of in de werklijn


Aki van Connie ( door mij gefokt , Tsjechische lijnen )

Afbeelding

Zus Pinky , zus Wolfje heb ik geen fatsoenlijke foto van waar je de rechte rug op ziet
Afbeelding

Mama Ziva toen ze net zo oud was als Aki en Pinky op bovenstaande foto's
Afbeelding

Ziva nu
Afbeelding


Chase , de vader van t tuig
Afbeelding


Kyto uit gewone werklijnen
Afbeelding
bedankt voor de tip, ik ga eens even spitten zo :mrgreen:
en je hebt hele mooie honden, zoiets wil ik ook, korthaar of langhaar maakt me niet zoveel uit als ze maar een rechte rug hebben :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

beatje schreef:Mijn oudduitse herders zijn zeer sociaal met andere honden.Maar dat zijn eigenlijk al mijn honden die we hebben en gehad hebben.Dus daar zit een deeltje opvoeding bij.
Ik ben aan het prutsen geweest maar ik krijg geen foto's geplaatst.

Een oud duitse herder word gefokt uit een langstokhaar duitse herder.Pas als de herder uit 2 generatie's slangstokhaar duitse herder word gefokt is het een Oud Duitser.Dat je verschillende type's hebt komt omdat er met werklijnen en kynologische lijnen word gefokt.
Ik denk niet dat de oudduits persé gezonder is.Wel hebben wij hem in duitsland gekocht omdat ik de indruk had dat daar de gezondsheids eisen iets strenger waren
oo oke, maar waar komt die rechte rug dan vandaan? :denken: zit dat misschien meer in de kynologische lijnen misschien? of heeft het daar niet mee te maken
Afbeelding
beatje

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door beatje »

Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Maar het is natuurlijk leuker slechte dingen van een ras naar voren te brengen dan de leuke.
Maar gezondsheids problemen zijn er zeker in dit ras hoor,daarom moet je wel goed zoeken naar een leuke fokker.
Gebruikersavatar
flatcoatjrt
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:12
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox
Aantal honden: 1

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

** Angela ** schreef:De ODH is een uniek ras en beter dan de Duitse herder zeggen ze

Dus... je word gewoon besodemieterd waar je bij staat, want die ODH is gewoon een DH maar dan een ander type en met lang haar
Een ODH beter dan een Duitse Herder? Geen idee. Wij hebben in elk geval gekeken naar de diverse gezondheids onderzoeken/uitslagen van 3 generaties van beide ouders. Al is het dan geen officiele stamboom hond (wel afstammingsbewijs) de normale onderzoeken worden gewoon gedaan.

Dus ik vind niet dat wij besodenieterd zijn hoor. Dit was een bewuste keuze voor een hond die wij nu eenmaal mooier vinden als een duitse herder stokhaar met aflopende rug.

Gr mirjam
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

beatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Ik zie ze ook wel lopen hoor, in t wild ;) Steeds vaker lijkt het. En ik vind die honden ook redelijk flegmatisch. Alsof het lopen ze teveel moeite kost en dus geen onnodige meters maken. Een een goede recht rug kun je neerzetten hoe je wilt, maar daar kan nooit zo'n foto van gemaakt worden.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kwam ook deze tegen :I:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

beatje schreef:Ik denk uit de werklijnen die zijn natuurlijk rechter .Het zijn de kynelogische lijnen die de schuine ruggen inbrengen.Die van mij hebben licht hellende ruggen iets aflopend vind ik wel mooi.
Je moet ook wel denken dat op veel foto's met overdreven glijbaan ruggen de honden zo neer gezet zijn,en dat de extreme voorbeelden die mensen graag in filmpjes naar voren brengen nog altijd (gelukkig) uitzonderingen zijn.
Maar het is natuurlijk leuker slechte dingen van een ras naar voren te brengen dan de leuke.
Maar gezondsheids problemen zijn er zeker in dit ras hoor,daarom moet je wel goed zoeken naar een leuke fokker.
oja werklijnen is inderdaad logischer :wink: een klein beetje vind ik ook niet zo erg maar het moet inderdaad geen glijbaan worden, ja een goede fokker gaan we dan zoiezo zoeken, we hebben nu een hond met artrose (waarschijnlijk al toen ie nog geen jaar was) en zonder stamboom, is een herplaatser, maar de volgende word echt een pup met een stamboom want wil graag sportief gaan doen met de hond :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

Paisley schreef:Ik kwam ook deze tegen :I:

Afbeelding
wauw! :I:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik had een vraagje over de werklijn duitsers. Worden die ook gefokt/geselecteerd op een scherp karakter, of is het enige verschil de meer atletische bouw van de hond?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mariekebrand
Actief
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jul 2014 16:04
Mijn ras(sen): kruising stafford
Aantal honden: 1
Locatie: veenendaal

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door mariekebrand »

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LFsWUM02h1

kom nu een shiloh shepherd op internet tegen.. nog nooooit van gehoord? :denken:
kan iemand me daar misschien meer over vertellen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Paisley schreef:
alm@ schreef:De langhaar is volgens mij gewoon een variant van de stokhaar. Ze zeggen dat ze iets gematigder van karakter zijn en de paar die ik ken, vind ik een beetje slome duikelaars :wink: en een bouw om van te huilen :schrik:
Wat was er mis met de bouw?

Als ik moet huilen van herders, is het voornamelijk vanwege glijbaan ruggen. Zit dat nu ook al in de ODH?
Sommige wel en andere niet, net als de gewone DH. ;) Vooral omdat er gewone DH bij de ODH voorkomen in de stambomen (nog steeds). Langstokhaar die gewoon aangekeurd wordt als ODH.

Qua karakter vind ik er weinig verschil in. Ook qua sociaal zijn is het volgens mij aardig gelijk aan de DH. Dat kan dus heel erg verschillen van niet met andere honden kunnen, tot geen enkel probleem.

Je hebt werklijnen die gefokt worden op scherp karakter en je hebt werklijnen die gefokt worden met een minder scherp karakter, maar die wel heel graag willen werken. Tay is absoluut niet scherp in het normale leven, onze leenhond en zijn huisgenoot ook niet.

EDIT: Ik vind de werklijnen wel (vaak) een ander karakter hebben als de showlijnen, maar ik vind dat verschil juist vaak positief. Moediger, minder nerveus en nog wel wat verschillen.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: oud duitse herder

Ongelezen bericht door Paisley »

OK goed te horen dat er ook werklijn (O)DH's worden gefokt die niet scherp zijn. Het zou idioot zijn om met zo'n glijbaanrug te worden opgescheept als je voor een hond wil kiezen die niet scherp is. Karakter is uit eindelijk toch het belangrijkst.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”