Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.
Veel mensen weten het niet, vandaar even mijn bemoeienis
Moderator: moderatorteam
Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.
Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...Manu schreef:Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.

Het is vrij simpel.Lynn85 schreef:Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...Manu schreef:Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.
Bemoeienis, nee hoor, eerder een tip

Het zijn zeker groepsdieren! Je kunt alleen niet elk konijn overal maar bij zetten, wij kunnen ze gewoon niet genoeg ruimte bieden om elkaar uit de weg te gaan mochten ze die behoefte hebben.Lynn85 schreef:Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...Manu schreef:Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.

Het zijn groepsdieren, én ze zijn wat territoriaal. Ongemakkelijke combi is dat.Lynn85 schreef:Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...Manu schreef:Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.

Helaas nog niet dus leuke baasjes zijn meer dan welkomTara schreef:Oh wauw, zeg alsjeblieft dat ze allemaal al een baasje hebben zeg!

Nog 1 meisje en 4 mannetjes..Tara schreef:Owww... Wat heb je dan nog?Crista schreef:Helaas nog niet dus leuke baasjes zijn meer dan welkomTara schreef:Oh wauw, zeg alsjeblieft dat ze allemaal al een baasje hebben zeg!![]()