Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonge konijntjes - Rode Nieuw Zeelander

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Jonge konijntjes - Rode Nieuw Zeelander

Ongelezen bericht door Manu »

Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.
:ok:
Veel mensen weten het niet, vandaar even mijn bemoeienis :engel:
Lynn85
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lynn85 »

Manu schreef:
Lynn85 schreef: Als meneer wat ouder is wordt hij gecastreerd, en vanaf dan kan er wel een vriendinnetje bij.
Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...
Bemoeienis, nee hoor, eerder een tip :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lynn85 schreef:
Manu schreef:
Het is ook een beetje dubbel. Van de ene kant lees ik dat een konijn beter in groep gehouden kan worden, en langs de andere kant hoor ik dan weer dat konijnen geen groepsdieren zijn...
Het is vrij simpel.
Kijk ten eerste maar eens naar de natuur. Hoe leven konijnen van nature?
Daarnaast, heb je wel eens gezien hoe een koppeltje konijnen met elkaar omgaat? Ze liggen heel veel tegen elkaar aan gekropen, ze wassen elkaar, eten samen etc.
Voor mij is het overduidelijk, en de mensen die beweren dat konijnen géén groepsdieren zijn... die zeggen dat uit eigenbelang, egoïsme of desinteresse.
:zweep:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lynn85 schreef:
Manu schreef:
Het zijn zeker groepsdieren! Je kunt alleen niet elk konijn overal maar bij zetten, wij kunnen ze gewoon niet genoeg ruimte bieden om elkaar uit de weg te gaan mochten ze die behoefte hebben.
Je zal echt moeten gaan koppelen maar dit kan vaak in samenwerking met een konijnenopvang.
Hier doen we heel veel met de konijnenopvang. De konijnen die lang alleen hebben gezeten komen vaak vals of contactgestoord binnen. Zitten te grommen, vallen mensen aan en als je er een ander konijn bij zet liggen ze plat in de hoek of vallen juist aan. Meestal gaat combinatie ram-voedster wel goed. We hebben nu weer een nieuwe die altijd alleen gezeten heeft, elke dag bloeit ze weer een stukje op. Mooi gezicht :D
Lynn85
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lynn85 »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden, om Bazieleke een vriendinnetje te gunnen als het kan.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lynn85 schreef:
Manu schreef:
Het zijn groepsdieren, én ze zijn wat territoriaal. Ongemakkelijke combi is dat.
Paarden trouwens ook. Het zijn absoluut geen solitaire dieren, maar dat houdt niet in dat je zo maar een paard effe bij een ander paard in de wei kunt plempen, want dat gaat niet goed.

Met konijnen gaat het ook niet gemakkelijk.
Maar er zijn wel goede manieren om konijnen te matchen. Het scheelt voor mij dat ik grote rassen heb, en die zij over het algemeen minder fel dat de kleine rassen.

Maar anders zet ik de konijnen gewoon naast elkaar met gaas er tussen en wissel ik ze elke dag om in de verblijven zodat ze in elkaars geur terecht komen. En, of ze met elkaar matchen in een neutrale ruimte.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inne »

Mooi :I:
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

deze dame heeft iig al een baasje en krijgt waarschijnlijk binnenkort een eigen vriendje :engel:
Afbeelding
Afbeelding

ohja echt ze zijn zoooooo leuk en lief!! (sorry Tara) Ik had bijna ook nog een ram meegenomen maar gezien ik met de cavia's samenwerk met de konijnenopvang neem ik er graag in ieder geval één opvangkonijn bij.
Ik zie bij mijn andere koppel ook dat ze ontzettend vaak samen liggen en veel samen ondernemen, ze zijn helemaal gek met elkaar :D
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Tara schreef:Oh wauw, zeg alsjeblieft dat ze allemaal al een baasje hebben zeg! :I:
Helaas nog niet dus leuke baasjes zijn meer dan welkom :wink:

Anne wat zit ze er heerlijk bij!!
Dit meisje heeft het goed getroffen :D
Mitch & Kiyo
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

jullie bedankt voor dit leuke en mooie meisje :D je kon wel zien dat er heel goed voor de dieren gezorgd wordt bij jullie!
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Tara schreef:
Crista schreef:
Tara schreef:Oh wauw, zeg alsjeblieft dat ze allemaal al een baasje hebben zeg! :I:
Helaas nog niet dus leuke baasjes zijn meer dan welkom :wink:
Owww... Wat heb je dan nog?
Nog 1 meisje en 4 mannetjes..
Mitch & Kiyo
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn konijnen hebben wel een binnenverblijf, maar dat houden ze schoon. Poepen en plassen doen ze buiten in de ren, in het zand. Dat hark ik soms een beetje en dan is het ´schoon`. Meer hoeft er niet te gebeuren.

Overigens ligt onder het zand wel gaas, zodat zich iets niet kan ingraven om mijn konijnen aan te vallen.

Op deze manier heb je weinig onderhoud, maar hebben je konijnen meer ruimte en meer leut.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”