Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben heropvoedingprogramma’s nut?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Hebben heropvoedingprogramma’s nut?

Ongelezen bericht door Marco88 »

Devel schreef:
Antonetta schreef:De stichting heeft de hond gisteren in laten slapen, het enige goede wat ze nog voor de hond konden doen gelukkig zagen ze dit ook in. Het slachtoffer is geopereerd aan zijn been maar ook alweer thuis.
Verstandig, had al veel eerder moeten gebeuren.
had moeten gebeuren voordat de baas zn been werd toegetakeld.
Een hond die gewoonweg gevaarlijk is voor zn omgeving , met zoiets moet je eigenlijk niet wachten tot het pas echt mis gaat.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

dagmar88 schreef:
TessaThomas schreef: Het lijkt mij absoluut geen oplossing. Want als een ziekenhuis een meldingsplicht krijgt, worden er ook incidenten gemeld van jouw eigen hond. Of bijtwonden die tijdens sporten zijn opgelopen, want wat is ernstig? Een wond die geopereerd moet worden, ja dat is ernstig. Een wond die gehecht moet worden ook? En een gezicht waar een aantal diepe krassen op zitten en een neus waar een stuk vel gescheurd is, wat is dat? Ik kan zo al een aantal wonden bedenken die ik meegemaakt heb die waarschijnlijk onder die meldplicht zouden vallen, maar door honden die echt geen kwaad in de zin hebben.

Als zo'n meldingsplicht er komt, kan ik me ook voorstellen dat sommige mensen liever niet naar het ziekenhuis gaan als het door hun eigen hond gebeurd is. Als het heel ernstig is, moet het wel, maar een twijfelgeval?

Ben door drie van de vier hier gebeten. Allemaal verre van ernstig, maar het hoeft maar lullig aan te komen.
Kon al naar het ziekenhuis voor een tetanusspuit om een beet van mijn Poezeke. Beestje zat vast, was bang en had pijn en heeft lelijk gebeten. :U: Kan nu eenmaal gebeuren met dieren.
Ken een hond (boxer) die vuurwerkangst had, in paniek de achtertuin in was geschoten en daar de baas beet toen die hem naar binnen wilde tillen.
Hebben de buren voor gebeld en al een paar minuten later heeft een overijverig agentje z'n hele pistool op hem geleegd :ugh:
Bizar natuurlijk, maar zou toch huiverig zijn dat ze je hond voor een ongelukje op komen halen om te beoordelen.
Misschien is melden ook wel niet de juiste manier en vervallen we hiermee terug in een soort van RAD, maar zo als het nu gaat is ook niet goed.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Marco88 schreef:
Devel schreef:
Antonetta schreef:De stichting heeft de hond gisteren in laten slapen, het enige goede wat ze nog voor de hond konden doen gelukkig zagen ze dit ook in. Het slachtoffer is geopereerd aan zijn been maar ook alweer thuis.
Verstandig, had al veel eerder moeten gebeuren.
had moeten gebeuren voordat de baas zn been werd toegetakeld.
Een hond die gewoonweg gevaarlijk is voor zn omgeving , met zoiets moet je eigenlijk niet wachten tot het pas echt mis gaat.
Het was niet de baas die is gegrepen maar iemand die op visite was.
Afbeelding.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het verrotte met dit soort zaken is dat het meestal niet de mensen met verstand van zaken zijn die zo graag honden willen redden. Heel lief bedoeld en denkend dat je met liefde en aandacht er wel komt en dat FIFI je heel dankbaar is .Maar meestal levert het gewoon een boel ellende ebn verdriet op.
Dit geld voor stichtingen maar ook voor de gastgezinnen.
En niet alleen met bijters maar ook met schijters , laat dat beest inslapen ipv een boel ellende toebrengen omdat jij zo graag wilt redden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

dagmar88 schreef:
TessaThomas schreef: Het lijkt mij absoluut geen oplossing. Want als een ziekenhuis een meldingsplicht krijgt, worden er ook incidenten gemeld van jouw eigen hond. Of bijtwonden die tijdens sporten zijn opgelopen, want wat is ernstig? Een wond die geopereerd moet worden, ja dat is ernstig. Een wond die gehecht moet worden ook? En een gezicht waar een aantal diepe krassen op zitten en een neus waar een stuk vel gescheurd is, wat is dat? Ik kan zo al een aantal wonden bedenken die ik meegemaakt heb die waarschijnlijk onder die meldplicht zouden vallen, maar door honden die echt geen kwaad in de zin hebben.

Als zo'n meldingsplicht er komt, kan ik me ook voorstellen dat sommige mensen liever niet naar het ziekenhuis gaan als het door hun eigen hond gebeurd is. Als het heel ernstig is, moet het wel, maar een twijfelgeval?

Ben door drie van de vier hier gebeten. Allemaal verre van ernstig, maar het hoeft maar lullig aan te komen.
Kon al naar het ziekenhuis voor een tetanusspuit om een beet van mijn Poezeke. Beestje zat vast, was bang en had pijn en heeft lelijk gebeten. :U: Kan nu eenmaal gebeuren met dieren.
Ken een hond (boxer) die vuurwerkangst had, in paniek de achtertuin in was geschoten en daar de baas beet toen die hem naar binnen wilde tillen.
Hebben de buren voor gebeld en al een paar minuten later heeft een overijverig agentje z'n hele pistool op hem geleegd :ugh:
Bizar natuurlijk, maar zou toch huiverig zijn dat ze je hond voor een ongelukje op komen halen om te beoordelen.
Precies. Dood eng zou ik het vinden. Tay heeft tijdens het aanblaffen het gezicht van mijn vriend te pakken gehad. Gewoon, blaffen terwijl hij overeind kwam. Het had maar een paar centimeter naar links of rechts hoeven te gebeuren en we hadden naar het ziekenhuis gekund. En dan heb je dus een hond die nog nooit gebeten heeft en gewoon bezig was met een sport.

EDIT: Ik denk dat je moet kijken naar het kunnen voorkomen van zulke incidenten en niet naar maatregelen achteraf. Dus kritischer zijn met honden die je gaat heropvoeden en plaatsen.
Antonetta
Zeer actief

TessaThomas schreef:
dagmar88 schreef:

Precies. Dood eng zou ik het vinden. Tay heeft tijdens het aanblaffen het gezicht van mijn vriend te pakken gehad. Gewoon, blaffen terwijl hij overeind kwam. Het had maar een paar centimeter naar links of rechts hoeven te gebeuren en we hadden naar het ziekenhuis gekund. En dan heb je dus een hond die nog nooit gebeten heeft en gewoon bezig was met een sport.

EDIT: Ik denk dat je moet kijken naar het kunnen voorkomen van zulke incidenten en niet naar maatregelen achteraf. Dus kritischer zijn met honden die je gaat heropvoeden en plaatsen.
Met het kritischer herplaatsen zal inderdaad veel leed voorkomen kunnen worden, maar hier ligt juist een deel van het probleem. Zoals BP al aangaf, zijn het meestal niet de mensen met verstand van zaken die zo graag honden willen redden. Waar door ook honden die niet te vertrouwen zijn als “lieve hond maar niet geschikt bij kleine kinderen” als herplaatser worden aangeboden. Dit was ook het geval bij deze hond.
Afbeelding.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”