Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weil

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Weil

Ongelezen bericht door Laura84 »

Gisteren Laicka wezen enten en daarbij is ze geënt voor nieuwe varianten van Weil. Iemand daar al bekend mee?

Ze moet tussen de 3 en 6 weken nog een keer geboosterd worden wil die pakken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Weil

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sneeuw heeft ook gelijk die nieuwe enting gehad, en moet ook terug na 14 dagen meen ik, voor de booster :wink:
Van Gils heeft net een oproep gehad om in te enten, maar ik wil eigenlijk helemaal geen prikken meer in zijn lijf, ik denk dus dat ik maar oversla
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, ik ben er bekend mee en laat hem nooit zetten :) Veel te belastend en niet eens echt beschermend.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb niet zo heel erg veel keus over de wat wel en wat niet omdat Laicka officieel niet van mij is.

Heb gehoord dat de enting pas sinds dit jaar op de markt is en dus voor een uitgebreider spectrum qua weil stamcellen werkt als de vorige
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

de oude enting werkte op 2 stammen, deze op 4 en de oude is ook niet meer verkrijgbaar ( volgens de DA) dus als je ent, dan krijgt de hond de nieuwe. :wink:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ik was bij dr Woof dus veel tijd voor mijn vragen had ze niet maar dat neemt niet weg dat het HF het wel weet dus dank je Sandra
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier ook gehad en na 4 weken de tweede
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

De mannen hebben dit jaar ook de dubbele enting gehad.
Hilde
Zeer actief

S@ndr@ schreef:de oude enting werkte op 2 stammen, deze op 4 en de oude is ook niet meer verkrijgbaar ( volgens de DA) dus als je ent, dan krijgt de hond de nieuwe. :wink:
Er zijn nog DA's die enten met de oude, volgens mij is die nog wel beschikbaar :)
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Hilde schreef:
S@ndr@ schreef:de oude enting werkte op 2 stammen, deze op 4 en de oude is ook niet meer verkrijgbaar ( volgens de DA) dus als je ent, dan krijgt de hond de nieuwe. :wink:
Er zijn nog DA's die enten met de oude, volgens mij is die nog wel beschikbaar :)
Ik mocht inderdaad kiezen.

Heb wel de nieuwe gekregen want ik was er nog niet over uit. Achteraf niet laten boosteren omdat ze de cocktail zelf ook al moest laten boosteren (verleden onbekend dus geen braaf entschema aangehouden waarschijnlijk) en 3 entingen in 6 weken tijd vond ik bij rustig nadenken iets teveel van het goede :wink:

De eerste enting is trouwens gezet voordat er bekend was dat er een nieuw vaccin zou komen, vandaar dat ze 3x geënt zou moeten worden.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo heeft hem vorige week gehad en moet over 2 weken voor de 2e enting.
Ik geef hem wel want ze zwemt graag en veel en liefst in heeeeeel vieze slootjes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

dre schreef:
Heb wel de nieuwe gekregen want ik was er nog niet over uit. Achteraf niet laten boosteren omdat ze de cocktail zelf ook al moest laten boosteren (verleden onbekend dus geen braaf entschema aangehouden waarschijnlijk) en 3 entingen in 6 weken tijd vond ik bij rustig nadenken iets teveel van het goede :wink:

De eerste enting is trouwens gezet voordat er bekend was dat er een nieuw vaccin zou komen, vandaar dat ze 3x geënt zou moeten worden.
Weer een da die maar wat doet.
De cocktail hoeft helemaal niet geboosterd te worden bij honden ouder dan 12 wk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

sirene schreef:
dre schreef:

De cocktail hoeft helemaal niet geboosterd te worden bij honden ouder dan 12 wk.
Ok, dat wist ik dus ook niet :80:

Dus als je een hond na de leeftijd van 12 weken voor het eerst ent hoef je niet te boosteren?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dre schreef:
sirene schreef:
dre schreef:

Ok, dat wist ik dus ook niet :80:

Dus als je een hond na de leeftijd van 12 weken voor het eerst ent hoef je niet te boosteren?
Een cocktailenting hoef je sowieso niet te boosteren. Men ent pups vaker omdat de periode waarin de immuniteit via de moeder(melk) stopt verschillend is. Maar na de 12 weken enting hoef je sowieso niet meer te herhalen tot een jaar dus.

Ik twijfel nog steeds over die nieuwe Weil :ugh: Men vermoedt namelijk dat die ook een hoger risico op bijwerkingen heeft. Nilo laat ik niet meer enten voor Weil, maar Coda twijfel ik nog over hoor. Die is prima gezond, heeft nooit last van bijwerkingen van entingen én zwemt in werkelijk elke sloot of vijver. Maar het is niet niks wat je er in stopt.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

3 weken geleden Weil laten enten, met de "oude"entstof en deze is gewoon nog verkrijgbaar.Da kan hem gewoon bestellen.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo is er wel voor geënt, Lay niet. Bij mij is de afweging geweest hoeveel ze in stilstaand water komen. Bo loopt veel los en Lay veel aan de lijn. Dus de laatste komt veel minder in stilstaand water
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb drie weken geleden de nieuwe Weilenting laten geven, over een week moeten we terug voor de booster.
Ik kon gewoon kiezen tussen de oude en de nieuwe Weilenting.
Mila heeft verder nergens last van gehad.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Al jullie twijfels zouden die van mij ook zijn, Fix wordt helemaal niet meer geënt maar de fokker (en tevens eigenaar) wilt dit dus doe ik het
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Maeve schreef:Ik twijfel nog steeds over die nieuwe Weil :ugh: Men vermoedt namelijk dat die ook een hoger risico op bijwerkingen heeft. Nilo laat ik niet meer enten voor Weil, maar Coda twijfel ik nog over hoor. Die is prima gezond, heeft nooit last van bijwerkingen van entingen én zwemt in werkelijk elke sloot of vijver. Maar het is niet niks wat je er in stopt.
Waar waren wij nou laatst samen? :engel: :engel: Hoewel ik je twijfel wel snap hoor. Maar ik zou het niedoennie. Je ent voor 4 soorten en er zijn er echt veeeeeel meer en nog regiogebonden ook. Maar aan de andere kant is het wel een kutziekte :ugh:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

tot nu toe zijn 5 van de 6 honden geent met het nieuwe weil enting en geen problemen. kaylee en twinkel moeten over 3 weke de booster hebben.
ellen
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hilde schreef:
Maeve schreef:Ik twijfel nog steeds over die nieuwe Weil :ugh: Men vermoedt namelijk dat die ook een hoger risico op bijwerkingen heeft. Nilo laat ik niet meer enten voor Weil, maar Coda twijfel ik nog over hoor. Die is prima gezond, heeft nooit last van bijwerkingen van entingen én zwemt in werkelijk elke sloot of vijver. Maar het is niet niks wat je er in stopt.
Waar waren wij nou laatst samen? :engel: :engel: Hoewel ik je twijfel wel snap hoor. Maar ik zou het niedoennie. Je ent voor 4 soorten en er zijn er echt veeeeeel meer en nog regiogebonden ook. Maar aan de andere kant is het wel een kutziekte :ugh:
Ja, vandaar ook mijn twijfel :mrgreen: Daarvoor liet ik ze standaard enten voor Weil, omdat ze nou eenmaal zwemmen. Nilo was altijd wel wat duf na zo'n enting maar nu ik dus hoor dat dat één van de minst erge bijwerkingen is..Die hoeft dus ook niet meer, maar Coda zwemt echt overal en altijd. Het blijft zo'n kiezen tussen twee kwaden :ugh:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Laicka is ook duf maar die kan niet zo best tegen het weer wat er nu is dus daar wijd ik het maar aan
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Maeve schreef:Ja, vandaar ook mijn twijfel :mrgreen: Daarvoor liet ik ze standaard enten voor Weil, omdat ze nou eenmaal zwemmen. Nilo was altijd wel wat duf na zo'n enting maar nu ik dus hoor dat dat één van de minst erge bijwerkingen is..Die hoeft dus ook niet meer, maar Coda zwemt echt overal en altijd. Het blijft zo'n kiezen tussen twee kwaden :ugh:
Ligt ook een beetje aan het ras vind ik. Een kankergevoelig ras zou ik nog minder snel laten enten...
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hier een paar weken terug ook Moos met de nieuwe Weil laten enten, hij zwemt veel en is een echte grachtenspringer.
Gisteren teruggeweest voor de booster, geen last van gehad.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Dat regiogebonden moet je globaal bekijken, op wereldniveau dus, niet nationaal. Bovendien, ik zeg het nog maar eens, er zijn meer dan 200 soorten Leptospiren, láng niet alle Leptospiren veroorzaken de ziekte van Weil. Bovendien zijn er ook nog verschillen tussen diersoorten voor wat betreft de gevoeligheid voor verschillende soorten en zijn de verschillende soorten niet allemaal even gevaarlijk.
In de oude entstoffen zitten de 2 varianten die bij de hond het ernstigste ziektebeeld veroorzaken (vaak dodelijk). In de nieuwe entstof zitten daarnaast nog 2 soorten die niet mild te noemen zijn en die bovendien steeds vaker voor lijken te komen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

kipo schreef:Dat regiogebonden moet je globaal bekijken, op wereldniveau dus, niet nationaal. Bovendien, ik zeg het nog maar eens, er zijn meer dan 200 soorten Leptospiren, láng niet alle Leptospiren veroorzaken de ziekte van Weil. Bovendien zijn er ook nog verschillen tussen diersoorten voor wat betreft de gevoeligheid voor verschillende soorten en zijn de verschillende soorten niet allemaal even gevaarlijk.
In de oude entstoffen zitten de 2 varianten die bij de hond het ernstigste ziektebeeld veroorzaken (vaak dodelijk). In de nieuwe entstof zitten daarnaast nog 2 soorten die niet mild te noemen zijn en die bovendien steeds vaker voor lijken te komen.
Een rede dus om juist wel te enten lijkt mij. Al is het lastig om van de praatjes af te komen die er rond gaan denk ik.

Weil is hier de enige enting die ze standaard dus wel krijgen. Wij wonen aan het water en ik zie elke avond met de laatste ronden grote ratten rond zwemmen. Ik neem het risico beslist niet.
Afbeelding
gevni havanezers
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Als je met de nieuwe enting niet terug gaat voor de boost, is je hond hetzelfde beschermt als met de oude enting
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cato »

Hier ook geënt met de nieuwe idd moet over wkn terug ( is toevallig deze week) . Keus om te enten was dat er hier in het dorp een hond overleden is aan de ziekte van weil en de variant die dus in de nieuwe enting zit. Kwam me tedichtbij om niet te gaan enten.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik twijfel ook nog.. heb wel een doosje van de nieuwe lepto besteld maar het staat al een maand in de koelkast te wachten tot ik uitgetwijfeld ben :F:
Macho ent ik niet meer, Jones dit jaar ook niet (die heeft net zijn pupentingen gehad) maar Jack moet rond deze tijd weer dus ik denk dat ik maar de nieuwe lepto doe.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik hoor al met al teveel gekke dingen over die nieuwe Weil-enting. Dit jaar heb ik ervoor gekozen Weil helemaal niet te laten enten. ALS ik het al wel doe, dan die oude enting, of niets ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”