Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Struuntocht 10 mei 2014 te Nieuw Roden
Moderator: moderatorteam
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
- Aantal honden: 2
Struuntocht 10 mei 2014 te Nieuw Roden
Hieronder informatie over de Struuntocht in Nieuw Roden (Dr). Heb vorig jaar meegelopen met mijn papillonreu en ga dit jaar met zowel hem als mijn papillonteef. Vorig jaar was het ontzettend leuk! Een leuke route met hindernissen en denkspelletjes voor hond en baas! Echt een aanrader. Ik dacht ik deel hem met jullie, er zijn vast meer geintresseerden!
H.D.C. “De Loop” organiseert 10 mei, na het grote succes van voorgaande jaren, voor de 3de keer een Struuntocht voor baas en hond. Iedereen is welkom, ook niet leden!
De start is bij het Ronostrand en de route loopt door en om Steenbergen en Nieuw Roden. Er is een afwisselend parcours uitgezet van ruim 12 km met diverse uitdagende hindernissen.
Halverwege de wandeling komt u wederom langs de club waar u even pauze kunt nemen en in de kantine iets te eten of te drinken kunt kopen. Er is water voor uw hond aanwezig.
Ook hebben we kraampjes waar u leuke/lekkere spullen voor uw hond kunt kopen!
Uw hond hoeft geen speciale ervaring te hebben.
Ons motto tijdens de tocht is: Samen met uw trouwe viervoeter een leuke en uitdagende tocht beleven.
(De tocht is minder geschikt voor honden jonger dan 1 jaar.
Inschrijfformulier vind u op www.hdcdeloop.nl
Wees er snel bij want VOL=VOL!!
Inschrijfgeld bedraagt:
€10,- per hond + 1 handler.
€17,50 per 2 honden + 1 handler.
€2,50 per persoon zonder hond.
Inschrijven kan tot: 3 mei 2014
(Een week voor de tocht ontvangt u uw starttijd)
H.D.C. “De Loop” organiseert 10 mei, na het grote succes van voorgaande jaren, voor de 3de keer een Struuntocht voor baas en hond. Iedereen is welkom, ook niet leden!
De start is bij het Ronostrand en de route loopt door en om Steenbergen en Nieuw Roden. Er is een afwisselend parcours uitgezet van ruim 12 km met diverse uitdagende hindernissen.
Halverwege de wandeling komt u wederom langs de club waar u even pauze kunt nemen en in de kantine iets te eten of te drinken kunt kopen. Er is water voor uw hond aanwezig.
Ook hebben we kraampjes waar u leuke/lekkere spullen voor uw hond kunt kopen!
Uw hond hoeft geen speciale ervaring te hebben.
Ons motto tijdens de tocht is: Samen met uw trouwe viervoeter een leuke en uitdagende tocht beleven.
(De tocht is minder geschikt voor honden jonger dan 1 jaar.
Inschrijfformulier vind u op www.hdcdeloop.nl
Wees er snel bij want VOL=VOL!!
Inschrijfgeld bedraagt:
€10,- per hond + 1 handler.
€17,50 per 2 honden + 1 handler.
€2,50 per persoon zonder hond.
Inschrijven kan tot: 3 mei 2014
(Een week voor de tocht ontvangt u uw starttijd)
~Anniek
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Contacteer:
Re: Struuntocht 10 mei 2014 te Nieuw Roden
Wij doen ook mee, ons debuut
We hebben er zin in!

We hebben er zin in!
Moge je hart voor honden vol liefde en je oordeel vol wijsheid zijn
- anniek16
- Zeer actief
Leuk!Sijtje schreef:Wij doen ook mee, ons debuut![]()
We hebben er zin in!
Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
~Anniek
-
- Zeer actief
Waarom moet zoiets altijd zo lang lopen zijn?? ;-(
Suzanne
Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
12 km is toch niet lang??? Zot zelfs pauze bij~Suzanne~ schreef:Waarom moet zoiets altijd zo lang lopen zijn?? ;-(
Suzanne
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Klinkt heel leuk! Wou net zeggen eindelijk eens niet zo'n afstand van boven de 20 km haha :p. Laatst met Sam rond de 10 km gelopen, dat was (voor ons beide) wel een behoorlijk eind. Jammer dat het best een eindje uit de richting is voor ons anders had ik wel graag mee willen doen.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Het is ontzettend leuk, heb het twee jaar terug gedaan.
12km is in mijn beleving totaal niet lang, zeker niet als je tussentijds leuke uitdagingen hebt, nog ergens kunt zitten, wat eten/drinken. Lijkt me toch peanuts, als je verder fysiek gezond bent.
12km is in mijn beleving totaal niet lang, zeker niet als je tussentijds leuke uitdagingen hebt, nog ergens kunt zitten, wat eten/drinken. Lijkt me toch peanuts, als je verder fysiek gezond bent.

- anniek16
- Zeer actief
Je hoeft ook niet op supersnel tempo te lopen hoor. Ik had het idee dat de route van vorig jaar ipv 11, wel 20 km was. We hebben er 5h over gedaan. Heerlijk weer, bankje onderweg met versnapering erbij. Prima te doen, zelfs voor mijn ukkies.
~Anniek
-
- Zeer actief
Voor mij wel; het is 2 x zo ver als ik aankan hoor.crutz schreef:12 km is toch niet lang??? Zot zelfs pauze bij~Suzanne~ schreef:Waarom moet zoiets altijd zo lang lopen zijn?? ;-(
Suzanne
Wandelingen van meer dan nou, zeg wat.. 6 of 7 km zijn voor mij echte lange-afstandwandelingen en dat gaat 'm niet worden.
Je maakt mij niet wijs dat je dat ff wegtrapt op een middagje, die 12 km
Suzanne
-
- Zeer actief
Tsja.. hier niet; dat zijn geen afstanden / tijden die ik wandel als ik eerlijk ben.anniek16 schreef:Je hoeft ook niet op supersnel tempo te lopen hoor. Ik had het idee dat de route van vorig jaar ipv 11, wel 20 km was. We hebben er 5h over gedaan. Heerlijk weer, bankje onderweg met versnapering erbij. Prima te doen, zelfs voor mijn ukkies.
Als ik vijf uur moet wandelen kun je echt 112 bellen .. zo ongeveer op de helft van die tijd schat ik in. Pauze of niet; dat red ik niet en denk ik ook echt niet dat veel mensen ongetraind redden.
Dus niet doen of het effe te doen is aub!
Suzanne
- Hilly45
- Zeer actief
Denk toch echt dat je zwaar overdrijft, w.b. dat 'veel mensen dat ook niet ongetraind redden'. Als je fysiek gezond bent, kun je denk ik vrij zeker deze afstand met gemak halen. Als je dan 112 moet bellen op de helft al, dan vraag ik me toch wel serieus af wat je normaliter met je hond(en) loopt.~Suzanne~ schreef:Tsja.. hier niet; dat zijn geen afstanden / tijden die ik wandel als ik eerlijk ben.anniek16 schreef:Je hoeft ook niet op supersnel tempo te lopen hoor. Ik had het idee dat de route van vorig jaar ipv 11, wel 20 km was. We hebben er 5h over gedaan. Heerlijk weer, bankje onderweg met versnapering erbij. Prima te doen, zelfs voor mijn ukkies.
Als ik vijf uur moet wandelen kun je echt 112 bellen .. zo ongeveer op de helft van die tijd schat ik in. Pauze of niet; dat red ik niet en denk ik ook echt niet dat veel mensen ongetraind redden.
Dus niet doen of het effe te doen is aub!
Suzanne

-
- Zeer actief
Er wordt hier 3 x per dag met de honden gelopen waarvan 1 lange wandeling van 1 - 1,5 uur; dan zijn we afhankelijk van het tempo dus ronden van gemiddeld 3-5 km.
Verder wordt er met ze gesport en gefietst dus ze komen echt niets te kort maar ik kan echt geen 5 uur wandelen aan een stuk hoor, ook niet met pauzes. Bovendien denk ik dat je mijn honden dan ook op kunt vegen zo op de helft.
Voor mij overdrijf je echt mega als je meent dat 10 of meer kilometer "een makkie" is of zou moeten zijn.
Suzanne
Verder wordt er met ze gesport en gefietst dus ze komen echt niets te kort maar ik kan echt geen 5 uur wandelen aan een stuk hoor, ook niet met pauzes. Bovendien denk ik dat je mijn honden dan ook op kunt vegen zo op de helft.
Voor mij overdrijf je echt mega als je meent dat 10 of meer kilometer "een makkie" is of zou moeten zijn.
Suzanne
- Hilly45
- Zeer actief
Denk het niet, je leest ook andere reacties, waarbij de mensen aangeven het gemakkelijk aan te kunnen qua afstand. Nu reageert niet iedereen natuurlijk, dus dat kan een vertekend beeld zijn, maar 12km op geheel eigen tempo is niet een afstand, die alleen maar 'getraind' zou kunnen.~Suzanne~ schreef:Er wordt hier 3 x per dag met de honden gelopen waarvan 1 lange wandeling van 1 - 1,5 uur; dan zijn we afhankelijk van het tempo dus ronden van gemiddeld 3-5 km.
Suzanne

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
5 uur? Ik shop wekelijks langer 
en Suzanne, als je halverwege langs de kantine komt, dan haak je toch gewoon af?

en Suzanne, als je halverwege langs de kantine komt, dan haak je toch gewoon af?

-
- Zeer actief
Ja, want terug is een bezemwagen???Sas schreef:5 uur? Ik shop wekelijks langer
Jongens laat maar, jullie hebben duidelijk een ander beeld bij "lange wandelingen" dan ik.
Suzanne
-
- Zeer actief
Tsja.. voor mij wel dusHilly45 schreef:Denk het niet, je leest ook andere reacties, waarbij de mensen aangeven het gemakkelijk aan te kunnen qua afstand. Nu reageert niet iedereen natuurlijk, dus dat kan een vertekend beeld zijn, maar 12km op geheel eigen tempo is niet een afstand, die alleen maar 'getraind' zou kunnen.~Suzanne~ schreef:Er wordt hier 3 x per dag met de honden gelopen waarvan 1 lange wandeling van 1 - 1,5 uur; dan zijn we afhankelijk van het tempo dus ronden van gemiddeld 3-5 km.
Suzanne

12 km is een uur of 4 lopen. Natuurlijk kun je daar pauzes inlassen maar dan nog is dat geen afstand die ik loop of kan lopen. Of wil gaan lopen

Maar mocht ik dat toch van plan zijn zal het dus eerst trainen worden.
Al zou ik het willen; ik heb echt niet elke dag 4 uur tijd om te lopen hoor ;-((
Suzanne
- Hilly45
- Zeer actief
Ik vermoed maar zo, dat je ook niet zou meedoen met een 4km durende tocht, als er onzekerheden zijn ingebouwd qua 'uitdagingen'.~Suzanne~ schreef:Tsja.. voor mij wel dusHilly45 schreef:Denk het niet, je leest ook andere reacties, waarbij de mensen aangeven het gemakkelijk aan te kunnen qua afstand. Nu reageert niet iedereen natuurlijk, dus dat kan een vertekend beeld zijn, maar 12km op geheel eigen tempo is niet een afstand, die alleen maar 'getraind' zou kunnen.~Suzanne~ schreef:Er wordt hier 3 x per dag met de honden gelopen waarvan 1 lange wandeling van 1 - 1,5 uur; dan zijn we afhankelijk van het tempo dus ronden van gemiddeld 3-5 km.
Suzanne
12 km is een uur of 4 lopen. Natuurlijk kun je daar pauzes inlassen maar dan nog is dat geen afstand die ik loop of kan lopen. Of wil gaan lopen
Al zou ik het willen; ik heb echt niet elke dag 4 uur tijd om te lopen hoor ;-((
Suzanne

-
- Zeer actief
Nee, maar dit is toch een individuele tocht die je gewoon kunt maken op een moment dat het uitkomt?Hilly45 schreef:Ik vermoed maar zo, dat je ook niet zou meedoen met een 4km durende tocht, als er onzekerheden zijn ingebouwd qua 'uitdagingen'.~Suzanne~ schreef:Tsja.. voor mij wel dusHilly45 schreef:Denk het niet, je leest ook andere reacties, waarbij de mensen aangeven het gemakkelijk aan te kunnen qua afstand. Nu reageert niet iedereen natuurlijk, dus dat kan een vertekend beeld zijn, maar 12km op geheel eigen tempo is niet een afstand, die alleen maar 'getraind' zou kunnen.~Suzanne~ schreef:Er wordt hier 3 x per dag met de honden gelopen waarvan 1 lange wandeling van 1 - 1,5 uur; dan zijn we afhankelijk van het tempo dus ronden van gemiddeld 3-5 km.
Suzanne
Suzanne
Waar dan nu een aantal mensen op 1 dag naartoe gaan?
Suzanne
- Hilly45
- Zeer actief
Nee, dit is een tocht, die speciaal uitgezet wordt voor mensen, die daar aardigheid in hebben en zin hebben in een leuke uitdaging, waarbij er spelletjes worden georganiseerd en wat hersenwerk en klim en springactiviteitjes.

-
- Zeer actief
Kells schreef:12 km stelt toch helemaal niks voor?Ik heb eens ongetraind een tocht van 30 km gelopen samen met Kells en ja, toen kon je mij na afloop wel opvegen.
Wat jij wilt, ik red het niet in ieder geval.
Suzanne
-
- Zeer actief
Dan heb ik dat verkeerd begrepen; ik dacht dat het een uitgezette tocht was, bestaande wandeling dus, die nu in een soort groepsverband maar dan individueel gelopen zou worden.Hilly45 schreef:Nee, dit is een tocht, die speciaal uitgezet wordt voor mensen, die daar aardigheid in hebben en zin hebben in een leuke uitdaging, waarbij er spelletjes worden georganiseerd en wat hersenwerk en klim en springactiviteitjes.
Ik zat al te zoeken naar een route maar kon die indd niet vinden.. snap nu waarom

Suzanne
Jemig Suzanne, wat kun jij van een leuk initiatief weer iets negatiefs maken zeg! "Zet er aub een waarschuwing bij dat het niet voor geoefende wandelaars geschikt is"
Mens, toen ik 8 was liep ik al 1x in het jaar de avondvierdaagse. Ook 12 km per avond. Ongetraind. En dat kan het gros van de gezonde mensen zonder training best hoor.
En waar je opmerking met uitroeptekens op slaat dat jij niet elke dag de tijd hebt om 4 uur te gaan wandelen..... tja, ach
Kortom, heel erg leuk initiatief! Helaas voor mij te ver uit de buurt. Maar veel plezier allemaal!

Mens, toen ik 8 was liep ik al 1x in het jaar de avondvierdaagse. Ook 12 km per avond. Ongetraind. En dat kan het gros van de gezonde mensen zonder training best hoor.
En waar je opmerking met uitroeptekens op slaat dat jij niet elke dag de tijd hebt om 4 uur te gaan wandelen..... tja, ach

Kortom, heel erg leuk initiatief! Helaas voor mij te ver uit de buurt. Maar veel plezier allemaal!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Jammer dat het zo ver weg is , anders had het me zeker leuk geleken.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik heb vorig jaar meegelopen, ondanks het iets mindere weer was het echt een super leuke wandeling! 
Helaas valt het dit jaar tegelijkertijd met de frisbee wedstrijd in Assen, dus kan ik niet mee doen.
Veel plezier voor de mensen die wel meedoen

Helaas valt het dit jaar tegelijkertijd met de frisbee wedstrijd in Assen, dus kan ik niet mee doen.
Veel plezier voor de mensen die wel meedoen

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
12 km in 4 uur? Met de avondvierdaagse de 10 km, deed je max 2 uren over volgens mij hoor.... Op google vind je dat normaal wandeltempo 5 km per uur is. Dan zou 12 km dus 2,5 uur zijn......
Suzanne maak het jezelf niet zo moeilijk. Je hebt duidelijk je eigen dingen. Maar er zijn mensen die dit leuk vinden. Ik vind het heel jammer nu niet mee te kunnen doen, vanwege een ernstige rugblessure. De 12 km is het probleem nu niet, want met mijn rug ga ik nu juist extra ver wandelen, maar in dit geval durf ik de hindernissen zelf niet aan met mijn te fanatieke honden en dat gaat mijn baas op het werk niet leuk vinden..... Dan kan ik straks echt niet meer werken haha. Maar echt Suzanne dit soort topics zijn niet voor jou bedoelt, jij vind hier niks aan, zoek lekker dat wat jij leuk vind. Ik kan niet ergens met mijn honden tussen andere honden gewoon gaan staan, dus met veel groepswandelingen kan ik niet mee. Vind dat heus gezellig hoor, maar niet mijn ding. Wordt niemand gelukkig van. Dus hup suzanne even wat positiever en zoek lekker dat op wat jij wel leuk vind. Ieder zijn ding, maar verpest een ding van een ander niet..... Je hebt ook het perfecte ras om niet zulke dingen te hoeven doen.... Die van mij worden hier dus wel heel gelukkig van! (en ik ook, bewegen geeft je energie en maakt je gelukkiger, bewijst elk onderzoek weer en de kans op blessures weegt daar niet tegenop.)
Suzanne maak het jezelf niet zo moeilijk. Je hebt duidelijk je eigen dingen. Maar er zijn mensen die dit leuk vinden. Ik vind het heel jammer nu niet mee te kunnen doen, vanwege een ernstige rugblessure. De 12 km is het probleem nu niet, want met mijn rug ga ik nu juist extra ver wandelen, maar in dit geval durf ik de hindernissen zelf niet aan met mijn te fanatieke honden en dat gaat mijn baas op het werk niet leuk vinden..... Dan kan ik straks echt niet meer werken haha. Maar echt Suzanne dit soort topics zijn niet voor jou bedoelt, jij vind hier niks aan, zoek lekker dat wat jij leuk vind. Ik kan niet ergens met mijn honden tussen andere honden gewoon gaan staan, dus met veel groepswandelingen kan ik niet mee. Vind dat heus gezellig hoor, maar niet mijn ding. Wordt niemand gelukkig van. Dus hup suzanne even wat positiever en zoek lekker dat op wat jij wel leuk vind. Ieder zijn ding, maar verpest een ding van een ander niet..... Je hebt ook het perfecte ras om niet zulke dingen te hoeven doen.... Die van mij worden hier dus wel heel gelukkig van! (en ik ook, bewegen geeft je energie en maakt je gelukkiger, bewijst elk onderzoek weer en de kans op blessures weegt daar niet tegenop.)

- Hilly45
- Zeer actief
Met zo'n activiteit loop je vaak geen 5km per uur, maar eerder 4km per uur, omdat je ook je opstoppingen hebt enz. Maar dan nog is dat in feite toch echt niet ver. Ik heb ook echt de overtuiging dat je dit bijna ongetraind nog kunt doen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
jee suzanne, wat moet jij toch een moeilijk leven hebben. ik heb me ook ingeschreven, samen met kit, en hee, ik heb een versleten rug, een nekhernia en spierreuma. maar desondanks denk ik dat het helemaal goed komt hoor. en weet je? ik heb best wat mankementen maar als ik mijn kop daar naar moet laten hangen kwam ik nooit meer ergens. als ik oud ben kan ik altijd nog achter de geraniums gaan zitten, daar is het nu toch echt iets te vroeg voor hoor.
nu alleen nog een bevestigingsmail, ik heb nog helemaal niets ontvangen. net een voicemail ingesproken, ik hop dat ik daar een reactie op krijg.
nu alleen nog een bevestigingsmail, ik heb nog helemaal niets ontvangen. net een voicemail ingesproken, ik hop dat ik daar een reactie op krijg.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
leuk! hebben jullie al iets ontvangen?Sijtje schreef:Wij doen ook mee, ons debuut![]()
We hebben er zin in!

- anniek16
- Zeer actief
Wanneer heb je je ingeschreven? Ik heb 2 week terug een betalingsbevestiging gehad. En heb er laatst achteraan gemailt voor een starttijd. Onze starttijd is 12.15. Helaas heeft Katootje haar nagel gebroken en er veel last van, ze gaat wel mee, maar zal grote delen gedragen worden. T ziet er niet uit, maar voor haar beter en met die 3.9 kilo van haar is het makkelijk te doen.Hutsje schreef:leuk! hebben jullie al iets ontvangen?Sijtje schreef:Wij doen ook mee, ons debuut![]()
We hebben er zin in!
Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
~Anniek
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Contacteer:
Ja hoor, per mail al een starttijd ontvangen. Wij mogen om 12:00 uur starten.Hutsje schreef:leuk! hebben jullie al iets ontvangen?Sijtje schreef:Wij doen ook mee, ons debuut![]()
We hebben er zin in!
Ben jij ook gewapend met camera Hutsje? Of is dit echt een ontspannen evenement

Moge je hart voor honden vol liefde en je oordeel vol wijsheid zijn